abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2009 @ 00:16:31 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67815102
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:55 schreef D-Flying het volgende:
Heb je die daar dan.
Als drager van het Nederlands paspoort mag je je ook gaan vestigen - zonder al TE veel grote obstakels - op de Antillen, Aruba, etc..... dus ik kan me voorstellen dat er ook een paar Marokkanen vanuit Nederland naar die kant zijn gegaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 april 2009 @ 00:35:34 #227
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_67815555
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Als drager van het Nederlands paspoort mag je je ook gaan vestigen - zonder al TE veel grote obstakels - op de Antillen, Aruba, etc..... dus ik kan me voorstellen dat er ook een paar Marokkanen vanuit Nederland naar die kant zijn gegaan.
Klopt als een bus.
pi_67859177
Hier in België hangt het af van waar je woont.

In het algemeen worden Noord-Afrikaanse Arabieren en Berbers getreiterd. Ook het immer stijgende aantal Nederlanders wordt weleens scheef bekeken. Met andere grote bevolkingsgroepen, zoals de Italianen en Congolezen hebben Belgen minder problemen.

In Vlaanderen zeiken ze op de Walen et vice versa, maar dat is al langer geleden.

En in Brussel zijn de rijke expats die voor de EU werken soms de dupe. Maar hier is het verhaal complexer: 65% van de Brusselaars zijn buitenlanders of hebben buitenlandse roots. Het hangt ervan aan wie je het vraagt. Geboren en getogen Brusselaars houden niet zo van Vlamingen, die en masse pendelen om er te werken, maar er niet willen wonen.

Eigenlijk best veel dus , misschien zijn Belgen erg conservatief?
pi_68031699
Blijkbaar zijn Abo's niet echt populair in Australie, maar ik heb er nog nooit last van gehad.
Ik ben hier nog geen een onbekende tegengekomen die zonder reden ruzie kwam zoeken met mij, in Nederland gebeurde dit wekelijks.
pi_68094116
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:13 schreef katerwater het volgende:

Eigenlijk best veel dus , misschien zijn Belgen erg conservatief?
Hihi, zou je denken?
 FR
pi_68109752
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Een paar je zegt het goed.
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:56:34 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_68111784
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:59 schreef D-Flying het volgende:
Een paar je zegt het goed.
Ach, paar honderd, paar duizend..... zo groot zijn de eilanden niet, dus ik verwacht dat de immigratiestroom naar de eilanden ook niet bizar groot zal zijn. Ze hebben waarschijnlijk meer last van lokale immigratie dan de Marokkanen die vanuit Nederland een tijdje op de eilanden gaan werken.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:07:49 #233
250575 bchicano
www.bobbychicano.com
pi_69057804
In Chili moeten vooral de 'arme' Peruanen en Bolivianen het ontgelden. Ze worden gezien als profiteurs en drugssmokkelaars. Ook heeft de 'Salpeter oorlog' de realtie met Peru en Bolivia doen bekoelen. De verovering van de salpetervelden heeft Chili overigens geen windeieren gelegd.

Verder heb je in Chili grote Duitse gemeenschappen, compleet met Duitse stijl huisjes, duitse scholen en winkels. De Duitser zijn overigens niet alleen nazaten van Nazi's maar kwamen in grote getale naar Chili rond 1848. De Chileense regering stimuleerde de immigratie om de zuidelijke regio te koloniseren, en hierdoor kregen de Duitsers (waaronder Duitstalige Zwitsers, Sileziërs en Elzassers) een aanzienlijke invloed op de culturele samenstelling van het zuiden van Chili.

Het Chileense leger heeft ook veel elementen van het Pruisisch leger overgenomen. De manier van marcheren, de uniformen en de legerhiearchie.

Andere grote groepen immigraten zijn Kroaten (waar ik mijn wortels heb) en Palestijnen.
pi_69059393
In Japan bestaat zoiets geloof ik niet. Er lopen wel wat Brazilianen rond, maar Japanners doen zelf eigenlijk al het werk dat "we" niet willen doen. Heb dat altijd zo'n rare uitspraak gevonden. Betaal er voor en "we" doen het wel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:15:36 #235
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69067957
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:48 schreef Lyrebird het volgende:
In Japan bestaat zoiets geloof ik niet. Er lopen wel wat Brazilianen rond, maar Japanners doen zelf eigenlijk al het werk dat "we" niet willen doen. Heb dat altijd zo'n rare uitspraak gevonden. Betaal er voor en "we" doen het wel.
Ik weet dat Japan een van die landen is die echt nauwelijks immigratie heeft..... Maar is het niet zo dat er een relatief grote minderheid aan Filipino's rondloopt?
-
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:15:03 #236
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_69070073
In Venezuela wonen veel Ecuadorianen en Colombianen die we als 'Marokkanen' zouden kunnen beschouwen. Maargoed, dat geeft een beetje een vertekend beeld in een samenleving waar 80% v/d bevolking moeite heeft om genoeg eten te kunnen kopen voor z'n gezien, Venezolaan of Marokkaan...
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 16 mei 2009 @ 04:05:45 #237
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_69079230
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet dat Japan een van die landen is die echt nauwelijks immigratie heeft..... Maar is het niet zo dat er een relatief grote minderheid aan Filipino's rondloopt?
Niet alleen Filipino's...ook Chinezen. Dit heb ik tenminste gehoord van een Chinese die in Japan is geweest. Voor de rest vallen deze groepen minder op tussen Japanners dan Brazalianen. (Alhoewel als je goed kijkt kun je veel Filipino's wel eruit halen)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:15:24 #238
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_69083311
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 04:05 schreef breaky het volgende:

[..]

Niet alleen Filipino's...ook Chinezen. Dit heb ik tenminste gehoord van een Chinese die in Japan is geweest. Voor de rest vallen deze groepen minder op tussen Japanners dan Brazalianen. (Alhoewel als je goed kijkt kun je veel Filipino's wel eruit halen)
Tijdens de laatste weken zijn er grote groepen Brazilianen van Japanse afkomst teruggekeerd in Brazilie.
Het schijnt dat tijdens de crisis in Japan de buitenlanders als eersten worden ontslagen.
zonnig Brasil
  zondag 17 mei 2009 @ 05:51:28 #239
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_69109553
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:15 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Tijdens de laatste weken zijn er grote groepen Brazilianen van Japanse afkomst teruggekeerd in Brazilie.
Het schijnt dat tijdens de crisis in Japan de buitenlanders als eersten worden ontslagen.
Nee hoeft niet per se. Ik heb gehoord dat buitenlanders een soort "oprotpremie" aangeboden krijgen, waar ze gretig gebruik van maken. Daar moet je dan maar even op googlen.
Ik ben toevalligerwijs net voor the credit crunch teruggekeerd, maar ik maakte nog wel net mee dat het laatste eindje ineens vervelend zwaar werd. Dure koersen, flinke tegevallers op de beurs, prijsstijgingen..et cetera. je zult overigens ook even moeten wachten tot je er weer op vakantie kunt, want die yen is nu echt peperduur.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_69109600
quote:
Op zondag 17 mei 2009 05:51 schreef Brett-Anderson het volgende:
je zult overigens ook even moeten wachten tot je er weer op vakantie kunt, want die yen is nu echt peperduur.
Wat ideaal is als je in Yen wordt uitbetaald, en een huis in de VS op het oog hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_69121559
Ik heb een tijdje in de VAE gewoond, woon nu wel gewoon weer in Nederland.

In de Verenigde Arabische Emiraten (Als je Dubai zegt, kennen meer mensen het) waren 'de Marokkanen' van dat land voornamelijk de Indiërs en Pakistanen, en dan heb ik het niet alleen maar over de bouwvakkers en ander werklui maar ook gewoon de middenklasse. Velen van hun spreken geen Engels of Arabisch dus communiceren voornamelijk in hun eigen taal en zien soms het nut er niet eens van in om het te leren terwijl sommige al tig jaar er wonen. Ze creëren ook daar een chaos op de weg met een absurde rijstijl.

Op de tweede plaats komen de Britten, ondanks dat Britten aanzien krijgen van de Arabieren vanwege het feit dat ze Westers zijn etc, kijken de meeste natives toch neer op Britten vanwege hun luidruchtigheid en niet kunnen aanpassen aan de Arabische manier van leven (weinig bloot, geen alcohol etc.).
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:59:01 #242
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_69194252
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:44 schreef Dawwa het volgende:
Ik heb een tijdje in de VAE gewoond, woon nu wel gewoon weer in Nederland.

In de Verenigde Arabische Emiraten (Als je Dubai zegt, kennen meer mensen het) waren 'de Marokkanen' van dat land voornamelijk de Indiërs en Pakistanen, en dan heb ik het niet alleen maar over de bouwvakkers en ander werklui maar ook gewoon de middenklasse. Velen van hun spreken geen Engels of Arabisch dus communiceren voornamelijk in hun eigen taal en zien soms het nut er niet eens van in om het te leren terwijl sommige al tig jaar er wonen. Ze creëren ook daar een chaos op de weg met een absurde rijstijl.

Op de tweede plaats komen de Britten, ondanks dat Britten aanzien krijgen van de Arabieren vanwege het feit dat ze Westers zijn etc, kijken de meeste natives toch neer op Britten vanwege hun luidruchtigheid en niet kunnen aanpassen aan de Arabische manier van leven (weinig bloot, geen alcohol etc.).
je hebt ook aardig wat arabische (islamitische landen) waar Westerse mensen helemaal geen aanzien hebben. Ja , ze hebben vaak wat meer geld, maar arabieren zijn vaak goed opgeleid en zijn erg trots op hun cultuur en vinden sommige ''westerse mensen'' (niet alleen britten) vaak erg onbeschoft.
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_69254831
In Zuid-Afrika zijn het vooral de zwarten die het vuile werk opknappen. Bedelen, stelen en ga zo maar door.
Mijn MP3 Speler is ook gestolen door straatjongeren
pi_69358809
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik dacht dat Japan één van de meest homogene landen ter wereld (op vlak van uiterlijk en taal en zo) was. Ergens ook logisch aangezien het een eilandengroep is, terwijl er tussen de mensen op die eilanden al heel lang onderling contact is. Dat zou er dan toe leiden dat ze heel moeilijk "anderen" als "één van ons" beschouwen.

Zijn het in de Oost-Europese landen als Hongarije, Roemenië, Bulgarije,... niet vaak de Roma die het moeten ontgelden?
Wat Rusland betreft, lijkt het met dat mensen uit ex-Sovjetstaten als Tadjikistan en zo het moeten ontgelden (die vaak op zoek naar werk zijn gekomen naar Russische steden als Moskou)

Misschien helemaal niet te vergelijken met de context van Nederland, maar ik lees vaak dat in Congo de Rwandezen als "ruziestokers" beschouwd worden.

Ik vind het interessant wat sommigen hier schrijven over Latijns-Amerika. Voor een buitenstaander lijkt het verleidelijk om al die landen op een hoop te gooien (allemaal katholiek en Spaanstalig) maar blijkbaar zijn de verschillen toch erg groot?
  maandag 25 mei 2009 @ 11:40:57 #245
250575 bchicano
www.bobbychicano.com
pi_69377272
Ja best wel, komt ook door de verschillen in bevolkingssamenstelling. Je ziet nog steeds dat volken die meer Europees gezind zijn (door de vele Europese immigranten) in landen als Argentinie, Uruguay, Chili en het zuiden van Brazilie, neer kijken op de 'indianen' en donkere bevolkingsgroepen. In veel delen van Zuid Amerika zijn de inheemse bewoners nog steeds achtergesteld en staan sociaal lager op de ladder.

Zoals overal in de wereld proberen deze mensen toch het geluk te vinden en ga dan naar omringende landen. Daar worden ze dan als parasieten aangekeken, de veroorzakers van moreel verval en criminaliteit.
Zo zie je maar weer dat iedereen racistisch wordt wanneer ze hun vertrouwde omgeving moeten delen met vreemden. 'Ze pikken onze banen, ze pikken onze vrouwen', dat idee een beetje.
pi_69396662
In Aruba (en Curaçao) zijn het de Nederlanders. Kankeren op de Arubanen en hun levensstijl, Nederlanders die er al 30 jaar wonen die nog steeds geen woord Papiamento spreken en alleen met Nederlanders omgaan, alleen Nederlandse zenders kijken en Nederlandse kranten lezen enz enz. Dus niet zozeer qua geweld, maar wel wat betreft aanpassing aan de lokale cultuur. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. .

Overigens wonen hier meer dan 50 nationaliteiten harmonieus samen. Kan Europa nog een puntje aan zuigen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:04:16 #247
111528 Viajero
Who dares wins
pi_69411482
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:16 schreef CySt het volgende:
In Aruba (en Curaçao) zijn het de Nederlanders. Kankeren op de Arubanen en hun levensstijl, Nederlanders die er al 30 jaar wonen die nog steeds geen woord Papiamento spreken en alleen met Nederlanders omgaan, alleen Nederlandse zenders kijken en Nederlandse kranten lezen enz enz. Dus niet zozeer qua geweld, maar wel wat betreft aanpassing aan de lokale cultuur. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. .

