abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:41:38 #26
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64767688
Ik zoek een manier om data op te slaan van de éne linuxserver naar een andere.
Ik zit te denken aan NFS, maar vraag het mij af of SCP niet veiliger is?

Heb eigenlijk geen idee, jullie wel?
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:02:23 #27
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_64768562
Dat kan allebei (maar NFS over internet delen zou ik dan weer niet doen). Je kunt ook rsync gebruiken, die kopieert de boel via ssh (scp dus feitelijk).
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:22:28 #28
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_64769346
Ik heb problemen met mijn ubuntu installatie. Hij loopt af en toe vast.

Dit zijgt mijn kern.log:
"spurious 8259a interrupt irq15"
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:04:03 #29
136730 PiRANiA
pi_64801355
Anyone?
pi_64802242
Is het een oude pc of niet?
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:45:50 #31
136730 PiRANiA
pi_64802652
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:33 schreef Jaheur het volgende:
Is het een oude pc of niet?
Nope, ik heb wel acpi uitgezet omdat hij anders af en toe bellf hangen..
pi_64806107
quote:
A spurious interrupt is a hardware interrupt that is unwanted. They are typically generated by system conditions such as electrical interference on an interrupt line or through incorrectly designed hardware.
Als het eenmalig is, niet veel aan de hand.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:31:43 #33
136730 PiRANiA
pi_64842476
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:31 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is goed
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:36:09 #35
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_64845017
Wel even de echte bron erbij pakken he:

xkcd ftw!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:13:26 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64888513
Ok, vraagje.

Ubuntu 8.10

Ik wil schrijfrechten hebben in usr/share
(ik wil een skin zetten in aMSN)

Hoe kan ik dit -tijdelijk- instellen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64890178
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:13 schreef Yildiz het volgende:
Ok, vraagje.

Ubuntu 8.10

Ik wil schrijfrechten hebben in usr/share
(ik wil een skin zetten in aMSN)

Hoe kan ik dit -tijdelijk- instellen?
Je wil als gewone user geen schrijfrechten op systeembestanden hebben, dat is niet veilig. Je kan veel beter gewoon als root dat ding in /usr/share zetten:
sudo cp bestand /usr/share/
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:35:30 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64890867
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je wil als gewone user geen schrijfrechten op systeembestanden hebben, dat is niet veilig. Je kan veel beter gewoon als root dat ding in /usr/share zetten:
sudo cp bestand /usr/share/
Ah, als root dus die map kopiëren, hoe doe ik dat precies? Vanuit de terminal, begrijp ik, maar wat schrijf ik bij bestand?
pi_64891625
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ah, als root dus die map kopiëren, hoe doe ik dat precies? Vanuit de terminal, begrijp ik, maar wat schrijf ik bij bestand?
Als je een map wil kopieren (recursief dus) dan doe je:

sudo cp -rv /map/die/je/wil/kopieren /bestemmings/pad/

Die v staat voor verbose, dan zie je ook wat er gebeurt.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:58:05 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64891680
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je een map wil kopieren (recursief dus) dan doe je:

sudo cp -rv /map/die/je/wil/kopieren /bestemmings/pad/

Die v staat voor verbose, dan zie je ook wat er gebeurt.
Thanks, ga het zo proberen.

Edit: het werkt! thanks!

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 10-01-2009 20:45:18 ]
pi_64900429
Heb gister geprobeerd Nvidia 180.22 driver te installeren op mijn PC die sinds een week Xubuntu 8.10 (met de Nvidia 177 driver) draait. X uitgezet, het run bestand in terminal laten installeren, maar daarna startte hij op in low-graphics mode en doet Compiz het ook niet meer (geen titelbalken meer, Alt-Tab of virtuele desktops, Compiz handmatig draaien geeft de error dat er geen compatibel scherm kan worden gevonden)...

Heb veel van de opties die daar werden gegeven uitgeprobeerd (o.a. m.b.v. Envy), maar die boden geen soelaas. Iemand enig idee hoe ik de driver alsnog goed installeer, of anders de oude driver kan terugzetten? Want dat wilde ook niet meer... Bijgevoegd heb ik mijn huidige Xorg.conf en nog een logje, misschien dat dat helpt.

xorg.conf

Xorg log
pi_64955154
Ik ben net begonnen met Linux. Om precies te zijn draai ik Ubuntu 8.10. Op zich bevalt alles me helemaal prima. Ik heb alleen problemen met videobestanden. Ben al veel op zoek geweest op het internet, maar ik kom heel wisselende reacties tegen die elkaar ook regelmatig tegenspreken.

Ik heb de ubuntu-restricted-extras en libdvdcss2 geinstalleerd, VLC geinstalleerd met een aantal extra's die erbij stonden waarvan ik dacht dat het wel handig kon zijn. Standaard staat ook het programma "movie player" (waarvan ik geloof ik ook wel namen als Totem en Mplayer tegenkom) geinstalleerd. Echter op beide players blijf ik problemen houden met het afspelen van mijn HD films. Sommige spelen nog wel af, maar haperen als de nete. Sommigen worden echter helemaal niet afgespeeld of soms alleen het beeld, maar niet het geluid (dit komt vooral voor bij mijn HD wmv films... hoewel de kleinere wmv films gek genoeg wel audio weergeven).

Iemand ideeen?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_64955446
Waarschijnlijk mis je de codecs, in het bijzonder de w32codecs, zie: http://www.ubuntugeek.com(...)0-intrepid-ibex.html

Ik vind trouwens Totem 3 keer kut, zelf gebruik ik altijd mplayer, veel beter. Bij mplayer zit ook een perfecte browserplugin voor het afspelen van online streaming video. Staat ook allemaal in bovenstaande link beschreven.
pi_64957194
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:50 schreef uppie83 het volgende:
Ik ben net begonnen met Linux. Om precies te zijn draai ik Ubuntu 8.10. Op zich bevalt alles me helemaal prima. Ik heb alleen problemen met videobestanden. Ben al veel op zoek geweest op het internet, maar ik kom heel wisselende reacties tegen die elkaar ook regelmatig tegenspreken.

Ik heb de ubuntu-restricted-extras en libdvdcss2 geinstalleerd, VLC geinstalleerd met een aantal extra's die erbij stonden waarvan ik dacht dat het wel handig kon zijn. Standaard staat ook het programma "movie player" (waarvan ik geloof ik ook wel namen als Totem en Mplayer tegenkom) geinstalleerd. Echter op beide players blijf ik problemen houden met het afspelen van mijn HD films. Sommige spelen nog wel af, maar haperen als de nete. Sommigen worden echter helemaal niet afgespeeld of soms alleen het beeld, maar niet het geluid (dit komt vooral voor bij mijn HD wmv films... hoewel de kleinere wmv films gek genoeg wel audio weergeven).

Iemand ideeen?
In het vorige topic heb ik een scriptje voor iemand gemaakt die dit installeert... even zoeken hoor..

ah, kijk:
http://www.zoef-pc.nl/zooi/multimedia.sh

gebruiksaanwijzing:
- bestandje downloaden (ik ga nu ff uit van /home/klonk)

dan even terminal starten, dit vind je onder hulpmiddelen in het menu en heet 'terminalvenster' oid
in terminal:
cd /home/klonk
chmod 777 ./multimedia.sh
sudo ./multimedia.sh
pi_64957225
Ik heb Mplayer nu geinstalleerd, maar die wil mijn wmv helemaal niet afspelen (of zal dat komen doordat ik het van een netwerkschijf probeer te openen?)
pi_64957269
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb Mplayer nu geinstalleerd, maar die wil mijn wmv helemaal niet afspelen (of zal dat komen doordat ik het van een netwerkschijf probeer te openen?)
netwerkschijf moet geen probleem zijn. Die codecs heb je nodig.

edit:
anders installeer je (als mijn scriptje van hierboven niet werkt) vlc... dat doe je via het programma synaptic of vanuit de terminal door het volgende in te typen:
1
2
3
sudo apt-get install vlc
^            ^- dat is het programma waarmee je programma's kunt installeren
als super user

even met uitleg wat het commando doet sudo zorgt ervoor dat je beheerrechten hebt op de computer. apt-get is een pakketbeheerder, waarmee je software kunt installeren. Install lijkt me logisch, dat vertelt apt-get dat het iets moet installeren. Dan nog vlc, en dat is de naam van het pakket.
  maandag 12 januari 2009 @ 17:57:27 #47
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_64957928
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef uppie83 het volgende:
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html

Download the codecs en zet het op de juiste plek neer.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_64959036
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef erikkll het volgende:

[..]

In het vorige topic heb ik een scriptje voor iemand gemaakt die dit installeert... even zoeken hoor..

ah, kijk:

gebruiksaanwijzing:

dan even terminal starten, dit vind je onder hulpmiddelen in het menu en heet 'terminalvenster' oid
in terminal:
cd /home/klonk
sudo ./multimedia.sh
Mooi werk!
pi_64961840
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:35 schreef Farenji het volgende:

[..]

Mooi werk!
tnx Niet veel bijzonders hoor, en het werkt echt alleen onder ubuntu. Maargoed, het doet wat het moet doen
pi_64973847
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef erikkll het volgende:

[..]

ah, kijk:

gebruiksaanwijzing:

in terminal:
cd /home/klonk
sudo ./multimedia.sh
Heb ik gedaan. In VLC heb ik echter nog steeds geen geluid, MoviePlayer kent de juiste codecs niet en MPlayer zegt dat er teveel video packets in de buffer zitten als foutmelding. Voor de rest wel goed scherp beeld en geluid (wat hapert door de meldingen).
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:57 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html

Download the codecs en zet het op de juiste plek neer.
Zal ik ook eens testen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')