Misschien kan je je afvragen hoeveel van de F'noord supporters die hier reageren uit R'dam komenquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:39 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Deze discussie gaat eigenlijk dan ook nergens meer over. Ik heb het over de fanatiekelingen van Feyenoord. Ik ken er een flink aantal (woon in Rotterdam) en geen één daarvan is niet geweldadig. Dat kopbal zo graag toehapte is niet meer dan aanvulling voor dit topic.
In het voormalige Oostblok is dat helemaal verschrikkelijk, daar kan ik ook echt niet tegen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Sommige Spaanse clubsupporters maken zich ook niet populair bij me als ze ineens oerwoudgeluiden maken.
Denk aan onder andere Atlético Madrid en Real Zaragoza.
Je moet dat ook niet zo zwart-wit bekijken. Tuurlijk is het fout, maar die mensen daar weten eigenlijk niet beter.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:22 schreef Rucebo het volgende:
[..]
In het voormalige Oostblok is dat helemaal verschrikkelijk, daar kan ik ook echt niet tegen.
Er zijn maar weinig clubs die echt orginele liederen zelf bedenken of zelf het stadion inbrengen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:27 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Vind het alleen raar dat al die clubs het van elkaar overnemen.
Welke nummers zijn dan orgineel bij F'noord? Alleen Hand in Hand volgens mij. De twee andere die ik het meest met F'noord asocieer ("You'll never walk alone" en "We love you F'noord we do") zijn beiden van LFC afkomstig, beiden met een origine in de eerste helft van de jaren 60. Maar goed ik ben ook niet echt geheel op de hoogte van de liederen die nog meer gezongen worden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:28 schreef Kopbal het volgende:
Daarom ben ik blij dat we bij Feyenoord nog veel originele nummers hebben, ook al zingen we het dan 100 keer.
Als ik bijvoorbeeld een wedstrijd van Twente aan het bekijken ben komt de ene na de andere jostiband-kraker voorbij.
Dat ze niet beter weten geloof ik ook wel, maar dan walg ik er nog van...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:25 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Je moet dat ook niet zo zwart-wit bekijken. Tuurlijk is het fout, maar die mensen daar weten eigenlijk niet beter.
Bijlmermeer, nog een keer - Hamas Hamas... - Singing Marco Bakker... - und so weiter.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Welke nummers zijn dan orgineel bij F'noord? De twee die ik het meest met F'noord asocieer ("You'll never walk alone" en "We love you F'noord we do") zijn beiden van LFC afkomstig, beiden met een origine in de eerste helft van de jaren 60. Maar goed ik ben ook niet echt geheel op de hoogte van de liederen die nog meer gezongen worden.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Bijlmermeer, nog een keer - Hamas Hamas... - Singing Marco Bakker... - und so weiter.
Hand in Hand.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Welke nummers zijn dan orgineel bij F'noord? De twee die ik het meest met F'noord asocieer ("You'll never walk alone" en "We love you F'noord we do") zijn beiden van LFC afkomstig, beiden met een origine in de eerste helft van de jaren 60. Maar goed ik ben ook niet echt geheel op de hoogte van de liederen die nog meer gezongen worden.
Wat ik trouwens heel raar vond, was dat ik een documentaire een aantal weken geleden over de wedstrijd Ajax-Liverpool van 1966?(mistwedstrijd, 5-1 geloof ik) Daarbij lieten ze een film zien van na de wedstrijd, waarbij Ajax-supporters massaal het hand in hand, kameraden zongen. Geloof dat het op het vliegveld was, na de return in Liverpool. Iemand die wat meer weet over de historie van dat lied?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Welke nummers zijn dan orgineel bij F'noord? Alleen Hand in Hand volgens mij. De twee andere die ik het meest met F'noord asocieer ("You'll never walk alone" en "We love you F'noord we do") zijn beiden van LFC afkomstig, beiden met een origine in de eerste helft van de jaren 60. Maar goed ik ben ook niet echt geheel op de hoogte van de liederen die nog meer gezongen worden.
Laatst schreef iemand dit:quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:37 schreef Jeroen427 het volgende:
Hand in hand is geen origineel Feyenoord-lied, slechts deel van de mythe.
Ik heb het als Ajacied niet zo op f'noorders, hagenezen, utregters... Echter, hun aversie jegens mijn persoontje is vele malen groter dan andersom.
Zie dit topicquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:41 schreef Solstice het volgende:
[..]
Wat ik trouwens heel raar vond, was dat ik een documentaire een aantal weken geleden over de wedstrijd Ajax-Liverpool van 1966?(mistwedstrijd, 5-1 geloof ik) Daarbij lieten ze een film zien van na de wedstrijd, waarbij Ajax-supporters massaal het hand in hand, kameraden zongen. Geloof dat het op het vliegveld was, na de return in Liverpool. Iemand die wat meer weet over de historie van dat lied?
Zie, ik wist wel dat je volwassen was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:36 schreef Kopbal het volgende:
Kluivert mag ik oversteken?
Allemaal liederen die nog steeds worden gezongen.
Ik hoor ze nooit tijdens wedstrijden als ik die op TV zie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:36 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Hand in Hand.
Mijn Feyenoord
Feyenoord, we houden van die club.
Feyenoord, wat gaan we doen vandaag?
Kluivert mag ik oversteken?
Allemaal liederen die nog steeds worden gezongen.
Beter luisteren.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik hoor ze nooit tijdens wedstrijden als ik die op TV zie.
moet je toch beter gaan luisteren. Mijn Feyenoordquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik hoor ze nooit tijdens wedstrijden als ik die op TV zie.
Ajax clublied
ay ay ay Ajax
De herdertjes
Dit is mijn club
Vooral het "Dit is mijn club" is een schitterend voetballied - en op zich bijzonder omdat het (juist) niet over een overwinning gaat maar alleen over clubliefde.
Het zijn ook niet echt " pakkende" liedjes vind ik. Ze vallen niet echt op.quote:
Ja, dat moet ik toegeven. Dat ken ik wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:10 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
moet je toch beter gaan luisteren. Mijn Feyenoord
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Het zijn ook niet echt " pakkende" liedjes vind ik. Ze vallen niet echt op.
Die van 3:08 kende ik volgens mij idd niet. Maar goed - ik zie ook niet veel wedstrijden van je club.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:15 schreef Kopbal het volgende:
Hier heb ik er alvast 3 voor je. Die bij 3:08 kende je dus nog niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |