abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64494632
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:03 schreef FictionalFenna het volgende:
Wat een naaistreek als je dat kind houdt. Die vriend zal er wel lekker blij mee zijn. Voor de rest van z'n leven.
Hoezo? Hij hoeft het kind toch niet te erkennen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:04:40 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64494652
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:03 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oh, daar zou ik absoluut nooit op vertrouwen.
Precies...
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:04:48 #208
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64494659
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
Geloof mij, ik ben niet zo rijk. Mijn dochter is nu zeven en als er iets duur is, is het wel de kleding. Maar zelfs dat krijgen wij vaak nu nog van allemaal lieve mensen in de omgeving. Je komt er echt wel. Er zijn altijd oplossingen te vinden. Er is altijd ergens een mouw aan te passen.
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:05:01 #209
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64494668
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik hoor hier op de achtergrond een mooie:
Een kind nemen doe je samen. Een kind krijgen is wat anders.

En nog iets wat klopt: aborteren is ook iets wat samen doet, met het welbevinden van allebei de 'ouders'.
Om daar nog even op door te gaan, ook vooral omdat het bij mij en mn man erg gevoelig ligt: "een kind nemen" doe je helemaal niet, maar die krijg je en is toch een wonder. Je kunt er wel samen voor kiezen om proberen zwanger te worden.
Make love, not war ☮
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:05:30 #210
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64494689
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekering

True dat het niet allemaal vanzelf gaat, maar het is ook echt niet zo ontzettend moeilijk als jij nu voorspiegelt.
Je zult prioriteiten moeten stellen, maar je kan je kindje echt wel de noodzakelijke dingen geven en de belangrijkste dingen naast de eerste levensbehoeftes zijn niet te koop.

Opvang = kinderopvangtoeslag
kinderbijslag
kindertoeslag van de belasting bij laag inkomen..

Het is allemaal echt niet zo erg als je denkt, als je je zaakjes normaal goed regelt.
Ik vind als je je zaakjes 'normaal goed regelt' dat dus niet betekent dat je je handje(s) op gaat staat houden bij de Belastingdienst en consorten. Zolang je zelf niet een stabiele situatie kunt creëeren zonder hulp van anderen (medische deskundigheid uitgezondert), je niet eens hoeft te overwegen om een kind te proberen op te voeden.
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
pi_64494700
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoezo? Hij hoeft het kind toch niet te erkennen?
Tja, da's een optie. Maar misschien gaat z'n geweten aan hem knagen.
I HATE MUSIC
pi_64494726
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat, en het feit dat TS op een KDV werkt maakt het nog niet gratis. Hooguit makkelijker.
Wij krijgen al met al bijna 90% vergoed, dan is het best te doen hoor!
pi_64494742
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:04 schreef Red_Cat het volgende:

Er is altijd ergens een mouw aan te passen.
Dat is nogal wat anders dan doen alsof je een kind met 12,50 in je knip door z'n eerste jaar heen sleept.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_64494783
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:03 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oh, daar zou ik absoluut nooit op vertrouwen.
als wij mannen een pil krijgen zullen er een hoop minder "ongelukjes" gebeuren gok ik zo
pi_64494790
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Wij krijgen al met al bijna 90% vergoed, dan is het best te doen hoor!
Wij met meer-dan-modaal nog 'maar' iets meer dan de helft. Dat is voor 3 dagen in de week nog steeds een paar honder euro. Als TS fulltime of 4 dagen werkt gaat dat flink in de papieren lopen.
pi_64494805
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ik vind als je je zaakjes 'normaal goed regelt' dat dus niet betekent dat je je handje(s) op gaat staat houden bij de Belastingdienst en consorten. Zolang je zelf niet een stabiele situatie kunt creëeren zonder hulp van anderen (medische deskundigheid uitgezondert), je niet eens hoeft te overwegen om een kind te proberen op te voeden.
Ach kom op, ze heeft een stabiele situatie, ze heeft werk, ruimte in huis, kan het kind op haar kdv inschrijven, vast wel mensen in haar omgeving die kunnen meedenken, helpen en dergelijke.
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_64494817
quote:

[..]

DIe belastingcenten heb je altijd recht op, tenzij je zo belachelijk veel verdient dat het niet nodig is.
Nu hebben wij (werk in de zorg, doe je niet om rijk van te worden) gewoon twee inkomens en daarbij recht op toeslagen van de belasting.
Er is in de loop van de jaren ook genoeg belastinggeld uit gegaan, het is heel wat anders dan je handje ophouden bij een uitkeringsinstantie.

Als je zo consequent wilt zijn, moet je nooit meer toeslagen (zorgtoeslag bijvoorbeeld) en teruggaves aanvragen bij de belastingdienst
pi_64494822
Een kind willen en krijgen is een egoïstische keuze. In dit geval dubbel zo egoïstisch: de ts houdt niet eens rekening met de wensen van haar vriend.
I HATE MUSIC
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:09:02 #219
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64494826
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Tja, da's een optie. Maar misschien gaat z'n geweten aan hem knagen.
daar had hij ook aan kunnen denken als hij zijn pielemuis in haar stak

De maatschappij tegenwoordig. Als je een kind onverwacht krijgt, abortus, dat moet gepland zijn. Abortus is wel wat meer dan gewoon een wrat wegkrabben...

En als je een kind plant dan moet er een financieel plan zijn voor de rest van het leven van dat kind.
pi_64494834
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ach kom op, ze heeft een stabiele situatie, ze heeft werk, ruimte in huis, kan het kind op haar kdv inschrijven, vast wel mensen in haar omgeving die kunnen meedenken, helpen en dergelijke.
als je hulp nodig hebt van de mensen om je heen, kan je het dus beter niet doen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:09:22 #221
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64494835
quote:

[..]

Lees ik hier goed dat jij vindt dat als je alles goed geregeld hebt, je geen toeslagen oid hoeft aan te vragen bij de belastingdienst?? Dat zou dan ook betekenen dat je geen hypotheekrente, huurtoeslag, ziektekostentoeslag e.d. hoeft aan te vragen.

Waar zijn al die regelingen dan voor gemaakt? Ik denk dat wij alles goed geregeld hebben, beiden een baan maar gaan toch gebruik maken van de kinderopvangtoeslag!! Foei!! We krijgen dan ook nog kinderbijslag!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:09:35 #222
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64494843
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef rival het volgende:

[..]

als wij mannen een pil krijgen zullen er een hoop minder "ongelukjes" gebeuren gok ik zo
Nou ik denk dat je precies hetzelfde gezeik krijgt hoor Denk niet dat er erg veel gaat veranderen.
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_64494854
quote:

[..]

Ha! Dat geloof ik graag, maar alleen omdat die mannen dan allemaal een vrouw hebben die ze elke avond voor ze naar bed gaan controleren of ze hun pil wel hebben ingenomen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_64494859
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wij met meer-dan-modaal nog 'maar' iets meer dan de helft. Dat is voor 3 dagen in de week nog steeds een paar honder euro. Als TS fulltime of 4 dagen werkt gaat dat flink in de papieren lopen.
Ach ja, beiden in de zorg, dus echt boven modaal komen we niet zo snel
Volgens mij zijn er dan nog extra regelingen voor eenouder gezinnen, maar dat is een tijd geleden voor me, dat kan ik je zo niet vertellen dus.
pi_64494861
quote:

[..]

wat je zegt
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:10:26 #226
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64494870
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:09 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Lees ik hier goed dat jij vindt dat als je alles goed geregeld hebt, je geen toeslagen oid hoeft aan te vragen bij de belastingdienst?? Dat zou dan ook betekenen dat je geen hypotheekrente, huurtoeslag, ziektekostentoeslag e.d. hoeft aan te vragen.
Ja, dat heb je goed begrepen
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
pi_64494876
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Precies, daar gaat het allemaal niet om.
Ik heb een huis, slpkamer, goed inkomen, grote vriendenkring, een moeder die dolgraag oma wil worden, oppas genoeg, vriendinnen zat die met oude baby-kamers zitten en idd contacten zat via mijn werk.... daar zit het hem dus allemaal niet. Dat komt allemaal wel goed, indien nodig...
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_64494902
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:09 schreef placebeau het volgende:

[..]

daar had hij ook aan kunnen denken als hij zijn pielemuis in haar stak

De maatschappij tegenwoordig. Als je een kind onverwacht krijgt, abortus, dat moet gepland zijn. Abortus is wel wat meer dan gewoon een wrat wegkrabben...

En als je een kind plant dan moet er een financieel plan zijn voor de rest van het leven van dat kind.
Nee, en maar kinderbijslag vangen en kinderen fokken. Abortus zal heus niet fijn zijn, maar er zijn ergere dingen: een kind op de wereld zetten die niet uit liefde is ontstaan, die niet gepland is en misschien zelfs door 1 ouder niet gewenst.
I HATE MUSIC
pi_64494923
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:09 schreef placebeau het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?

Moet je zeggen tegen ouders die nu ontslagen zijn wegens de financiele crisis.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:12:23 #230
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64494937
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:10 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Ik heb een huis, slpkamer, goed inkomen, grote vriendenkring, een moeder die dolgraag oma wil worden, oppas genoeg, vriendinnen zat die met oude baby-kamers zitten en idd contacten zat via mijn werk.... daar zit het hem dus allemaal niet. Dat komt allemaal wel goed, indien nodig...
Spekkiemonster, wie probeer je nog voor de gek te houden! Je hebt je keuze allang gemaakt!!!
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:12:53 #231
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64494960
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.
Ik neem aan dat je dat ook wel door hebt, gezien je reactie.
Als je mijn sarcasme nog niet eens opmerkt dan sla je wel erg de plank mis.

Het is misschien niet allemaal zo makkelijk dan het lijkt maar ook zeer zeker niet zo moeilijk. Met kinderen valt weinig te plannen maar de eerste jaren zijn echt te overzien.
Mensen die zo graag kinderen willen hebben moeite om ze te krijgen en anderen worden ze zo de schoot in geworpen. That's life, live it.

En stel Spekkiemonster zou het nu weg laten halen. Welke zekerheid heeft ze dan? Dat haar vriend over een paar jaar wel kinderen wil? Als het nu niet gelegen komt komt het waarschijnlijk dan ook niet gelegen.
Of dat ze dan zo maar weer zwanger wordt? Ze is oud genoeg en ik neem aan haar vriend ook. Hoe ouder hoe meer kans op complicaties. 31 is een fantastische leeftijd om kinderen te krijgen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:13:15 #232
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64494975
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:11 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Nee, en maar kinderbijslag vangen en kinderen fokken. Abortus zal heus niet fijn zijn, maar er zijn ergere dingen: een kind op de wereld zetten die niet uit liefde is ontstaan, die niet gepland is en misschien zelfs door 1 ouder niet gewenst.
JIj wil dus beweren dat wanneer 1 ouder het wel wenst en er gelukkig mee is, het kind meteen geen stabiele opvoeding meer heeft? Kom op zeg, laat je nakijken
pi_64495003
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:10 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Waar gaat het dan om?
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 12:14:36 #234
7074 moussy
kuttekop
pi_64495025
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:11 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

nou jeuj, alsof de kinderbijslag zo'n enorm bedrag is om van te leven.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:14:38 #235
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64495028
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?

mijn post was net ironisch bedoeld, als reactie op velen hier, die vinden dat je pas een kind kan krijgen als je nu al weet hoe je later zijn studies kan betalen.

idd compleet absurd, zoals je zegt
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 12:15:01 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_64495046
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waar gaat het dan om?
de vriend die niet wil?
pi_64495047
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:13 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

JIj wil dus beweren dat wanneer 1 ouder het wel wenst en er gelukkig mee is, het kind meteen geen stabiele opvoeding meer heeft? Kom op zeg, laat je nakijken

Het zal altijd naar de vader vragen.
I HATE MUSIC
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:15:53 #238
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64495077
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?

Dan nog zou een kind er niet onder mogen lijden. Dat is een risico dat iedereen altijd loopt, alleen is de vraag hoe groot die kans is. Als je een risico analyse zou doen, dan zul je zien dat deze hoog scoort. Kans x impact = risicofactor. Kans is wellicht niet zo groot, maar de impact kan desastreus wezen!
pi_64495078
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:15 schreef moussy het volgende:

[..]

de vriend die niet wil?
En nu wil ze tips hoe ze hem alsnog tot het vaderschap kan dwingen ofzo?
pi_64495082
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:14 schreef placebeau het volgende:

[..]

mijn post was net ironisch bedoeld, als reactie op velen hier, die vinden dat je pas een kind kan krijgen als je nu al weet hoe je later zijn studies kan betalen.

Dat hoopte ik al
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 12:16:36 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_64495100
quote:

[..]

Al was het alleen maar omdat ze de bevalling niet aankunnen
pi_64495114
spekkiemonster, ik ga je gewoon feliciteren, al is het geen ideale situatie. je bent zwanger!!! wie had dat nog gedacht!!! gefeliciteerd, je bent in ieder geval vruchtbaar zoals je al zegt. dat is mooi nieuws. sterkte met het nemen van de voor jullie beste beslissing, welke het ook wordt.

het lijkt me moeilijk om in jouw situatie een abortus te ondergaan, maar ik denk niet dat het hoe dan ook jullie relatie zou verwoesten. als je er heel goed over kunt blijven praten met elkaar, niet teveel in verwijten blijven hangen. het is ook wel een erg pril moment in de relatie.

ik vind wel dat hij met z'n 'de eerste paar jaar' wat zou mogen inbinden. je bent 31, ik kan me voorstellen dat je ook niet eindeloos meer wil wachten. dus stel je gaat nu akkoord met een abortus, zou je daar niet iets concreters met hem over kunnen afspreken? nog maximaal zoveel tijd wachten tot je officieel de pil mag gaan vergeten?
pi_64495128
Ik heb het echt te doen met die vriend van haar. Ik zou echt pissed worden, als ik hem was.
I HATE MUSIC
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:18:02 #244
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64495157
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:15 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ik ben zelf vaderloos opgevoed en heb zeker tot mijn 18de nooit het gevoel gehad dat ik hem wilde leren kennen. Uiteindelijk heb ik zelf contact opgezocht (mijn moeder heeft mij daar trouwens nooit in tegengehouden) en kwam ik erachter dat het een geitenwollesok was, die ik liever niet als vader wou hebben. Als vriendlief van Spekkie zou besluiten om geen contact meer te willen is het waarschijnlijk net zo'n geitenwollesok.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:18:38 #245
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64495179
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:14 schreef placebeau het volgende:

[..]

Korte termijn filosofie dus. Maar goed, als je op basis daarvan een kind groot wilt brengen, heb jij die vrijheid om daarmee de toekomst te bepalen. Ben je daar nu nog niet mee bezig, dan zou ik niet de schoenen van jouw kind willen staan.

Je pensioen begin je toch ook met je 20e aan en dat is over ongeveer 45 jaar pas van toepassing??
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:18:53 #246
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64495188
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Een kind willen en krijgen is een egoïstische keuze. In dit geval dubbel zo egoïstisch: de ts houdt niet eens rekening met de wensen van haar vriend.
Dus haar eigen wens, die ze met een andere partner niet kon vervullen omdat het niet lukte, moet ze nu het plots wel zo ver is zo maar aan de kant schuiven?
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:15 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Als daar open over gedaan wordt lijkt het mij geen probleem. En dan heeft het kind die behoefte ook niet. En misschien krijgt het kind wel een heel goeie vervanger die wel papa wil zijn van het kind.
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')