Ik niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:17 schreef pdiscs het volgende:
TOP(per)!
Kun je me ook heel snel uitleggen welke de beste is? Of een snel vergelijk tussen de apparaatjes...
Ik wacht op de mijnequote:Op dinsdag 28 april 2009 21:12 schreef Kahlen het volgende:
van de nieuwe ez flash komt volgens mij een versie 2.0 uit, maar weet het niet zeker. Heb nu voor mijn schoonzus een Acekard 2 besteld, ben benieuwd. Lekker goedkoop wel!
Dus, neem een Acekard2 is op dit moment mijn adviesquote:Op zondag 26 april 2009 13:46 schreef joepie91 het volgende:
Ok, voor diegene die over de R4DS begon (kan dit niet even in de OP gezet worden ofzo?)
De R4DS wordt niet meer ontwikkeld, en sinds begin 2008 ook niet meer geproduceerd. Alle "R4DS"-kaarten die nu in omloop zijn zijn klonen van de DSTT of de originele R4DS. Dit betekent dat ze een aangepaste versie hebben van de software van de R4DS/DSTT. Omdat de broncode van deze software echter niet beschikbaar is, zijn de ontwikkelaars van de klonen erg beperkt in het aanpassen van de software, waardoor het goed mogelijk is dat sommige spellen of programma's nooit gaan werken op een R4DS-kloon. Verder houden veel ontwikkelteams van klonen ermee op na een paar maanden, als ze eenmaal genoeg verkocht heb. Als laatste puntje is de bouwkwaliteit van de R4DS-klonen vaak vér onder de maat. Sommige klonen (zoals de N5 en bepaalde R4i's) kunnen zelfs kortsluiting maken in je DS, omdat er gaatje onder de MicroSD-kaart zitten, waardoor het MicroSD-kaartje en de R4-chip contact kunnen maken.
De Acekard2 en DSTT worden beide nog gewoon ontwikkeld en geproduceerd door de originele makers. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Acekard2, omdat deze meer functies heeft, en een prettigere interface, en vooral omdat de software open-source is. Iedereen kan (en mag) dus de software van de Acekard2 volledig aanpassen. Dit betekent ook dat áls het Acekard-team er mee ophoudt (wat zeer onwaarschijnlijk is, ze zijn al langer in de scene dan het R4-team was), andere mensen gewoon de software volledig door kunnen ontwikkelen (en dit waarschijnlijk ook gedaan wordt door GBATemp, bijvoorbeeld) en dat je kaartje dus altijd blijft werken.
Ik heb zelf ook een (originele) R4, en dat menu vond ik nog altijd het prettigste, maar hij is gewoon niet up-to-date meer. Hij draait niet alles meer, en er komen gewoon geen updates meer voor. Ik heb nu ook een Acekard2, en die werkt, ondanks het ietwat rommelige menu, veel beter qua compatibiliteit. Ik heb nog geen software of game kunnen vinden die niet werkt op de AK2 (ook homebrew werkt perfect). Slechts MoonShell2 Beta moet je wel even patchen, maar daarvoor kun je hulp vinden op GBATemp.net.
Pfoeh, hebben we dat ook weer even achter de rug.
Zou best wel eens kunnen dat je een kloon hebt, en de verkeerde firmware probeert te laden. Heb je de DSTT, TTDS, DSTT-ADV, DSTTi, of wat voor DSTT dan ook? Als je even de volledige naam geeft weet ik welke je hebtquote:Op maandag 4 mei 2009 19:43 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb een raar probleem met mijn DSTT-kaartje. Als ik mijn DS aanzet gaat hij lang niet altijd naar het menu maar blijft hij op 2 witte schermen, de warning als je hem opstart of het loading icoontje hangen. Soms moet ik hem wel 20x opnieuw aanzetten voor hij eindelijk naar het menu doorstoomt. Iemand enig idee hoe dit komt?
Die is inderdaad het beste, maar ik heb hem buiten beschouwing gelaten omdat hij zo achterlijk duur is. Komt omdat het geen Chinees product is. Hij komt uit het Verenigd Koninkrijk als ik het goed heb.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef Trollface. het volgende:
*schopt het topic omhoog*
Voor de beste flashcard moet je voor een CycloDS Evolution gaan, de beste/meeste features en de meeste support.
Voor de beste value-for-money zou ik voor een AceKard 2.1 gaan.
Zoals ik al eerder had gezegd, R4quote:Op maandag 4 mei 2009 13:45 schreef Kahlen het volgende:
Mijn acekard gaat vandaag met de post mee, ben benieuwd.
Mijn R4 kaart die ik vorige week gekocht heb via via werkt niet op alle DS'en en zal wel niet zo goed zijn (maar ik was een EZ Flash 4 gewend van jaren geleden, dus dit is altijd nog beter).
Ik post hier nog wel de ervaringen later deze week.
Had jij ook dat de clipjes op de shell niet helemaal heel meer waren, waardoor hij een beetje gammel aanvoelt? (bedroevende bouwkwaliteit trouwens, voor zo'n professioneel kaartje)quote:Op maandag 4 mei 2009 20:23 schreef pdiscs het volgende:
Acekard 2 besteld en een dag later ontvangen. Werkt perfect. Een stuk gemakkelijk dan "vroegah" met de EZ Flash card op mijn GBA.
Een jaar of 2 geleden was dat kaartje erg populair. In de tussentijd nooit meer gekeken en zoontje van vriendin hier die een kaartje wilde, ik in google zoeken en vond iemand die hier vlakbij woont en gelijk 2 R4's gekocht die hij nog had liggen. Kwam er pas later achter dat het niet meer zo denderend kaartje is, maarja... altijd nog beter dan mijn EZ Flash gevalletje waarvoor ik mijn DS moest flashen.quote:
Ik zou als ik jou was alsnog een niet-R4 kopen. Sommige klonen (er zijn geen originele R4's meer in productie, lees paar posts omhoog voor meer info) kunnen je DS namelijk beschadigen. Ze veroorzaken kortsluiting. Mocht het een originele R4DS zijn (uiterlijk begin 2008 geproduceerd) dan is er niets aan de hand. Maar ik zou het even uitzoeken, en als het een fake is, een andere flashcard kopen. Om te zien welke R4's fake zijn moet je ff Googlen op "recognize fake r4ds".quote:Op maandag 4 mei 2009 21:05 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Een jaar of 2 geleden was dat kaartje erg populair. In de tussentijd nooit meer gekeken en zoontje van vriendin hier die een kaartje wilde, ik in google zoeken en vond iemand die hier vlakbij woont en gelijk 2 R4's gekocht die hij nog had liggen. Kwam er pas later achter dat het niet meer zo denderend kaartje is, maarja... altijd nog beter dan mijn EZ Flash gevalletje waarvoor ik mijn DS moest flashen.
Maar ach, speel er niet heel vaak op en de meeste games doen het prima. Voor gta moest ik alleen wel even een gepatchde versie vinden, maar dat was ook wel te doen.
Volgende keer maar eerst weer eens kijken of het een verstandige keuze is, niet zo handig dit. Maar gelukkig zijn die dingen spotgoedkoop.
Waar heb je m gekocht dan?quote:Op maandag 4 mei 2009 20:23 schreef pdiscs het volgende:
Acekard 2 besteld en een dag later ontvangen. Werkt perfect. Een stuk gemakkelijk dan "vroegah" met de EZ Flash card op mijn GBA.
Dit is hem:quote:Op maandag 4 mei 2009 20:56 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Zou best wel eens kunnen dat je een kloon hebt, en de verkeerde firmware probeert te laden. Heb je de DSTT, TTDS, DSTT-ADV, DSTTi, of wat voor DSTT dan ook? Als je even de volledige naam geeft weet ik welke je hebt
[..]
Die is inderdaad het beste, maar ik heb hem buiten beschouwing gelaten omdat hij zo achterlijk duur is. Komt omdat het geen Chinees product is. Hij komt uit het Verenigd Koninkrijk als ik het goed heb.
[..]
Zoals ik al eerder had gezegd, R4![]()
[..]
Had jij ook dat de clipjes op de shell niet helemaal heel meer waren, waardoor hij een beetje gammel aanvoelt? (bedroevende bouwkwaliteit trouwens, voor zo'n professioneel kaartje)
Ziet er uit als een originele. Kun je een foto maken van de printplaat?quote:
Ehm moet ik eerst even opzoeken hoe ik dat ding open jasquote:Op maandag 4 mei 2009 21:13 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een originele. Kun je een foto maken van de printplaat?
Ik had dat ook met een acekard 2.1. De bouwkwaliteit is volgens mij niet zo goed en het voelt voor mij alsof je dat kaartje zo uit elkaar getrokken hebt als je niet uitkijkt.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:56 schreef joepie91 het volgende:
Had jij ook dat de clipjes op de shell niet helemaal heel meer waren, waardoor hij een beetje gammel aanvoelt? (bedroevende bouwkwaliteit trouwens, voor zo'n professioneel kaartje)
Hier kun je zien wat de nieuwste firmware van www.ndstt.com doet als je een fake hebt:quote:Op maandag 4 mei 2009 21:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ehm moet ik eerst even opzoeken hoe ik dat ding open jas
Nja, dan ben ik dus niet de enigequote:Op maandag 4 mei 2009 21:17 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Ik had dat ook met een acekard 2.1. De bouwkwaliteit is volgens mij niet zo goed en het voelt voor mij alsof je dat kaartje zo uit elkaar getrokken hebt als je niet uitkijkt.
Dat is dus een neppe. Ik zal even de plaatjes voor je opzoeken wat een N5 (ook een R4-kloon) bijvoorbeeld doet.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:20 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb dit doosje van mijn R4: http://en.r4-revolution.com/imagenes/fakes/fake_6.jpg
Dat doosje aan de linkerkant, op de achterkant staat SDHC support, heb er wel een werkend 4 gig kaartje in.
Ik begrijp er echter niks van. Hoe kan ik zien of mijn kaartje gevaar op kan leveren? Moet ik een foto maken zodat iemand het hier misschien kan zien?
Ik denk dat ik dat ook ga doen, ik zag dat ze op DealExtreme losse R4-shells verkopen.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:19 schreef joepie91 het volgende:
Nja, dan ben ik dus niet de enige
Ik zit er over te denken om mijn Acekard-printplaat over te zetten in een R4-shell. Die zitten tenminste gewoon met een schroefje vast.
Nee, dat heb ik ontdekt. Maar ik vond het wel handig omdat er nu een 4 gig kaartje in kon.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:21 schreef joepie91 het volgende:
Btw, de R4 heeft normaal gesproken helemaal geen SDHC support.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |