abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64510739
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

wel beetje raar trouwens dat een verkopende makelaar dat soort uitspraken doet
de makelaar verdient alleen als er echt verkocht wordt. Misschien hoopt hij dat je uberhaupt zult kopen, en wil hij zelf dat de verkoper omlaag gaat omdat het te duur is, en wil hij je vast houden.

Anyway, het gaat erom wat jij kunt betalen en of jij tevreden bent met wat je voor het huis betaalt. Als dat ver van de vraagprijs af is, is dat het probleem van de verkoper, en niet van jou, want jij wilt gewoon blij zijn met je aankoop. "beledigende biedprijs" bestaat dan ook niet in mijn ogen. Je bedenkt wat je het waard vindt en biedt daar 5 of 10.000 onder om mee te beginnen. Als verkoper je dan uitlacht, zwaai lekker met je handje en zoek je wat anders.
pi_64510763
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wel beetje raar trouwens dat een verkopende makelaar dat soort uitspraken doet
die wil gewoon verkopen.
Overigens voer je de onderhandelingen niet met de makelaar, maar de eigenaar. De makelaar is slechts een doorgeefluik.

Overigens zou ik zelf nog even wachten met het bieden. (ik ben dan wel een starter) Momenteel ontstaat er een impasse doordat woningprijzen nog hard zijn gedaald, terwijl starters moeilijk een lening krijgen. Om ook je eigen woning snel kwijt te raken zou ik nog even wachten totdat banken wat soepeler worden

Overigens blijft mijn hypotheekadviseur wel om de 3 dagen bellen om te vragen of ik nou al geboden heb
So we just called him Fred too
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:46:48 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64510783
Misschien is 220 als openingsbod nog teveel. Misschien moet dat je eindbod zjin. Open nog maar 10K lager. En het is dan graag of niet...

Wie weet hebben deze mensen het pand ooit in 1990 voor 60.000 euro gekocht. En er al die jaren in geleefd. En al zouden ze verlies maken, dat is de markt. Waren de omstandigheden anders geweest dan hadden ze met een smile het huis aan jou voor 280K verkocht. Zo werkt het nu eenmaal.
The End Times are wild
pi_64510897
Het allereerste huis wat ik verkocht, daarbij wist ik zelfs de inkomenssituatie van de bieder. Dat vertelde mijn makelaar mij allemaal...de persoon in kwestie had zijn hypotheekmogelijkheden daar laten doorrekenen voordat hij op huizenjacht ging.
Dom van die persoon, maar wel in mijn voordeel...ik wist precies tot hoever hij kon gaan in zijn biedingen.

Speltip: Vertel zo min mogelijk aan de verkopend makelaar...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64511238
Uiteraard wil de makelaar het huis verkopen en de verkoper ook aangezien het huis al een jaar te koop staat en ze zelf al een nieuw huis hebben gekocht. maar toch had ik verwacht dat de makelaar dat soort uitspraken niet zou doen

@Cothen, als mijn huis verkocht is hoef ik toch niet te wachten tot de banken soepeler worden als ik zowiezo zonder problemen de hypotheek zou kunnen krijgen?

@LXIV, ik weet voor hoeveel de verkoper het in 2004 heeft gekocht, denk je dat ik daar onder zou moeten gaan zitten met mijn bod?
pi_64511287
@capricia, die tip had ik idd ook al gekregen, nooit vertellen wat je budget is
pi_64511291
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
@LXIV, ik weet voor hoeveel de verkoper het in 2004 heeft gekocht, denk je dat ik daar onder zou moeten gaan zitten met mijn bod?
Dat kun je navragen bij het kadaster. Dan weet je voldoende...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64511358
heb ik idd nagevraagd bij het kadaster en die prijs ligt onder de vraagprijs
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:03:44 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64511722
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Uiteraard wil de makelaar het huis verkopen en de verkoper ook aangezien het huis al een jaar te koop staat en ze zelf al een nieuw huis hebben gekocht. maar toch had ik verwacht dat de makelaar dat soort uitspraken niet zou

In principe mag dat geen rol spelen. Dat is allemaal emotie.
The End Times are wild
pi_64520066
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:58 schreef Netsplitter het volgende:
Makelaar wil niet onderhandelen
Daar kan je lezen hoe het niet moet.
Grappig... Draadje gaat verder, en vervolgens beveelt iedereen precies hetzelfde aan als ik gedaan heb (flink onderbieden). Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen wat er verkeerd was en hoe het niet moet, maar als zich eenzelfde situatie voordoet, komt iedereen met dezelfde aanbevelingen aan.

