abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64603343
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:28 schreef Sphere het volgende:

[..]

Is dat niet liberaal? Is volgens mij net iets anders.
Het verschil is dat kapitalisme een politiek-economisch systeem is en liberalisme een systeem voor een staat. Het kapitalistische theoretische kader zonder staat geeft je een systeem met rechten voor de eigenaar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_64605277
Geweldig hoe die omroep het weigeren van een bankrekening meteen betitelt als een 'links complot'. Het lijkt me dat ING gewoon een zakelijke afweging maakt. Weinig 'links' aan, dat gedrag.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 03:05:33 #28
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_64605487
Vraag me af of banken ook moslims mogen weren ivm imago schade of Islamitische bedrijven. Denk dat links Nederland dan ook aan het huilen is. Ik vind het het goed recht van de bank overigens.

Om maarten maar even te beantwoorden ik vind het een goede zaak dat er een rechtse omroep komt, dat ze het met staatsteun moeten doen is wat minder. Maar zolang de regel er is moet je er gebruik van maken totdat je hem kan afschafffen. Nu is het zo dat alleen links gratis propaganda Nederland in kan sturen, dat is veel schadelijker als een keer van je principes af te wijken om het te bestrijden.

Je kan het vergelijken als dat je bijvoorbeeld tegen het kopen van stemmen bent maar doordat de andere partij dat wel steeds doet jij niet bij machte bent er iets tegen te doen. Dan koop je zelf eens stemmen en daarna zorg je voor regels dat dit niet meer kan. Dan heb je wel je doel bereikt en het probleem opgelost, anders had dit probleem blijven bestaan.

Tuurlijk zijn er ook voorbeelden te bedenken die dit ontkrachten, komt omdat dit niet allemaal zo zwart wit is. Zoals ik al opmerkte ik had liever niet dat ze dit deden, maar als dit helpt om het syteem later te hervormen dan hebben ze mijn zege.
mai pen rai
pi_64605668
de eerste ruzie van PON .

Nu nog een conflict met POWNED en het verhaal is compleet

Intens sneu volk
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64605683
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

In 2009 gaat het pas beginnen. PowNed
Ja inderdaad geweldig de boze jongetjes omroep die een puistige nerd op politici af gaat sturen om veel herrie te schoppen en daaruit een slecht gespelde verklaring voor het nog dommere bezoekersvolk van de site op gaat stellen.

In elk geval goed voor goedkoop vermaak .
pi_64605687
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:20 schreef maartena het volgende:
Wat doet een rechtse televisie onderneming eigenlijk bij het door belastingcentjes betaalde publieke stelsel?
Boos doen op "links"
pi_64605708
Net zoals dat de banken geen coffeeshopgeld meer willen aannemen.

Gevaarlijke ontwikkelingen. Strax kan je gewoon nergens meer betalen wanneer je "ongewenst" bent.
pi_64605709
NAZIS .
  zaterdag 3 januari 2009 @ 03:57:43 #34
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_64605894
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:36 schreef maartena het volgende:
Hoe dan ook, ze moeten ook gewoon een commerciële zender beginnen die PON.... Rechts is normaliter tegen het gebruik van staatssteun?
Waarom ? Liberalen zijn tegen het gebruik van staatssteun, maar dat heeft niks met rechts of links te maken. Hitler was bv erg voor staatssteun en staatsregeling, maar 'links' kun je die vent toch ook niet noemen hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:08:33 #35
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64607194
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 03:27 schreef Salvad0R het volgende:
Net zoals dat de banken geen coffeeshopgeld meer willen aannemen.

Gevaarlijke ontwikkelingen. Strax kan je gewoon nergens meer betalen wanneer je "ongewenst" bent.
Dit dus. Keuzevrijheid van de bank is helemaal niet de issue.

Pollitieke bemoeienis van organisaties die mede dankzij de belastingbetaler overeind staan is ongewenst.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64607381
Als de ING hier geen geldige redenen voor heeft, lijkt het me dat er best een gangetje naar de rechter inzit, met uiteraard flinke publiciteit voor de nieuwe omroep tot gevolg.

Onzin dat je als groot bedrijf zomaar klanten zou mogen weigeren zonder geldige reden. ("Sorry, wij openen geen betaalrekeningen voor negers, dat is ons nieuw beleid.")
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:28:39 #37
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_64607482
Ik begrijp het niet zo goed, rechts Tokkie Nederland heeft toch als SBS-6?

Wat moeten die Tokkies dan op het publieke bestel? Daar waren ze toch zo op tegen.

En wordt dit net POWNEd gesponsoord door Schültenbräu-bier?
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:31:47 #38
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_64607527
Pwned door hun eigen ideologie, waar ze geen problemen hebben met discriminatie door private bedrijven. Maar ja, nu gaat het niet om Marokkaanse jongeren en nu is het boo-boo, uiteraard zonder wederhoor van ING, want journalistieke integriteit is links.
Géén kloon van tvlxd!
pi_64607578
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:31 schreef Montov het volgende:

..uiteraard zonder wederhoor van ING, want journalistieke integriteit is links.
Dan moet je bij het Dagblad van het Noorden zijn. Groningen trouwens, dus de commies zullen er wel achter zitten.
pi_64607710
Een 'links complot' van een 'PvdA-bank' tegen een rechtse omroep. Zijn dergelijke rechtse types ooit iets meer dan karikaturen?
pi_64607747
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:43 schreef Monidique het volgende:

Een 'links complot' van een 'PvdA-bank' tegen een rechtse omroep. Zijn dergelijke rechtse types ooit iets meer dan karikaturen?
Da's het leuke van hoe de Publieke Omroep bedoeld is, al die duidelijk verschillende kleurtjes .
pi_64607887
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's het leuke van hoe de Publieke Omroep bedoeld is, al die duidelijk verschillende kleurtjes .
Wat mij betreft doeken ze het op, hoor...
pi_64607926
Wat mij betreft gieten ze het in een totaal andere vorm. Maar het heeft z'n waarde boven de massale adverteerder-gerichte meuk van de commerciëlen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:56:45 #44
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64607936
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat mij betreft doeken ze het op, hoor...
Liever niet. PO is af en toe nog wat te zien. De commercielen met hun 2,5 film en 7,2 series (en die worden onderling gedeeld als een thais kindhoertje n.b.) daar hoef je geen TV voor aan te schaffen iig
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:56:50 #45
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_64607939
A-a-anyway, dit is uiteraard een groot bullshitverhaal. Grote banken hebben zoveel instellingen als klant en nog nooit is er 1 bank negatief in het nieuws gekomen omdat de (politieke) grondslag van de instelling onacceptabel zou zijn. Wie de neuk weet nu bij welke bank het bedrijf Obersturmbahnfurher Dakbedekking en Keukendesign zijn rekening heeft. Negatieve publiciteit, als motivatie genoemd door PON, is onzin. Maar misschien ga ik nu te serieus op dit Calimeroverhaal in.
Géén kloon van tvlxd!
pi_64608023
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:56 schreef Montov het volgende:
A-a-anyway, dit is uiteraard een groot bullshitverhaal. Grote banken hebben zoveel instellingen als klant en nog nooit is er 1 bank negatief in het nieuws gekomen omdat de (politieke) grondslag van de instelling onacceptabel zou zijn. Wie de neuk weet nu bij welke bank het bedrijf Obersturmbahnfurher Dakbedekking en Keukendesign zijn rekening heeft. Negatieve publiciteit, als motivatie genoemd door PON, is onzin. Maar misschien ga ik nu te serieus op dit Calimeroverhaal in.
Dat vooral.
pi_64608059
Heeft dan niemand in de gaten dat dit de grootst mogelijke vorm van hypocresie is?

Bekijk de uitzending 'Bankgeheimen' van Zembla eens, misschien dat men dat dan ook inziet. (Of is dat ook propegandistische linkse media?)

http://player.omroep.nl/?aflID=4766349
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:07:32 #48
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64608129
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:03 schreef w8jij17 het volgende:
Heeft dan niemand in de gaten dat dit de grootst mogelijke vorm van hypocresie is?
Jawel, maar de meesten niet volgens mij.
pi_64608405
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:56 schreef Montov het volgende:

Negatieve publiciteit, als motivatie genoemd door PON, is onzin.
Wat zou de eigenlijke reden zijn, denk je?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:37:20 #50
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64608626
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat zou de eigenlijke reden zijn, denk je?
Goeie vraag.

Vond dat ie wel een punt had... Maar het waarom blijft dan wel open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')