de makelaar verdient alleen als er echt verkocht wordt. Misschien hoopt hij dat je uberhaupt zult kopen, en wil hij zelf dat de verkoper omlaag gaat omdat het te duur is, en wil hij je vast houden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wel beetje raar trouwens dat een verkopende makelaar dat soort uitspraken doet
die wil gewoon verkopen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wel beetje raar trouwens dat een verkopende makelaar dat soort uitspraken doet
Dat kun je navragen bij het kadaster. Dan weet je voldoende...quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
@LXIV, ik weet voor hoeveel de verkoper het in 2004 heeft gekocht, denk je dat ik daar onder zou moeten gaan zitten met mijn bod?
In principe mag dat geen rol spelen. Dat is allemaal emotie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Uiteraard wil de makelaar het huis verkopen en de verkoper ook aangezien het huis al een jaar te koop staat en ze zelf al een nieuw huis hebben gekocht. maar toch had ik verwacht dat de makelaar dat soort uitspraken niet zou
@LXIV, ik weet voor hoeveel de verkoper het in 2004 heeft gekocht, denk je dat ik daar onder zou moeten gaan zitten met mijn bod?
Grappig... Draadje gaat verder, en vervolgens beveelt iedereen precies hetzelfde aan als ik gedaan heb (flink onderbieden). Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen wat er verkeerd was en hoe het niet moet, maar als zich eenzelfde situatie voordoet, komt iedereen met dezelfde aanbevelingen aan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:58 schreef Netsplitter het volgende:
Makelaar wil niet onderhandelen
Daar kan je lezen hoe het niet moet.
In dezelfde straat als waar mijn vorige huis stond (nog staat eigenlijk.. het is verkochtquote:Op woensdag 31 december 2008 00:48 schreef studiostevus het volgende:
Onderbieden is prima, maar de verkoper heeft waarschijnlijk een targetprijs in zijn hoofd, waar hij aan wil komen. Als het huis al een jaar te koop staat, heeft hij geen haast (anders was hij wel naar beneden gegaan).
ik denk dat hij hem dan nog liever even te koop laat staan als je met dat argument komtquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Je moet er vanuit gaan dat het huis over 2 jaar best eens 30 % minder waard kan zijn, zie daar je bod!
O fok is opeens toonaangevendquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Las vandaag ergens een artikeltje op Fok! dat het wel eens 40% kon zijn...
In Amerika zijn de huizenprijzen gemiddeld gedaald met 21%. En daar is de crisis een heel stukje erger dan hierquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Je moet er vanuit gaan dat het huis over 2 jaar best eens 30 % minder waard kan zijn, zie daar je bod!
Ging om dit artikel:quote:Op woensdag 31 december 2008 10:45 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
O fok is opeens toonaangevend
Maar als jij het beter weet, dan mag je het zeggen hoor!quote:Crash huizenprijzen voorspeld
AMSTERDAM - De komende vier jaar kunnen de huizenprijzen in Nederland dertig tot veertig procent dalen. De prijscorrectie bedraagt volgens sommige berekeningen zelfs 42,5 procent.
[..]
En ik heb gelezen dat het best eens 5% kan zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Las vandaag ergens een artikeltje op Fok! dat het wel eens 40% kon zijn...
zie mijn post hierboven.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En ik heb gelezen dat het best eens 5% kan zijn.
En dan? Wat wil je daarmee zeggen?quote:
Daarmee geef ik een link naar het betreffende artikel in het Parool.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En dan? Wat wil je daarmee zeggen?
Die komt uit mijn duim, maar het is vast wel eens geschreven.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarmee geef ik een link naar het betreffende artikel in het Parool.
Wil jij ook even de link posten van die 5%? Of heb je dat zelf verzonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |