Als het eenmalig is, niet veel aan de hand.quote:A spurious interrupt is a hardware interrupt that is unwanted. They are typically generated by system conditions such as electrical interference on an interrupt line or through incorrectly designed hardware.
Je wil als gewone user geen schrijfrechten op systeembestanden hebben, dat is niet veilig. Je kan veel beter gewoon als root dat ding in /usr/share zetten:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:13 schreef Yildiz het volgende:
Ok, vraagje.
Ubuntu 8.10
Ik wil schrijfrechten hebben in usr/share
(ik wil een skin zetten in aMSN)
Hoe kan ik dit -tijdelijk- instellen?
Ah, als root dus die map kopiëren, hoe doe ik dat precies? Vanuit de terminal, begrijp ik, maar wat schrijf ik bij bestand?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je wil als gewone user geen schrijfrechten op systeembestanden hebben, dat is niet veilig. Je kan veel beter gewoon als root dat ding in /usr/share zetten:
sudo cp bestand /usr/share/
Als je een map wil kopieren (recursief dus) dan doe je:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, als root dus die map kopiëren, hoe doe ik dat precies? Vanuit de terminal, begrijp ik, maar wat schrijf ik bij bestand?
Thanks, ga het zo proberen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je een map wil kopieren (recursief dus) dan doe je:
sudo cp -rv /map/die/je/wil/kopieren /bestemmings/pad/
Die v staat voor verbose, dan zie je ook wat er gebeurt.
In het vorige topic heb ik een scriptje voor iemand gemaakt die dit installeert... even zoeken hoor..quote:Op maandag 12 januari 2009 16:50 schreef uppie83 het volgende:
Ik ben net begonnen met Linux. Om precies te zijn draai ik Ubuntu 8.10. Op zich bevalt alles me helemaal prima. Ik heb alleen problemen met videobestanden. Ben al veel op zoek geweest op het internet, maar ik kom heel wisselende reacties tegen die elkaar ook regelmatig tegenspreken.
Ik heb de ubuntu-restricted-extras en libdvdcss2 geinstalleerd, VLC geinstalleerd met een aantal extra's die erbij stonden waarvan ik dacht dat het wel handig kon zijn. Standaard staat ook het programma "movie player" (waarvan ik geloof ik ook wel namen als Totem en Mplayer tegenkom) geinstalleerd. Echter op beide players blijf ik problemen houden met het afspelen van mijn HD films. Sommige spelen nog wel af, maar haperen als de nete. Sommigen worden echter helemaal niet afgespeeld of soms alleen het beeld, maar niet het geluid (dit komt vooral voor bij mijn HD wmv films... hoewel de kleinere wmv films gek genoeg wel audio weergeven).
Iemand ideeen?
netwerkschijf moet geen probleem zijn. Die codecs heb je nodig.quote:Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb Mplayer nu geinstalleerd, maar die wil mijn wmv helemaal niet afspelen (of zal dat komen doordat ik het van een netwerkschijf probeer te openen?)
1 2 3 | ^ ^- dat is het programma waarmee je programma's kunt installeren als super user |
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.htmlquote:Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb Mplayer nu geinstalleerd, maar die wil mijn wmv helemaal niet afspelen (of zal dat komen doordat ik het van een netwerkschijf probeer te openen?)
Mooi werk!quote:Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
In het vorige topic heb ik een scriptje voor iemand gemaakt die dit installeert... even zoeken hoor..
ah, kijk:
http://www.zoef-pc.nl/zooi/multimedia.sh
gebruiksaanwijzing:
- bestandje downloaden (ik ga nu ff uit van /home/klonk)
dan even terminal starten, dit vind je onder hulpmiddelen in het menu en heet 'terminalvenster' oid
in terminal:
cd /home/klonk
chmod 777 ./multimedia.sh
sudo ./multimedia.sh
tnxquote:
Heb ik gedaan. In VLC heb ik echter nog steeds geen geluid, MoviePlayer kent de juiste codecs niet en MPlayer zegt dat er teveel video packets in de buffer zitten als foutmelding. Voor de rest wel goed scherp beeld en geluid (wat hapert door de meldingen).quote:Op maandag 12 januari 2009 17:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
In het vorige topic heb ik een scriptje voor iemand gemaakt die dit installeert... even zoeken hoor..
ah, kijk:
http://www.zoef-pc.nl/zooi/multimedia.sh
gebruiksaanwijzing:
- bestandje downloaden (ik ga nu ff uit van /home/klonk)
dan even terminal starten, dit vind je onder hulpmiddelen in het menu en heet 'terminalvenster' oid
in terminal:
cd /home/klonk
chmod 777 ./multimedia.sh
sudo ./multimedia.sh
Zal ik ook eens testenquote:Op maandag 12 januari 2009 17:57 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html
Download the codecs en zet het op de juiste plek neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |