abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:25:31 #101
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64762902
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ga ik er even op in elk land is corruptie, sommige landen wat meer dan andere landen.

Leuk die uitspraak zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Maar wat draagt het ongefundeerd schreeuwen van die PVV'er nu echt bij aan het oplossen van het corruptie probleem. Het dreigen van geweld van die arubanen is ook te gek voor woorden. Dat geeft wel goed aan dat ik denk dat die PVV'er eigenlijk heel goed in de arubaanse cultuur past. Veel schreeuwen maar totaal geen resultaat.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd als er op aruba een pvv partij zou zijn of men dan ook zo oprecht zou zijn en niet met de corruptie zou mee doen. De proleten van de PVV kennende zouden hun juist het hardste mee doen.
Ik leef dus ergens met veel corruptie en dat is gewoon gevaarlijk. Maar het hele punt is hier dat je geld geeft aan een corrupt land dat het dan niet goed uitgegeven wordt. Daarom zou Nederland eigenlijk helemaal geen geld moeten geven aan zon land. Of ieder geval het recht hebben op eigen controles erop.

En inderdaad elk land heeft corruptie maar tot je in een land gewoond hebt waar je er echt veel mee te maken krijgt heb je er geen idee van hoe erg het kan zijn. Ik ben met je eens dat het schreeuwen niet veel uithaald, maar het doet ieder geval meer als het compleet negeren van het probleem door de rest van de politiek.

Of de PVV mee zou doen met corruptie weet ik niet heb ik geen oordeel over ken ze niet goed genoeg.
mai pen rai
pi_64763657
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:25 schreef niet_links het volgende:
Ik leef dus ergens met veel corruptie en dat is gewoon gevaarlijk. Maar het hele punt is hier dat je geld geeft aan een corrupt land dat het dan niet goed uitgegeven wordt. Daarom zou Nederland eigenlijk helemaal geen geld moeten geven aan zon land. Of ieder geval het recht hebben op eigen controles erop.
Aangezien elk land corruptie kent zouden we totaal isolationistisch moeten worden met deze stellingen. Een mooi voorbeeld is in principe wel shell, deze zeggen niet mee te doen aan omkopingen maar hebben gewoon het potje anders genoemd en doen net zo hard mee, anders zouden ze in nigeria en rusland niet nog steeds bezig zijn. De fucking hele wereld is zo hypocriet als de pest zolang er maar voor hunzelf geld mee te verdienen is.
quote:
En inderdaad elk land heeft corruptie maar tot je in een land gewoond hebt waar je er echt veel mee te maken krijgt heb je er geen idee van hoe erg het kan zijn. Ik ben met je eens dat het schreeuwen niet veel uithaald, maar het doet ieder geval meer als het compleet negeren van het probleem door de rest van de politiek.
Ik vind het in nederland al erg genoeg. En kan me goed voorstellen dat het in thailand (daar woon je toch) nog een stuk erger is. Van de ander kant kan het wel dan soms zo zijn dat je sommige dingen door met geld te strooien een stuk sneller geregeld krijgt als in nederland.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:37:28 #103
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64769937
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aangezien elk land corruptie kent zouden we totaal isolationistisch moeten worden met deze stellingen. Een mooi voorbeeld is in principe wel shell, deze zeggen niet mee te doen aan omkopingen maar hebben gewoon het potje anders genoemd en doen net zo hard mee, anders zouden ze in nigeria en rusland niet nog steeds bezig zijn. De fucking hele wereld is zo hypocriet als de pest zolang er maar voor hunzelf geld mee te verdienen is.
[..][\QUOTE]

Ik vind het gewoon fout dat geld van Nederland in de zakken van corupte ministers terecht komt. Dus gewoon niets geven klaar. Zelfde met hulpgelden teveel komt terrecht in de corruptie, gewoon dus niets geven tenzij alles goed verantwoord wordt en je zelf controle kan uitoefenen. Ik zie niet in waarom de Nederlandse belastingbetaler corrupte politicie moet sponsoren.

[QUOTE]
Ik vind het in nederland al erg genoeg. En kan me goed voorstellen dat het in thailand (daar woon je toch) nog een stuk erger is. Van de ander kant kan het wel dan soms zo zijn dat je sommige dingen door met geld te strooien een stuk sneller geregeld krijgt als in nederland.
Ja het klinkt wel leuk met geld strooien en dan dingen geregeld krijgen. Keerzijde is die brand in die discotheek waar 64 mensen omkwamen met nieuwjaar. Veiligheid was er niet omdat inspecteurs omgekocht waren. Een vliegveld met gebreken omdat mensen gewoon omgekocht waren waardoor er met inferieure materialen gewerkt werd ect.

Ik ben geen fan van de Nederlandse politie, maar hier koop je gewoon de agent om als je met alcohol op rijd. In 4 dagen feest vallen er hier ruim 400 doden in het verkeer. Omdat mensen gewoon niet aan de regels houden omdat de politie toch wel om te kopen is.

Begrijp me niet verkeerd hoor ik houd van Thailand en wil er altijd blijven wonen, maar corruptie kan best erg zijn.
mai pen rai
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:27:21 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64772322
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja want de mensen met een goede opleiding doen het zo veel beter.
Die snappen vaak niet eens wat er speelt..
Wat waar speelt? Op de Nederlandse Antillen? Op Aruba? In de achterbuurt van Rotterdam waar vervelende Antillianen voor overlast zorgen?

Oh wacht, dat is voor het Tokkievolk allemaal hetzelfde .

Het kan inderdaad best zijn dat een laaggeschoolde autochtoon in een achterbuurt meer nare ervaringen heeft met vervelende allochtonen en op basis daarvan beter weet wat er in zijn of haar achterbuurt plaatsvindt.

Dat deze laaggeschoolde autochtoon dit heeft zelf ervaren, wil echter niet zeggen dat hij of zij ook de juiste conclusies eruit trekt...
Krekker is de bom!
pi_64772477
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:37 schreef niet_links het volgende:

Begrijp me niet verkeerd hoor ik houd van Thailand en wil er altijd blijven wonen, maar corruptie kan best erg zijn.
Ok nu dan de grote gewetens vraag heb je je zelf al eens schuldig gemaakt aan het schuiven van geld om dingen geregeld te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Basp1 op 07-01-2009 15:41:20 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:35:23 #106
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64772772
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ok nu dan de grote gewetens vraag heb je je zelf al eens schuldig gemaakt aan het schuiven ven geld om dingen geregeld te krijgen.
Tot op heden nog niet echter ik zou best betalen als ik een U turn verkeerd neem ofzo. Of als ik tegen het verkeer in rij op mn brommertje. Dat is dan goedkoper als een echte boete. Dit zijn echter kleine dingen iedereen rijd op zn brommertje tegen het verkeer in voor kleine stukjes omdat ze hier een vreemd eenrichting systeem hebben met u turns op grote afstanden. Je ziet het de politie zelf ook doen echter ze kunnen je ervoor aanhouden.
mai pen rai
pi_64773198
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef niet_links het volgende:

[..]

Tot op heden nog niet echter ik zou best betalen als ik een U turn verkeerd neem ofzo. Of als ik tegen het verkeer in rij op mn brommertje. Dat is dan goedkoper als een echte boete. Dit zijn echter kleine dingen iedereen rijd op zn brommertje tegen het verkeer in voor kleine stukjes omdat ze hier een vreemd eenrichting systeem hebben met u turns op grote afstanden. Je ziet het de politie zelf ook doen echter ze kunnen je ervoor aanhouden.
Dit vroeg ik om aan te tonen hoe makkelijk je in de verleding komt om ook aan deze praktijken mee te doen.

Goed werk dat je tot nu toe nog steeds niet eraan hebt mee gedaan.

Je geeft wel aan dat het moeilijk is er niet aan mee te doen. Dat is volgens mij namelijk het grote probleem wat bij alle corruptie speelt. Wanneer de staat en de wetshandhavers al niet eens meer integer zijn, waarom zou je dan als burger nog integer blijven. Kom ik toch weer met de bouwfraude aan in nederland en de afwikkeling ervan dat geeft mijns inziens aan dat het in nederland bijna net zo'n bananen land is als thailand of in dit geval ging het eigenlijk over aruba.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:49:31 #108
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64773370
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit vroeg ik om aan te tonen hoe makkelijk je in de verleding komt om ook aan deze praktijken mee te doen.

Goed werk dat je tot nu toe nog steeds niet eraan hebt mee gedaan.

