Luister mee via Radio 2 of via de stream op het internet.quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Een religieus liedje.quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:03 schreef knars het volgende:
Ja, One of these Days is beter dan de bekende deuntjes van The Wall.
Tering, wat is dit ineens?
DC Lewis durfde het tenminste aan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:05 schreef knars het volgende:
Waarin een kerkorgel, dat ongetwijfeld groots, meeslepend en majestueus muziek kan voortbrengen, een draaiorgel solo'tje doet waar men zich in Volendam voor zou schamen
Ja, ik ren van topic naar topic. Misschien is mijn baan nog zwaarder dan de Ironman om een voorbeeld te noemen.quote:
true, maar naar mijn mening muzikaal niet zo geslaagd. Kerkorgels kunnen echt mooi geluid voortbrengen, maar dat hoorde ik hier niet in terug.quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
DC Lewis durfde het tenminste aan.
Het zou zo een van mijn Sinterklaasgedichten kunnen zijn. En nee, dat is geen complimentquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Maggie MacNeal - "Terug naar de kust"
Ik weet niet wat het is maar er is iets mis
Hoe zou dat komen
't Liefst loop ik alleen, niemand om me heen
In mezelf te dromen
'k Wil terug naar de kust
Heel ongerust zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbijging
'k Voel me hier niet goed waar ik wonen moet
Tussen al die mensen
Laat me nu maar gaan achter de meeuwen aan
En mijn vage wensen
'k Wil terug naar de kust
Heel ongerust zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbijging
Oh, hoe kom ik hier vandaan
Was ik maar niet weggegaan
'k Hoor de branding in m'n hoofd
Had ik eerder maar geloofd
Wat die stem toen heeft voorspeld
Dat geluk verdwijnt voor geld
Mist en regen, westenwind
Zeg mij of ik 't ooit weer vind
Ik wil terug naar de kust
Heel ongerust
Zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbij ging
Oh, hoe kom ik hier vandaan
Was ik maar niet weggegaan
'k Hoor de branding in m'n hoofd
Had ik eerder maar geloofd
Wat die stem toen heeft voorspeld
Dat geluk verdwijnt voor geld
Prima, als ze dan ook niet meer terugkomtquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:18 schreef FictionalFenna het volgende:
Laat me nu maar gaan achter de meeuwen aan
Valt wel mee, als je van 60's muziek houdtquote:
Hopelijk poepen die beesten haar helemaal onder!quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:18 schreef djenneke het volgende:
[..]
Prima, als ze dan ook niet meer terugkomt
Er zitten maar 4 60's nummers inquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:19 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Valt wel mee, als je van 60's muziek houdt![]()
quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:19 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Hopelijk poepen die beesten haar helemaal onder!
Ik denk dat mijn feministische moedertje je deze opmerking niet in dank zal afnemenquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:19 schreef remlof het volgende:
Wel een klassieker dit, echt zo'n Opzij-in-de-jaren-zeventig nummer
Het is niet het minste van John. Maar veel positiever word ik niet...quote:
quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:21 schreef FictionalFenna het volgende:
hier kijk ik naar uit:
574 576 Scott McKenzie - San Francisco (1967)
Nee, maar hierna San Franciscoquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:21 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is niet het minste van John. Maar veel positiever word ik niet...
Zal lastig gaan vrees ik zo. Arie Ribbens staat tegenwoordig naast haar . . .quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:19 schreef FictionalFenna het volgende:
Hopelijk poepen die beesten haar helemaal onder!![]()
quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:26 schreef remlof het volgende:
Whehe, op italiaanse les in Milaan vroeg ik eens een meisje wat ze voor kerst ging doen "Back home, to San Fransisco" zei ze, waarop ik zonder na te denken reageerde met "Be sure to wear some flowers in your hair!"
We bescheurden het allebei van het lachen toen
quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:26 schreef remlof het volgende:
Whehe, op italiaanse les in Milaan vroeg ik eens een meisje wat ze voor kerst ging doen "Back home, to San Fransisco" zei ze, waarop ik zonder na te denken reageerde met "Be sure to wear some flowers in your hair!"
We bescheurden het allebei van het lachen toen
Ik ben een fifty-fifty geval, dag theoriequote:Op dinsdag 30 december 2008 02:26 schreef FictionalFenna het volgende:
Volgens mij zijn er 2 soorten mensen: mensen die van Queen houden en mensen die er niet van houden. Ik behoor tot de laatste groep.
Aah nee, dat kan niet!quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ben een fifty-fifty geval, dag theorie
Sommige nummers van Queen vind ik geniaal, zoals "crazy little thing called love" en nog een paar. Maar dit vind ik een zeiknummer.quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:26 schreef FictionalFenna het volgende:
Volgens mij zijn er 2 soorten mensen: mensen die van Queen houden en mensen die er niet van houden. Ik behoor tot de laatste groep.
Die komt zometeen:quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Sommige nummers van Queen vind ik geniaal, zoals "crazy little thing called love" en nog een paar. Maar dit vind ik een zeiknummer.
Ik behoor tot de ene groep.quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:26 schreef FictionalFenna het volgende:
Ook leukquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:29 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Die komt zometeen:
565 720 Queen - Crazy little thing called love (1979)
Om vijf voor drie, denk niet dat ik dat ga reddenquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:29 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Die komt zometeen:
565 720 Queen - Crazy little thing called love (1979)
Dit uur allemaalquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:38 schreef FictionalFenna het volgende:
Veel 60's-platen uit de lijst zijn erg goed.
Van the Manquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:41 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Gisteren Them- Its al over now, baby bleu. Zo'n mooi nummer.
Tsjonge...quote:Op dinsdag 30 december 2008 02:40 schreef djenneke het volgende:
Volgens mij zijn we nog maar met 3 over
Ik op cola-light (na het passoa debacle van gisteren wel weer even genezen van pepmiddelenquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja.
Leukste is dat ik dit zonder pepmiddelen doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |