abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64733942
Alpha Dog heb ik laatst ook gezien, vooral die speed verslaafde die enorm goed karate kan vond ik tenenkrommend.
pi_64734105
Ben ik ook geweest, érg leuk! Veel plezier!!
(Ben Hur dus)

[ Bericht 17% gewijzigd door Guppi op 06-01-2009 17:03:02 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:56:26 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_64737249
Mystery Train
Prachtige film van Jim Jarmusch, bestaande uit drie verhalen die subtiel met elkaar gelinkt zijn via een vervallen hotel in Memphis . Het heeft een lekkere sfeer en geniale humor . Het eerste verhaal uit het drieluik is een soort 'Lost in Translation', maar dan omgekeerd (Japanners in Amerika) en was misschien nog wel het beste van de drie. Het tweede deel gaat over een 'confrontatie' tussen een gestrande onwennige Europeaanse en een geflipte Amerikaanse. Tot slot werkte het derde verhaal met een geweldige Steve Buscemi ook prima op de lachspieren. Het verhaal deed een beetje als een voorloper van Tarantino-films aan. Ohja vergeet ik ook nog de twee uiterst stoere hotelbedienden. Dat waren eveneens prachtkarakters . Cijfer: 8,5

21
Aardige film over begin-twintigers die door middel van kaarten tellen veel geld verdienen in Las Vegas. Alleraardigst plottwistje op het eind. Verder toch wat clicé en onbenullige dialogen. Cijfer: 6,5

The Village
Wat een saaie poepfilm met een lusteloze sfeer. De suffige Night Shyamalalalan-twist op het eind redt het boeltje niet natuurlijk. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_64738674
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:39 schreef Guppi het volgende:
Ben ik ook geweest, érg leuk! Veel plezier!!
(Ben Hur dus)
Bedankt! Gaat vast wel goed komen.
pi_64738981
Burn after reading
Erg aparte film, ben er nog steeds niet echt uit over wat ik van de film vond!
Wel leuke rol van Brad Pitt
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_64744192
Goal! The dream begins (2005)
Goal II: Living the dream (2007)

Leuke films over arme Mexicaanse jongen die het, met vallen en opstaan, schopt tot profvoetballer in Engeland en later Spanje. Cijfer beide films: 7/10

Tropa de Elite (2007)

Het eerste deel van de film is naar mijn mening onduidelijk en duurt te lang, echter nadien is de film prachtig. Dat het verhaal gedeeltelijk door een voice-over verteld wordt vond ik enigzins irritant. Cijfer: 7.5/10
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:11:50 #57
30560 2Mini
Official Logo
pi_64753911
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Goal! The dream begins (2005)
Goal II: Living the dream (2007)

[ afbeelding ]

Leuke films over arme Mexicaanse jongen die het, met vallen en opstaan, schopt tot profvoetballer in Engeland en later Spanje. Cijfer beide films: 7/10

Tropa de Elite (2007)
[ afbeelding ]

Het eerste deel van de film is naar mijn mening onduidelijk en duurt te lang, echter nadien is de film prachtig. Dat het verhaal gedeeltelijk door een voice-over verteld wordt vond ik enigzins irritant. Cijfer: 7.5/10
Tropa de Elite is nog steeds niet te koop op DVD hier
Camera 1... 1!
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:26:39 #58
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_64754408
Vandaag gezien:

Viaggio in Italia (Journey To Italy)
Zelden heb ik een film gezien waarin relatief zo weinig gebeurt in een voortkabbelend verhaal over een Engels echtpaar dat naar Italie gaat, waar ze er achter komen dat hun huwelijk toch niet zo goed is als ze dachten.
Het zit allemaal mooi in elkaar en ik zie wel in wat er filmtechnisch goed aan is, maar het pakte me eigenlijk totaal niet. Het tempo ligt te laag en het kabbelde te veel voort.
Misschien over een tijdje nog een keer een kans geven.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

The Wrestler
Na 3 totaal verschillende soorten films gaat Darren Aronofsky in z`n nieuwste film opnieuw een andere richting op. Dit keer vertelt ie het verhaal van de aan lager wal geraakte worstelaar Randy "The Ram" Robinson. 20 jaar geleden ontzettend populair maar sindsdien is het bergafwaarts gegaan met z`n carriere. Nu doet ie nog slechts kleine wedstrijdjes en werkt ie part-time in een grote supermarkt. Totdat ie wordt gevraagd nog één keer mee te doen: een re-match van een legendarische wedstrijd ter ere van de 20e verjaardag van die wedstrijd...

Inderdaad: als je zo op het eerste gezicht het verhaal leest denk je dat het een pure formule film is en lijkt het uit te draaien op één groot cliché. Maar direct vanaf de eerste scene zie je al dat Aronofsky er absoluut geen 2 uur durend cliché van heeft gemaakt.
Hij ontwijkt handig de cliché`s die wel een dergelijk verhaal schuilen en maakt er een prachtig levensverhaal van, waarbij je al snel met het hoofdpersonage meeleeft.
De manier van filmen is rauw en documentaire achtig, het lijkt vaak echt alsof je naar een docu zit te kijken van een has-been. Vaak handheld gefilmd en The Ram op de voet volgend.
Mickey Rourke speelt de rol van z`n leven. Hij overtuigd zonder enige moeite en maakt van The Ram een gehavend personage die spijt heeft van veel dingen die hij in z`n leven fout heeft gedaan en daar nu mee moet proberen te leven. Een prachtige allround die alles in zich heeft, zowel een lach als een traan.

Een gewaagde keuze dus van Aronofsky om deze film te maken, waarmee hij z`n opgebouwde reputatie op het spel zette. Maar hij slaagt met vlag en wimpel. Een prachtige film waar je met plezier en ontroering naar zult kijken.
Subliem

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_64759615

Appaloosa
Een hele aangename western met een flinke invloed van Ed Harris, die ook de hoofdrol van Virgil Cole voor zijn rekening neemt. Een soort Sherf voor hire die met Viggo Mortensen als zijn partner door een stad wordt aangesteld om de boel wat veiliger te maken. Je denkt cliche, en dat is t ook wel een beetje, maar vooral de uitvoering siert deze film. Ik was vooral erg onder de indruk over de sets, het mooie westerndorpje aan de treinrails, de trein zelf, de omgevingen en de costuums. Het ademt allemaal echt western uit, zonder dat je in een soort hollywood cgi omgeving zit. Het tempo is laag maar niet traag, de karakterontwikkeling is ok al kom je niet heel erg veel te weten, maar iig genoeg voor het verhaal, en er zit een gezonde vleug humor in. Ed Harris heeft met deze film kunnen laten zien wat hij in huis heeft, en ik ben al benieuwd naar wat zijn volgende project gaat worden.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:47:12 #60
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64759851
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:37 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Appaloosa
Een hele aangename western met een flinke invloed van Ed Harris, die ook de hoofdrol van Virgil Cole voor zijn rekening neemt. Een soort Sherf voor hire die met Viggo Mortensen als zijn partner door een stad wordt aangesteld om de boel wat veiliger te maken. Je denkt cliche, en dat is t ook wel een beetje, maar vooral de uitvoering siert deze film. Ik was vooral erg onder de indruk over de sets, het mooie westerndorpje aan de treinrails, de trein zelf, de omgevingen en de costuums. Het ademt allemaal echt western uit, zonder dat je in een soort hollywood cgi omgeving zit. Het tempo is laag maar niet traag, de karakterontwikkeling is ok al kom je niet heel erg veel te weten, maar iig genoeg voor het verhaal, en er zit een gezonde vleug humor in. Ed Harris heeft met deze film kunnen laten zien wat hij in huis heeft, en ik ben al benieuwd naar wat zijn volgende project gaat worden.
[ afbeelding ]
ga ik toevallig vanavond kijken met aantal maten, aanrader dus???
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_64759994
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:47 schreef PhoenixNLx het volgende:
ga ik toevallig vanavond kijken met aantal maten, aanrader dus???
Als je geen actiefilm verwacht, zeker
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:57:55 #62
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64760128
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als je geen actiefilm verwacht, zeker
hmm, klinkt wel meer als een film die je in je 1tje moet kijken dan met een stel vrienden(hersenloze actie )
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_64775073
Hellboy II, the golden army
Halverwege in slaap gevallen
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:05:02 #64
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_64776990
X-men 3 The Last Stand. Amper een verhaallijn.
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:20:13 #65
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64782132

Lord of the Flies (1990)
Een groep schoolkinderen van 10 tot 12 jaar belanden op een eiland na een vliegtuigcrash. De piloot is op sterven na dood. De kinderen vorm een groep en gaan op zoek naar eten. Maar al snel ontstaat er een tweedeling en beginnen ze elkaar te bevechten.

Het is een zeer onderhoudend film. Hoe mensen handelen wordt heel goed weer gegeven. Slaaf zijn en luisteren naar een blaaskaak. Raar eigenlijk dat binnen 2 weken ze elkaar al beginnen af te slachten.

Het geeft uitermate goed weer hoe slaafs de mens is, niet zelf kan nadenken. Een goede weergave van hoe men functioneert.

cijfer 8.5 / imdb 6.1

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 07-01-2009 23:19:04 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64785711
Hotel Chevalier

Voor de mannen (en sommige vrouwen)

Korte film (13 minuten) van Wes Anderson, sommigen zeggen een voorloper op Darjeeling Unlimited (dit heb ik ook maar ergens gelezen). Met Jason Schwartzman en Natalie Portman (zie hierboven).

Ik wist niet echt wat ik moest verwachten, maar stiekem verwachtte ik toch "iets voor te lachen". Het was eigenlijk een prachtig stukje van een relatie, of wat ooit een relatie geweest is. Maar grappig was het niet. Wel mooi en ontroerend.

Uniek in zijn soort, dus een cijfer is niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppi op 07-01-2009 20:40:40 (spelfoutje) ]
pi_64790349
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef Guppi het volgende:
Hotel Chevalier
Korte film (13 minuten) van Wes Anderson, sommigen zeggen een voorloper op Darjeeling Unlimited (dit heb ik ook maar ergens gelezen). Met Jason Schwartzman en Natalie Portman (zie hierboven).
In TDL wordt er ontzettend vaak verwezen naar de relatie uit Hotel Chevalier. Heb m toevallig ook naar aanleiding van dit topic pas gezien, wist het ook niet en had TDL al gekeken. Maar na t kijken is t wel erg makkelijk te plaatsen hoor

Of heb je zelf TDL nog niet gezien?
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:39:27 #68
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_64791558
The Incredible Shrinking Man
Heerlijk wegkijkende jaren `50 horror (waar volgend jaar een remake van komt...). De titel verraad het al: een man krimpt zover dat ie slechts zo groot is als een duim. Ondanks dat ie afkomstig is uit 1957 zien de special effects er over het algemeen prachtig uit.
Zeer vermakelijk, al zijn de laatste 5 minuten wel veel te moraliserend. Eigenlijk té.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

White Dog
Samuel Fuller`s uiterst controversieële film over een racistische hond is nu voor het eerst op dvd uitgebracht. Vind het nogal moeilijk er zinnigs over te schrijven, om m`n gedachten te verwoorden. De film zit goed in elkaar en de gedachten van (het echte verhaal) een hond die getraind is om zwarte mensen aan te vallen is natuurlijk schrikbarend. Toch vond ik de film niet echt uiterst schokkend (al kan ik me voorstellen dat mensen daar anders over denken).
Maar nooit vond ik `m echt spannend worden.
Tough cookie, this one. Misschien even laten bezinken en over een tijdje nog eens kijken...
Voor nu:

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:39:55 #69
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_64791590
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef Guppi het volgende:
Hotel Chevalier

[ afbeelding ]

woensdag 7 januari 2009 @ 22:49:04 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_64792095
Snowfever
Voor een Nederlandse film nog best wel kut. Het heeft wat comic relief door middel van wat bizarre situaties en de jolige Tirolersfeer, maar over het algemeen is het niveau van deze Costa-kloon bedroevend laag.

Son of the Mask
Aargh, ik heb mijn portie films uit de bottom top 100 wel weer gehad voor dit jaar. Wat een irriterend stuk ellende, dat geen enkele humor bevat. De SFX zijn even gaaf als het bezichtigen van doodgeslagen bier. Het sneue is dat 84 miljoen dollars aan budget hiertegenaan gesmeten is. Er zijn leukere dingen te doen met zulke geldbedragen . Cijfer: 1
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:12:54 #71
52357 Lambiekje
pi_64793271
Alone with Her (2006)
Doug (Colin Hanks) is een gozer die een meid Amy (Ana Claudia Talancón) volgt in het park. Op het moment dat ie weet waar ze woont gaat hij spy-cams kopen en hangt het in haar huis. Na wat avonden bestudeerd te hebben naar wat voor films en muziek ze kijkt en luistert. Spreekt hij haar aan bij een koffietent. Elke dag/om de dag steeds meer gesprekjes. Zij is wel gecharmeerd van dezelfde smaak. Tjee wat een toeval. Elke keer gaat hij stapjes verder. Als ze zomaar een afspraak maakt met een gozer, waar Doug geen weet van had, tijdens het bespieden, raakt hij geïrriteerd en gaat het anders aanpakken. Langzamerhand ontpopt Doug zich als psychopaat.

Het is een beangstigend gegeven. Iedere onverlaat kan zomaar voor een paar tientjes wat spy-cams kopen.
Volgens de inleiding wordt er elke 3 minuten in USA iemand ziekelijk gestalkt. En het is in deze technologische tijd nog nooit zo makkelijk geweest.

cijfer 7.5 / imdb 6.2

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 07-01-2009 23:19:38 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64793512
Saw 4
Ik vond dit een zeer goede film, geweldig script en einde zoals elke Saw film.

Cijfer; 8
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:19:58 #73
52357 Lambiekje
pi_64793555
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:19 schreef Kerol het volgende:
Saw 4
Ik vond dit een zeer goede film, geweldig script en einde zoals elke Saw film.

Cijfer; 8
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:43:26 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_64794521
Bienvenue chez les Ch'tis (2008, Fr, Dany Boon)

Al heb ik het idee, dat ondanks de dappere poging van de vertaler, een groot deel van de taalgrappen en spraakverwarringen verloren gegaan. Maar toch was het een erg leuke film. Dat komt voor een groot deel door het groot komisch talent van Kad Merad en Danny Boon. Het was ook erg leuk om al die vooroordelen die Fransen over Noord-Frankrijk hebben te zien. Maar ook hier zal er vast veel inside-jokes verloren zijn gegaan.
cijfer: 7.5
pi_64794710
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: