hoe lang duurde het ongeveer tot jij de brief kreeg waarin om een pasfoto werd gevraagd?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:11 schreef Stuurver het volgende:
Rond wanneer krijg je de bevestiging van inschrijving? Heb net mijn pasfoto aangeleverd nadat een brief daar om vroeg
volgens mij wordt je uitgenodigd voor n intakegesprekquote:Op zondag 10 juli 2011 11:47 schreef cafpow het volgende:
Een vraagje, ik heb mij vrijdag aangemeld via studielink, met als vooropleiding MBO niv.4 waardoor ik aanmerking kom voor een verkort traject, iemand enig idee hoe dit te werk gaat?
mijn opleiding heeft er n handje van om n giga boekenlijst aan te leveren en er uiteindelijk de helft ervan echt te gebruiken. Zou gewoon naar je les gaan en daar vragen welke boeken je echt nodig hebt. Je kunt ze dan eventueel dezelfde dag nog bij de selexys kopen in de winkelquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:02 schreef Catch_me het volgende:
Weet iemand of de boekenlijst nog vóór aanvang van het nieuwe jaar online staan? De ene boeklijst die algemeen was voor leraren stond er al wel op (waren ook maar 3 boeken voor jaar 1) maar de lijst die ik echt moet hebben is nog steeds leeg.
Zou wel fijn zijn om dat allemaal op tijd geregeld te hebben.
Raar dat jij hem dan hebt, meeste hebben startgesprek op introductiedagenquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:50 schreef cafpow het volgende:
trouwens, heeft iemand hier al een startgesprek gehad?
Ik heb morgen mijn startgesprek, maar heb geen flauw idee wat te verwachten? Dus weet iemand daar iets meer over?
komt, omdat ik me zorgen maakte over hoe wat en waar, en iedereen rond heb gemaild om meer informatie te krijgen hierover. En blijkbaar was er fout bij de registratie van mijn vooropleiding en was er niet geregistreerd dat ik recht had op de verkorte route..dus hebben we het gesprek voor morgen geplandquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:11 schreef Marktplaatsman het volgende:
[..]
Raar dat jij hem dan hebt, meeste hebben startgesprek op introductiedagen
Leukquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:21 schreef cafpow het volgende:
[..]
komt, omdat ik me zorgen maakte over hoe wat en waar, en iedereen rond heb gemaild om meer informatie te krijgen hierover. En blijkbaar was er fout bij de registratie van mijn vooropleiding en was er niet geregistreerd dat ik recht had op de verkorte route..dus hebben we het gesprek voor morgen gepland
haha..mij ben je in ieder geval niet tegen gekomen, ik wist niet eens dat de eurekaweek afgelopen week wasquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Leuk![]()
Meestal is het bedrijfsbureau bellen genoeg.
Kwam trouwens maar weinig HBO-ers tegen tijdens de Eurekaweek
Je hebt wel wat gemist, erg leuke week. Je moest alleen oppassen dat je je niet inschrijft bij een vereniging want daar zijn ze heel goed inquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:42 schreef cafpow het volgende:
[..]
haha..mij ben je in ieder geval niet tegen gekomen, ik wist niet eens dat de eurekaweek afgelopen week was![]()
Het hangt denk ik vanaf hoe erg de verandering van richting is. Want als de vakken die je nu hebt gehad enigsinds gelijk zijn aan de opleiding die je wilt doen heb je betere kansen om over te stappen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:45 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ben van plan om deze week nog te switchen van Inholland naar Hogeschool Rotterdam tijdens de inschrijfavond op 24 aug. Ik had dit eerder kunnen doen maar heb bepaalde vragen die ik daar wil stellen. Ik doe nu namelijk communicatie en wil ook weten wat de mogelijkheden zijn om over te stappen naar wat anders.
- Een verwante opleiding
- Of totaal iets anders
Communicatie bij Inholland heeft me namelijk best wel teleurgesteld, heb gelukkig wel mijn P op zakmaar ben bang dat ik er niet iets heel anders mee kan doen ( zoals bedrijfskunde oid).
Nog meer mensen die naar de inschrijfavond gaan? Of die communicatie of iets in die richting doen?
Ik ga BI(bedrijfskundige informatica) doen, en het gesprek was wel leuk, gewoon lekker beetje formeel maar informeel..gewoon mijn SLC'er leren kennenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:18 schreef Moonwalk het volgende:
Thnks ! Heb toch besloten om gewoon morgen naar die opendag/inschrijfavond te gaan.
Ben benieuwd of ik ook zo een startgesprek moet doen, lijkt me eerlijk gezegd wel fijn ook al heb ik mijn P al en zal ik geen eerstejaars zijn, lijkt me toch best handig![]()
Ik had een mail naar het studiekeuzecentrum gestuurd met die vraag en kreeg alleen maar contactgegevens van mensen die over de verschillende opleidingen gaan. Ik stel die vragen dan liever morgen, face to face, dan dat ik die mensen nu ga bellen enzoben benieuwd, hopelijk wordt het geen super ingewikkeld iets.
Wat ga je studeren cafpow? Hoe vond je het gesprek gaan?
Als het goed is staan er van sommige opleiding al de klassenlijsten op hint, waaronder die van mijquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef Cenahej het volgende:
Hoe weet je eigenlijk in welke klas je uiteindelijk komt te zitten?
Volgens mij begint de opleiding al over 1week en het wordt wel eens tijd vind ik (;
Hai ik heb een vraagje en hoop dat je me kunt helpen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:40 schreef Do1991 het volgende:
Hallo allemaal,
Voor de velen van jullie die aan hun eerste jaar op de HRO gaan beginnen wil ik graag wat tips geven hoe je je studie goed doorkomt!
Ik heb zelf de afgelopen 2 jaar Vastgoed & Makelaardij (de VWO route) gedaan en ben nu overgestapt naar een andere studie op de HHS omdat de school en ik totaal niet samen gingen.
1. Koop niet al je boeken op de boekenlijst van te voren maar wacht je eerste les af, daarna heb je toch nog een week om je boeken te regelen en de helft van de boekenlijst heb je niet eens nodig
2. Houd voor jezelf buiten Osiris om een studiepuntenoverzicht bij, veel leraren voeren cijfers veeeeel te laat in of zelfs helemaal niet, en omdat in mijn geval de helft van mijn cijfers in mijn P overzicht stond en de andere helft in mijn hoofdfaseoverzicht heeft het voor een hoop onduidelijkheid gezorgd.
3. Ga overal zelf meteen achteraan, ze hebben daar nogal een 'van het kastje naar de muur' mentaliteit.
4. Je SLC-coach is echt je beste vriend. Kom je ergens niet uit, ga er gelijk langs!
Ik wens jullie allemaal veel succes met je nieuwe opleiding!
als het goed heb je een soort pasje ontvangen, waarop je studentnr. staat en een wachtwoord.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:03 schreef Tree het volgende:
Zeg, ik heb een vraag. In de brief die ik heb gekregen over mijn introductie staat er dat ik 29 augustus meer informatie kan vinden op Hint. Allemaal leuk en aardig, alleen ik kan toch nog niet inloggen op Hint?Kan iemand dit even uitleggen?
staat dat niet ergens op studielink?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:11 schreef cafpow het volgende:
[..]
als het goed heb je een soort pasje ontvangen, waarop je studentnr. staat en een wachtwoord.
Het is er eentje die je zeg maar kan dubbelvouwen en dan lijkt het net een echte pas, het is rood met wir en er staat op www.hint.hro.nl en het logo enz. En aan de achterkant staan je gegevens.
En met die gegevens kan je inloggen zodra je ze hebt ontvangen![]()
trouwens weet iemand waar ik kan vinden hoeveel elk termijn van collegeldbedraagt, ik kan alleen het totaalbedrag vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |