Die ownerd was ik

Maar ik speel dan ook al sinds dat ik 9 jaar was hihi.
Ik denk dat het gros van de mensen hier gewoon een standaard UT heeft, zonder enige tweaks enzo. Ik (en iedereen die het spel al wat langer speelt) tweakt zijn UT. Dat is niet zo moeilijk om te doen. Dan runt je UT een stuk soepeler, stabieler, en zijn je enemies vaak iets makkelijker te zien en voelt je muis veel 'sneller' aan. Graphics worden er wel een stuk lelijker van, maar dat moet je er maar voor overhebben. No pain no gain.
Voor degenen die hun UT willen tweaken (wel overal eerst backups van maken als je me niet vertrouwt

). Het duurt ongeveer 5 minuutjes, of het de moeite waard is moet je zelf maar beslissen.
1. Eerst zorgen dat je UT op OpenGL draait. Download de laatste OpenGL versie hier:
http://cwdohnal.home.mindspring.com/utglr/utglr34.zip Unzippen, daarna OpenGLDrv.dll in je Unreal Tournament/System directory gooien en overschrijven.
Dan naar Start -> Unreal Tournament -> Unreal Tournament Safe Mode
Dan 'Change your 3D video device'
Show all devices
OpenGL selecteren.
2. Ga naar Unreal Tournament/System en zoek daar je UnrealTournament.ini op. In je UT.ini staan al je settings opgeslagen en dus ook die van OpenGL.
Zoek nu naar de tekst: [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
Alle tekst die onder dat kopje staat moet je vervangen met:
quote:
FrameRateLimit=85
Translucency=False
VolumetricLighting=False
ShinySurfaces=False
Coronas=False
HighDetailActors=False
DetailTextures=False
UseBGRATextures=True
UseAA=False
UseSSE=2
UseTexIdPool=True
DynamicTexIdRecycleLevel=100
UseTexPool=True
SwapInterval=0
OneXBlending=False
TruFormMinVertices=0
TruFormTessellation=3
UseTruForm=False
NumAASamples=0
RequestHighResolutionZ=True
MaskedTextureHack=True
UseVertexProgram=False
UseCVA=False
UseMultiDrawArrays=False
AAFilterHint=10
TexDXT1ToDXT3=False
BufferClippedActorTris=False
SinglePassDetail=False
ColorizeDetailTextures=False
DetailClipping=False
UseDetailAlpha=True
RefreshRate=85
MaxTMUnits=0
NoFiltering=False
UseFilterSGIS=False
MaxAnisotropy=0
UseTNT=False
Use4444Textures=True
UseS3TC=False
UseAlphaPalette=False
AutoGenerateMipmaps=False
UseTrilinear=False
UsePrecache=False
AlwaysMipmap=True
ShareLists=False
UsePalette=True
UseMultiTexture=False
UseZTrick=False
MaxLogTextureSize=8
MinLogTextureSize=0
MaxLogVOverU=8
MaxLogUOverV=8
GammaOffsetBlue=0.350000
GammaOffsetGreen=0.200000
GammaOffsetRed=0.350000
GammaCorrectScreenshots=True
GammaOffset=0.150000
LODBias=0.000000
DescFlags=0
Description=
VolumetricLighting=True
SmoothMaskedTextures=False
UseSSE2=True
En dan natuurlijk saven.
Een hele lijst inderdaad en je kunt er als je wil nog je eigen veranderingen in aanbrengen.
3. Er zijn nog een paar andere tweaks die je kunt uitvoeren in je console ingame (de ~ knop)
bijvoorbeeld:
fov 80 <- dit zorgt voor wat meer ingezoomd beeld. standaard = fov 90.
netspeed 10000 (tienduizend) <- weet niet precies wat dat doet, maar kan soms lag tegengaan.. 20000 mag ook maar 10000 is het meest gangbare dacht ik
Verder raad ik ook aan om met een lage resolutie te spelen en een relatief hoge mouse sens.
Happy fragging