abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2008 @ 08:03:57 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64489917
Als alles goed werkt waarom opnieuw installeren? En er zijn voldoende tooltjes op internet te vinden om je PC op te schonen. Een gouden regel is Windows installeer je maar een keer en daarna nooit meer. Mijn XP is geinstalleerd op woensdag 25 oktober 2006. De dag dat ik de PC kocht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 december 2008 @ 08:04:12 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64489921
-knip-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:51:24 #28
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_64514273
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 08:03 schreef Megumi het volgende:
Als alles goed werkt waarom opnieuw installeren? En er zijn voldoende tooltjes op internet te vinden om je PC op te schonen. Een gouden regel is Windows installeer je maar een keer en daarna nooit meer. Mijn XP is geinstalleerd op woensdag 25 oktober 2006. De dag dat ik de PC kocht.
Ik vind jouw gouden regel helemaal niet zo goud, windows moet je maar een keer installeren.

Volgens mij zijn er veel mensen hier die het daar niet mee eens zijn.

Maar nu werkt mijn pc weer goed inderdaad, dus ik ga er niets meer aan doen.
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_64515637
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:51 schreef djayzz het volgende:

Volgens mij zijn er veel mensen hier die het daar niet mee eens zijn.
ik vind dat die mensen maar eens moeten uitleggen waarom een reinstall goed is.
pi_64518182
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:15 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

ik vind dat die mensen maar eens moeten uitleggen waarom een reinstall goed is.
omdat het verwijderen van programma's in veel gevallen dusdanig veel teringzooi achterlaat dat het loopt om elke x jaar/maand opnieuw te installeren, al helemaal als je veel spellen installeert, god wat zijn dat een krengen voor windows...

en die opschoon tooltjes zijn ook niet alles hoor
pi_64519061
Helaas zijn er een aantal software bedrijven die niet al te goed zijn in het uninstallen van hun software. Bij het verwijderen blijft er nog het een en ander in het register (of elders) aanwezig. Een aantal heeft zelfs een tooltje op hun site staan om de desbetreffende zooi op te knappen, terwijl dit eigenlijk gewoon bij de software ingebouwd zou moeten zitten. Voorbeeld hiervan is Symantec.
Ben je hier niet van op de hoogte, dan slibt je pc dus traag maar gestaag dicht. In dat geval kan een herinstallatie behoorlijke prestatiewinst opleveren.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_64519559
Klopt ja.

Bij zowat elke Linux- en BSD-distributie is er 1 enkele centrale applicatie verantwoordelijk voor het downloaden, installeren en deinstalleren van alle software op de machine: de package manager. Apt in Debian/Ubuntu, Ports in FreeBSD, enzovoort.

Bij Mac OS X houdt iedereen zich om een of andere reden aan de richtlijn dat je applicaties in /Applications staan, en je instellingen in ~/Library/Preferences, en dat het verwijderen van bestanden in die lokaties het verwijderen van je applicatie betekent. Waarschijnlijk omdat bij die club altijd al vaak neergekeken werd op het niet volgen van duidelijke richtlijnen en de developers zich hier dus wat van aantrekken.

In Windows doet elke applicatie het op z'n eigen manier, de een nog rommeliger dan de andere. In principe zou het al redelijk moeten werken als iedereen hun applicatie in Windows Installer (.msi) formaat zou aanleveren, maar dat wordt heel vaak niet gedaan. Dus is het risico dat het systeem langzaam dichtslibt hier groter.
pi_64527820
bedankt voor de uitleg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')