abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 11:45:42 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_64680117
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:15 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons komen eventuele broertjes en zusjes niet bij elkaar in de groep. Zo hebben ze allebei echt hun eigen plekje. Er is trouwens wel een tweeling en daarvoor maken ze een uitzondering, dus die zittenw el op dezelfde groep.
Ik vind het juist raar als ze niet bij elkaar op de groep zitten in een 0-4 groep. Thuis leven ze ook samen toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 11:47:48 #27
5428 crew  miss_sly
pi_64680192
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vind het juist raar als ze niet bij elkaar op de groep zitten in een 0-4 groep. Thuis leven ze ook samen toch?
Op zich is het voor een kind ook prettig zijn eigen plekje en identiteit te hebben, lijkt me.

Maar goed, voor ons weegt dat absoluut neit mee, omdat er geen broertje of zusje zal komen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 januari 2009 @ 11:55:33 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_64680439
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich is het voor een kind ook prettig zijn eigen plekje en identiteit te hebben, lijkt me.

Maar goed, voor ons weegt dat absoluut neit mee, omdat er geen broertje of zusje zal komen
Ja, maar dat kan ook in dezelfde groep lijkt me? Kindjes die de hele week thuis zitten hebben ook wel een eigen identiteit enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64680560
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou ik vond het ECHT niet leuk toen mijn broertje op dezelfde school kwam als waar ik op zat hoor. Inderdaad je eigen plekje kwijt en leraren gingen je ook zo vergelijken (nou je broer/zus haalt anders wel goede cijfers/schrijft wel netjes/zou dit nooit doen etc) Nu blijft je kind echt een eigen persoontje.

Ik vind het dus juist wel fijn als Linde straks een eigen plekje heeft
  maandag 5 januari 2009 @ 11:58:33 #30
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64680564
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan ook in dezelfde groep lijkt me? Kindjes die de hele week thuis zitten hebben ook wel een eigen identiteit enzo
't Valt me bij mij op m'n werk op dat ze het grootste gedeelte van de tijd 'het zusje/broertje van...' zijn. Dus ik snap die eigen identiteit wel. Maar ik denk ook niet dat veel ouders ervoor zullen kiezen om hun kroost te splitsen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:06:29 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_64680872
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:58 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Nou ik vond het ECHT niet leuk toen mijn broertje op dezelfde school kwam als waar ik op zat hoor. Inderdaad je eigen plekje kwijt en leraren gingen je ook zo vergelijken (nou je broer/zus haalt anders wel goede cijfers/schrijft wel netjes/zou dit nooit doen etc) Nu blijft je kind echt een eigen persoontje.

Ik vind het dus juist wel fijn als Linde straks een eigen plekje heeft
Ah, ok, dat heb ik nooit meegemaakt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64684334
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ah, ok, dat heb ik nooit meegemaakt
Gelukkig is het later wel weer goedgekomen hoor tussen mijn broertje en mij
pi_64685913
Pien en Floor zitten in principe in dezelfde groep. Maar worden regelmatig een dagje uit elkaar gezet. Ik vind dat prima. Ook op de basisschool wil ik ze apart in een groep. Zodat ze thuis allebei hun verhaal kunnen vertellen. Ieder bij hun eigen juf en hun eigen avonturen!
Mocht de 1 verbaal sterker zijn, dan de ander dan hebben we dat misschien een beetje ondervangen...
pi_64687219
Wij hebben gewoon gekozen door ons gevoel te volgen. Van het KDV waar ze nu heen gaat vonden we in eerste instantie het gebouw er het beste uitzien, de locatie is goed, ze kunnen veilig buiten spelen, de klinken zitten hoog dat soort dingen. Verder zijn de leidsters er allemaal heel aardig en de manier waarop ze met de kindjes omgaan gaf me een prettig gevoel. Wat ik ook leuk vind is dat ze s'middags de tussendeuren openzetten zodat de kindjes allemaal samen kunnen spelen op de gang. Dus wel aparte leeftijdgroepen, maar regelmatig toch gemengd hierdoor

Buiten dat hebben ze redelijk ruime openingstijden en als je kindje eens niet gaat door vakantie of ziekte krijg je compensatieuren.
pi_64694379
Zo verschillend per kind, broertje en zusje of broertje en broertje en andersom.
Bij ons op het kdv zaten namelijk broer en zus.. beide op een aparte groep. Broertje vaak verdrietig en durft zich nu hij bij zijn zusje op de groep zit wel te uiten.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:30:20 #36
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64853849
Oe ... dit topic wordt ineens interessant...

Er zit er een bij ons aan de overkant, heb er goede verhalen over gehoord maar ik wil niet zonder meer voor die kdv kiezen uit 'gemaktzucht' (lekker dichtbij...). Nu maar eens serieuzer om ons heen kijken wat er allemaal te koop is (en wat de wachttijden zijn....).
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:03:21 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_64879112
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef happyme28 het volgende:
Oe ... dit topic wordt ineens interessant...

Er zit er een bij ons aan de overkant, heb er goede verhalen over gehoord maar ik wil niet zonder meer voor die kdv kiezen uit 'gemaktzucht' (lekker dichtbij...). Nu maar eens serieuzer om ons heen kijken wat er allemaal te koop is (en wat de wachttijden zijn....).
Ik zou je gewoon nu alvast met baby happy aanmelden

Ik heb me toen met Ruben toen ik wist dat ik zwanger was (dat was bij zes weken) meteen aangemeld en heb nog steeds niet de dagen die ik graag wil
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64880086
Ja, daar zit ik wel over na te denken. Wil wel de eerste echo de 20e afwachten, maar als het er goed uitziet, dan ga ik alvast contact opnemen, want hoe vervelend het ook zal zijn, mocht het fout gaan kun je altijd nog afzeggen.

Zeker ook omdat het om minimaal 4 dagen zal gaan, zal het nog behoorlijk lastig zijn. Ik ben er wel achter dat er wel iets van 15 kdv's hier in een omtrek van een paar kilometer zitten, dus dat valt me niet tegen.
pi_64882145
Hier is ook een overkoepelende organisatie waarbij je een voorkeurslocatie kunt opgeven, maar als daar niet meteen plek is en op een andere locatie wel, krijg je die andere locatie aangeboden. Je mag je er alleen 'pas' aanmelden met 12 weken zwangerschap. Er zijn ook nog 'losse' kdv's, daar moeten we ons nog in gaan verdiepen.
Ik vraag me nu vooral af hoe ik mijn baby zonder auto op het kdv krijg als het niet op loopafstand zou zijn...
pi_64882400
(bak)fiets met maxicosi of draagdoek of openbaar vervoer.

Hier met de draagdoek in de tram neer het kdv.
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 13:09:09 #41
45833 crew  Fogel
pi_64882840
Of een auto kopen natuurlijk
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')