Overigens wonen hier meer dan 50 nationaliteiten harmonieus samen. Kan Europa nog een puntje aan zuigen.
Ik zou zelf snel papiamanto leren, maar zolang Nederlanders elke twee drie jaar een paar miljard euro naar ze overmaken vind ik het vrij triest dat ze neerkijken op Nederlanders.

En ik begrijp niet goed wat je bedoelt met je laatste zin, ik woon in een stad waar je alle nationaliteiten van de wereld hebt (London) en dat gaat ook heel harmonieus samen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:25:47 #248
206337 aychelle
pi_69423813
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:11 schreef Sloffie het volgende:
De Pakistanen zijn de Marokkanen van Canada.
de pakistanen zijn de ook de marokkanen van Engeland
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:41:38 #249
206337 aychelle
pi_69424370
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:02 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik dacht dat Japan één van de meest homogene landen ter wereld (op vlak van uiterlijk en taal en zo) was. Ergens ook logisch aangezien het een eilandengroep is, terwijl er tussen de mensen op die eilanden al heel lang onderling contact is. Dat zou er dan toe leiden dat ze heel moeilijk "anderen" als "één van ons" beschouwen.

Zijn het in de Oost-Europese landen als Hongarije, Roemenië, Bulgarije,... niet vaak de Roma die het moeten ontgelden?
Wat Rusland betreft, lijkt het met dat mensen uit ex-Sovjetstaten als Tadjikistan en zo het moeten ontgelden (die vaak op zoek naar werk zijn gekomen naar Russische steden als Moskou)

Misschien helemaal niet te vergelijken met de context van Nederland, maar ik lees vaak dat in Congo de Rwandezen als "ruziestokers" beschouwd worden.

IK VIND HET INTERESANT WAT SOMMIGEN HIER SCHRIJVEN over Latijns-Amerika. Voor een buitenstaander lijkt het verleidelijk om al die landen op een hoop te gooien (allemaal katholiek en Spaanstalig) maar blijkbaar zijn de verschillen toch erg groot?
Ik vind het ook héél interesant! ze zijn dan ''zogenaamd'' over geweest. Zelfs in het kleinste hoekje richting de Bermuda-driehoek denken sommigen nog te weten wie er de ''Marokanen'' daar zijn. Als je ergens ''echt! '' bent geweest, voor een langere tijd kun je zeggen van Ja ... Dat zijn nou de '' Marokkanen.

Effe een lijstje hoe ik er over denk, en ik ben ook aardig lang in deze landen geweest

Nederland: Marokkanen EN Antilianen (vergeet die niet)
Frankrijk: Noord -afrikanen (vooral tunesiers/algarijnen) en Zwart-afrikanen uit de oude franse kolonie's
Oostblok/Oost-Europa: Roma's (zigeuners)
Italie: ook vooral Roma's (niet die uit Rome) en Afrikanen
Engeland: Pakistanen, en mensen uit het Caribisch gebied (zoals de antilianen hier)
VS: Vooral nu Mexicanen (andere groepen Latino's schijnen ze niet zo'n probleem mee te hebben) en
Afro-Amerikanen. En die twee groepen bijelkaar in één wijk is Feest (bendes die elkaar afmaken)
Zuid-Amerika: Je hebt daar natuurlijk alle soorten kleuren en soorten doorelkaar, maar wat wel grappig is dat ze niet erg van Amerikanen houden (maar ze zijn geen marokkanen)
Afrika: in oost-afrika houden ze zo-ie zo niet zo van Somaliers, al kan ik daar erg goed mee opschieten.
Ook zijn vaan Indiers zondebokken in Afrika omdat ze veel bedrijfjes hebben.
Azie: ik heb geen idee, ik weer iedergeval dat Indiers en Pakistanen niet altijd elkaars vrind zijn

Globaal: Negers

[ Bericht 0% gewijzigd door aychelle op 26-05-2009 17:43:06 (bla) ]
pi_69765015
Pakistan : Afghaanse vluchtelingen(pashtuns)
Afghanistan: Hazara's,bevolkingsgroep uit noorden van Afghanistan
India: Nepalezen
Iran: Afghanen
Marokko: Vluchtelingen uit zuidelijkere Afrika en ik geloof berbers dat weet ik niet zeker.
Turkije: Koerden

Dus wat ik wil zeggen is dat overal in de wereld wel een land problemen heeft met een minderheid. Ik zou zeggen het is vrij normaal en is gewoon natuurlijk net als hoe aardbevingen ontstaan

[ Bericht 6% gewijzigd door PSVPAKI op 06-06-2009 22:39:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')