abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:39:06 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64772932
Eindelijk gelezen, tof verhaal
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64779627
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:41 schreef Em.ster het volgende:
Het ergste is dat hij nog gelijk heeft ook. Mensen zullen zich hem herinneren. De namen van de doden zijn over een jaar of 20 vergeten.
Goed punt. Maar ja, een strijd tussen daders en slachtoffers om de bekendheid is het niet. En bovendien is het alleen negatieve bekendheid.
full stops and exclamation marks
  maandag 9 mei 2011 @ 15:09:09 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96547931
quote:
Michèle Martin kan morgen mogelijk vrijkomen. Dat meldt RTL Info. De ex-vrouw van pedofiel en moordenaar Marc Dutroux werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel voor haar betrokkenheid in de zaak Dutroux. Martin diende vorige week haar vierde verzoek tot vervroegde vrijlating in.

Martin was in augustus 1996 gearresteerd en werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel wegens medeplichtigheid. Ze was op de hoogte van de misdrijven van haar man, maar ondernam niets om hem te stoppen met het ontvoeren, misbruiken en vermoorden van meisjes.

De strafuitvoeringsrechtbank heeft vandaag in haar voordeel geoordeeld. Indien het openbaar ministerie geen cassatieberoep aantekent, mag Martin morgen de cel verlaten.

Aan de vrijlating zijn voorwaarden verbonden. Zo mag de vrouw niet naar bepaalde plaatsen waar slachtoffers woonden en mag ze ook niet met de media praten.

Martin was in 1989 al tot vijf jaar veroordeeld voor verkrachting van minderjarige meisjes, maar werd in 1992 vervroegd vrijgelaten. Meester Joris Vercraeye, advocaat van de familie van Eefje Lambrecks, zegt "ontevreden te zijn" over de mogelijke vrijlating van Michelle Martin. "Familie Lambrecks is ontgoocheld dat de voorwaardelijke vrijlating van Michelle Martin zo vroeg kan. Zij heeft de helft van haar straf uitgezeten, in een dossier van deze omvang is dat gewoon te snel", aldus meester Vercraeye.

Paul Marchal, de vader van An, betreurt dat hij het nieuws over de mogelijke vrijlating van Michelle Martin via de pers heeft moeten vernemen. "Ik vind het enorm jammer dat na 16 jaar de slachtofferbejegening nog steeds slecht verloopt. Ik heb op de slachtofferfiche laten weten dat ik persoonlijk op de hoogte wil worden gehouden van de procedure, maar van de rechtbank heb ik niets over de mogelijke vrijlating van Martin vernomen. Dat vind ik bijzonder pijnlijk."

[ Bericht 27% gewijzigd door Harajuku. op 09-05-2011 15:34:06 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 15:09:35 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96547962
Mag toch lijen dat ze lekker blijft zitten.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:17:10 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_96548294
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2008 05:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zo'n mafketel krijgt in Nederland ook gewoon levenslang, en hier is dat ook echt levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating..
in belgië betekent levenslang dat je na 10-14 jaar in principe alweer vrij kan komen:
http://www.blikopdewereld(...)evenslange_gevan.htm
Zo zie je maar.. voorspellende gaven :)
Overigens denk ik niet dat ze bij Dutroux zelf ook zo ruimdenkend zijn.
In elk geval kan de regering het nog tegen houden... ow wacht.. België heeft geen regering :X
  maandag 9 mei 2011 @ 15:21:56 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96548487
:').

Ik denk niet dat Dutroux nog vrijkomt :N Ik hoop dat Martin ook niet meer vervroegd vrijkomt na twee veroordelingen :{
  maandag 9 mei 2011 @ 15:31:51 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:06:24 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96617637
quote:
Het Belgische openbaar ministerie tekent geen beroep aan tegen de vrijlating van de ex-vrouw van kindermoordenaar Marc Dutroux, Michelle Martin. Dat meldden Belgische media dinsdag. Wanneer Martin precies vrijkomt, is nog niet bekend.

Het openbaar ministerie kon tot dinsdagmiddag 16.00 uur beroep aantekenen tegen de vervroegde invrijheidsstelling. Dit kon echter alleen als er sprake was van procedurefouten en die waren er niet.

De Belgische minister van justitie Stefaan de Clerck zei dat Martin voorlopig nog niet op vrije voeten wordt gesteld. "Er moet aan een heleboel voorwaarden worden voldaan en onze diensten moeten dat allemaal controleren", zei hij. De minister bevestigde tevens geruchten dat Martin na haar vrijlating naar Frankrijk wil vertrekken om daar in een klooster te gaan. "Maar we moeten nog contact opnemen met Frankrijk", aldus De Clerck.

Martin, die sinds 1996 vastzit, werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel, onder meer voor de opsluiting van de meisjes An Marchal en Eefje Lambrecks. Inmiddels heeft ze de helft van haar straf uitgezeten.
Wachten op strike three dan maar :')
pi_96617920
Ohja, Marc Dutroux. Een early adopter in zijn genre.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:49:07 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_96621223
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wachten op strike three dan maar :')
Ik heb begrepen dat ze naar een klooster in Frankrijk wil gaan.. valt kennelijk op koorknaapjes..
pi_96630078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:49 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat ze naar een klooster in Frankrijk wil gaan.. valt kennelijk op koorknaapjes..
Zal toch niet gebeuren hoop ik. Vreselijk verhaal dit.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:03:59 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96665287
quote:
Frankrijk is niet van plan Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, op te nemen. De Franse minister van justitie Michel Mercier ziet dat niet zitten, meldden Belgische media.

Maandag werd bekend dat Michelle Martin onder strikte voorwaarden vervroegd vrij zou komen. Een van de voorwaarden voor haar vervroegde invrijheidstelling was dat zij zich terug zou trekken in een Frans klooster. De weigering van Frankrijk om Martin op te nemen betekent echter dat ze voorlopig in de cel blijft.

België heeft bekendgemaakt eerst het formele antwoord van Frankrijk af te wachten alvorens een beslissing te nemen. Duidelijk is wel dat Martin niet zo maar vrijgelaten zal worden, zei procureur-generaal van Bergen Claude Michaux tegen de Belgische krant De Standaard.

Martin, die sinds 1996 vastzit, werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel, onder meer voor de opsluiting van de meisjes An Marchal en Eefje Lambrecks. Inmiddels heeft ze de helft van haar straf uitgezeten.
w/
pi_96684411
Die hele zaak-Dutroux is natuurlijk hartstikke dubieus, de fouten in het onderzoek, de oogkleppen van de politie, de handlangers die gewoon vrij rond blijven lopen, negeren van bewijsstukken en verklaringen. Dutroux was geen simpele kindermoordenaar maar een spil in een groter pedofielennetwerk dat nog steeds actief is omdat het onderzoek zo belachelijk slecht is uitgevoerd. Omdat er redelijk wat hooggeplaatste ambtenaren gemoeid zijn met deze zaak wordt hem de hand redelijk boven het hoofd gehouden.

Ik kan iedereen aanraden de zembla-aflevering over de x-dossiers te kijken of deze grote wall of text te lezen, geschreven door Joël van der Reijden.
https://wikispooks.com/IS(...)e_Dutroux_affair.htm

Anyways, misschien is dit mijn (meer BNW) kijk op de wereld, maar elke keer als ik weer nieuws hoor over deze zaak vind ik het nog steeds stinken.
pi_97075108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:05 schreef Stranger het volgende:
Die hele zaak-Dutroux is natuurlijk hartstikke dubieus, de fouten in het onderzoek, de oogkleppen van de politie, de handlangers die gewoon vrij rond blijven lopen, negeren van bewijsstukken en verklaringen. Dutroux was geen simpele kindermoordenaar maar een spil in een groter pedofielennetwerk dat nog steeds actief is omdat het onderzoek zo belachelijk slecht is uitgevoerd. Omdat er redelijk wat hooggeplaatste ambtenaren gemoeid zijn met deze zaak wordt hem de hand redelijk boven het hoofd gehouden.

Ik kan iedereen aanraden de zembla-aflevering over de x-dossiers te kijken of deze grote wall of text te lezen, geschreven door Joël van der Reijden.
https://wikispooks.com/IS(...)e_Dutroux_affair.htm

Anyways, misschien is dit mijn (meer BNW) kijk op de wereld, maar elke keer als ik weer nieuws hoor over deze zaak vind ik het nog steeds stinken.
Inderdaad, hij was onderdeel van een groter netwerk maar dat mocht niet naar buiten komen.
pi_97075160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2009 18:13 schreef Mospim het volgende:
Mooi interview. Die Dutroux is inderdaad echt krankzinnig, maar wel erg slim.
Je bdoelt: 'mooi fictief interview'.

Wel een beetje blijven opletten en nadenken enzo.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:08:24 #36
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_97116532
Jammer dat PEHI (Project for the Exposure of Hidden Institutions) inmiddels offline gehaald is. Aardig journalistiek met hier en daar wat wilde speculatie, maar het gaf wel een compleet overzicht van de vele onopgehelderde verbanden en aantoonbare (geslaagde) pogingen tot gerechtelijke obstructie in deze zaak.

Edit: Er blijken dus nog mirrors te zijn. https://wikispooks.com/IS(...)e_Dutroux_affair.htm
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_97830367
Ik denk dat zulke zieke honden als Marc Dutroux niet meer vrij komen. Omdat ten eerste als ze vrijkomen worden ze afgemaakt als mensen hem zien. ten tweede zulke gasten verdienen het niet om vrij te komen. Die man is echt ziek door ook nog te zegen dat die gevangenis net een consetratie kamp is. ze moeten hem in een concetratie kamp stopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')