abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:55:20 #1
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_64590125

Intro
De eerste Rock Band bracht een revolutie naar de manier waarop muziekgames gespeeld werden. Deze nummer twee is eerder een evolutie, de logische volgende stap. De grootste nieuwigheden zijn de nieuwe nummers en de mogelijkheid om de World Tour Mode online te spelen.

Gameplay
De gameplay uit het origineel is behouden gebleven. Je kan zingen, drummen, gitaar of bas spelen in je eentje of met drie vrienden samen jammen als een echte band. Er zijn hier en daar een paar drumsolo's en de gesproken woord tekststukken zijn iets vergevingsgezinder maar dat zijn dan ook de enige merkbare veranderingen in de gameplay. Rock Band 2 is compatibel met de instrumenten uit het origineel en met de controllers van Guitar Hero 2 en 3. Voor een complete Compatibility lijst klik hier -> http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/
Link naar de instrumenten klik -> http://www.rockband2.com/instruments

De nummers
Op het Rock Band 2 schijfje staan 84 songs die de gebruikelijke brede varieteit in bands en muziekstijlen brengen. Pearl Jam, The Who, AC/DC, Bob Dylan, Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Metallica en Smashing Pumpkins zijn enkele van de meer bekende namen, maar er zijn ook relatief nieuwe acts als Avenged Sevenfold, Interpol, Rise Against en Paramore. En met de Code die achter op het boekje staat kan je via xbox live nog eens 22 extra gratis bonus nummers downloaden.
Tevens kan je tegen een kleine betaling 55 van de 58 nummers uit Rock Band 1 overzetten naar deel 2 zodat je de Disc van 1 niet meer nodig hebt.

Met de DLC erbij zitten ze nu al de 529 songs en dit aantal wordt iedere week groter, hier een lijst met alle nummers -> http://www.rockband.com/music/songs

World Tour
De grootste extra is zoals gezegd dat je nu een online band kan samenstellen. Dit is leuk als je vaste vrienden hebt waarmee je door je eigen Tour speelt, maar al heel wat minder aantrekkelijk als je met vreemden speelt. Je verdient er immers enkel cash mee en raakt met je eigen band niet verder in de World Tour mode.

Fok World Tour?
Misschien is het wel handig om een lijst bij te houden wie hier RB 1 of 2 speelt en op welk Platform. Nu kan je alleen nog maar RB1+2 spelen op de xbox en rb1 op PS3 maar hij verschijnt officieel eind januari op de ps2, ps3 en wii in Europa.(volgens mij)

Xbox360 (tags)
xDarkPrince RB1+2

PS3

Link naar het oude PS3 only topic
[PS3] Rock Band
pi_64590257
Tvp

Ik speel RB2 (en heb RB1 gespeeld) op de 360, maar nooit online..

Ben nu met deeltje 2 bezig, heb iets van 750,000 fans en bijna alle nummers gehad
pi_64591359
TVP

Ook Rock Band 2 speler hier, op PS3. Af en toe eventjes online (Battle of the Bands)

Singer: expert
drum: hard/expert
gitaar/bass: hard
pi_64592634
TVP
Iemand een idee waar het Rock Band 2 Band Pakket (dus inclusief alle instr.) het goedkoopste is? (voor de Xbox 360)
pi_64592805
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:51 schreef Shadeauw het volgende:
TVP
Iemand een idee waar het Rock Band 2 Band Pakket (dus inclusief alle instr.) het goedkoopste is? (voor de Xbox 360)
Rock Band 2 pakket, die is toch nog niet eens verkrijgbaar in Nederland?
pi_64601439
tvp, vanmiddag RB2 gekocht... RB1 stond er ook en die was een euro duurder

Speelt leuk, het is ff wennen als je alleen GH hebt gespeeld.. hopo's is ook een drama, maar dat ligt aan mij ben de hopo's van gh3 gewend...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:33:51 #8
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_64612813
Rock Band speel ik nu redelijk vaak, kan alleen Green Grass and High Tides en Snow niet op expert.

Rock Band 2 binnenkort maar halen, dan eindelijk een beetje een redelijke setlist
(160 liedjes )
pi_64613467
Heeft hier iemand zijn RB gelinked gekregen? Mij (en nog heel veel anderen) lukt het namelijk niet
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:28:07 #10
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_64621592
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:55 schreef Blue Thunder het volgende:
Heeft hier iemand zijn RB gelinked gekregen? Mij (en nog heel veel anderen) lukt het namelijk niet
Wat bedoel je met gelinked? Dat je DLC kan downloaden? Dat je RB één nummers niet kan overzetten naar RB2?
pi_64621750
Daar moet je een Export Key voor kopen en dan op Export Songs drukken.

Rock Band 2 volledig pakket kun je van Ebay krijgen
pi_64638664
Bah, ik zit weer op dat punt met drums wat ik ook ooit met gitaar had. Alle nummers op Medium 99% of 100% halen, de helft van Hard ook met 98% halen, maar op de andere helft keihard falen.

Ooit gaat het kwartje vallen, maar ik moet nog wat aan mijn hand-voetcoördinatie werken. Het is lastig om op een halve maat je voet te moeten gebruiken.

Op een echt drumstel is dat trouwens makkelijker, want dan stopt de muziek niet als je mist, dan zit je er gewoon net naast. In dat opzicht is de game wel iets lastiger.
pi_64692537
Het gaat misschien wat ver, maar vanwege de mindere kwaliteit van de standaard drumkit overweeg ik sterk het volgende aan te schaffen:

http://www.directsale.nl/(...)uthh2ljtfu8gkmgtmlq3

Bovendien kan je op deze wijze je drumstel opstellen zoals je zelf wenst, en dedicated cymbals zijn echt een must.

Bovendien zijn de cymbals en pedals te vervangen voor ander spul. En last but not least, als je hier een drum brain aanhangt heb je een echte electronische drumkit. OK, het haalt het niet bij de echt goeie producten van Roland en Yamaha enzo, maar het is toch nice, zeker om je drumskills verder op te poetsen.

Als je meer en moelijker gaat drummen merk je gewoon dat de opstelling van de standaard kit alles behalve ideaal is. Ik denk dat het daardoor moeilijker is dan strikt noodzakelijk.

Wat ik niet weet (maar wel vermoed) is of je twee pedals aan kunt sluiten. Dat zou wel geweldig zijn voor sommige nummers
pi_64693363
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:01 schreef Mystikvm het volgende:
Het gaat misschien wat ver, maar vanwege de mindere kwaliteit van de standaard drumkit overweeg ik sterk het volgende aan te schaffen:

Bovendien kan je op deze wijze je drumstel opstellen zoals je zelf wenst, en dedicated cymbals zijn echt een must.

Bovendien zijn de cymbals en pedals te vervangen voor ander spul. En last but not least, als je hier een drum brain aanhangt heb je een echte electronische drumkit. OK, het haalt het niet bij de echt goeie producten van Roland en Yamaha enzo, maar het is toch nice, zeker om je drumskills verder op te poetsen.

Als je meer en moelijker gaat drummen merk je gewoon dat de opstelling van de standaard kit alles behalve ideaal is. Ik denk dat het daardoor moeilijker is dan strikt noodzakelijk.

Wat ik niet weet (maar wel vermoed) is of je twee pedals aan kunt sluiten. Dat zou wel geweldig zijn voor sommige nummers
Anders prop je er een splitter in , dat werk ook.
pi_64699328
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:01 schreef Mystikvm het volgende:

is wellicht handig als je al wat drumervaring hebt denk ik... anders is het best duur...

wel vet overigens
pi_64711498
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:38 schreef Blue Thunder het volgende:
deze link link:
http://www.rockband.com/link
Het is inmiddels gelukt... Maar of dat nu komt doordat ik een band naam heb genomen wat echt niemand had (2 Meter Ellende) of door mijn email aan Harmonix...

Maar, lekker boeiend... hij is gelinkt wel grappig dat je dan foto's kan maken van je eigen character en band
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:43:11 #18
240412 SweexNL
What goes around
pi_64747334
Wanneer komt de Rb2 game nou is uit in nederland? of als ik hem bestel ook op een pal 360 te spelen?
So we shall flow a river forth to Thee
pi_64747410
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:43 schreef SweexNL het volgende:
Wanneer komt de Rb2 game nou is uit in nederland? of als ik hem bestel ook op een pal 360 te spelen?
Rock Band 2 is gewoon overal te koop in Nederland hoor?
pi_64780082
het is alleen de game, de instrumenten niet (toch?)

wat ik overigens wel grappig vind is dat bij sommige nummers je op het einde lekker kan raggen wat daar weer jammer aan is, is dat hij wel een vast riedeltje doet en het dus niet uitmaakt welke knoppen je doet (zoals bijv bij drumstel)
pi_64798687
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:25 schreef Blue Thunder het volgende:
het is alleen de game, de instrumenten niet (toch?)

wat ik overigens wel grappig vind is dat bij sommige nummers je op het einde lekker kan raggen wat daar weer jammer aan is, is dat hij wel een vast riedeltje doet en het dus niet uitmaakt welke knoppen je doet (zoals bijv bij drumstel)
Je kan tig akkoorden spelen op een gitaar...Als het random zou zijn dan is dat niet in 5 knoppen te vangen.
pi_64801414
Jah, dat snap ik..

overigens hoor ik er toch weinig van omdat je zo hard aan het rammen bent op die knoppen dat je de muziek niet hoort (nee, ik kan hem niet harder zetten.. er slaapt een kleine boven)

Overigens had mijn collega gisteren een drumstel mee.. Poe, dat valt nog niet mee, wat wel gaaf is het freestyle drummen in RB, dat heb je (volgens mij) niet in GH..
pi_64802002
Ik heb rockband 2 ook (+ alle tracks van rockband 1 gelinked).

Toevallig heb ik gisteren weer eens gespeeld, ik heb nu bijna 1 miljoen fans.

Als iemand van jullie een keer een extra bandlid kan gebruiken (XBOX 360):
Gamertag: PronkMedia
Guitar --> Hard
Vocals --> Hard
Drums --> Normal
Ja lekker!
  Redactie Games donderdag 8 januari 2009 @ 12:04:43 #24
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_64805374
Beroepsmatige tvp.
.....Kennedy
pi_64805828
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:33 schreef Jovatov het volgende:
Rock Band speel ik nu redelijk vaak, kan alleen Green Grass and High Tides en Snow niet op expert.

Rock Band 2 binnenkort maar halen, dan eindelijk een beetje een redelijke setlist
(160 liedjes )
Same problem, die 2de solo van Green grass and High Tides kan ik net niet doorkomen, tot op de dag van vandaag nogsteeds niet gehaald

En aangezien ik een PS2 bezitter ben ( lekker oud ) zal ik nog ff moeten wachten op RB2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')