Is de hardware compatible met XP Pro?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ziet er prima uit. En luister niet teveel naar het Acer gebash, de kwaliteit is niet slecht. En al zeker niet voor het geld!
ok, dank voor je bijdrage. ik zal de videokaart nog eens onder de loep nemenquote:Op woensdag 21 januari 2009 13:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
Voor wat jij er mee wil doen moet het prima werken, maar denk je echt dat je in de toekomst er een videokaart bij in drukt? Persoonlijk denk ik dat je beter voor een 4850/4870 kan gaan. Als je er een hele tijd mee vooruit wilt gaan dan schieten 2 9600gt's ook niet echt op.
Verder ziet het systeem er goed uit, vooral leuke schijfjes erin.
Ja hoor. XP kan er gewoon op. Op het werk hebben wij een mooie Acer laptop staan, een 14 inch volgens mij. Hier stond of fabriek ook Vista op. Wij hebben er XP opgezet omdat bepaalde software moelijk deed icm vista.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:35 schreef hh84 het volgende:
[..]
Is de hardware compatible met XP Pro?
ik wil Vista eraf gooien en er XP op zetten
Wat jij wil kan prima met dit systeem.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:05 schreef Hippos het volgende:
Hallo allemaal.
Ik zit ook al een tijdje over een nieuwe PC na te denken. De nieuwe PC wordt gebruikt voor thuisgebruik (dus internet/tekstverwerking), foto's bewerken maar ook af en toe een spelletje (Call of Duty, GTA). Dus een PC die best wel wat kan, maar ook niet súper zwaar hoeft te zijn. De PC moet in ieder geval weer de nodige jaartjes vooruit gaan; mijn huidige PC is nu bijna 5 jaar maar begint nu toch wat kuren te vertonen.
Ik heb al wat rondgekeken, her en der advies ingewonnen en daar kwam dit systeem uit:
Samsung SHS223F⁄BEBE 22x (Dual Layer, Zwart, SATAII) OEM
AMD Phenom II X4 920 Boxed
Cooler Master Real Power M620, 620W (ATX 12V V 2.3)
Asus M3A78 PRO (AM2+, PCIe, Sound, DDR2, HDMI, 140W CPU Support)
Sapphire HD4850 512MB (512MB, GDDR3, PCI-e, Dual DVI, TVO, 11132-11-20R)
Samsung 640GB HD642JJ (SATA II 7200RPM 16MB)
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zilver⁄Zwart)
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄4G)
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM 1 pack, SP1, 32-bits
Kan dit systeem aan mijn 'eisen' voldoen, is het compleet of zien jullie misschien mogelijke problemen (hardware die met elkaar in conflict kan komen e.d.)
Geen HD films? Als het gewoon 'normale' divx is moet dat geen probleem zijn op deze 'oude' pc. Spelletjes kan je vergeten tenzij ze ook een stuk ouder zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:15 schreef sjimz het volgende:
Hey hallo.
Ik ben op zoek naar een beetje een nieuwe desktop waar ik vooral veel multimedia als serie/films enzo wil afspelen met een goede kwaliteit.
Ik heb nu deze computer staan:
Intel Pentium 4 CPU 2.80 GHz
Moederbord: ASUSTek P4800SE
2 x 512 DDR-Ram
Nvidia GeForce 6600LE 256MB
200 GB Harde schijf
Is het beter om deze PC te upgraden of moet ik gelijk voor een nieuw systeem gaan?
En wat voor een systeem wordt mij dan eventueel aangeraden aangezien ik een noob op computergebied ben
www.salland.eu ,complete systemen ofzo en dan Game systemen en daar moet ergens Tweakers BBG Bassis systeem tussen staan,moet eigelijk goed genoeg ervoor zijn.quote:
Dit heb ik op een forum gevonden. Hang me er niet aan op is maar een advies:quote:Op maandag 9 februari 2009 20:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus wat zou je mij dan wel adviseren?
Het moederbord heb ik gekozen omdat er nog een IDE aansluiting inzit en omdat er twee ps2 poorten opzitten. Ook moet de grafische kaart die er standaard op zit voldoende zijn om hd te kunnen bekijken (Radeon 3200 uit mn hoofd). De processor is x4 met 3ghz per core, ik wil hd soepel on the fly kunnen transcoden en dat moet hiermee makkelijk lukken.quote:Chieftec Smart 350W ¤ 42,50
Samsung HD F1 1TB 32MB SATAII ¤ 89,50
Kingston VR 4GB DDR2 800 kit ¤ 54,00
Samsung SH-S223B DVD rewr zw SATA ¤ 22,50
Cooler Master Elite 334 ¤ 37,50
Asrock A780GXH/128M AM2+ ¤ 78,50
AMD Phenom II X4 945 AM3 ¤ 170,00
Zolang je met een goede portie gezond verstand te werk gaat, en niets overhaast/lomp doet kan iedereen een pc in elkaar zetten. Er is gewoon een bepaalde volgorde die j moet aanhouden, dan kan het niet fout.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:06 schreef single_queen het volgende:
Hallo!
Hoewel ik wel pc's uit elkaar kan halen, onderdelen toevoegen en eruit halen, blijf ik een meisje en kan ik wel wat advies gebruiken.
Vraag 1: kan ik zelf een systeem in elkaar zetten? (ik denk dat het wel moet kunnen...) of overschat ik mezelf nu?
Zo ja: hoe fiks ik een nette versie van Windows of een alternatief?
Zo nee: waar kan ik een prima kant en klare versie halen?
Mijn budget gaat ong 800 euro zijn.
Met mijn pc wil ik
- de basis (snel internetten, administratie en foto's bewerken)
- films en muziek! (downloaden en kijken)
- en ik wil weer gamen ...Ik begin met de nieuwste versie van the Sims, maar daarna wil ik weer een adventure game of C&C Red Alert (deelIII?) enzo!
- uiteindelijk met snoertje (weet niet meer hoe dat ding heet) aan mijn tv bevestigen en met draadloze muis mijn gedownloade films kijken in bed :-) (snoertje enzo heb ik al; alleen goede videokaart nog)
Ik heb niet nodig (tenzij included);
- goede geluidsset; de huidige is echt super + woon in een ministudentenkamertje; heb nu nog geen grotere nodig
- een prima dvd-brander; weliswaar geen blueray; maar die dvd-speler heb ik toch nog niet en die krijg ik voorlopig ook nog niet
Laatste vraag:
ik ben pas net begonnen met sparen, kan dus in november ofzo een nieuwe pc aanschaffen; is er een seizoen dat pc's / onderdelen goedkoper zijn? (na de kerst ofzo?)
Ps. goedkoper is natuurlijk altijd leuk ;-) maar goede tips zijn ook gewoon welkom hoor! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken
Je bent eigenlijk net iets te vroeg om te bedenken wat voor computer je graag zou willen. Dat komt omdat je over 4 maanden een compleet ander systeem kan kopen dan wat je nu voor 800 euro zou kunnen samenstellen. Het beste is dus eerst om door te sparen en als je het geld bij elkaar hebt weer hier terug te komen en dan kunnen we wel een systeem voor je samenstellen of je stelt zelf een computer samen en dan vraag je ons wat we er van vinden. Er is niet echt een maand waar het goedkoper is dan normaal, elke maand word de hardware weer een stuk goedkoper of komt er wat nieuws uit waardoor het oude weer goedkoper word. Je kunt dus het beste je systeem kopen wanneer jij hem graag wilt hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:06 schreef single_queen het volgende:
Laatste vraag:
ik ben pas net begonnen met sparen, kan dus in november ofzo een nieuwe pc aanschaffen; is er een seizoen dat pc's / onderdelen goedkoper zijn? (na de kerst ofzo?)
Ps. goedkoper is natuurlijk altijd leuk ;-) maar goede tips zijn ook gewoon welkom hoor! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |