abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64641067
Hallo Klussers,

Ik heb hier een aantal centraaldozen in het plafond waarvan de schroefgaten stuk zijn. Vrij $@%@#&% dus als je een lamp wil ophangen.

Nou zie ik een aantal oplossingen.
1) centraaldoos vervangen, echter ik zie dit niet gebeuren zonder het plafond te beschadigen.
2) lamp op hangen door te boren in plafond, maar dit is nattruulijk ook gevaarlijk ivm leidingen.

Tips zijn welkom.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:21:02 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64641241
als je niet de diep boort, kan dat prima hoor. 5cm zit er al gauw aan beton tussen, maar vaak wel meer (ligt aan de gebruikte dekvloer, kanaalplaten of die andere)

Centraaldoos vervangen gaan je inderdaad niet lukken, das veeeeeeeeel hakwerk

Je zou kunnen proberen om een gewone schoef in de centraaldoos te draaien?
pi_64641283
^_^ sneller leren typen
pi_64641291
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:21 schreef gateway het volgende:
als je niet de diep boort, kan dat prima hoor. 5cm zit er al gauw aan beton tussen, maar vaak wel meer (ligt aan de gebruikte dekvloer, kanaalplaten of die andere)

Wel even in de centraaldoos kijken vanaf welke kant de leiding komt, en daar dus niet gaan boren.
pi_64641344
centraaldoos invoeren beginnen pas na min 5cm dus zou geen probleem mogen zijn.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 12:27:34 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64641392
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:21 schreef gateway het volgende:

idd, zoals gataway al zegt.
Als het een betonnen vloer is, dan heb je altijd wel genoeg speling om even een lampje op te hangen.
Ik heb er ook wel eens een normale 4x30 schroef tussen het plastic van de centraaldoos (dat randje) en het beton gedraaid Mits de lamp niet te zwaar is gaat dat ook prima !
  zondag 4 januari 2009 @ 12:38:20 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64641626
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als het een betonnen vloer is, dan heb je altijd wel genoeg speling om even een lampje op te hangen.
Ik heb er ook wel eens een normale 4x30 schroef tussen het plastic van de centraaldoos (dat randje) en het beton gedraaid Mits de lamp niet te zwaar is gaat dat ook prima !
Soms moet je dingen doen als noodoplossing
pi_64641663
Schroef een helicoil in die centraaldoos!
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 12:59:01 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64642190
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:40 schreef mcDavid het volgende:

http://www.helicoil.in/

Ah, dat is een soort van schroefdraad reparatie kit, misschien wat te vergezocht voor een centraaldoos maar als je zo'n ding hebt liggen kun je het natuurlijk altijd proberen
  zondag 4 januari 2009 @ 13:04:16 #10
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_64642341
heb hier hetzelfde probleem, de vorige bewoners hadden hier dus ook alle lampen gewoon met gips-schroeven in de dozen geschroefd,
enige oplossing hier is dus ook gewoon gaatjes boren (en idd even kijken waar de electra leidingen naartoe lopen vanuit de doos)

of net iets grotere schroeven gebruiken als de vorige bewoner
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_64649289
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:40 schreef mcDavid het volgende:

Mwa bij mij is het schoef gat half afgebroken, hoe lomp kan je zijn , dus daar heb ik ook weinig aan.
Heb nu maar een shroef geplaatst tussen de centraaldoos en het plafond in. Niet een geweldige optie maar het werkt ook,
pi_64682449
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb 2 van mijn lampen maar aan 1 elektraschroef hangen vanwege het feit dat ik de andere niet in het gat kreeg

Het zijn dan ook maar plaffoniéres
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')