Het GWK naait je meer dan je lokale bank en geldwisselloketten in Amsterdam wil je echt niet proberen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:37 schreef janus84 het volgende:
[..]
Duidelijk, waar zou ik in Nederland het goedkoopst ponden kunnen krijgen, qua vergoeding?
Schiphol he want ryanair vliegt alleen vanaf ... (uit m'n hoofd) rotterdam of eindhoven?quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met Ryaniar kost je dat 115 euro, als je alleen handbagage meeneemt. Moet je wel gaan liften naar de stad, ben ik bang
Waar ergens?quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:43 schreef Aarti het volgende:
Ik heb afgelopen weekend voor 100 euro 93,47 pond gekregen
Op Victoria station, buiten. In het station zelf boden ze 89 pond per 100 euro, en we wisselden in totaal 1100 euro, dus dat scheelde nogal!quote:
Duitsland, zelfs. Ryanair vliegt niet meer rechtstreeks op Nederland.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Schiphol he want ryanair vliegt alleen vanaf ... (uit m'n hoofd) rotterdam of eindhoven?
Naar rotterdam toe kaartje van 7 euro, busreis dan vliegen naar ... stansted ofzo? dan weer 2 uur in de easybus retourtje van 20 pond en 3,5 uur reizen dan weer terug naar rotterdam en dan weer een treinkaartje naar amsterdam van 7 euro
Meer dan 135 euro en zo veel meer uren reistijd
Ze vlogen op Maastricht, en hebben dat allemaal naar Duitsland verplaatst vanwege de vliegtaks. Ook stantsted zijn ze mee gestopt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:27 schreef Aarti het volgende:
ryanair vliegt volgens de site nog vanaf eindhoven?
En waarom denk je dat ze ook gestopt zijn met Eindhoven? Het is geen 'hub' geworden, maar ze vliegen er wel nog op. (niet dat het me zal verbazen als ze er binnenkort ook vertrekken)quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ze vlogen op Maastricht, en hebben dat allemaal naar Duitsland verplaatst vanwege de vliegtaks. Ook stantsted zijn ze mee gestopt.
Sowieso zou ik niet uitgaan van de Ryanair site![]()
Ryanair vliegt ook op brussel-zuid. Dat is charlerois, een kleine 60 kilometer ten zuiden van Brussel![]()
Zie je het voor je? U vliegt vanaf Schiphol-Oost! Wel even met de trein naar Aken gaan hoor!
Ja.. maar vanaf Heeze is het een stuk goedkoper en gaan meer vluchten van RyanAir. Dus hoe lang ze Eindhoven nog in hun pakket houden is maar de vraag.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:55 schreef Lemans24 het volgende:
Ze vliegen gewoon vanaf Eindhoven en het is heel wat meer relaxt dan dat mierennest Schiphol. Alleen vanaf Utrecht wel iets verder.
Waarom zouden ze van Maastricht wel vertrekken vanwege de vliegtaks, maar niet vanaf het om de hoek liggende andere minivliegveld, Eindhoven?quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:47 schreef Dromer het volgende:
[..]
En waarom denk je dat ze ook gestopt zijn met Eindhoven? Het is geen 'hub' geworden, maar ze vliegen er wel nog op. (niet dat het me zal verbazen als ze er binnenkort ook vertrekken)
Het is trouwens gebruikelijk voor Ryanair dat ze vliegen van plaatsen tot zo'n 100 km van de grote steden. In de grotere landen wordt dat niet als zo'n grote afstand gezien als in mierenlandje Nederland. Daarom kunnen ze goedkoop vliegen aangezien die vliegveldjes goedkoper zijn en ze door de voorkeursbehandeling (vaak als enige maatschappij) weer sneller de lucht in kunnen.
(schiphol-aken is overigens wel een beetje veel verder dan 60km, maar dat ze overdrijving wel zijn)
Binnen europa is je reistijd naar het vliegtuig vanuit de randstad dan langer dan je vlucht ansichquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:55 schreef Lemans24 het volgende:
Ze vliegen gewoon vanaf Eindhoven en het is heel wat meer relaxt dan dat mierennest Schiphol. Alleen vanaf Utrecht wel iets verder.
Berichten dat ze van Maastricht vertrekken zijn er genoeg te vinden... niet over Eindhoven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom zouden ze van Maastricht wel vertrekken vanwege de vliegtaks, maar niet vanaf het om de hoek liggende andere minivliegveld, Eindhoven?![]()
OVerigens staat Maastricht ook nog steeds als bestemming op de RyanAir site...
Ik heb het geluk niet in de randstad (of omgeving van) te wonen. Vandaar dus maar een mini vliegveldje voor minder geld.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Binnen europa is je reistijd naar het vliegtuig vanuit de randstad dan langer dan je vlucht ansichDaarnaast vind ik Schiphol een erg prettig vliegveld, beter dan alle andere vliegvelden die ik heb mogen bezoeken New Ark, Monastir, Berlin Tegel, Heraklion, Istanbul Ataturk, Dalaman....
Sterker nog, in de categorie 'Wel blaffen, niet bijten':quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Berichten dat ze van Maastricht vertrekken zijn er genoeg te vinden... niet over Eindhoven.
Dus daar zijn ze nog niet weg.
http://www.maa.nl/nl/news.asp?ii=107quote:Maastricht Aachen Airport (MAA) is verheugd te kunnen meedelen dat Ryanair de vluchten naar Barcelona-Girona en Alicante per 1 april 2009 zal hervatten. De luchthaven en luchtvaartmaatschappij bereikten hierover eerder deze week overeenstemming. Eerder besloot Ryanair deze bestemmingen per 8 januari a.s. te annuleren als gevolg van de negatieve effecten van de Ecotax.
1.10844quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:36 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Het moet naar beneden niet naar boven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |