abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64711424
Beste Mede FOK!kers,

zoals in onderstaande topics is te leven is op 14 april j.l. mijn rijbewijs ingevorderd geweest. Ik heb dit na 1 week weer netjes terug gekregen.

Rijbewijs ingevorderd.
Rijbewijs ingevorderd #2

heel lang niets vernomen, opeens een brief dat er een punt is ingenomen. En nu heb ik opeens een dagvaardiging om langs te komen.

Ik zit er alleen mee, wat nu ?

Hoop gebabblen maar uiteindelijk wordt ik voor onderstaande ten laste gelegd:

Hij op of omstreeks 14 april 2008 te Tilburg, binnen de bebouwde kom, als bestuurder van een autvoertuig (personenauto) op de voor het openbaar verkeer openstaande weg, de Rongbaan Oost, heeft gereden met een snelheid van ongeveer 113 kilometer per uur, in elk geval de aldaar voor motorvoertuigen toegestane maximumsnelheid van 50 kilometer per uur met meer dan 30 kilometer per uur heeft overschreden.

art 20 ahf/ond a Regelement verkeersregels en verkeerstekens 1990.

Kunnen jullie me een beetje op gang helpen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_64711444
2x zo hard geen wonder dat ze je voor willen laten komen
pi_64711475
Wat wil je weten dan ?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:24:29 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64711538
Wat wil je weten dan? Het lijkt me vrij rechttoe-rechtaan, of spelen er bijzondere omstandigheden mee?
pi_64711633
Pijnlijk
Al iets van een bekeuring gekregen, of is dit inderdaad het eerste wat je hebt gehoord?
pi_64711694
Nah zoals al eerder gemeld is, ik heb ooit in november 2006 een transactievoorstel gekregen voor 59 te hard. Deze is betaald en verder nix meer van vernomen.

Nja dan 2 vreemde dingen: Ik woon in Bergen op Zoom, ik moet in Tilburg voorkomen. Terwijl zn arrondissement kantoor ook in BoZ zit. (beide van de Rechtbank Breda).

Verder, ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk. Ik probeer een verklaring van mijn werkgever te fixen, maar ik rij woon-werk al 55k per jaar
pi_64711748
Het is het eerste wat ik hoor... of bedoel je andere snelheidsbekeuringen met letter M. Ik kan inmiddels kwartetten. (flauw, maar dat zijn kut boetes van 0-5 en 5-10 te hard).
  maandag 5 januari 2009 @ 23:29:36 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64711772
-Laat maar, zie het al-
pi_64711811
En waar ik mee zit... Hoe kan ik dit verzachten ? ik ben hier totaal onervaren mee en daarbij ben ik er nog steeds niet mee eens dat ik 113 reed. Het is een weg met stoplichten om te zoveel meter en ik reed in een punto 1.4 die traag was. Kan ik daar iets mee?
pi_64711841
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als je een transactievoorstel hebt geaccepteerd kun je niet meer voor die overtreding voor de rechter worden gedaagd. Gaat het wel om hetzelfde geval?
Dat transactievoorstel is uit 2006. Dat van nu voorkomen uit april 2007. Gaat dus niet om hetzelfde.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:35:22 #11
112251 314
gimme pie!
pi_64712007
quote:
heel lang niets vernomen, opeens een brief dat er een punt is ingenomen. En nu heb ik opeens een dagvaardiging om langs te komen.

Ik zit er alleen mee, wat nu ?
nou, nnu moet je voorkomen dus.. wat is je vraag? er staat dat je moet komen dus hoe duidelijk wil je het hebben?

je kunt ze altijd nog ff bellen en zeggen dat je dacht dat alles al afgehandeld was omdat je een boete hebt betaald..?

edit: ah, dit is je tweede keer (eerste in 2006, nu tweede), vandaar dat je moet komen opdagen denk
  maandag 5 januari 2009 @ 23:36:46 #12
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_64712078
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:30 schreef Chinless het volgende:
En waar ik mee zit... Hoe kan ik dit verzachten ? ik ben hier totaal onervaren mee en daarbij ben ik er nog steeds niet mee eens dat ik 113 reed. Het is een weg met stoplichten om te zoveel meter en ik reed in een punto 1.4 die traag was. Kan ik daar iets mee?
Mja, misschien als jij kunt aantonen dat het voor die auto onmogelijk is om die snelheid te behalen.
pi_64712104
Ik heb nog geen boete betaald Dat zal nog wel komen
Geef liever een aantal tips waardoor ik die boete zo laag mogelijk kan krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door Chinless op 05-01-2009 23:49:46 ]
pi_64712162
Als het een 2e keer is valt het wel mee denk ik, gaat je veel ¤¤¤ kosten en misschien een voorwaardelijke ontzegging.

Ga er in ieder geval heen en kom op tijd.
.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:40:20 #15
129586 klara12
fly with the wind
pi_64712264
In plaats van te fokken zou ik zeggen: snel een advocaat regelen.

Met grote waarschijnlijkheid ben je na de rechtszitting een hele tijd je rijbewijs kwijt. Een advocaat kan je daar alles over vertellen.

en in het vervolg voetje niet zo grof op het gaspedaal.
pi_64712710
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:40 schreef klara12 het volgende:
In plaats van te fokken zou ik zeggen: snel een advocaat regelen.

Met grote waarschijnlijkheid ben je na de rechtszitting een hele tijd je rijbewijs kwijt. Een advocaat kan je daar alles over vertellen.

en in het vervolg voetje niet zo grof op het gaspedaal.
Waarop baseer jij dan dat ik mijn rijbewijs kwijt ben? Het was in beide gevallen in de auto vd zaak, waarbij de ene een transactievoorstel was (beken ik dan schuld?, nee toch). Ze hebben mij toen alleen geflits. Dit is de eerste keer dat ik ben aangehouden
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:42:45 #17
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64714738
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:50 schreef Chinless het volgende:

[..]

Waarop baseer jij dan dat ik mijn rijbewijs kwijt ben? Het was in beide gevallen in de auto vd zaak, waarbij de ene een transactievoorstel was (beken ik dan schuld?, nee toch). Ze hebben mij toen alleen geflits. Dit is de eerste keer dat ik ben aangehouden
De nieuwste ontwikkeling is dat Justitie tegenwoordig de neiging heeft om transactievoorstellen waarbij ze een bestuurdersverklaring meesturen, na te kijken. Als de T betaald wordt, zonder ingevulde bestuurdersverklaring, koppelen ze het bankrekeningnummer eraan en is die persoon de bestuurder (hoe dit loopt als je een gezamenlijke rekening hebt weet ik niet). Zodoende een T dus altijd anoniem betalen, mits je geflitst bent. Bij staandehouding heeft het uiteraard geen zin .
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:37 schreef Chinless het volgende:
Ik heb nog geen boete betaald Dat zal nog wel komen
Geef liever een aantal tips waardoor ik die boete zo laag mogelijk kan krijgen
Je krijgt geheid geen boete meer thuis. Je moet nu voorkomen en daar zijn drie opties bij: vrijspraak, veroordeling of verdaging (dan moet je nog een keer terug komen omdat er bijv bewijs onderzocht moet worden). Vrijspraak is duidelijk. Veroordeling betekent dat je ter plekke een boete opgelegd krijgt door de rechter, aan de hand van de eis van de OvJ. Je krijgt daarna de vraag of je nog in hoger beroep wil (met de mededeling erbij dat je daar nog 14 dagen over na kan denken), of de mogelijkheid direct aan te geven dat je af ziet van hoger beroep.
Die boete ga je niet lager dan standaard krijgen, daar zijn normbedragen voor. Hij zal eerder hoger uitvallen doordat het je tweede T in relatief korte tijd is. Een verhoging van 20% ten opzichte van de 'normale' boete (die geldt voor een eerste overtreding) is dan gebruikelijk.
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:28 schreef Chinless het volgende:
Nja dan 2 vreemde dingen: Ik woon in Bergen op Zoom, ik moet in Tilburg voorkomen. Terwijl zn arrondissement kantoor ook in BoZ zit. (beide van de Rechtbank Breda).
Dat klopt. Je moet altijd voorkomen bij het arrondissement waar je pleeglocatie onder valt.[/q]
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:30 schreef Chinless het volgende:
Dat wordt moeilijk. Oom agent heeft het gemeten en dat is 'waarheid'. Als je twijfelde had je de eventuele videotape moeten laten veiligstellen als bewijsmateriaal, dat heb je vast niet gedaan. Verder is de verklaring van de agent goud waard voor Justitie. Je kunt lullen als Brugman maar het helpt je weinig, ben ik bang .

Ook al heb je nu die Punto nog, je maakt weinig kans. We zijn 9 maanden verder, wie zegt niet dat je auto in de tussentijd aangepast is, of dat je een andere hebt gekocht? Een optie was geweest om direct na de overtreding een meetrapport door TNO op te laten maken met prestatiemogelijkheden enzo, en op basis daarvan moest 100% overtuigend bewezen worden dat het onmogelijk was. Ik bedoel, er staan stoplichten, maar als die allemaal op groen staan kun je toch aardig doorjakkeren, toch? Wie zegt dat die stoplichten in je nadeel hebben gewerkt?
quote:
Verder, ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk. Ik probeer een verklaring van mijn werkgever te fixen, maar ik rij woon-werk al 55k per jaar
Ik zou het mooi voor je willen maken, maar ik ben bang dat het op het volgende neerkomt:

Justitie wil bloed zien. Je was weliswaar geen directe recidivist meer, maar dat kruisje achter je naam stond er nog. Hypothetisch gezien kunnen ze je na een +31 en 4 jaar en 11 maanden later nog een +31 al oproepen. Een +59 en een +66 getuigen niet van veel respect voor de limieten, aldus een OvJ. Dat je aanvankelijk het rijbewijs terug kreeg gaf goede hoop, maar dit een dagvaarding is simpelweg slecht bericht. Wat de uitslag precies zal worden weet niemand, maar de eis zal fors zijn. Ik denk aan een onvoorwaardelijke ontzegging van vier maanden (ja, alsnog dus), of een hele hoge boete en een voorwaardelijke ontzegging van vier maanden met een proeftijd van twee jaar.

Wat ik je adviseer: peuter bij je werkgever een brief los waarin hij aangeeft dat het verliezen van je rijbewijs direct ontslag tot gevolg heeft. Dit is vooral van nut als je kostwinner bent. Steek daarnaast ter zitting de hand in eigen boezem en ga door het stof. Hoewel je volstrekt niet met de gang van zaken eens bent, heb je juridisch geen poot om op te staan (voor zover ik me herinner dan?). Je hebt geen video, geen testrapport, kortom: geen bewijs. Alleen je mooie blauwe ogen die zweren dat je geen 120 hebt gereden, maar helaas is een rechter daar niet vatbaar voor. Beken schuld, geef aan dat je ontzettend veel spijt hebt, je leven gebeterd hebt en dat een invordering toch wel enorme consequenties zal hebben voor je leven (baan kwijt etc.). Het komt er feitelijk op neer dat je een rechter zal moeten overtuigen dat jouw persoonlijke belang groter is dan het maatschappelijke belang. En vermeld vooral dat je daar aan gaat werken en sinds de overtreding al heel braaf bent. Een volgende 30+ betekent namelijk een gegarandeerde ontzegging.

Ik had verwacht dat je na de teruggave er met een nieuwe T vanaf zou komen, maar kennelijk moet je toch ter verantwoording komen. Gezien de kosten en de drukte bij het OM is dat vaak niet om vermanend te zijn, maar om maatregelen te nemen. Vandaar mijn horrorstory, want ik vrees het ergste voor je.

Bovenstaande is overigens gebaseerd op de veronderstelling dat die +59 op de één of andere manier alsnog aan jou gekoppeld is (bestuurdersverklaring, rekeningnummer, zoiets). Als dat niet zo is, moet je voor de +66 voorkomen. Da's ook een stevige, maar daar kom je vaak nog vanaf met een boete (en eventueel een voorwaardelijke ontzegging).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64715186
Je leeft in Nederland, dus veel straf krijgen zal je toch niet. Iemand die ik ken die reed als beginnende bestuurder dronken achter het stuur opgepakt en moest vorige maand voorkomen. Straf = 300 euro boete verder niks. Ik zou gewoon van een geldboete uitgaan.

Je kan in Nederland net zo goed doorrijden na een ongeval ook al pleeg je dan een misdrijf. Misdrijven worden net zo soft bestraft als overtredingen en dan heb je nog een kans dat je eronderuit komt als je met je dronken harses iemand aanrijd. Ik weet het het is niet goed amar net als dat supersnel recht en jongen van 16 steekt leraar dood. Een flinke straf zal je niet krijgen hoogstens een geldboete en zelfs daar probeer je onderuit te komen
pi_64715476
Vriendlief reed 70 km/u te hard en kreeg een flinke boete en 2 jaar proeftijd, maar die had wel een goed verhaal .

Ik zou niet iets verzinnen, maak je het jezelf alleen moeilijk mee denk ik. Zeg gewoon als je voor moet komen dat je er oprecht spijt van hebt en dat het ontzettend stom van je was, het niet meer zal gebeuren, blablabla.