Onderbieden is prima, maar de verkoper heeft waarschijnlijk een targetprijs in zijn hoofd, waar hij aan wil komen. Als het huis al een jaar te koop staat, heeft hij geen haast (anders was hij wel naar beneden gegaan).
  woensdag 31 december 2008 @ 00:52:43 #36
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64520235
quote:
Op woensdag 31 december 2008 00:48 schreef studiostevus het volgende:
Onderbieden is prima, maar de verkoper heeft waarschijnlijk een targetprijs in zijn hoofd, waar hij aan wil komen. Als het huis al een jaar te koop staat, heeft hij geen haast (anders was hij wel naar beneden gegaan).
In dezelfde straat als waar mijn vorige huis stond (nog staat eigenlijk.. het is verkocht ) stond een ander huis te koop voor een te hoog bedrag. Al meer dan een jaar. Van buren hoorde ik dat ze de prijs niet wilden verlagen en ook niet meer weg wilden, maar het bord in de tuin lieten staan omdat ze anders een boete aan hun makelaar zouden moeten betalen. (bij cancellen opdracht)
Wat hier waar aan is weet ik natuurlijk niet, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het geen probleem vinden dat hun huis te koop staat en er gewoon lekker in blijven wonen tot er een 'gek' komt die de vraagprijs betaald. En in dat geval heb je als koper zijnde erg weinig kans om er een slaatje uit te slaan.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_64524923
De verkoper is al met de prijs omlaag gegaan, dus dan lijkt het me dat hij wel graag wilt verkopen. Ook heeft de verkoper al een nieuw huis gekocht en staat dit huis leeg, lijkt me ook dat je je oude huis dan graag snel kwijt wilt ivm dubbele lasten.

Maar we zullen zien eerst eens kijken wat hij over ons huis zegt. Ik laat wel weten hoe het uiteindelijk is gelopen
  woensdag 31 december 2008 @ 10:35:35 #38
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_64525307
Echt schitterend al die inzichten.

Als iedereen eerst z'n eigen huis verkoopt voordat ie een andere woning koopt, wordt er dus helemaal niets meer verkocht.

30 - 40% daling lijkt me vrij onrealistisch. Iedereen lijkt er gemakshalve maar aan voorbij te gaan dat er een structureel tekort is aan woningen in Nederland. Tel daarbij op dat er a.g.v. de ellende in de financiėle wereld de komende tijd een hoop bouwondernemingen zullen omvallen waardoor er nog minder gebouwd wordt en zie daar, nog meer krapte op de woningmarkt. -> Stijgende prijzen.

@ TS: Als dat huis al een jaar te koop staat dan is 210 bieden imo echt geen belediging hoor. Geen serieus bod? Kijk gerust verder want er is nog nooit zo'n groot aanbod geweest.
Succes met onderhandelen en houdt ons op de hoogte!
pi_64525479
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Je moet er vanuit gaan dat het huis over 2 jaar best eens 30 % minder waard kan zijn, zie daar je bod!
ik denk dat hij hem dan nog liever even te koop laat staan als je met dat argument komt
pi_64525512
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Las vandaag ergens een artikeltje op Fok! dat het wel eens 40% kon zijn...
O fok is opeens toonaangevend
  woensdag 31 december 2008 @ 12:46:18 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_64529362
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Je moet er vanuit gaan dat het huis over 2 jaar best eens 30 % minder waard kan zijn, zie daar je bod!
In Amerika zijn de huizenprijzen gemiddeld gedaald met 21%. En daar is de crisis een heel stukje erger dan hier
pi_64529476
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:45 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

O fok is opeens toonaangevend
Ging om dit artikel:
Parool
quote:
Crash huizenprijzen voorspeld
AMSTERDAM - De komende vier jaar kunnen de huizenprijzen in Nederland dertig tot veertig procent dalen. De prijscorrectie bedraagt volgens sommige berekeningen zelfs 42,5 procent.
[..]
Maar als jij het beter weet, dan mag je het zeggen hoor!
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2008 @ 12:50:39 #43
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64529508
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Las vandaag ergens een artikeltje op Fok! dat het wel eens 40% kon zijn...
En ik heb gelezen dat het best eens 5% kan zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 31 december 2008 @ 12:51:22 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64529533
Ik heb gelezen dat huizen eind 2009 helemaal niks waar meer zijn.
The End Times are wild
pi_64529574
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En ik heb gelezen dat het best eens 5% kan zijn.
zie mijn post hierboven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2008 @ 12:53:01 #46
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64529591
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]

zie mijn post hierboven.
En dan? Wat wil je daarmee zeggen?
  woensdag 31 december 2008 @ 12:53:45 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64529624
20 tot 30% daling is wle een beetje de modus onder marktkenners en analisten.
The End Times are wild
pi_64529633
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En dan? Wat wil je daarmee zeggen?
Daarmee geef ik een link naar het betreffende artikel in het Parool.
Wil jij ook even de link posten van die 5%? Of heb je dat zelf verzonnen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 december 2008 @ 12:55:55 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64529683
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarmee geef ik een link naar het betreffende artikel in het Parool.
Wil jij ook even de link posten van die 5%? Of heb je dat zelf verzonnen?
Die komt uit mijn duim, maar het is vast wel eens geschreven.

Verder is het zeker op dit moment nog heel erg verschillend in de verschillende segmenten en regio's. Dat zal ook wel zo blijven.
  woensdag 31 december 2008 @ 12:57:16 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_64529723
Zolang er een tekort is op onze huizenmarkt gaan de prijzen echt niet zo heel rap dalen. Zoals ik al zei zijn de huizenprijzen in Amerika met 21% gedaald. In Amerika is over het algemeen niet echt sprake van een hoge woningnood. Voornamelijk huizen in stedelijke gebieden hier in Nederland gaan echt niet rap dalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')