bronquote:Een 19-jarige jongen is vanmorgen omgekomen op station Rotterdam Alexander. Hij werd aangereden door een intercitytrein. Een tweede slachtoffer, een 21-jarige man uit Oegstgeest, raakte zwaargewond en is overgebracht naar het ziekenhuis, meldt de politie.
De politie onderzoekt de zaak. Agenten zijn direct begonnen met het verhoren van getuigen. Het trein- en metroverkeer ligt in verband met het onderzoek stil. De jongen overleed op de treinbaan. Slachtofferhulp is ingeschakeld voor de getuigen.
Het AD meldt dat de jongens wegrenden voor een groep achtervolgende jongeren. De politie wil hierover nog niets zeggen. "Wij kennen ook die verhalen, maar we hebben op dit moment 25 mensen op het bureau zitten en we willen de treinmachinist spreken. Hun verklaringen moeten meer duidelijkheid geven."
Het is nog niet bekend wat er gebeurd is voorafgaand aan het ongeval. De politie is de zaak nog aan het onderzoeken.
Nee dat kan ik me ook niet voorstellen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:17 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
bron
Ik kan me toch ook niet voorstellen dat je met z'n tweetjes voor de trein springt. 1 januari en weer twee families in de ellende gestort.
quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Reactie bij het AD:
http://www.ad.nl/rotterda(...)epen_door_trein.html
[ Citeer ] ooooo - oegstgeest - 01/01/09 - 22:07:55 2882809
Vieze klootzakken, als dit waar is...
De schobbejakkenquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Reactie bij het AD:
http://www.ad.nl/rotterda(...)epen_door_trein.html
[ Citeer ] ooooo - oegstgeest - 01/01/09 - 22:07:55 2882809
Vieze klootzakken, als dit waar is...
Als het zo is dan kunnen de daders in ieder geval een forse werkstraf tegemoet zien.quote:
Dat ze maar veel vaat mogen gaan wassen in de keuken bij de bejaarden van Zorgvliet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:39 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als het zo is dan kunnen de daders in ieder geval een forse werkstraf tegemoet zien.
quote:mensen, kevin leeft nog, zijn achilles hiel word verplaast met plastische chirurgie en hi j is alleen een stuk vlees van ze been kwijt. hij zal kunnen lopen, dus al die verhalen die rond lopen zijn niet waar. jullie zull;en hem niet kunnen bereiken want hij heeft zijn tijd nodig.
bedankt voor je bezorghied maar het komt allemaal goed.
De tijd maakt natuurlijk niet uit maar toch je zult nooit meer normaal oud en nieuw kunnen vieren denk ik.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:38 schreef capricia het volgende:
Jakkes, wat een naar bericht. Vooral voor de betrokkenen en nabestaanden om zo het nieuwe jaar te beginnen.
Inderdaad. Wat een rampzalig begin van je nieuwe jaar.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De tijd maakt natuurlijk niet uit maar toch je zult nooit meer normaal oud en nieuw kunnen vieren denk ik.
Lijkt me logisch volgens het opblaasprincipe.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hoe komt dat nieuws de wereld in vraag ik me dan af..
Ja idd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:42 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een rampzalig begin van je nieuwe jaar.
Beetje slordig, dat wel.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkt me logisch volgens het opblaasprincipe.
Stond er eerst wel ja. Het zal wel een onbevestigd bericht geweest zijn dan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ow de update is ook weggehaald zie ik nu.
Die stond net op de FP toch of ben ik nou gek aan het worden?
Mwa, ik lees ook weer deze, maar er is film las ik, dus dat zal misschien wel meer uitwijzen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:31 schreef Paaskonijn het volgende:
Reactie daarbij:
ik heb zojuist het nieuws ontvangen dat het gaat om Bas van der Weijden (19) en kevin(21)
de jongens werden aangevallen door een groep marokaanse jongens met hoog waarschijnlijk wapens op zak bas kevin en timo kroon(19) werden in elkaar geslagen toen ze eindelijk konde wegrennen konde ze geen kant meer op als over het spoor rennen alleen timo heeft dit niet gedaan en zag voor zen ogen bas en kevin worden geschept door de intercity bas is overleden ter plaatse kevin word nu behandeld in het ziekenhuis en is zoiezo zen bijde benen kwijt timo is met kleerscheuren en wat blauwe plek weg kunnen komen maar is op dit moment in schok van wat er allemaal gebeurd is ik wil alle familie sterkte wensen vooral die van bas maar natuurlijk ook kevin en timo sterkte wensen met het herstellen en het verwerken van dit ongeluk.
quote:Wat er is gebeurd is vreselijk, maar bij deze wil ik wel even melden dat er GEEN sprake was van vluchten voor een achtervolgende groep. De jongems stonden op de rails omdat ze wilden ingrijpen bij een ruzie aan de andere kant van het spoor.
[ Citeer ]
Youri - Capelle - 01/01/09 - 17:06:39 2882309
Dat dus ja daarom zei ik er ook bij, als het de waarheid is.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik wil niet van een bericht op het AD aannemen dat het ditmaal -weer- Marokkanen betreft. Al moet ik heel eerlijk bekennen dat toen ik het bericht las ik ook al die richting op dacht. Dat zijn vooroordelen ja, dat klopt. Maar die vooroordelen zijn gevormd door honderden van dit soort incidenten over de jaren heen, waarbij het buitengewoon vaak Marokkanen waren!
Maar iedereen kan een berichtje op het AD neerplempen. Dus vooralsnog nix aan de handa.
Tuurlijk is dat net zo erg...quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:47 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Mwa, ik lees ook weer deze, maar er is film las ik, dus dat zal misschien wel meer uitwijzen.
[..]
Dus onderbuikgevoelens kunnen nog even in de vriezer gelaten wordenWanneer het een groep roomwitte jongens zouden zijn die de jongens hadden achtervolgd vind ik deze ellende natuurlijk net zo erg. 2 families gewoon een hele tijd hun leven afgenomen worden.
Daar heb ik hem wel weggehaaldquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ow de update is ook weggehaald zie ik nu.
Die stond net op de FP toch of ben ik nou gek aan het worden?
Ah okay ik dacht al huh ik ben er nog steeds niet helemaal bij na vannachtquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:50 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Daar heb ik hem wel weggehaald
Ik ga maar naar bronnen zoeken die daar dan wel over berichten.
Maakt mij inderdaad geen reet uit wat de achtergrond van deze teringlijers is, van mij mogen ze ongeacht hun achtergrond tegen de muurquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:47 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Mwa, ik lees ook weer deze, maar er is film las ik, dus dat zal misschien wel meer uitwijzen.
[..]
Dus onderbuikgevoelens kunnen nog even in de vriezer gelaten wordenWanneer het een groep roomwitte jongens zouden zijn die de jongens hadden achtervolgd vind ik deze ellende natuurlijk net zo erg. 2 families gewoon een hele tijd hun leven afgenomen worden.
Voor veel mensen niet hoor. Die bidden dat het om Marokkanen gaat.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat net zo erg...
Dood is dood daarin maakt de afkomst niet uit, maar als het Marokkanen zijn is het wel weer zo van weer in een groep tegen een minderheid en worden er vooroordelen bevestigd, de groepen zullen steeds meer tegenover elkaar komen te staan zo.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor veel mensen niet hoor. Die bidden dat het om Marokkanen gaat.
Of ze bidden juist van niet maar denken dat het zo is.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Door al dit soort reacties hier, zonder dat er ook maar iets bekend is, zet je groepen wel tegen over elkaar ja.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dood is dood daarin maakt de afkomst niet uit, maar als het Marokkanen zijn is het wel weer zo van weer in een groep tegen een minderheid en worden er vooroordelen bevestigd, de groepen zullen steeds meer tegenover elkaar komen te staan zo.
Het is nu eenmaal dat veel mensen zo gewoon denken en dat is misschien niet eens zo heel raar.
quote:Man overlijdt na ruzie op spoor
Door JORINA HASPELS
ROTTERDAM/OEGSTGEEST - Een 19-jarige jongen uit Oegstgeest is gistermorgen vroeg overleden nadat hij tientallen meters door een trein is meegesleurd bij station Rotterdam Alexander.
De metgezel van de omgekomen jongen wordt zwaargewond uit het station gehaald.
Een 21-jarige vriend en plaatsgenoot raakte zwaargewond.
De Oegstgeester en zijn vrienden vochten op het spoor een ruzie uit met een andere groep jongens. Van beide kanten zouden mensen op de rails hebben gestaan toen de intercity naderde. Het slachtoffer merkte de trein te laat op, met fatale gevolgen. Dit is de lezing van het Openbaar Ministerie na een lange dag, waarin vele getuigen zijn gehoord. De politie stelt dat de dood ‘eerder een tragisch ongeval was dan een misdrijf’.
Van duwen van het slachtoffer of een achtervolging waarbij hij via het spoor weg wilde vluchten, zou geen sprake zijn geweest. Dit waren de verhalen direct na het drama op nieuwjaarsmorgen. Of het verhaal klopt dat de groep van het slachtoffer hulp wilde bieden bij een vechtpartij op het andere perron, kan het OM niet bevestigen. Een bron rond het politieonderzoek zegt echter dat daarom zes man, onder wie de twee slachtoffers, het spoor opliepen. Zij zouden een jongen te hulp zijn geschoten die aan de overzijde in elkaar werd geslagen.
Het groepje jongens kwam uit de nabijgelegen discotheek Outland, waar ze een oud en nieuwfeest bezochten. Op camerabeelden is volgens directeur Willem Seton te zien dat de twee latere slachtoffers zich met de groep rustig uit de discotheek richting het station begeven.
Om te achterhalen wat daarna gebeurde, heeft de politie vrijwel direct zo’n twintig à vijfentwintig getuigen, onder wie de machinist, ondervraagd. Ook zijn de camerabeelden van nabijgelegen discotheek Outland gebruikt. Daar was vlak voor het ongeluk een grote ruzie. Een groep jongeren die stennis schopte, werd daarbij buiten de deur gezet. De politie stond nog voor de deur toen ze werden weggeroepen voor het ongeluk. ,,Afschuwelijk,’’ reageert directeur Seton. ,,We hebben er dan weliswaar niets mee te maken, maar de jongens hebben hier een feestje gevierd. Gruwelijk dat dit zo moest aflopen.’’
De ouders van de jongen zijn door de politie ingelicht over het overlijden van hun zoon. Zijn 21-jarige vriend is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Daar is hij gisteren geopereerd. Hoe zijn toestand nu is, is onbekend.
De treinen hebben als gevolg van het ongeluk tot de middag niet kunnen rijden. De brandweer heeft minutieus het spoor afgezocht. ,,We moesten zeker weten dat er niet nog een slachtoffer was,’’ verklaart de officier van dienst.
quote:
wat een ongepaste reactie van je SCHquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Zoals ik al zei het is gewoon dat mensen zo gaan denken waaronder ikzelf.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Door al dit soort reacties hier, zonder dat er ook maar iets bekend is, zet je groepen wel tegen over elkaar ja.
Als ik Marokkaan zou zijn en ik zou hier de gretigheid lezen waarmee Marokkanen al bij voorbaat de schuld wordt gegeven, zou ik behoorlijk moedeloos worden.
Ik vind het behoorlijk ziek eigenlijk.
Zeker die onschuldige manier waarop je je er nu probeert uit te lullen.
Waarom? Toch niets mis met die reactie...ik denk ook dat er mensen zijn die hopen dat het hier Marokkanen betreft, helaas...quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:04 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
wat een ongepaste reactie van je SCH![]()
dit is puur trollen, en ik verzoek dus ook de modjes deze reactie te verwijderen!
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:04 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
wat een ongepaste reactie van je SCH![]()
dit is puur trollen, en ik verzoek dus ook de modjes deze reactie te verwijderen!
volgens politie niets aan de handquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom? Toch niets mis met die reactie...ik denk ook dat er mensen zijn die hopen dat het hier Marokkanen betreft, helaas...
laat ik het daarbij houden voorlopig. Tenzij je in een doodsnood bent: nooit het spoor op rennen!quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:05 schreef SCH het volgende:
Afschuwelijk. En het klinkt ook wel heel dom, om dan het spoor op te lopen.
Dit heeft er natuurlijk geen kut mee te maken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:05 schreef SCH het volgende:
Er zijn ook nog steeds mensen die denken dat Meindert Tjoelker totaal onschuldig was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |