Als drager van het Nederlands paspoort mag je je ook gaan vestigen - zonder al TE veel grote obstakels - op de Antillen, Aruba, etc..... dus ik kan me voorstellen dat er ook een paar Marokkanen vanuit Nederland naar die kant zijn gegaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:55 schreef D-Flying het volgende:
Heb je die daar dan.
Klopt als een bus.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Als drager van het Nederlands paspoort mag je je ook gaan vestigen - zonder al TE veel grote obstakels - op de Antillen, Aruba, etc..... dus ik kan me voorstellen dat er ook een paar Marokkanen vanuit Nederland naar die kant zijn gegaan.
Hihi, zou je denken?quote:Op donderdag 9 april 2009 12:13 schreef katerwater het volgende:
Eigenlijk best veel dus, misschien zijn Belgen erg conservatief?
Een paar je zegt het goed.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Als drager van het Nederlands paspoort mag je je ook gaan vestigen - zonder al TE veel grote obstakels - op de Antillen, Aruba, etc..... dus ik kan me voorstellen dat er ook een paar Marokkanen vanuit Nederland naar die kant zijn gegaan.
Ach, paar honderd, paar duizend..... zo groot zijn de eilanden niet, dus ik verwacht dat de immigratiestroom naar de eilanden ook niet bizar groot zal zijn. Ze hebben waarschijnlijk meer last van lokale immigratie dan de Marokkanen die vanuit Nederland een tijdje op de eilanden gaan werken.quote:
Ik weet dat Japan een van die landen is die echt nauwelijks immigratie heeft..... Maar is het niet zo dat er een relatief grote minderheid aan Filipino's rondloopt?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:48 schreef Lyrebird het volgende:
In Japan bestaat zoiets geloof ik niet. Er lopen wel wat Brazilianen rond, maar Japanners doen zelf eigenlijk al het werk dat "we" niet willen doen. Heb dat altijd zo'n rare uitspraak gevonden. Betaal er voor en "we" doen het wel.
Niet alleen Filipino's...ook Chinezen. Dit heb ik tenminste gehoord van een Chinese die in Japan is geweest. Voor de rest vallen deze groepen minder op tussen Japanners dan Brazalianen. (Alhoewel als je goed kijkt kun je veel Filipino's wel eruit halen)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet dat Japan een van die landen is die echt nauwelijks immigratie heeft..... Maar is het niet zo dat er een relatief grote minderheid aan Filipino's rondloopt?
Tijdens de laatste weken zijn er grote groepen Brazilianen van Japanse afkomst teruggekeerd in Brazilie.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 04:05 schreef breaky het volgende:
[..]
Niet alleen Filipino's...ook Chinezen. Dit heb ik tenminste gehoord van een Chinese die in Japan is geweest. Voor de rest vallen deze groepen minder op tussen Japanners dan Brazalianen. (Alhoewel als je goed kijkt kun je veel Filipino's wel eruit halen)
Nee hoeft niet per se. Ik heb gehoord dat buitenlanders een soort "oprotpremie" aangeboden krijgen, waar ze gretig gebruik van maken. Daar moet je dan maar even op googlen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:15 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Tijdens de laatste weken zijn er grote groepen Brazilianen van Japanse afkomst teruggekeerd in Brazilie.
Het schijnt dat tijdens de crisis in Japan de buitenlanders als eersten worden ontslagen.
Wat ideaal is als je in Yen wordt uitbetaald, en een huis in de VS op het oog hebt.quote:Op zondag 17 mei 2009 05:51 schreef Brett-Anderson het volgende:
je zult overigens ook even moeten wachten tot je er weer op vakantie kunt, want die yen is nu echt peperduur.
je hebt ook aardig wat arabische (islamitische landen) waar Westerse mensen helemaal geen aanzien hebben. Ja , ze hebben vaak wat meer geld, maar arabieren zijn vaak goed opgeleid en zijn erg trots op hun cultuur en vinden sommige ''westerse mensen'' (niet alleen britten) vaak erg onbeschoft.quote:Op zondag 17 mei 2009 16:44 schreef Dawwa het volgende:
Ik heb een tijdje in de VAE gewoond, woon nu wel gewoon weer in Nederland.
In de Verenigde Arabische Emiraten (Als je Dubai zegt, kennen meer mensen het) waren 'de Marokkanen' van dat land voornamelijk de Indiërs en Pakistanen, en dan heb ik het niet alleen maar over de bouwvakkers en ander werklui maar ook gewoon de middenklasse. Velen van hun spreken geen Engels of Arabisch dus communiceren voornamelijk in hun eigen taal en zien soms het nut er niet eens van in om het te leren terwijl sommige al tig jaar er wonen. Ze creëren ook daar een chaos op de weg met een absurde rijstijl.
Op de tweede plaats komen de Britten, ondanks dat Britten aanzien krijgen van de Arabieren vanwege het feit dat ze Westers zijn etc, kijken de meeste natives toch neer op Britten vanwege hun luidruchtigheid en niet kunnen aanpassen aan de Arabische manier van leven (weinig bloot, geen alcohol etc.).
Ik dacht dat Japan één van de meest homogene landen ter wereld (op vlak van uiterlijk en taal en zo) was. Ergens ook logisch aangezien het een eilandengroep is, terwijl er tussen de mensen op die eilanden al heel lang onderling contact is. Dat zou er dan toe leiden dat ze heel moeilijk "anderen" als "één van ons" beschouwen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet dat Japan een van die landen is die echt nauwelijks immigratie heeft..... Maar is het niet zo dat er een relatief grote minderheid aan Filipino's rondloopt?
Ik zou zelf snel papiamanto leren, maar zolang Nederlanders elke twee drie jaar een paar miljard euro naar ze overmaken vind ik het vrij triest dat ze neerkijken op Nederlanders.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:16 schreef CySt het volgende:
In Aruba (en Curaçao) zijn het de Nederlanders. Kankeren op de Arubanen en hun levensstijl, Nederlanders die er al 30 jaar wonen die nog steeds geen woord Papiamento spreken en alleen met Nederlanders omgaan, alleen Nederlandse zenders kijken en Nederlandse kranten lezen enz enz. Dus niet zozeer qua geweld, maar wel wat betreft aanpassing aan de lokale cultuur. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..
Overigens wonen hier meer dan 50 nationaliteiten harmonieus samen. Kan Europa nog een puntje aan zuigen.
de pakistanen zijn de ook de marokkanen van Engelandquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:11 schreef Sloffie het volgende:
De Pakistanen zijn de Marokkanen van Canada.
Ik vind het ook héél interesant!quote:Op zondag 24 mei 2009 19:02 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik dacht dat Japan één van de meest homogene landen ter wereld (op vlak van uiterlijk en taal en zo) was. Ergens ook logisch aangezien het een eilandengroep is, terwijl er tussen de mensen op die eilanden al heel lang onderling contact is. Dat zou er dan toe leiden dat ze heel moeilijk "anderen" als "één van ons" beschouwen.
Zijn het in de Oost-Europese landen als Hongarije, Roemenië, Bulgarije,... niet vaak de Roma die het moeten ontgelden?
Wat Rusland betreft, lijkt het met dat mensen uit ex-Sovjetstaten als Tadjikistan en zo het moeten ontgelden (die vaak op zoek naar werk zijn gekomen naar Russische steden als Moskou)
Misschien helemaal niet te vergelijken met de context van Nederland, maar ik lees vaak dat in Congo de Rwandezen als "ruziestokers" beschouwd worden.
IK VIND HET INTERESANT WAT SOMMIGEN HIER SCHRIJVEN over Latijns-Amerika. Voor een buitenstaander lijkt het verleidelijk om al die landen op een hoop te gooien (allemaal katholiek en Spaanstalig) maar blijkbaar zijn de verschillen toch erg groot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |