Yup was die meldingquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:37 schreef Bart het volgende:
Maar was die storing in de Kerkelaan en Kanaaldijk? Zo rond half drie 's nachts is die melding binnengekomen en om half vier was het alweer opgelost. Was een zekering in de traforuimte uitgeklapt zie ik hier in het systeem staan
Nou ja, sinds kort zijn die kabels niet meer van Nuon maar van Alliander. Ik werk dan eigenlijk ook niet meer bij Nuonquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ok maar die gestoord kabel is van Nuon (toch of was het een overheids iets wat dat beheerd?) lijkt mij. Moet je wel het nummer weten en dat kan je prima opzoeken als je internet hebt maar daarvoor heb je weer stroom voor nodig.
Continuon ja, maar dat is nu dus Alliander gewordenquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Yup was die melding. Continuem ofzo die je dan moet bellen om het door te geven handelt het ook heel netjes af daar niet van. Het is meer de reactie "kut de stroom ligt er uit, hoe staat het met de vissen en alles" waardoor je de 2 uur daarna klaar wakker bent en je nacht door midden ligt.
quote:
Heb het nummer via me telefoon opgezocht en idd rond kwart voor 2 a 2 uur gebelt + daarna iemand anders waarvan ik wist dat die er ook last van had laten bellen dus dat is nog best nette reactie snelheidquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:37 schreef Bart het volgende:
Maar was die storing in de Kerkelaan en Kanaaldijk? Zo rond half drie 's nachts is die melding binnengekomen en om half vier was het alweer opgelost. Was een zekering in de traforuimte uitgeklapt zie ik hier in het systeem staan
Jawel, beetje afluisterpraktijken enzo. Maar wat heeft dat met mijn systeem te makenquote:
Kanaaldijk 185 en Kerkelaan 1G heb ik hier staan als melders. Klopt dat?quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:43 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Heb het nummer via me telefoon opgezocht en idd rond kwart voor 2 a 2 uur gebelt + daarna iemand anders waarvan ik wist dat die er ook last van had laten bellen dus dat is nog best nette reactie snelheid. (Kan menig provider kwa klantenservice een puntje aan zuigen
.)
Denk dat i high isquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Jawel, beetje afluisterpraktijken enzo. Maar wat heeft dat met mijn systeem te maken
Yeah langleve internet op je mobielquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, sinds kort zijn die kabels niet meer van Nuon maar van Alliander. Ik werk dan eigenlijk ook niet meer bij Nuon![]()
En landelijk storingsnummer voor gas- en elektra is 0800-9009
1G ben ik en die andere zou 211 moeten zijn (die ik ff gebelt had, vermoed dat die dus gewoon niet gebelt heeft) dus geen idee wie de andere is geweest.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Kanaaldijk 185 en Kerkelaan 1G heb ik hier staan als melders. Klopt dat?
Die 211 staat niet vermeld hier, maar dat maakt op zich niet uit omdat het voor de monteur al duidelijk is dat het een laagspanningstoring is en niet een huisaansluitstoringquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:51 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
1G ben ik en die andere zou 211 moeten zijn (die ik ff gebelt had) dus geen idee wie de andere is geweest.
Over 211 zie editquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Die 211 staat niet vermeld hier, maar dat maakt op zich niet uit omdat het voor de monteur al duidelijk is dat het een laagspanningstoring is en niet een huisaansluitstoring![]()
Maar toch geinig dat het terug te zien is
Op 2 januari 2008 ontbrak er ook een fase op Kerkelaan 1, en op 12 maart 2008 is er onder de brug aan de Kerkelaan een gaslucht geroken
Ik zag het jaquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:58 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Over 211 zie edit. Hij zei dat i zou bellen maar heeft het schijnbaar niet gedaan
.Je kan als consument toch weinig anders doen dan het door geven en hopen dat het opgelost word
.
Whehe idd, van die gas lucht heb ik niks gehoord die fase heb ik wel gemerkt.