Hoop voor je dat ze het met een transactie af kunnen doen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:08:45 #20
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64715501
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:57 schreef Noisiv het volgende:
Je leeft in Nederland, dus veel straf krijgen zal je toch niet. Iemand die ik ken die reed als beginnende bestuurder dronken achter het stuur opgepakt en moest vorige maand voorkomen. Straf = 300 euro boete verder niks. Ik zou gewoon van een geldboete uitgaan.
Met 300 euro was zijn promillage dan niet zo hoog. Hij zat beschonken achter het stuur, maar of dat nou dronken is? Het toegestane promillage voor beginnend bestuurder is maar 0,2...dus daar zit je zo overheen. Bovendien zal die vriend van de zus van de tante van die vriendin van het buurmeisje van een vriend van je gewoon een aantekening in het strafregister van Justitie hebben gekregen. En daar word je niet blij van.
Zerg schreef:
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:09:56 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64715524
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:07 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Vriendlief reed 70 km/u te hard en kreeg een flinke boete en 2 jaar proeftijd, maar die had wel een goed verhaal .

Ik zou niet iets verzinnen, maak je het jezelf alleen moeilijk mee denk ik. Zeg gewoon als je voor moet komen dat je er oprecht spijt van hebt en dat het ontzettend stom van je was, het niet meer zal gebeuren, blablabla.

Hoop voor je dat ze het met een transactie af kunnen doen
Zoiets zou mooi zijn. Jouw vriend zat echter met zijn 70 in een andere zone, TS kan volgens de beleidsregels met 66 goed wegkomen. Probleem is alleen dat nog steeds niet duidelijk of het eerste akkefietje, de +59, ook op zijn naam geregistreerd staat. Dat is in deze case een belangrijk punt.
Zerg schreef:
pi_64715591
113 op de ringbaan oost
Dat je dat durft met al die stoplichten daar...
pi_64717600
heb het ook aan de hand gehad.. maar dan 210 geijkt op de snelweg als piek

ben er niet trots op, was zondagochtend en zat niet op te letten. dom en terecht dat ik gepakt ben.

ik rijd verder wel redelijk consequent te hard, maar mijn meeste boetes staan niet op mijn naam, lekker op de leasemaatschappij. ik had dus geen voorgeschiedenis voor justitie, heb ook dat transactievoorstel gekregen, betaald, en klaar.

snor je transactie voorstel nog eens op, als het goed is staat daar dan, mits het een transactievoorstel is, dat je die boete moet betalen, en dat het dan wel allemaal prima is. vind het vreemd dat je dan alsnog moet voorkomen.

heb even mijn transactievoorstel erbij gepakt, en daar staat letterlijk;
(teksherkenning vanuit pdf, excuus voor spelfouten)
quote:
Geachte heer/mevrouw,

U wordt verdacht van een of meerdere strafbare feiten waarvan de gegevens onderaan deze
kennisgeving zijn vermeld.

De betaling dient voor bovenstaande vervaldatum o.v.v. bovengenoemd betalingskenmerk op
rekeningnummer 180797 van het CJIB te zijn bijgeschreven. Voor de betaling dient u de
aangehechte acceptgiro te gebruiken. Hierop zijn de benodigde gegevens al voorgedrukt. U dient
alleen uw bank/gironummer nog in te vullen.

Als u niet of te laat betaalt en u heeft niet op een andere manier gereageerd, dan wordt u
gedagvaard om voor de reehter te verschijnen. In dit geval zal de officier van justitie ter zitting in
de regel een hogere geldboete vorderen.
ik denk dus dat je niet of niet correct hebt betaald...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_64718278
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zoiets zou mooi zijn. Jouw vriend zat echter met zijn 70 in een andere zone, TS kan volgens de beleidsregels met 66 goed wegkomen. Probleem is alleen dat nog steeds niet duidelijk of het eerste akkefietje, de +59, ook op zijn naam geregistreerd staat. Dat is in deze case een belangrijk punt.
Nja toen reed ik in de auto vd zaak, via ING er een bestuurdersverklaring ingevuld dat ik de bestuurder was.
Vervolgens kreeg ik van OvJ een mooie T binnen a 450 euro. Deze gewoon betaald vanuit mijn bank.rek.

Of die geregistreerd staat, weet ik dus nog steeds niet.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:13 schreef SwiffMeister het volgende:
113 op de ringbaan oost
Dat je dat durft met al die stoplichten daar...
Zoals ik zeg, dat is eerder onmogelijk met die stoplichten. Dat kans dat alles groen staat is klein.

Verder was die punto een tijdelijke auto vd zaak, ik heb inmiddels weer een andere. Enige info daarover of testrapporten zijn nu inderdaad niet meer mogelijk.
pi_64718861
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:48 schreef Chinless het volgende:
Zoals ik zeg, dat is eerder onmogelijk met die stoplichten. Dat kans dat alles groen staat is klein.
Niet waar. De kans dat op Oost alles groen staat is veel groter dan de Ringbaan West. Aangezien Oost nog enigzins een groene-golf kent. En als je dan een lichtje met donker-groen meeneemt kan je er zo met 120 gassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')