ja, maar dan moet ik alsnog naar uitsland, kom daar normaal gesproken echt nooitquote:Op zondag 4 januari 2009 13:25 schreef z80 het volgende:
kom een keertje op bezoek.
kun je meteen in Duitsland de winkels plunderen
*gaat z80 héél lief aankijken*quote:Op zondag 4 januari 2009 16:31 schreef littledrummergirl het volgende:
volgens mij kochten mijn ouders die vroeger altijd bij de aldi ofzo.
rode blauwe en gouden blokjes met eskimo's enzo erop geloof ikmoest er laatst ook aan denken, vroeger vond ik ze iig geweldig.
ik denk dat je het beste een duitse fokker lief aan kunt kijken om te vragen of hij/zij een zakje opstuurt
* kijkt lief meequote:
*kijkt lief*quote:Op zondag 4 januari 2009 19:07 schreef Rewimo het volgende:
Je mag mij ook lief aankijken maar dan moet ik eerst weten waar ik het moet halen
* zwaait terugquote:
Ik woon er (nog) niet, maar ik wil er best wat inslaanquote:Op zondag 4 januari 2009 19:33 schreef Isegrim het volgende:
Misschien wil een user die in Dld woont wat opsturen?
Bij de Aldi en Lidl heb ik het nog nooit gezien. Misschien heeft Kaufland het wel, ik zal eens zoeken als ik daar ben. Sla ik wel gelijk een kar vol inquote:Op zondag 4 januari 2009 19:39 schreef Isegrim het volgende:
Hebben ze dat niet gewoon bij de meeste Duitse supermarkten dan?
hihiquote:Op zondag 4 januari 2009 19:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Bij de Aldi en Lidl heb ik het nog nooit gezien. Misschien heeft Kaufland het wel, ik zal eens zoeken als ik daar ben. Sla ik wel gelijk een kar vol in
vooer mijn gevoel niet, ik heb in ieder geval een struk meer sentiment bij de plakjes, vandaar datr ik die perse wilquote:Op zondag 4 januari 2009 19:42 schreef Isegrim het volgende:
Die plakjes smaken toch hetzelfde als die cupjes, of niet? Die cupjes heeft de Nederlandse Aldi regelmatig.
quote:Eiskonfekt
Zutaten:
Konfektmasse:
250 g Kokosfett
400 g gesiebter Staubzucker
1 Pck. Dr. Oetker Vanillin-Zucker
100 g gesiebtes Kakaopulver (ungesüßt)
1/2 Fläschchen Dr. Oetker Aroma Rum
Das Kokosfett im Wasserbad erwärmen und unter ständigem Rühren die übrigen Zutaten der Reihe nach dazugeben.
Im heißen Wasserbad zu einer glatten Masse verrühren - nicht kochen - und in Konfekt- oder Backförmchen (oder Eiswürfel-Schalen) füllen.
Eine große Schüssel mit Schnee füllen. Die Förmchen hineinstellen und die Masse erstarren lassen.
Mit Hilfe einer Nadel das Eiskonfekt vorsichtig aus den Förmchen heben und in Papierförmchen legen. Bis zum Verzehr kühl stellen.
Tipp: Die Konfektförmchen können auch in den Tiefkühlschrank gestellt werden. Die Oberfläche aber mit Alufolie bedecken, sonst bekommt die Masse einen Graustich.
Ze hebben het wel bij de Aldi gehad.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Bij de Aldi en Lidl heb ik het nog nooit gezien. Misschien heeft Kaufland het wel, ik zal eens zoeken als ik daar ben. Sla ik wel gelijk een kar vol in
Heb je wel eens kaas gegeten in Duitsland?quote:
ohquote:Op zondag 4 januari 2009 19:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb je wel eens kaas gegeten in Duitsland?.
Zo,. Nu ben je vast blij dat je in Nederland woont.
Of gehakt, dat kunnen ze ook niet, die Duitsers.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb je wel eens kaas gegeten in Duitsland?.
Zo,. Nu ben je vast blij dat je in Nederland woont.
Ja? Dat is me nooit opgevallenquote:Op zondag 4 januari 2009 19:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Of gehakt, dat kunnen ze ook niet, die Duitsers.
Toch is Duitse kaas totaal anders dan Nederlandse.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik eet geregeld Duitse kaas en Duits gehakt. Niks mis mee
Gehakt vaak met slierkjes en bonkjes, althans dat was vroeger zo.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik eet geregeld Duitse kaas en Duits gehakt. Niks mis mee
net terug uit de sauna.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
* zwaait terug
z80, vertel nou eens waar ik het kan kopen!
K+Kquote:Op zondag 4 januari 2009 19:07 schreef Rewimo het volgende:
Je mag mij ook lief aankijken maar dan moet ik eerst weten waar ik het moet halen
http://www.turnierstall-klaas.de/kukorte.htmquote:Op zondag 4 januari 2009 21:31 schreef z80 het volgende:
misschien ook een website van deze winkel?
bij google vind ik een heleboel, maar geen winkel.
Wij kopen hier prachtig rundergehaktquote:Op zondag 4 januari 2009 19:57 schreef Isegrim het volgende:
Gehakt vaak met slierkjes en bonkjes, althans dat was vroeger zo.
Da's dan overal behalve hierquote:
Misschien hebben ze het inmiddels geleerd dan.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij kopen hier prachtig rundergehaktZowel bij slager als supermarkt prima kwaliteit.
Blijkbaar alleen Münsterland.quote:
ik weet net hoeveel er in zo'n zakje zit, maar doe maar watquote:Op zondag 4 januari 2009 21:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Blijkbaar alleen Münsterland.Maar vroeger als kind was dat voor mij heel Duitsland.
![]()
Ik kom volgende week misschien nog weer in die regio, als ik dan in Duitsland kom wil ik wel wat voor je kopen Mirjam? Moet je even laten weten hoeveel zakjes je hebben wilt. Mocht ik het te pakken krijgen dan spreken we daarna wel even af hoe ik het moet versturen.
quote:Op zondag 4 januari 2009 22:08 schreef Mirjam het volgende:
oh, mocht je uienzout vinden, mag je dat ook wel meenemen![]()
is 't zo?quote:Op zondag 4 januari 2009 22:17 schreef z80 het volgende:
uienzout schijnt bij AH te koop te zijn in Nederland.
dus dat zou je zelf kunnen kopen.
wat let je?quote:Op zondag 4 januari 2009 22:13 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het zo jammer dat nederlandse supers een kutassortiment hebben vergeleken met duiste.
als ik eens in duitsland ben, ben ik altijd jaloers als ik in een supermarkt ben
jaaaa!quote:Op zondag 4 januari 2009 22:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Klopt, Duitse supermarkten zijn tof.![]()
Je hebt niet toevallig ook nog bakspullen nodig? Dat kan je daar ook heel goed kopen.![]()
Het zijn trouwens zulke zakjes maar dan van een ander merk:
[ afbeelding ]
ik kom echt nooit daar in de buurtquote:Op zondag 4 januari 2009 22:19 schreef z80 het volgende:
[..]
wat let je?
je bent welkom.
verse koffie en wat lekkers staan klaar.
wel even laten weten wanneer je komt ivm werk en sporten.
indien op een zaterdag kun je ook met het openbaar vervoer naar Nijmegen komen.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik kom echt nooit daar in de buurt
maar, als ik een eigen auto heb (ben aan het rondkijken, dus duurt nog wel ff)
zal ik eens over je aanbod nadenken
quote:Op zondag 4 januari 2009 22:21 schreef z80 het volgende:
[..]
indien op een zaterdag kun je ook met het openbaar vervoer naar Nijmegen komen.
dan haal ik je daar wel op.
oh,m het wordt steeds gezelliger!quote:Op zondag 4 januari 2009 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Kom dan ook hier even een bakkie doen samenAls je toch in de buurt bent...
quote:Ik heb 3 zakjes meegenomen voor de liefhebbers
jaaaquote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Rewimo het volgende:
Ik wil ze best opsturen, volgens mij kunnen er best een paar zakjes (los gestort) in een bubbeltjesenvelop. Dan kunnen ze door de brievenbus en is de porto niet zo hoog.
Ik heb er niet zoveel meegenomen omdat ik eerst eens wilde peilen hoeveel belangstelling er daadwerkelijk isAnders moet ik alles alleen opeten
en zijn ze nou echt zo lekker of is dat jeugdsentiment?quote:
Lieverd, Nederlandse supermarkten hebben een kutassortiment vergeleken met heel erg veel landen. Zelfs in Venezuela en Tsjechië hadden ze een veel groter assortimentquote:Op zondag 4 januari 2009 22:13 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het zo jammer dat nederlandse supers een kutassortiment hebben vergeleken met duiste.
als ik eens in duitsland ben, ben ik altijd jaloers als ik in een supermarkt ben
Klopt. Het komt wel in de buurt maar het is niet precies hetzelfde.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |