abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:16:48 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_64501690
quote:
Verzekeraars: Vandaal betaalt schade uit eigen zak

Verzekeraars gaan vandalen die zich tijdens de jaarwisseling misdragen gezamenlijk aanpakken. De aangerichte schade wordt op de daders en hun ouders verhaald via collectieve rechtszaken.

Dat heeft het Verbond van Verzekeraars dinsdag gemeld.

Slachtoffers
Als een slachtoffer van vandalisme verschillende polissen heeft, trekken de verzekeraars samen op om de schade te verhalen. Ook als dezelfde vandaal verschillende slachtoffers maakt komt er één gezamenlijke claim voor alle schadegevallen.

‘Een gezamenlijke aanpak is in zulke gevallen veel effectiever en goedkoper,’ aldus een woordvoerder van het Verbond van Verzekeraars tegen elsevier.nl.

Ergernis
Het Verbond laat weten dat het initiatief vooral is geboren uit ergernis. ‘Oud en nieuw wordt steeds vaker vergald door vandalen. Wij delen de maatschappelijke ergernis daarover.’

De verzekeraars hopen dat er een preventieve werking van de aanpak uitgaat. ‘Als vandalen weten dat ze voor de kosten moeten opdraaien bedenken ze zich wellicht voordat ze iets kort en klein slaan,’ zegt de woordvoerder.

Miljoenen euro's
Het plan is ontstaan na oud en nieuw vorig jaar, toen er door brandstichting in auto’s, huizen en scholen voor miljoenen euro’s aan schade werd aangericht. De brancheorganisatie schat dat vorig jaar rond de 33 miljoen euro is uitgekeerd aan schade door vandalisme tijdens de jaarwisseling.

‘Maar de werkelijke schade lag factor tien hoger,’ zegt de woordvoerder. ‘Niet iedereen is verzekerd.’
Bron

Goede keuze deze aanpak Zouden ze met alle vandalisme gevallen moeten doen en niet alleen met oud en nieuw
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_64501961
Beetje belachelijk dat dit zo lang heeft geduurt. Lijkt me niet meer dan logisch.
Hou je er dan ook echt aan. Bushok gesloopt...zelf betalen.
Everyone is entitled to My opinion.
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:46:33 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64502016
quote:
‘Maar de werkelijke schade lag factor tien hoger,’ zegt de woordvoerder. ‘Niet iedereen is verzekerd.’
Oftewel: 90 % is niet verzekerd volgens deze man? Lijkt me sterk! Of zou-ie niet weten dat er meer maatschappijen dan die van hem bestaan? Of zou-ie bedoelen dat ze zelf maar zo weinig mogelijk uitkeren?

Ontopic: goede zaak! En belachelijk dat dit niet veel vaker gebeurt. Het lijkt me tijd voor een wet die zegt dat ALLE schade wordt verhaalt op vandalen, dus dat de gepakte vandalen ook betalen voor de niet-gepakte daders!
censuur :O
pi_64504582
Niet verzekerd zijn slaat waarschijnlijk op het feit dat je in de meeste gevallen niets krijgt vergoed wanneer schade door vandalisme is veroorzaakt. Ik begrijp niet waarom men niet eerder met dit soort maatregelen is gekomen. Nu moet het ook nog even met justitie worden gecoordineerd en dan komen we nog eens ergens.
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:16:23 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64504615
Vraag me af hoe men dit wil gaan doen. Los van de vraag of vandalen überhaupt al worden opgepakt, zal het lastig zijn om te bewijzen wie precies wat gedaan heeft en welke schade dat heeft aangericht.

Verder een prima aanpak natuurlijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')