abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:39:17 #1
63302 rockstah
New World Disorder
pi_64624381
Ik vond het toch redelijk interessant klinken. Verwachtte een of ander underground expirimenteel hardtek feest vol gedrogeerde kaalkopjes ofzo.
Eenmaal aangekomen werd ik erop gewezen dat er aardig wat Final Fantasy figuren bij de ingang stonden. Dus wij gingen enigszins argwanend naar binnen.
Bleek het inderdaad een maximaal gothic festijn te zijn

Klacht: kuttermen die die zure lui voor hun achtergestelde kutmuziek gebruiken. Daar word je toch simpel van.

Hier was de volledige beschrijving, die uiteraard niet van te voren gelzen had maar nog steeds niet erg duidelijk is:
quote:
Je hebt de Dark XXX-Mas Edition van Cyberia nog maar net achter de kiezen, laat staan het machtige kerstdiner en de oliebollen- of bubbelskater, of er staat alweer een prachtig nieuw duister jaar te wachten! Hoe dat beter in te luiden dat met een knallende Cyberia, net na Oud & Nieuw? Precies, daarom op vrijdag 2 januari 2009 al meteen een geweldige en vooral gezellige Cyberia. Natuurlijk in Tivoli de Helling en voor deze gelegenheid helemaal gratis!

Het is dus dé gelegenheid om nieuwjaarswensen uit te wisselen, bij te kletsen, uit te buiken, te proosten op 2009 én heerlijk los te gaan op de sterrenline-up van maar liefst 10 resident- en gast-DJs op deze bijzondere Cyberia. Van clubs en feesten als Korsakoff en Baroeg tot Redshift en Underground Frequencies, van Amstelveen tot Rotterdam. Cyberia brengt het allemaal bij elkaar, slaat bruggen en brengt verschillende stijlen en plekken van de scene bij elkaar op één knallende nieuwjaarsduik in de duistere klanken van industrial, ebm, (dark) electro, noise en meer! Waar vind je dat nog allemaal bij elkaar in één avond en lange nacht? En dat allemaal gratis ook nog eens?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:40:03 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_64624413
Het was toch gratis? Hollander.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:43:40 #3
63302 rockstah
New World Disorder
pi_64624552
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:40 schreef LasTeR het volgende:
Het was toch gratis? Hollander.
Zie, daar heb je het al verkeerd. Gardarobe was 1 euro.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:44:12 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_64624585
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:43 schreef rockstah het volgende:

[..]

Oh nee.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_64624589
Ik weet niet wat je anders bij die genres verwacht maar misschien dat je dan toch van onder je steen had moeten kruipen een paar jaar geleden.
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
pi_64624655
Cyberia is toch duidelijk het slechte Industrial feest van Nederland in mijn ogen. Ga daar al jaren niet meer heen door de pubers die daar rondlopen. Probeer Area51, Storm in de Waterfront in Rotterdam eens. Over het algemeen kaalkopjes en (cyber)gothics. Fijne feestjes
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:46:52 #7
63302 rockstah
New World Disorder
pi_64624687
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:44 schreef error32 het volgende:
Ik weet niet wat je anders bij die genres verwacht maar misschien dat je dan toch van onder je steen had moeten kruipen een paar jaar geleden.
Al die termen worden ook in de EDM wereld gebruikt. Behalve dan EBM. Maar dat kon ook ehm. Electronic beat music ofzo zijn. Weet ik veel.
pi_64624770
electronic body music ja. de Korsakoff heeft ook zo een nieuwe feestje met zulke muziek.
ik luister het al jaren en er zijn toch maandelijks wel wat fijne feestjes voor
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:54:19 #9
63302 rockstah
New World Disorder
pi_64625015
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:48 schreef brushaway het volgende:
electronic body music ja. de Korsakoff heeft ook zo een nieuwe feestje met zulke muziek.
ik luister het al jaren en er zijn toch maandelijks wel wat fijne feestjes voor
Ik had sowieso al nog nooit dit soort muziek gehoord maar ik was niet echt onder de indruk ofzo. Nou was die DJ ook wel erg slecht. Die platenkeuze ging nergens over. Die kerel deed maar wat en verder een beetje crossfaders omgooien. En bovendien voelde ik me ook een beetje slecht op m'n gemak tussen die lui. Paar weken terug zo'n reportage op tv gezien over kerk verbrandende satanisten enzo, en daar loop ik dan als braaf geklede christelijke negert.
pi_64625268
Tivoli!
pi_64625397
Man, die mensjes daar stellen weinig voor hoor. Mensen die overdreven geobsedeerd zijn over hun uiterlijk en een beetje arrogant lopen te zijn. Schijten al in hun broek als je hun haar aanraakt. Gewoon erg chille dans muziek
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:18:36 #12
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_64626000
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:54 schreef rockstah het volgende:

[..]
En bovendien voelde ik me ook een beetje slecht op m'n gemak tussen die lui. Paar weken terug zo'n reportage op tv gezien over kerk verbrandende satanisten enzo, en daar loop ik dan als braaf geklede christelijke negert.
Je verward ze met Black Metallers. Heel ander volk.
The Light Is Leaving Us All
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:27:22 #13
63302 rockstah
New World Disorder
pi_64626335
Nogmaals ik ga normaal gesproken naar blije i-want-to-be-a-hippie house feesten. Ik schuw niet weg voor wat harders af en toe. Maar onverwachts zo'n cultuurschok naar we toe geworpen krijgen was ik nou ook weer niet op voorbereid. Die termen voor de muziekstijl zijn gewoon onduidelijk IMO.

Ik heb verder de ballen verstand van deze scene.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:35:26 #14
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_64626677
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:27 schreef rockstah het volgende:
Nogmaals ik ga normaal gesproken naar blije i-want-to-be-a-hippie house feesten. Ik schuw niet weg voor wat harders af en toe.
Hier wat powernoise.

Have fun.
The Light Is Leaving Us All
pi_64627010
Dat soort muziek heerst

Edit: Alleen de clowns die er een modeshow van maken en zo uitdrukkelijk mogelijk gothic proberen te zijn verpesten het een beetje
Ga weg
pi_64627079
Terrorfakt is heerlijk! Combichrist is mainstream rotzooi vergelijkbaar met suicide commando
pi_64627141
Storm Dat zijn pas een paar kneuzen bij elkaar
pi_64627227
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:45 schreef Document1 het volgende:
Storm Dat zijn pas een paar kneuzen bij elkaar
pi_64628077
De muziek is lekkere kneiterharde darkcore industrial en breakcore. Who cares hoe bepaalde mensen eruit zien die er ook zijn? Dat heb je op elk feest. Kneus
pi_64628141
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:43 schreef rockstah het volgende:

[..]

Gardarobe... daar stond zeker aan famfare te spelen?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:21:59 #21
63302 rockstah
New World Disorder
pi_64628515
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:08 schreef brushaway het volgende:
De muziek is lekkere kneiterharde darkcore industrial en breakcore. Who cares hoe bepaalde mensen eruit zien die er ook zijn? Dat heb je op elk feest. Kneus
NEE!!

Het was niet kneiterhard, Er waren geen breakbeats. Het was gewoon achtergestelde rock met wat electro elementen. En wat gejatte techno grapjes erdoorheen. Althans zo klonk het toen ik er was. En ik ben ook niet vanwege die lui weggegaan ook al kwamen er nog wel eens wat ranzige luchten uit hun kapsels zetten.
pi_64628678
Ja, dan heb je het ook over Cyberia. Dat is een kut feest Ik had het over Storm.

Cyberia is alles draaien wat mainstream is binnen de gothic scene en centjes verdienen. (zie combichrist video)
pi_64629995
Electro is toch wel wat anders dan die andere subgenres hoor ..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64630510
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:18 schreef Zeitgeist het volgende:

Je verward ze met Black Metallers. Heel ander volk.
Black metal
pi_64630719
De muziek vind ik zeer prima te behappen (hoewel d'r ook wel bagger bijzit af en toe) maar al dat gedoe eromheen.... pffff

Subklacht, en dat geldt voor alle muziekstijlen wat mij betreft: Subculturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')