Je geeft wel aan dat het moeilijk is er niet aan mee te doen. Dat is volgens mij namelijk het grote probleem wat bij alle corruptie speelt. Wanneer de staat en de wetshandhavers al niet eens meer integer zijn, waarom zou je dan als burger nog integer blijven. Kom ik toch weer met de bouwfraude aan in nederland en de afwikkeling ervan dat geeft mijns inziens aan dat het in nederland bijna net zo'n bananen land is als thailand of in dit geval ging het eigenlijk over aruba.
Jep het ging over aruba, maar ik wilde alleen maar aan geven dat ik het een schande vind als er belastingeld naar corupte mensen gaat. En gaf wat voorbeelden van gevaar van corruptie.
mai pen rai
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:56:00 #109
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64773691
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:51 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Het is wel de waarheid. Het was een mafiabende toen de Godett'jes de baas waren en het is nu niet veel anders. Ze kloten maar wat aan en wij sturen net genoeg geld om ze daar stil te houden.
Sinds wanneer waren die de baas op Aruba?
Krekker is de bom!
pi_64775000
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat is misschien een tikje cru, maar dat de Antillen een bodemloze geldput zijn ben ik het wel mee eens. Dus enige eisen mogen er wel gesteld worden, en kwalificaties gegeven.
mee eens, al zou ik het helamaal schitterend vinden wanneer de antiliaanse bevolking eens zelf daar tegen in opstand kwam (de corruptie dan he)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64832163
quote:
Aruba

Minister Croes later afgereisd naar VS
8 Jan, 2009, 15:17 (GMT -04:00)

ORANJESTAD — Minister van Justitie Rudy Croes is pas vandaag afgereisd voor familiebezoek in de VS. Dat heeft hij telefonisch vanuit New York laten weten. Eerder gaf hij aan al afgelopen dinsdag weg te gaan, waardoor hij niet aanwezig kon zijn op het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK). De Nederlandse delegatie voelde zich geschoffeerd, omdat de minister pas op het laatste moment had afgezegd. "We zeiden: laat hem tenminste op een briefje schrijven waarom iets anders belangrijker is", reageerde de Nederlandse delegatieleider Willibrord van Beek. "Het is een gemiste kans want wij wilden met hem debatteren over de zetel van het Gemeenschappelijk Hof van Justitie. We weten nu niet waarom hij niet kwam. De een zegt dat door familiebezoek komt, de ander door uitspraken van PVV-Kamerlid Hero Brinkman en nog een ander dat het komt omdat hij geen zin had om met iemand van de parlementaire delegatie te praten."

Croes heeft meegedeeld dat hij zich rekenschap hoeft te geven aan het parlement van de Nederlandse Antillen en Nederland. "Dat hoef ik alleen maar aan de Staten van Aruba." De reden dat hij langer op Aruba bleef, heeft te maken "met een verzoek in het kader van het feitenonderzoek naar de beginfase van de zaak-Natalee Holloway".

http://www.amigoe.com/artman/publish/printer_51292.php
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 06:58:54 #112
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64838917
quote:
Nederlandse delegatie neemt afstand uitspraken Brinkman
9 januari 2009 06:45

ORANJESTAD - De Nederlandse delegatie op Aruba heeft genoeg van de uitlatingen van hun PVV-collega Hero Brinkman tijdens overleg deze week op Aruba tussen parlementariërs van Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba.

Delegatieleider en VVD-Kamerlid Willibrord van Beek heeft donderdagmiddag (lokale tijd) een verklaring uit doen gaan waarin nadrukkelijk afstand wordt genomen van het gedachtegoed van Brinkman.

Vooral sinds Brinkman een paar dagen geleden voor de tweede keer op de Amerikaanse televisiezender FoxNews verklaarde dat Aruba corrupt is, heerst binnen het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) een beladen sfeer. Niet alleen Arubaanse en Antilliaanse maar ook Nederlandse parlementariërs zelf wilden per se een statement maken.

De bijeenkomst werd er donderdag uren voor geschorst. Daarna herhaalde Van Beek in het Arubaanse parlementsgebouw wat hij eerder al in de media riep: ''Brinkman spreekt op eigen titel en verantwoording zoals ieder lid van de Nederlandse delegatie.''

Een dag eerder was het overleg ook al vertraagd door een opmerking van Brinkman in een debat over de registratie van Arubaanse en Antilliaanse probleemjongeren in Nederland. ''Jullie sturen jullie rotzooi naar Nederland'', zei Brinkman tot onsteltenis van Antilliaanse parlementariërs. Volgens delegatieleider Van Beek hanteerde Brinkman fors taalgebruik dat bij andere delegaties verkeerd werd begrepen. ''Het leidde tot een ordedebat waarbij helder gemaakt is dat Brinkman op dat moment niet over mensen sprak, maar over problemen die over de muur gegooid waren.''

''Mensen denken hier snel dat een uitspraak van een Nederlands delegatielid de gedachte is van alle delegatieleden, licht PvdA-Kamerlid John Leerdam toe. ''Zodra Brinkman zijn mond opendoet, komt de emotie naar boven, vult CDA'er Bas Jan van Bochove aan.

GroenLinks-collega Ineke van Gent vindt de opmerkingen van Brinkman ten koste van inhoudelijk overleg gaan. ''Eindelijk was er het idee, dat we hier met elkaar een doorbraak over de Verwijsindex Risicojongeren (VIR) bereiken, tot er weer door Brinkman op een onbeschofte manier iets werd gezegd. Wat ik jammer vind is dat men zich over en weer laat provoceren. Ik zou zeggen: laat Brinkman lekker in zijn eigen sop gaarkoken.
Boehoehoe wat een jankverhalen. Als iemand eindelijk eens zegt hoe de vork in de steel zit, laaien de emoties hoog op die schandeilanden van het Koninkrijk. Het zou ten koste gaan van het "Inhoudelijk overleg". Ammehoela, de enige argumenten die die eilandbewoners naar voren brengen zijn "wij willen geld" en "jullie zijn slavendrijvers geweest". Wat een zooitje.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  vrijdag 9 januari 2009 @ 07:09:53 #113
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64838958
Willibrordje is zeker bang dat 'ie klapjes krijgt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64858504
Brinkman uit delegatie gezet op Aruba

http://www.ad.nl/binnenla(...)_gezet_op_Aruba.html

ORANJESTAD - De Nederlandse parlementariërs hebben PVV-delegatielid Hero Brinkman vrijdagochtend vlak voor het einde van het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) op Aruba uit de delegatie gezet. Dat heeft het PvdA-delegatielid John Leerdam bevestigd.
De aanwezigheid van Brinkman was met nog maar een paar uur te gaan voor het einde van het POK niet meer in stand te houden, aldus Leerdam. ,,Brinkman vroeg het woord toen we de Slotverklaring bespraken en begon tot onze verbazing een tirade af te steken tegen de Arubaanse delegatie en Arubaanse bewindslieden. Daarmee schoffeerde hij ook indirect de Nederlandse delegatie.''
Brinkman is tevens verzocht het gebouw van het Arubaanse parlement te verlaten.
pi_64859031
niet echt democratisch om een volksvertegenwoordiger uit een parlementaire delegatie te zetten.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_64860839
Wat heb je aan zo'n Brinkman? Die gast ging alleen om te rellen. Om de voorpagina van de Telegraaf te halen en het klootjesvolk te bedienen van de dagelijkse zoethoudertjes. Die man is te dom om op een normale manier te communiceren. Dit is namelijk precies wat die corrupte leiders daar willen horen.
pi_64861121
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Brinkman uit delegatie gezet op Aruba

http://www.ad.nl/binnenla(...)_gezet_op_Aruba.html

ORANJESTAD - De Nederlandse parlementariërs hebben PVV-delegatielid Hero Brinkman vrijdagochtend vlak voor het einde van het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) op Aruba uit de delegatie gezet. Dat heeft het PvdA-delegatielid John Leerdam bevestigd.
De aanwezigheid van Brinkman was met nog maar een paar uur te gaan voor het einde van het POK niet meer in stand te houden, aldus Leerdam. ,,Brinkman vroeg het woord toen we de Slotverklaring bespraken en begon tot onze verbazing een tirade af te steken tegen de Arubaanse delegatie en Arubaanse bewindslieden. Daarmee schoffeerde hij ook indirect de Nederlandse delegatie.''
Brinkman is tevens verzocht het gebouw van het Arubaanse parlement te verlaten.
dit gaat dan weer helemaal nergens over
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64861400
quote:

Brinkman nam volgens Van Gent vrijdagochtend het woord, waarop hij de Arubaanse minister van justitie Rudy Croes uitmaakte voor leugenaar en lafaard. "Wij hebben toen als delegatie meteen gezegd dat je dit niet zonder overleg kunt doen. Daarom hebben we Brinkman duidelijk gemaakt dat we hem uit de delegatie zouden zetten als hij zijn woorden niet zou terugnemen. Dat weigerde hij." Croes zou eerder deze week hebben gezegd dat Brinkman voor zijn provocerende uitspraken over de Antillen en Aruba 'een klap op zijn smoel verdient'.
http://binnenland.nieuws.(...)gatie_antillen_gezet
quote:
Brinkman noemde vanochtend bij het bespreken van de slotverklaring de Arubaanse minister van Justitie Croes leugenachtig. Volgens het PVV-Kamerlid waren Arubaanse en Antilliaanse deelnemers aan het overleg daar kwaad over en eisten ze dat hij zijn woorden zou terugnemen.

Brinkman zegt dat zijn Nederlandse collega's zich daarbij aansloten, maar dat hij niet bereid was de beschuldiging in te trekken.
http://www.nos.nl/nosjour(...)090109_brinkman.html
pi_64861518
quote:
Dus hij heeft alleen maar Croes leugenachtig genoemd en daarom wordt hij weggestuurd?

pi_64861635
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dus hij heeft alleen maar Croes leugenachtig genoemd en daarom wordt hij weggestuurd?

ja, en leugenachtig vanwege dit:
quote:
Minister Croes later afgereisd naar VS
8 Jan, 2009, 15:17 (GMT -04:00)

ORANJESTAD — Minister van Justitie Rudy Croes is pas vandaag afgereisd voor familiebezoek in de VS. Dat heeft hij telefonisch vanuit New York laten weten. Eerder gaf hij aan al afgelopen dinsdag weg te gaan, waardoor hij niet aanwezig kon zijn op het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK). De Nederlandse delegatie voelde zich geschoffeerd, omdat de minister pas op het laatste moment had afgezegd. "We zeiden: laat hem tenminste op een briefje schrijven waarom iets anders belangrijker is", reageerde de Nederlandse delegatieleider Willibrord van Beek. "Het is een gemiste kans want wij wilden met hem debatteren over de zetel van het Gemeenschappelijk Hof van Justitie. We weten nu niet waarom hij niet kwam. De een zegt dat door familiebezoek komt, de ander door uitspraken van PVV-Kamerlid Hero Brinkman en nog een ander dat het komt omdat hij geen zin had om met iemand van de parlementaire delegatie te praten."

Croes heeft meegedeeld dat hij zich rekenschap hoeft te geven aan het parlement van de Nederlandse Antillen en Nederland. "Dat hoef ik alleen maar aan de Staten van Aruba." De reden dat hij langer op Aruba bleef, heeft te maken "met een verzoek in het kader van het feitenonderzoek naar de beginfase van de zaak-Natalee Holloway".
pi_64861764
Jezus, wat een tokkie... Dit is niet politiek-incorrect, dit is gewoon intelligentie- en fatsoens-incorrect.
pi_64861779
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:55 schreef Caesu het volgende:

[..]

ja, en leugenachtig vanwege dit:
[..]

Ow nou dan heeft hij toch ook gelogen of ligt dat aan mij?
pi_64861976
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ow nou dan heeft hij toch ook gelogen of ligt dat aan mij?
ja, maar op Aruba mag je dat eigenlijk niet hardop zeggen.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 19:07:25 #124
236264 crew  capricia
pi_64862038
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64862122
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:05 schreef Caesu het volgende:

[..]

ja, maar op Aruba mag je dat eigenlijk niet hardop zeggen.
Maar ze zijn verder niet corrupt:

Zorgen om corruptieCaribische redactie

12-02-2008
Verslag van René Roodheuvel (7'46'')

Premier Jan-Peter Balkenende maakt zich veel zorgen over de corruptie op Sint-Maarten. Het witwassen van geld, drugshandel en mensensmokkel zijn ernstige zaken waar niemand zijn ogen voor mag sluiten. Deze boodschap brengt de premier van Nederland dinsdag 12 februari in een toespraak in Phillipsburg.
http://antilliaans.caribi(...)0212_balkenende-saba
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')