Hele goede vraag. Angst denk ik. Ik zal het eens overwegen.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:35 schreef Visitor.Q het volgende:
@pfaf, waarom probeer je niet een compleet andere distro (suse, fedora bv), dan heb je gloedjenieuwe software maar het systeem is net wat anders dan een standaard ubuntu install zodat je goeie kans hebt dat je hardware gewoon volledig werkt.
Run sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg eens. Die moet als het goed is een nieuwe xorg.conf genereren. En anders moet je even dpkg -L xserver-xorg | grep xorg.conf uitvoeren. En dan die file less'en.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:26 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, ik krijg er nog steeds geen xorg.conf uit. Niet met kate, niet met nano... dat less commando wat Visitor.Q opgaf geeft een "no such file or directory" melding.
Kan ik dit nog fixen of kan ik beter een schone installatie doen?
Gek. Dat less commando print dus de inhoud van je xorg.conf op het scherm. Blijkbaar bestaat deze niet... Maar met dat reconfigure commando zou ie hem dus opnieuw moeten genereren. Waarom dat niet werkt weet ik ook niet eigenlijk..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:19 schreef Witchfynder het volgende:
Als ik nu sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg doe, dan krijg ik alleen een hoop vragen over mijn toetsenbord en daarna stopt hij. Maar ik zal je tips eens proberen..
Hmm, het lukt me nog niet echt... Ik kan het menu en de instellingen wel vinden, maar het heeft niet echt nut..quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:31 schreef pfaf het volgende:
Moet je dode toetsen instellen bij je toetsenbordindeling. ( Ubuntu: systeem -> voorkeuren -> toetsenbord -> indeling )
Dus "VS internationaal (met dode toetsen)"
quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:13 schreef pfaf het volgende:
hmmm... Ik heb m'n SCIM input ook op Nederlands. Als de dode toetsen ingesteld zijn weet ik het ook niet.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik gebruik altijd een compose key (right alt), en daarmee doe je met <right alt> + <,> gevolgd door een c een į. Dat zal met dead keys dan ook wel zo werken.
Misschien iets met mrtg gaan doen? Of rrdtool?quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:26 schreef Werewolf het volgende:
Heeft iemand misschien een mooie tool om (op RedHat Enterprise Linux 4) een (liefst grafische) weergave van het ingaande en uitgaande verkeer te krijgen.
Liefst live informatie, maar ook bijvoorbeeld een overzicht van de dag of op een bepaald tijdstip?
Die graphs van die RRDTool zien er wel heel netjes uit.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:08 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Misschien iets met mrtg gaan doen? Of rrdtool?
Cacti is een erg mooie oplossing voor het monitoren van servers, en de grafieken worden gemaakt met behulp van RDDTool.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:56 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Die graphs van die RRDTool zien er wel heel netjes uit.
Daar kan ik denk ik wel wat mee.
Even bestuderen volgende week, bedankt
sudo apt-get install tcl intypen in terminalquote:Op zondag 25 januari 2009 12:46 schreef Pizzahut het volgende:
Vraagje:
Ik probeer aMSN te installeren via die nieuwe package system van linux. Echter krijg ik nu een error:
Checking for TCL Scripting Language... FAILED
Error: Could not find 'TCL Scripting Language'. Try using the native package manager for Ubuntu 8.04.2 (apt-get) to install a package with similar name to 'tcl'.
Error: Unable to prepare package AMSN MSN client.
Hoe installeer ik die TCL?
Ik gebruik Ubuntu 8.04
quote:Op zondag 25 januari 2009 12:54 schreef erikkll het volgende:
[..]
sudo apt-get install tcl intypen in terminal
edit: ik ben al te laat zie ik
quote:Nu krijg ik een andere error nadat hij geinstaleerd is:
Loading TkCximage failed. This module needs to run aMSN.
Please compile aMSN first,
Instructions on how to compile are located in the file INSTALL
apt-get is handig he?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:30 schreef Pizzahut het volgende:
Nee, via de aMSN website, ze maken gebruik van autopackage:
http://www.autopackage.or(...)b9f0c4e89d51620cb247
jamaar die install kan ik dus nergens vinden.
Edit:
heb het nu dus via de sudo apt-get install amsn gedaan en hij werkt nu....![]()
begin dat nu ook lekker door te krijgenquote:
Echter zou ik wel even de backport van mozilla-mplayer/mplayer installen. Ik heb problemen gehad met de andere versies (met trailers op apple.com).quote:Op zondag 25 januari 2009 21:52 schreef Farenji het volgende:
Ik gebruik altijd mozilla-mplayer voor alle online video, die kun je gewoon via apt-get of synaptics installeren. Werkt perfect, beter dan totem vind ik. En met mplayer kun je echt alles afspelen, vooropgesteld dat je alle codecs hebt geinstalleerd. En die zijn eenvoudig te installeren mbv het handige script in deze post.
1 2 | deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ hardy-backports main restricted universe multiverse |
cd ..quote:Op maandag 26 januari 2009 17:43 schreef TubewayDigital het volgende:
Hoe kan ik in de console met een kort command een directory omhoog gaan.
vb: ik zit in de directory aap/noot/mies en ik wil naar aap/noot
er moest een spatie tussen cd en ..quote:
Wat raarquote:Op maandag 26 januari 2009 22:07 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Hooiik heb een probleem.. mijn toetsenbord doet het ineens niet meer. Ik kan wel inloggen, maar daarna werkt het niet meer. Caps lock en num lock kan ik wel aan- en uitzetten, print screen doet het ook, maar de letters en cijfers willen niet op mijn scherm verschijnen bij het intikken.
Ehh.. hellup? (reboot helpt niet)
Pas het even aan in de wiki (zie link in de OP) zit het er bij het volgende deel erin.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:09 schreef jantjepietje het volgende:
als je dan toch BSD varianten noemt in de openingspost zet dan http://www.openbsd.org/en de pc projecten http://www.desktopbsd.net/ http://www.pcbsd.org/ er ook in
Niet bepaald een newbie vraagquote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:07 schreef Werewolf het volgende:
Ik wil een kritische machine vervangen door een cluster.
De machine draait Redhat Enterprise Linux 4.
Ik heb alleen een vraagje.
Kan ik het zo maken dat de twee machines samen 1 IP hebben, maar niet dezelfde configuratie.
Ik wil namelijk van een van de machines de netwerkverbinding verbreken en bijvoorbeeld updaten.
Iemand nog goede tips.
Lijkt me meer iets voor een apart topic.. idd niet echt iets voor n00bs ..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:07 schreef Werewolf het volgende:
Kan ik het zo maken dat de twee machines samen 1 IP hebben, maar niet dezelfde configuratie.
Ik wil namelijk van een van de machines de netwerkverbinding verbreken en bijvoorbeeld updaten.
Iemand nog goede tips.
Je kunt natuurlijk met een scriptje ervoor zorgen dat elke 10 seconden het adres wordt gepingd van die andere machine. Reageert die niet, dan gooi je het ip adres van die machine in je ifup-eth0 scriptje als statisch adres en herstart je networking?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:07 schreef Werewolf het volgende:
Iemand nog goede tips.
Nou, volgens mij is dat praktisch Ubuntu. Wat wil je weten dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:38 schreef Achmed666 het volgende:
Wie heeft ervaring met Linux Mint
Ook dan weet ik genoeg kan ik die draaien op me ouwe P4 2,8 ghz 1.5 ramquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is dat praktisch Ubuntu. Wat wil je weten dan?
Easy peasy. Dan heb je niet eens een lichte distributie nodig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:03 schreef Achmed666 het volgende:
[..]
Ook dan weet ik genoeg kan ik die draaien op me ouwe P4 2,8 ghz 1.5 ram
Goed werk. Heb 'm geüpdate voor diegenen die later dat topic nog lezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:18 schreef slacker_nl het volgende:
Heb trouwens een adaptatie van erikll z'n multimedia script gemaakt:
http://pb.opperschaap.net/91
Had 't al gezien, inderdaad. Fixed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:11 schreef slacker_nl het volgende:
Zie net een foutje, zet even een exit 255 na de check of we op Ubuntu zitten (dus binnen die if, na de echo.
Oftwel: http://pb.opperschaap.net/96
1 |
Thanks, dat ga ik thuis even proberenquote:Op maandag 26 januari 2009 23:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wat raar
en als je ctrl + alt + F1 drukt, krijg je dan een zwart scherm met witte letters. Kun je daar wel typen na het inloggen? (gewoon met zelfde inloggegevens)
Ai! Fijn..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:22 schreef erikkll het volgende:
oh oh. ik heb ubuntu 9.04 alpha geinstalleerd en dat kan ik iedereen met een een nvidia kaart van harte afraden!
ah, mooi dat het weer werkt!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef alledagenheeldruk het volgende:
[..]
Ai! Fijn..
Mijn toetsenbord doet het weerhet was inderdaad die shift-toets. Stom
yep. de standaarddrivers heb ik niet geprobeerd. Ik ga natuurlijk geen bleeding-edge software installerenom er op achteruit te gaanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:47 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik zou al blij zijn als ik een alpha versie draaiend kreeg met standaard (2D) drivers, maar ik begrijp dat jij inmiddels ook 3D effecten enzo kunt aanzetten, erikll?
Wie o Wiequote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:11 schreef Achmed666 het volgende:
Bij Ubuntu kon ik anders muziek afspelen maar met flink gestotter net alsof ie het zwaar hadik speelde het vanaf extern.En hoe zit dat nu met Wireless drivers herkenning?Heb Linksys Wifi kaartje.En met partities was het toch
/root >>komt Os bestanden
/swap was wisselgeheugen
/home was toch gewoon documenten?
klopt, maar de swap partitie heet gewoon swap en niet /swap (dat zou impliceren dat die partitie gemount wordt wat niet het geval is)quote:
Asus is geen B-merk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:46 schreef Achmed666 het volgende:
Nou Linksys herkent ie wel goed alleen die B-merken zoals Asus heeft nogal problemen in Linux.
Ook A-merk hardware gaat kapot..quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef Achmed666 het volgende:
[..]
C-merk dan.Wifi card was ineens dood
1 |
less /etc/lsb_release == lsb_release -aquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:25 schreef Visitor.Q het volgende:
In de terminal:
[ code verwijderd ]
Of via menu System->Administration->system monitor(tabje system)
Daar zou je ubuntu moeten zien staan... Anders staat er (vermoed ik) iets met ubuntu-eee ofzo...
klikken op de balk onderin, en dan 'nieuw paneel'quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:14 schreef jakkop het volgende:
Oeps...ik heb in Ubuntu per ongeluk de balk bovenaan verwijderd, en krijg em niet meer terug.![]()
![]()
Kan iemand me de verlossende tip geven?
Ik heb er zelfs 4, op elk scherm 2quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:21 schreef erikkll het volgende:
[..]
klikken op de balk onderin, en dan 'nieuw paneel'
vervolgens nog de dingetjes toevoegen aan het nieuwe paneel die jij graag wil. (zoals de vensterlijst)
Dat doe je door er rechts op te klikken en te kiezen voor 'toevoegen aan paneel'
Overigens... Wie heeft allemaal dat paneel bovenin staan?ik kan er niet aan wennen.
Screenshots!quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:38 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs 4, op elk scherm 2
Slotjetser of usb?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:42 schreef whoops het volgende:
Ik heb vorige week een Sweex WiFi adapter voor 15 euro gekocht en die doet het prima met Ubuntu Intrepid... Over b-merken gesproken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |