Luister mee via Radio 2 of via de stream op het internet.quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Yup... naar mijn bescheiden mening.quote:Op zondag 28 december 2008 22:08 schreef Wickedangel het volgende:
Matig uurtje?
Neuh, ik vind zeker de 2e helft wel prima te doen..quote:Op zondag 28 december 2008 22:08 schreef Wickedangel het volgende:
Matig uurtje?
Haal je zakdoek maar te voorschijn voor zometeen bij Neil Young.quote:
Die is wel mooi.quote:Op zondag 28 december 2008 22:10 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Haal je zakdoek maar te voorschijn voor zometeen bij Neil Young.
Geen idee, misschien kun je beter via hier luisteren: http://top2008.radio2.nl/page/08_lijst_per_uur/2008-12-28%2022quote:Op zondag 28 december 2008 22:09 schreef het_fokschaap het volgende:
ik luister nu de online stream, die is maar 128kbps.
Dan is er nog een top 2000 tabblad en dan krijg ik iets anders te horen. Is dat de lijst van vorig jaar ofzo ?
Grappigquote:Op zondag 28 december 2008 22:09 schreef Diaan73 het volgende:
Before you start the song, this song was only sung because of the
beauty of the words if you translate they mean nothing.
Nee, van Treble.quote:
Vorige was inderdaad ook al #22, het klopt nuquote:
Nee volgens mij niet, maar het is wel dezelfde taal.quote:Op zondag 28 december 2008 22:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
die staan er toch niet ook in he ?
Dat duurt nog veel te langquote:Op zondag 28 december 2008 22:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Sunny Afternoon
'In the summertiiime'
quote:Op zondag 28 december 2008 22:13 schreef peaceman het volgende:
Ah iemand van de mods hier aanwezig heeft de TT al veranderd?
Ik ookquote:Op zondag 28 december 2008 22:17 schreef Twinkeltwin het volgende:
Dit vind ik echt een verschrikkelijk nummer..
quote:Op zondag 28 december 2008 22:17 schreef Twinkeltwin het volgende:
Dit vind ik echt een verschrikkelijk nummer..
quote:
Zijn ze toch wel meesterlijk in... helaas.quote:
Nou ja, ik vind het beter dan dit uurtje, maar dat zegt nog niet dat het een geweldig uurtje wordt hoor.quote:Op zondag 28 december 2008 22:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Hmm, op het 1e en het laatste nummer na, vind ik er niet zoveel aan.
ja, twee leukequote:Op zondag 28 december 2008 22:22 schreef Twinkeltwin het volgende:
Hierna:
Hot Chocolate - Emma
Cyndi Lauper - True colors
Naar het schijnt ten dele ja, alleen was ik op dat moment zelf niet aan t luisterenquote:Op zondag 28 december 2008 22:22 schreef Bluezz het volgende:
Peaceman, werd jouw mailtje vanmiddag rond 2 uur voorgelezen?
Leuk!quote:Op zondag 28 december 2008 22:25 schreef peaceman het volgende:
Naar het schijnt ten dele ja, alleen was ik op dat moment zelf niet aan t luisteren![]()
Dit was trouwens mijn complete verhaaltje. Naar het schijnt hebben ze de kritische stukken eruit gelaten.![]()
PLAAT PRAAT in Street spirit van Radiohead.
Radiohead, de beste band van de laatste 15 jaar, vorig jaar dan EINDELIJK in de top 2000. Helaas maar met 2 nummers, waaronder deze. Natuurlijk betreft het hier een lied van ongekende schoonheid. Thom zijn stem en de muziek die geen fout lijkt te bezitten. Desalniettemin hoop dat ik radio 2 volgend jaar meer muziek van deze band zal toelaten. Dit is namelijk lang niet hun mooiste nummer!
Niet als je het gemist hebt.quote:
cool je vertaalt er nu ook bijquote:Op zondag 28 december 2008 22:28 schreef Diaan73 het volgende:
Origineel
You with the sad eyes
Vertaling
Jij met je droevige ogen
Klopt, hij las op :quote:Op zondag 28 december 2008 22:25 schreef peaceman het volgende:
Naar het schijnt ten dele ja, alleen was ik op dat moment zelf niet aan t luisteren![]()
Dit was trouwens mijn complete verhaaltje. Naar het schijnt hebben ze de kritische stukken eruit gelaten.![]()
PLAAT PRAAT in Street spirit van Radiohead.
Helaas maar met 2 nummers, waaronder deze. Natuurlijk betreft Desalniettemin hoop dat ik radio 2 volgend jaar meer muziek van deze band zal toelaten. Dit is namelijk lang niet hun mooiste nummer!
moet je ook maar geen voetbal gaan kijken..... boringquote:
het is wat mij betreft een fijn luisternummertjequote:Op zondag 28 december 2008 22:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
True Colors vind ik zo'n overschat nummer.
Of wordt het door anderen ook niet gewaardeerd?
quote:Op zondag 28 december 2008 22:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Klopt, hij las op :
Radiohead, de beste band van de laatste 15 jaar, vorig jaar dan EINDELIJK in de top 2000, een lied van ongekende schoonheid met Thom zijn stem en de muziek die geen fout lijkt te bezitten.
Ik zat in mijn eentje in de auto, en zei hardop : eeej peaceman die ken ik![]()
Ik ben er niet dol op.quote:Op zondag 28 december 2008 22:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
ach ik vind het wel wat hebben, maar geen hoogtepunt in de muziekgeschiedenisquote:Op zondag 28 december 2008 22:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Tja, beetje zoals de meeste nummers van Coldplay he?! Echt slecht is het niet, maar je gaat er niet van huppelen.quote:Op zondag 28 december 2008 22:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
hint:quote:Op zondag 28 december 2008 22:33 schreef Timo20 het volgende:
Sonja Bakker reclame op tv![]()
![]()
[ afbeelding ]
kijk dan ook geen miljoenenjacht joh....quote:Op zondag 28 december 2008 22:33 schreef Timo20 het volgende:
Sonja Bakker reclame op tv![]()
![]()
[ afbeelding ]
ik denk bij pees welquote:Op zondag 28 december 2008 22:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat gebeurt mij sowieso eigenlijk nooit
Is dat een man of vrouw in Miljoenenjacht? We hebben tv wel aan staan, maar kunnen niets horen.quote:Op zondag 28 december 2008 22:34 schreef Wexy het volgende:
[..]
kijk dan ook geen miljoenenjacht joh....
[..]
mevrouw cindyquote:Op zondag 28 december 2008 22:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is dat een man of vrouw in Miljoenenjacht? We hebben tv wel aan staan, maar kunnen niets horen.
quote:
M`n moeder hequote:Op zondag 28 december 2008 22:34 schreef Wexy het volgende:
[..]
kijk dan ook geen miljoenenjacht joh....
Fout maar leuk.quote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef Timo20 het volgende:
Zometeen A-Ha en ABBA achter elkaar is wel redelijk fout
zo wil je ook niet hetenquote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef Wexy het volgende:
[..]
mevrouw cindy
en dr hartsvriendin op de tribune heet hortensia
Ik kan dit nummer van A-ha wel waarderenquote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef Timo20 het volgende:
Zometeen A-Ha en ABBA achter elkaar is wel redelijk fout
Ligt er maar aan wat je leuk vindt. Abba is wel leuk maar A-Haquote:
en je bent er weer overheen gekomen?quote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Sonja Bakker was vroeger mijn buurmeisje..
Wel waar... het zijn geen lekkere wijven.quote:Op zondag 28 december 2008 22:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Er is niets fout aan A-Ha..
Zeg dat wel. Zoals eerder op de avondquote:Op zondag 28 december 2008 22:37 schreef peaceman het volgende:
Dit nummer van A-ha is niet slecht ofzo, maar ik heb toch al nummers voorbij horen komen de laatste dagen die natuurlijk veel beter zijn dat dit.
tijd voor linda roos en jessica dusquote:Op zondag 28 december 2008 22:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wel waar... het zijn geen lekkere wijven.
Maar wel een stuk knapper dan Radiohead.quote:Op zondag 28 december 2008 22:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wel waar... het zijn geen lekkere wijven.
Of Street Spirit - Radiohead of Tusk van Fleetwoord Mac of... enz.quote:Op zondag 28 december 2008 22:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Zoals eerder op de avond![]()
Jefferson Airplane - somebody to love
![]()
![]()
Ik zou op haar zijn gaan zittenquote:Op zondag 28 december 2008 22:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Sonja Bakker was vroeger mijn buurmeisje..
Truequote:Op zondag 28 december 2008 22:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar wel een stuk knapper dan Radiohead.
Dat heb ik wel vaker. Ik vind de eerste dag net zo leuk als de laatste.quote:Op zondag 28 december 2008 22:37 schreef peaceman het volgende:
Dit nummer van A-ha is niet slecht ofzo, maar ik heb toch al nummers voorbij horen komen de laatste dagen die natuurlijk veel beter zijn dat dit.
quote:
Moet je dat echt met ons delen?quote:
Abba is lekker fout.quote:Op zondag 28 december 2008 22:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:
ABBA, ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Slecht is het niet, het luistert ook best wel weg, maar het heeft toch ook iets verschrikkelijks over zich.
Dat dus. Mijn moeder vind het helemaal geweldig, moeders hequote:Op zondag 28 december 2008 22:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:
ABBA, ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Slecht is het niet, het luistert ook best wel weg, maar het heeft toch ook iets verschrikkelijks over zich.
Klinkt bekendquote:Op zondag 28 december 2008 22:43 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn moeder vind het helemaal geweldig, moeders he.
Volgens mij is dat precies hun hit succes formule. Soort van allemansvrienden.quote:Op zondag 28 december 2008 22:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:
quote:Op zondag 28 december 2008 22:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Klinkt bekend
Over Jefferson Airplane gesproken: ben nu de complete discography aan `t downloaden![]()
![]()
Moet eerst luisteren of ik alle tracks mooi vindquote:
quote:
Uiteraardquote:
ja dat zei ik al....quote:
Het schijnt op tv te zijn en die staat hier aan.quote:Op zondag 28 december 2008 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
Jullie kijken naar Miljoenenjacht?
Op de achtergrond hequote:Op zondag 28 december 2008 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
quote:Op zondag 28 december 2008 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
Nee, ik kijk nu naar jouquote:Op zondag 28 december 2008 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
Wel een mooie stem, dat klopt. Helaas een zeiknummer.quote:Op zondag 28 december 2008 22:51 schreef Bluezz het volgende:
De enige van het jongensgroepje met een warme, mooie stem... dat wel, wat je er ook van vind.
take thatquote:
quote:Op zondag 28 december 2008 22:52 schreef TradeMarkie het volgende:
You sing at best when you sing nothing at all
Dat is goed gekomen hoorquote:Op zondag 28 december 2008 21:10 schreef OutOfThisWorld het volgende:
[..]
Kijk uit voor kortsluiting he? We willen geen frituur MaJo
Zeker. Twee keer per jaar zou ik ook nog wel overleven.quote:Op zondag 28 december 2008 22:52 schreef Twinkeltwin het volgende:
Voor een keer per jaar is t best een aardig nummer.
Idd, ben alweer afgekoeldquote:Op zondag 28 december 2008 22:52 schreef peaceman het volgende:
Wel een mooie stem, dat klopt. Helaas een zeiknummer.
Onder de ton hoeft ie niet aan te bellen hierquote:Op zondag 28 december 2008 22:54 schreef Diaan73 het volgende:
Nou wij ehbben geen 50000 gewonnen, ze zijn hier niet aan de deur.
Nou hier is hij altijd welkom hoorquote:Op zondag 28 december 2008 22:55 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Onder de ton hoeft ie niet aan te bellen hier
heel veel plezier morgen!!!quote:Op zondag 28 december 2008 22:55 schreef FritsFlits het volgende:
Ik ga slapen, morgen Winter Efteling (en een fleugje Top2000 via de Mp3-spelert)
Slaap lekker en veel plezier morgenquote:Op zondag 28 december 2008 22:55 schreef FritsFlits het volgende:
Ik ga slapen, morgen Winter Efteling (en een fleugje Top2000 via de Mp3-spelert)
Weltrustenquote:Op zondag 28 december 2008 22:55 schreef FritsFlits het volgende:
welke Fokker?quote:Op zondag 28 december 2008 23:01 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Alberto Stegeman is een Fokker binnengegaan
staat er al bij peesquote:Op zondag 28 december 2008 23:02 schreef Paaskonijn het volgende:
Post iemand nog de lijst voor dit uur?
zie 2 minuten geledenquote:Op zondag 28 december 2008 23:02 schreef Paaskonijn het volgende:
Post iemand nog de lijst voor dit uur?
quote:Op zondag 28 december 2008 23:00 schreef peaceman het volgende:
956 1358 Rolling Stones - Miss you (1978)
950 1339 Moody Blues - I'm just a singer (1973)
949 1098 ABBA - S.O.S. (1975)
946 1044 Jacques Brel - Marieke (1961)
944 245 Cranberries - Zombie (1994)
Verwacht worden is niet hetzelfde als aan de verwachting voldoen.quote:Op zondag 28 december 2008 23:03 schreef Fred_B het volgende:
Een mooi uurtje om in bed verder te luisteren, vooral Brel en Bruel, jammer van Karin Bloemen. Helaas word ik morgenochtend wel weer op het werk verwacht, dus ik kan het niet te laat maken.
Wat doen die überhaupt in de lijst bedoel je toch?quote:
Zo'n mooi nummer!!quote:Op zondag 28 december 2008 23:06 schreef Diaan73 het volgende:
Ons he ien half jaar in Nierland gewees
bij ons swaagman Peter en ons skoonsus Trees
ons he genoot, ons vier alle dages fees
ons he nog nie in so`n skoon land gewees
Oeral woont die lui, d`r in ier eigene wijkes
die arms woont bij die arms, die rijkes bij die rijkes
die Marrokaanders en die Turklui, die maak alles skoon
ons vind Nierland, die ideale land gewoon
Nie ene swartman, en geen turklui nie in die parlement
als ons in Afrika so doen, krij ons gelazer in die tent
die vrouwe-huizes benne slechts toegankelijk vir vrouwes
die jonkies bij die jonkies, en die ouwes bij die ouwes
Die manlui vloek sochtends in die file and`re manlui stij`
wijl die vrouwlui met die kinders in die thuisland blij`
ons echter nie begrij die vrouwlui nie van `Blij van mij lij`
apartheis es ien skonne saak, maar ie ken ook overdrij`
Voor ons is Neerland één groot luilekkerland
die gelijke rechtes leggen in die prullemand
nu die sake vir ons blankes in Suid Afrika loop uit de hand
ons weet al waar ons heen sal gaan, ons gaan naar Neerland
Dat wilde ik net postenquote:Op zondag 28 december 2008 23:06 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat doen die überhaupt in de lijst bedoel je toch?
eejjjjjjjjquote:
Goedenavond allemaal!
Ik zal toch maar braaf verschijnenquote:Op zondag 28 december 2008 23:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Verwacht worden is niet hetzelfde als aan de verwachting voldoen.
Ik had moeten F5en.quote:
Ik vind het voor haar doen best aardig gelukt eigenlijkquote:Op zondag 28 december 2008 23:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Bedoeling is best goed geweest Karin, maar had je niet even iets beter je best kunnen doen?
Het is gewoon een mooi nummer en echt op een leuke manier in elkaar gezet.quote:Op zondag 28 december 2008 23:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Bedoeling is best goed geweest Karin, maar had je niet even iets beter je best kunnen doen?
Slaap lekkerquote:Op zondag 28 december 2008 23:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zal toch maar braaf verschijnen
Nog veel luisterplezier hier en welterusten!
Haha, ik kom jou hier ook ieder jaar tegen he?quote:Op zondag 28 december 2008 23:08 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat wilde ik net posten
[..]
eejjjjjjjj
Ik weet het eigenlijk niet, het lijkt er wel op he?quote:Op zondag 28 december 2008 23:10 schreef Bluezz het volgende:
Heeft ze nou altijd een pruik op, of wat ?
neequote:Op zondag 28 december 2008 23:10 schreef Bluezz het volgende:
Heeft ze nou altijd een pruik op, of wat ?
Die moeten er in natuurlijk!quote:Op zondag 28 december 2008 23:06 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat doen die überhaupt in de lijst bedoel je toch?![]()
Goedenavond allemaal!
Van wie?quote:Op zondag 28 december 2008 23:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Die moeten er in natuurlijk!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 december 2008 23:12 schreef Timo20 het volgende:
Ben er van door, tot morgen![]()
met hopelijk wat betere tracks
Is dat een homo-offensief?quote:Op zondag 28 december 2008 23:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ergens wel cult natuurlijk, maar zo hoogquote:Op zondag 28 december 2008 23:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik aan het einde van deze 24 minutenquote:Op zondag 28 december 2008 23:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ga aan het einde van dit uur trouwens.....
Je hebt nichten en je hebt homo's. In dit geval zouden we van een nichten-offensief moeten sprekenquote:
Zie het nut van het posten ervan ook niet echt trouwens.quote:Op zondag 28 december 2008 23:15 schreef djenneke het volgende:
Wat een irritante vertalingen trouwens... Note to self... vooral niet lezen, nee niet doen, neeeee
Aangezien het echt letterlijke vertalingen zijn, die op geen enkele wijze rekening houden met de werkelijke betekenis, ik ook niet nee.quote:Op zondag 28 december 2008 23:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Zie het nut van het posten ervan ook niet echt trouwens.
een soort familiebijeenkomst dusquote:Op zondag 28 december 2008 23:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je hebt nichten en je hebt homo's. In dit geval zouden we van een nichten-offensief moeten spreken
Het bestaan van een genetische aanleg is nog niet aangetoondquote:
Ben ik ook aan het doen, met overdreven medelevenquote:Op zondag 28 december 2008 23:18 schreef Twinkeltwin het volgende:
Ontzettend zeik nummer,maar heerlijk om te horen en mee te bleren
Toch een goede zangeres. Alleen een minder prettig hoofdquote:Op zondag 28 december 2008 23:21 schreef Diaan73 het volgende:
Alison Moyet... ik vind dr helemaal niets....
En ze is nog wel zo veel, zo veeeeeelquote:Op zondag 28 december 2008 23:21 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind haar op de een of andere manier een irritante stem hebben.... en over het uiterlijk maar helemaal niet te spreken.quote:Op zondag 28 december 2008 23:22 schreef djenneke het volgende:
[..]
Toch een goede zangeres. Alleen een minder prettig hoofd
in Yazoo vond ik 'r wel leukquote:Op zondag 28 december 2008 23:21 schreef Diaan73 het volgende:
Het nummer zelf is wel wat ouderquote:Op zondag 28 december 2008 23:25 schreef Bluezz het volgende:
*zucht, zwijmel* ik zit weer op Texel(20 jaar geleden of zo
)
Bij deze danquote:Op zondag 28 december 2008 23:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ik wist helemaal niet dat ze daarin had gespeeld
quote:Op zondag 28 december 2008 23:29 schreef peaceman het volgende:
Eigenlijk moet je deze draaien met de volume knop flink omhoog, maar ja, de buren he?!
aggos... nou voor mij lijk je nog geen dag ouder dan 35quote:Op zondag 28 december 2008 23:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mens, mijn oudste is al 24
Als ik dat zeg, en die nummers hoor, is het echt verschrikkelijk
Slaap lekkerquote:Op zondag 28 december 2008 23:29 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Bij deze dan
Anyway, bedtijd hier, veel verder luisterplezier allen
quote:Op zondag 28 december 2008 23:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog... ik vond het niet echt geweldig....
dat kun je zelf kijken als je in excel de kolom van jaartal op volgorde zetquote:Op zondag 28 december 2008 23:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heeft iemand trouwens een overzicht met hoeveel er nummers er per decennium in de lijst staan?
Deze iemand in elk geval niet.quote:Op zondag 28 december 2008 23:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heeft iemand trouwens een overzicht met hoeveel er nummers er per decennium in de lijst staan?
Dan moet ik handmatig tellenquote:Op zondag 28 december 2008 23:33 schreef Wexy het volgende:
[..]
dat kun je zelf kijken als je in excel de kolom van jaartal op volgorde zet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |