abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2008 @ 17:51:45 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64539914
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:45 schreef cat2 het volgende:

[..]

vind ik niet als degene waar je van houd continue wordt afgeschilderd als een nutteloos figuur door zijn eigen familie. Dat is niks om voor in je handjes te knijpen....
Dat ie geen goede baan heeft, een huurhuis, te dik is en onhandig is maakt hem toch geen nutteloos figuur? Of is dat mbt dat nutteloze figuur zo letterlijk gezegd?
Overigens heb ik nav dit topic meer medelijden met jou, omdat je met zo'n tandeloze worm een relatie hebt, dan met je vriend omdat z'n moeder en zus 'm de waarheid vertellen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_64540311
hoezo de waarheid? Als zij hem wat meer met respect hadden behandeld dan was hij ook wel meer assertief geweest. En het zijn altijd dezelfde mensen die een ander ' de waarheid' vertellen die dan zelf meteen in de verdediging springen en niet thuis zijn als je hen ' de waarheid' vertelt. Daar kan ik al helemaal niet tegen. Nee joh, hoe meer ik er aan denk, hoe minder zin ik hier in heb eigenlijk.
Eerlijk zijn tegen iemand kan best, maar dan kan je iemand nog wel in zijn waarde laten en ik vind dat dat bij mijn vriend absoluut niet gebeurt.
pi_64540405
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat ie geen goede baan heeft, een huurhuis, te dik is en onhandig is maakt hem toch geen nutteloos figuur? Of is dat mbt dat nutteloze figuur zo letterlijk gezegd?

Ik denk dat als je bijna nooit luistert als zoon iets zegt, hem zelf nooit belt en net doet alsof alles wat hij zegt en doet volkomen verkeerd en belachelijk is, dat je niet naar zijn huis wil gaan kijken puur en alleen omdat het een huurhuis is, dat je iemand dan op zijn best gezegd niet echt hoog heb zitten en zo iemand best als nutteloos ziet ja.
pi_64566952
quote:
Op woensdag 31 december 2008 09:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

D'r vriend redt zith prima met de situatie en WIL geen vuist maken, het is geen kwestie van niet durven.
En dat je twijfelt aan je relatie als je zo'n vriendje hebt dat nergens voor WIL gaan staan, dat kan ik me heel goed voorstellen.
Als ik de posts van cat2 mag geloven wil haar vriendje hier - als zij er wat dieper op ingaat - wel iets tegen doen (althans, haar interpretatie van zijn gedrag), maar durft hij simpelweg er niets tegen te doen. Als mijn vriendin zo zou zijn dan zou ik haar daarbij willen helpen om zo eens te doen wat zij daadwerkelijk wil. Als zij daarentegen het allemaal maar best vindt zou ik het ook maar gaan negeren, maar wel hard afvragen bij welke slappe trut in dan in huis woon.

Al moet ik hierbij de kanttekening maken dat het soms slimmer is om mensen het idee te geven dat ze macht over jou hebben (terwijl je je eigen plan trekt) in plaats van op een machtsstrijd te gooien. Toch ben ik van mezelf geneigd om mezelf nooit en te nimmer onder de voet te laten lopen door iemand.
pi_64567099
Damn, maakt het uit. wat een gezeik. Wat vind jij leuk aan die knakker?
pi_64567130
Moet trouwens ook toegeven dat er wel dingen bestaan als vormen van communicatie. Binnen een cultuur kunnen dezelfde tekens een compleet andere inhoud hebben, maar zo ook tot betrekking tot kleinere groepen. Soms spreekt een familie een bepaalde 'taal' die voor jou aanstootgevend en grof is, terwijl het voor hun juist hun dagelijkse omgang met elkaar is. Ik schrok als docent ook wel eens als die brugklassers eens tegen elkaar schreeuwden, enkel om er later achter te komen dat het eigenlijk gewoon bij hun manier van communiceren hoort en niks ernstigs is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')