abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:22:54 #101
348930 suyi
The Cake is a Lie!
pi_98935697
Veel mensen vinden het salaris van RA's toch wel het meest interessant. Soms vraag ik me af of de andere voordelen/aspecten van het vak ook bekend zijn. Hieronder een incomplete opsomming;
- een leven lang studeren (op nr. 1 *O*)
- een kijkje in de keuken mogen nemen van een grote variatie aan ondernemingen
- puzzelen met cijfers
- risico's spontaan uit je mond komen als je niet aan het werk bent (in de supermarkt, verjaardag, bios etc)
- een verantwoordelijke uitdagende baan en studie
- een druk leven -> reistijd + werk + overwerk + reistijd + deeltijd studie + huiswerk + vrienden/familie + sporten/hobbies/uitgaan + af en toe eten en schone kleren is ook wel handig + andere activiteiten :Z

Uiteindelijk doet het salaris er niet toe, want je hebt toch geen tijd om het uit te geven _O-
pi_98935917
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 00:22 schreef suyi het volgende:
Veel mensen vinden het salaris van RA's toch wel het meest interessant. Soms vraag ik me af of de andere voordelen/aspecten van het vak ook bekend zijn. Hieronder een incomplete opsomming;
- een leven lang studeren (op nr. 1 *O*)
- een kijkje in de keuken mogen nemen van een grote variatie aan ondernemingen
- puzzelen met cijfers
- risico's spontaan uit je mond komen als je niet aan het werk bent (in de supermarkt, verjaardag, bios etc)
- een verantwoordelijke uitdagende baan en studie
- een druk leven -> reistijd + werk + overwerk + reistijd + deeltijd studie + huiswerk + vrienden/familie + sporten/hobbies/uitgaan + af en toe eten en schone kleren is ook wel handig + andere activiteiten :Z

Uiteindelijk doet het salaris er niet toe, want je hebt toch geen tijd om het uit te geven _O-
Is het echt zo verschrikkelijk dan :{
Oke ik ken ook accountants die het tyfusdruk hebben, maar met andere banen waar men dat niet heeft, verdient men ook vrij mager, en uiteindelijk draait het even toch om de vakanties en weekenden voor de meesten :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 01:12:00 #103
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_98937685
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 00:28 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Is het echt zo verschrikkelijk dan :{
Ik zou er nog maar eens over nadenken als ik jou was.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_98943719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:14 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Na 2 jaar werkervaring verdienen velen al 3000 per maand, ik ken zelf ook accountants en deze hebben dan net hun master afgerond, nog niet eens RA :{
Terwijl de collega controllers met 2 jaar werkervaring op de 3500 per maand zitten en daarnaast nog eens minder hard als de accountants hoeven te werken. En zoals eerder gezegd, de meesten zitten echt niet op de 3k per maand met 2 jaar ervaring. 2800 is reëeler.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Onderbetaald is iets overdreven. Je verdient nog steeds meer dan gemiddeld, ook als starter.
Je begint onder gemiddeld. Met paar jaar ervaring, meer dan gemiddeld. Maar als je vergelijkt met collega's in de financiele wereld, dan weer onder het gemiddeld.

Om maar iets te noemen, ik kreeg 40% meer salaris bij mijn overstap van accountant naar een ander beroep.
pi_98944782
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Terwijl de collega controllers met 2 jaar werkervaring op de 3500 per maand zitten en daarnaast nog eens minder hard als de accountants hoeven te werken. En zoals eerder gezegd, de meesten zitten echt niet op de 3k per maand met 2 jaar ervaring. 2800 is reëeler.

[..]

Je begint onder gemiddeld. Met paar jaar ervaring, meer dan gemiddeld. Maar als je vergelijkt met collega's in de financiele wereld, dan weer onder het gemiddeld.

Om maar iets te noemen, ik kreeg 40% meer salaris bij mijn overstap van accountant naar een ander beroep.
Ongetwijfeld, maar toen had je al ervaring, ook al was het niet in die sector.

Maargoed, uiteindelijk is de conclusie dat je een prima boterham verdient. Ook als je net begint.
pi_98945205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

[..]

En wij willen weten welk beroep ^O^
pi_98957580
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:56 schreef TippieTop het volgende:

[..]

En wij willen weten welk beroep ^O^
Controller lijkt mij het meest waarschijnlijk ;).
pi_98957750
Lol, het gaat er toch ook niet om hoeveel iemand verdient? Als hij nou 50k verdient, of 500k, vind je hem dan opeens (on)aardiger? :P

Ik studeer trouwens Accountancy maar heb de ambitie niet om RA te worden. AA past veel meer bij mij.
Ik heb liever een baan die ik echt leuk vind, dan een heleboel geld. :Y)

Ruimvoldoende is genoeg :+ bwahaha
pi_98970519
Ik merk wel dat ingenieurs behoorlijk weinig krijgen, salarissen komen in de buurt van schoonmakers :r

Maar ja ze doen het wel voor hun plezier en mogen met apparatuur spelen toch ^O^
pi_99546118
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:08 schreef Miezziej het volgende:
Lol, het gaat er toch ook niet om hoeveel iemand verdient? Als hij nou 50k verdient, of 500k, vind je hem dan opeens (on)aardiger? :P

Ik studeer trouwens Accountancy maar heb de ambitie niet om RA te worden. AA past veel meer bij mij.
Ik heb liever een baan die ik echt leuk vind, dan een heleboel geld. :Y)

Ruimvoldoende is genoeg :+ bwahaha
Maak je niet al te druk, er zijn genoeg AA-accountants die ook tonnen verdienen en er zijn ook een handvol AA-accountants die partner zijn bij een big-4 kantoor. Maar partners bij een relatief klein MKB-kantoor kunnen ook zo 1,5 ton verdienen en in het MKB kom je veel meer AA-accountants tegen. Ik zou je niet te veel verbeelden over het verschil tussen AA of RA accountants op salarisgebied vooral als je de werkdruk en daadwerkelijk gewerkte uren tegen elkaar neer zit. Het echte verschil zit er op niveau van partner en dan bijna uitsluitend bij de Big-4 en voor het leeuwendeel is het partnerschap niet haalbaar. Maar net als alles heb je het vooral zelf in de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')