Hmm daar werd ik ook ff snel door heen gehaald kijken of het probleem niet bij mij lagquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik zag het ja
Maar alles is hier terug te zien inderdaad. Zo zag ik ook dat mijn opa in 2007 2x heeft gebeld, maar dat het gewoon zijn aardlek was die eruit lag
Mag jij daarin kijken?quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Jawel, beetje afluisterpraktijken enzo. Maar wat heeft dat met mijn systeem te maken
Euh, als ik daar niet in zou mogen kijken zou ik weinig te doen hebben op mijn werkquote:
Dat is hetzelfde als dat de NS zijn vinger naar ProRail wijst als de treinen niet rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, sinds kort zijn die kabels niet meer van Nuon maar van Alliander. Ik werk dan eigenlijk ook niet meer bij Nuon![]()
En landelijk storingsnummer voor gas- en elektra is 0800-9009
Ik dacht dat je wat anders deed sorryquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Euh, als ik daar niet in zou mogen kijken zou ik weinig te doen hebben op mijn werk
Ik los storingen op, moet ik ze wel kunnen zien natuurlijk
Kan, maar dan ligt de hele straat eraf. Echt een specifiek adres lukt niet. Als we straks allemaal slimme meters hebben wel, die kunnen van afstand de stroomtoevoer stoppen, bijvoorbeeld bij wanbetalers.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:02 schreef Geqxon het volgende:
Bart, kun je ook op willekeurige punten de stroom eraf gooien?
Als b.v. mijn buurman weer om negen uur in de ochtend zijn boormachine gebruikt?
Dat doe je dan toch echt verkeerd, het ligt ook bijna altijd aan ProRail. Zij beheren de sporen, als er iets niet goed is aan het spoor waardoor de NS te laat is, dan ligt dat toch aan ProRail. Als jij stroom afneemt van Oxxio, en die kunnen jou geen stroom geven doordat een kabel van Alliander stuk is, dan ligt dat toch niet aan Oxxio...quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dat de NS zijn vinger naar ProRail wijst als de treinen niet rijden.
Nuon is nog altijd de eindverantwoordelijke. Want daar neem ik stroom af.
Ik ben uitvoerder bij Alliander (voorheen Nuon) en stuur een ploeg monteurs aan die storingen oplossen en onderhoud plegen aan het laag- en middenspanningsnetquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:42 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wat anders deed sorry
Als mijn trein niet rijdt dan ligt de verantwoordelijkheid richting de klant nog altijd bij de NS, ook al is het een probleem bij ProRail.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:14 schreef Bart het volgende:
Dat doe je dan toch echt verkeerd, het ligt ook bijna altijd aan ProRail. Zij beheren de sporen, als er iets niet goed is aan het spoor waardoor de NS te laat is, dan ligt dat toch aan ProRail. Als jij stroom afneemt van Oxxio, en die kunnen jou geen stroom geven doordat een kabel van Alliander stuk is, dan ligt dat toch niet aan Oxxio...
Is ook zo, de klant moet ook bij de NS klagen. Maar als het voor de NS overmacht is, dan houdt het ook op he? Maar sommige mensen gaan dan ook maar door met zeiken, kut-NS dit en klote-NS dat, dan vraag ik mezelf ook af of ze het wel helemaal doorhebben. Als de NS aangeeft dat ze er niets aan kunnen doen omdat ProRail loopt te kutten, en je wil doorzeiken, loop dan gewoon bij ProRail binnen. Of hou op met zeiken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als mijn trein niet rijdt dan ligt de verantwoordelijkheid richting de klant nog altijd bij de NS, ook al is het een probleem bij ProRail.
De klant hoeft dan niet naar het kantoor van ProRail om te zeiken, maar naar het kantoor van de NS.
Overmacht? Dan switcht de NS toch van spoorleverancier?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Is ook zo, de klant moet ook bij de NS klagen. Maar als het voor de NS overmacht is, dan houdt het ook op he? Maar sommige mensen gaan dan ook maar door met zeiken, kut-NS dit en klote-NS dat, dan vraag ik mezelf ook af of ze het wel helemaal doorhebben. Als de NS aangeeft dat ze er niets aan kunnen doen omdat ProRail loopt te kutten, en je wil doorzeiken, loop dan gewoon bij ProRail binnen. Of hou op met zeiken.
Oja, er liggen ook echt overal vier verschillende sporen naast elkaar van verschillende beheerders waar de NS dan uit kan kiezenquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Overmacht? Dan switcht de NS toch van spoorleverancier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |