abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 maart 2010 @ 11:54:35 #201
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_78883035
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:56 schreef Chevalric het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben een leuk nieuwbouwprojectje gevonden in Amersfoort, maar zijn niet heel bekend in de stad. We zijn afgelopen weekend op de lokatie wezen kijken, en op zich ziet het er prima uit. Het zit op het randje van Kruiskamp, en we weten dat dat niet het beste stuk van Amersfoort is. De gemeente lijkt echter druk bezig om de kwaliteit in die wijk op te krikken door dit soort nieuwbouw.

Qua locatie is het wel een perfecte plek: 5 minuutjes lopen en je staat aan de rand van 't centrum, 5 minuutjes rijden en je zit op de A28, net onder knooppunt Hoevelaken. Er zit een winkelcentrum tegenover, dus voor de boodschappen hoeven we ook niet ver te gaan.

Ik ben benieuwd of de Amersfoorters hier iets meer kunnen vertellen over de wijk. Op dit moment wonen we in Kanaleneiland in Utrecht, dus we kunnen wel overweg met het idee van een multiculturele wijk en een Vogelaarwijk.

Wat zou voor jullie de belangrijkste redenen zijn om er wel en/of niet te gaan wonen?
Kruiskamp valt volgens mij wel mee, een vriend van mij woont daar en hij heeft nooit problemen gehad, soms wat hangmarokkanen die proberen je te laten schrikken met ninja-bewegingen is het ergste wat me daar is overkomen.

Kanaleneiland daarentegen lijkt me een ramp vergeleken bij Amersfoort

Maar dit zijn mijn ervaringen hoor.
:')
pi_79017704
dan kan je er zeker gewoon wonen !

kijk eens bij nieuwland of vathorst !
i dont hate god i just hate his fanclub
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 18:03:26 #203
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_79135249
Vathorst lijkt me helemaal waardeloos om te wonen, alles nieuwbouw, het heeft gewoon geen uitstraling Maarja, ik heb weinig te zeggen als je zelf in het Soesterkwartier woont... niet dat hier erge dingen gebeuren hoor, maar het is een echte volksbuurt met dito inwoners

Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is wat politiepatrouilles en vuurwerk 's avonds, hehe.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 14 maart 2010 @ 18:58:14 #204
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_79137614
Soesterkwartier.

Je ken beter wonen in het Bergkwartier, zoals ik.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zondag 14 maart 2010 @ 19:55:55 #205
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_79140019
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vathorst lijkt me helemaal waardeloos om te wonen, alles nieuwbouw, het heeft gewoon geen uitstraling Maarja, ik heb weinig te zeggen als je zelf in het Soesterkwartier woont... niet dat hier erge dingen gebeuren hoor, maar het is een echte volksbuurt met dito inwoners

Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is wat politiepatrouilles en vuurwerk 's avonds, hehe.
Ligt er toch aan waar je in het SK woont? Bomenbuurt, rivierenbuurt en bloemenbuurt... heb er zelf 6 jaar gewoont en heb nooit echt wat meegemaakt wat rot was Nu Kattenbroek..
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:58 schreef Happel het volgende:
Soesterkwartier.

Je ken beter wonen in het Bergkwartier, zoals ik.
Rotstraatjes daar
pi_79151185
ook maar eens melden dan hier. Geboren en getogen in Amersfoort. Geboren op de Noorderwierweg, toen op naar de Bohortplaats (Schothorst), toen naar Zielhorst. Toen ik op mijzelf ging even boven de Aldi gewoond achter de Kamp en nu inmiddels in Vathorst. Ik heb overigens het idee dat hier vaak mensen roepen om het roepen dat het zo'n 'kale' boel is, geen sfeer heeft etc etc. Zoals eigenlijk men bij alle VINEX wijken roept, zonder dat ze er echt ooit geweest zijn. Ze hebben meer karakter dan een gemiddelde jaren 70 wijk... Het is een behoorlijk groene wijk, vooral met al het bewaarde groen en de volwassen bomen. De Laak, rivierenbuurt zeg maar, kent inderdaad weinig groen, maar daarentegen wel weer veel water, mooie panden en leuke zichten. Ook is het een stuk verzorgder en prettiger wonen dan bijvoorbeeld Liendert Persoonlijk vind ik Vathorst de mooiste van de 3 VINEX wijken die Amersfoort rijk is. Sowieso vind ik het 1 van de fijnere wijken van Amersfoort. Uitgaan boeit me al erg lang niet meer, dus het centrum kan ik 'missen'. Overigens is het 20mins fietsen voor mij, dichterbij dan Kattenbroek en Nieuwland. Verder zijn de voorzieningen erg goed (wordt steeds beter), zit ik zo op de snelweg, op de bus en op de trein en zit ik zo in het buitengebied rondom Amersfoort.
pi_79161163
Helemaal mee eens InXs. Nog een jaartje dan woon ik daar ook.
pi_79162270
Niet toevallig aan het spoor in Vathorst? (bij de IKEA)
pi_79163098
Nee stuk verder. Bij de tennisbanen. Tegen hooglanderveen aan.
pi_79163853
Ah, mijn huis is nu nabij de IKEA in aanbouw.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:52:11 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79181739
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:52 schreef inXs het volgende:
Ik heb overigens het idee dat hier vaak mensen roepen om het roepen dat het zo'n 'kale' boel is, geen sfeer heeft etc etc. Zoals eigenlijk men bij alle VINEX wijken roept, zonder dat ze er echt ooit geweest zijn.
Wij zijn ooit in Nieuwland wezen kijken naar een huis, en zijn er gillend weggerend.
Net als een stuk nieuwbouw in Leusden (bij 't Vliet).
Dus niet iedereen die erover gilt, heeft een ongefundeerde mening .

In Vathorst staan wel prachtige huizen, maar ik zou er zelf niet willen wonen.
Smaken verschillen, gelukkig maar, toch? .
KuikenGuppy
  maandag 15 maart 2010 @ 20:04:10 #212
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_79182396
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij zijn ooit in Nieuwland wezen kijken naar een huis, en zijn er gillend weggerend.
Net als een stuk nieuwbouw in Leusden (bij 't Vliet).
Dus niet iedereen die erover gilt, heeft een ongefundeerde mening .

In Vathorst staan wel prachtige huizen, maar ik zou er zelf niet willen wonen.
Smaken verschillen, gelukkig maar, toch? .
Bij t Vliet? Bedoel je niet gewoon de wijk t Vliet zelf?

Daar wonen mn ouders sinds 1,5 jaar.
Maar ja, ik vind sowieso heel Leusden niks, en mijn mening is gebaseerd op 20 jaar daar wonen.

Ik moet nog steeds eens bij mn broer langs in Vathorst, die gozer woont daar ook al bijna een jaar
pi_79182650
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vathorst lijkt me helemaal waardeloos om te wonen, alles nieuwbouw, het heeft gewoon geen uitstraling Maarja, ik heb weinig te zeggen als je zelf in het Soesterkwartier woont... niet dat hier erge dingen gebeuren hoor, maar het is een echte volksbuurt met dito inwoners

Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is wat politiepatrouilles en vuurwerk 's avonds, hehe.
Heb je een rode auto met een oud Twente-sjaaltje achterin? Woon sinds kort ook in t Soesterkwartier en het eerste wat ik zag was een auto met een Twente-sjaaltje, voelde me meteen helemaal thuis .
Totdat ik de volgende morgen bij het opendoen van de deur een buurjochie in z'n Feyenoord-trainingspak rond zag rennen.

Maar valt er nog wat te beleven in Amersfoort? Heb namelijk nog niet echt de tijd gehad/genomen om te kijken of het leuk en/of mooi is...
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 20:10:11 #214
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_79182722
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:55 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Ligt er toch aan waar je in het SK woont? Bomenbuurt, rivierenbuurt en bloemenbuurt... heb er zelf 6 jaar gewoont en heb nooit echt wat meegemaakt wat rot was Nu Kattenbroek..
[..]

Rotstraatjes daar
Bloemenbuurt
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:08 schreef Merson het volgende:

[..]


Heb je een rode auto met een oud Twente-sjaaltje achterin? Woon sinds kort ook in t Soesterkwartier en het eerste wat ik zag was een auto met een Twente-sjaaltje, voelde me meteen helemaal thuis .

Maar valt er nog wat te beleven in Amersfoort? Heb namelijk nog niet echt de tijd gehad/genomen om te kijken of het leuk en/of mooi is...
Merson, woon jij hier?

Nee, ik heb een donkerblauwe Citroën Xsara, maar wél met een Twentesjaal op de hoedenplank

Van Amersfoort heb ik ook nog niet veel gezien (woon hier nu op de kop af anderhalve maand). Alleen m'n werk (de bieb), eigen straatje, de Dirk en de halve binnenstad. Wel een mooie binnenstad, moet ik zeggen
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 15 maart 2010 @ 20:13:53 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79182919
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:04 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Bij t Vliet? Bedoel je niet gewoon de wijk t Vliet zelf?

Daar wonen mn ouders sinds 1,5 jaar.
Maar ja, ik vind sowieso heel Leusden niks, en mijn mening is gebaseerd op 20 jaar daar wonen.

Ik moet nog steeds eens bij mn broer langs in Vathorst, die gozer woont daar ook al bijna een jaar
Ik bedoelde het nieuwe stuk van 't Vliet, aan de kant van waar de hockeyvelden waren.
En ik vind Leusden heel prettig wonen .
KuikenGuppy
  maandag 15 maart 2010 @ 20:25:00 #216
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_79183560
Het is trouwens echt tijd dat hier even flink wordt doorgepost. dan kan het volgende eel "op naar 2011 heten" , we slaan even een jaartje over.
It's you my love, you who are the stranger
pi_79183574
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Merson, woon jij hier?

Nee, ik heb een donkerblauwe Citroën Xsara, maar wél met een Twentesjaal op de hoedenplank

Van Amersfoort heb ik ook nog niet veel gezien (woon hier nu op de kop af anderhalve maand). Alleen m'n werk (de bieb), eigen straatje, de Dirk en de halve binnenstad. Wel een mooie binnenstad, moet ik zeggen
! Jeps, woon hier net 2 weken, voor een half jaartje maar.
Eerste wat ik zag was die auto, toen wilde ik al ergens aan gaan bellen om te vragen of ze toevallig FCT - NEC aan 't kijken waren, want dat miste ik door 't verhuizen.

Officieel is mijn straatnaam een plant, dus zal wel bloemenbuurt zijn. Ik woon in de bloemenbuurt. Route naar de bushalte ken ik. Het station. En de Dirk en de AH. En ben één keer bij de HEMA geweest. En heb ergens op een plein terrasjes opgebouwd zien worden in de zon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Merson op 15-03-2010 20:27:10 (Niet alleen de eerste wikipedia-zin lezen.) ]
pi_79185118
Hoi allemaal,

Ik woon nog niet zo lang in Vathorst (en iets langer in Amersfoort) en ik ken het hier wel een beetje maar het uitgaangsgedoe nog niet echt.

Waar kan je hier een beetje leuke mensen ontmoeten?
(hint hint ... voor een amersfoort Meet&greet)

mvg,

-Engel-
  maandag 15 maart 2010 @ 21:18:58 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79186239
Sja, wat voor iets zoek je, Engel?

Ben je een metalhead, bandjesfreak, kakker, of een skihutganger? .
En hoe oud ben je?
KuikenGuppy
pi_79186305
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Bloemenbuurt
Bloemenbuurt Vond ik 1 van de engste stukjes, zelf woonde ik achter de Speeltuin 't Soesterkwartier.. Bomenbuurt dus...

Twente sjaaltjes wat? Twentenaren die allemaal naar 't SK gaan? Ik zag niks van Twente en kwam met me boeren accent in zo'n wijk wonen
pi_79187734
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:18 schreef Burdie het volgende:
Sja, wat voor iets zoek je, Engel?

Ben je een metalhead, bandjesfreak, kakker, of een skihutganger? .
En hoe oud ben je?
Ik zoek aardige mensen die wel van een leuke avond houden (er moet een beetje gedanst kunnen worden)
Mijn muzieksmaak is vrij breed dus ik denk niet dat ik makkelijk in een "hokje" gestopt kan worden.

Ik ben 30 (en volgens mijn neefje zou ik dan naar Vyssotski of zo moeten gaan<<< maar als ik daar overdag langskom ziet dat er nu niet echt uit als een danstent) << of vergis ik mij dan?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:55:25 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79188371
Dansen weet ik niet, maar wat ik zelf een erg leuke tent vindt is 't Nonnetje.
Vyssotski ken ik ook alleen maar als restaurant.

Als je leuke mensen wilt leren kennen, kan ik je Chez Barbara aanraden: het is een rondreizend huiskamerrestaurant met een hoop lieve, sociale mensen die allemaal wel open staan voor nieuwe contacten en vriendschappen. Zie: www.chezbarbara.nl

Iemand hier bekend met Cafe Cuba Libre? Lijkt mij ook wel een gezellige kroeg namelijk. Kan je daar dansen?
KuikenGuppy
pi_79188546
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:55 schreef Burdie het volgende:
Dansen weet ik niet, maar wat ik zelf een erg leuke tent vindt is 't Nonnetje.
Vyssotski ken ik ook alleen maar als restaurant.

Als je leuke mensen wilt leren kennen, kan ik je Chez Barbara aanraden: het is een rondreizend huiskamerrestaurant met een hoop lieve, sociale mensen die allemaal wel open staan voor nieuwe contacten en vriendschappen. Zie: www.chezbarbara.nl

Iemand hier bekend met Cafe Cuba Libre? Lijkt mij ook wel een gezellige kroeg namelijk. Kan je daar dansen?
Dat Chez barbara klinkt in ieder geval al goed.... een lekker hapje eten met een groep is altijd goed voor een bepaalde sfeer
  maandag 15 maart 2010 @ 22:03:29 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79188879
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Dat Chez barbara klinkt in ieder geval al goed.... een lekker hapje eten met een groep is altijd goed voor een bepaalde sfeer
mijn vriend en ik wonen sinds 1,5 jaar in Leusden en hebben via Chez Barbara snel een hoop nieuwe mensen leren kennen toen we hier kwamen wonen .
KuikenGuppy
pi_79189171
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

mijn vriend en ik wonen sinds 1,5 jaar in Leusden en hebben via Chez Barbara snel een hoop nieuwe mensen leren kennen toen we hier kwamen wonen .
hoe vaak worden die etentjes georganiseerd?
Er staan geen data op de site.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')