Luister mee via Radio 2 of via de stream op het internet.quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
te laat!quote:
Vond wel dat je dat verdiendequote:Op zondag 28 december 2008 14:25 schreef peaceman het volgende:
tsss niet eens een naamtopic voor mij?
Zijn jullie niet trots ofzo?
Lijkt er toch in de verste verte niet op..quote:Op zondag 28 december 2008 14:25 schreef Wexy het volgende:
blinded by the light.
en moet zeggen... ik heb ook lang volgehouden dat dit ELO was
Ik heb hem net gehad, dat naamtopicquote:Op zondag 28 december 2008 14:25 schreef peaceman het volgende:
quote:Op zondag 28 december 2008 14:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Niemand opende een topic dan doe ik dat maar.
quote:Op zondag 28 december 2008 14:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb hem net gehad, dat naamtopic![]()
Die fout maakte ik ook en op internet (destijds via Napster/Kazaa) werd deze veelal 'mislabeled' alszijnde ELO . . .quote:Op zondag 28 december 2008 14:23 schreef Terreros85 het volgende:
Altijd gedacht dat deze van ELO was
Zit nog steeds bij The Strokes. En zelf heeft ie al 2 albums gemaakt jaquote:Op zondag 28 december 2008 14:27 schreef Terreros85 het volgende:
De zoon van Albert Hammond had dit jaar een aardig solo-album.
Hij zat ook bij The Strokes als ik me niet vergis
Ik ben wel trots. Je bent nu een bekende Nederlander.quote:Op zondag 28 december 2008 14:25 schreef peaceman het volgende:
Zijn jullie niet trots ofzo?
Inderdaadquote:Op zondag 28 december 2008 14:28 schreef ThunderChild het volgende:
Waarom geen "Waar Peaceman op de radio was" als TT ??
Wil je mijn handtekening?quote:Op zondag 28 december 2008 14:28 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik ben wel trots. Je bent nu een bekende Nederlander.
En daar ben ik dan mee getrouwd zelfs en draag ik zijn kind....quote:Op zondag 28 december 2008 14:28 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik ben wel trots. Je bent nu een bekende Nederlander.
GFC is een leuk nummerquote:Op zondag 28 december 2008 14:28 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Zit nog steeds bij The Strokes. En zelf heeft ie al 2 albums gemaakt ja.
Hartstikkequote:Op zondag 28 december 2008 14:25 schreef peaceman het volgende:
Zijn jullie niet trots ofzo?![]()
quote:Op zondag 28 december 2008 14:30 schreef Wexy het volgende:
ik ga even pauze houden.
heb toch niets met Toon
+ was ik maar het bloed dat door jouw lichaam stroomt, dan sliep ik in je hart en ik woonde in je hoofd.quote:Op zondag 28 december 2008 14:37 schreef Terreros85 het volgende:
'Was ik maar een dichter, dan kon ik dichter bij je zijn'
Eén van de meest briljante zinnen in een liedje
Had gekund iddquote:Op zondag 28 december 2008 14:41 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Jij had dit topic mooi kunnen openen vriend, je hebt de vorige gesloten dus eh
Dat is nou jammer dat die achter toon aan kwam....quote:Op zondag 28 december 2008 14:38 schreef Diaan73 het volgende:
Ik wilde hem toch nog even posten:
Ik zie hoe landen zich verscheuren
Ik voel de kanker van cynisme
Ik zie de mensen zonder dromen
Ze vluchten in goedkope luxe
In de ontevreden steden
Jaagt de haat door oude straten
De dreiging komt steeds dichterbij
Maar ik, ik heb een medicijn
Ik heb je lief
Ik heb je liever
Liever dan mijn leven
Dan om het even wat
Ik heb je lief
Ik heb je liever
Liever liefste
Elke dag
Wat ik ook wil zeggen
Jij krijgt mijn woorden klein
Was ik maar een dichter
Dan kon ik dichter bij jou zijn
Was ik maar het bloed
Dat door jouw lichaam stroomt
Dan sliep ik in je hart
En ik woonde in jouw hoofd
Want ik heb je lief
Ik heb je liever
Liever dan mijn leven
Dan om het even wat
Ik, ik heb je lief
Ik heb je liever
Liever Liefste
Elke dag
Ik heb je liever Liefste
Elke dag
Ik heb je liever Liefste
Elke dag
Ik heb je liever liefste
Ben geen Toonhater... heb er alleen weinig tot niets mee... dus kan mooi op pauze in die tijdquote:Op zondag 28 december 2008 14:34 schreef NanKing het volgende:
Wat een Toon haters hier. Ik vind 'm geweldig.
Neem aan dat dat ctrl v moest zijn?quote:
ligt aan jouw laptop hoor, mijn laptop is heel snel... of het ligt gewoon aan de persoon die ervoor zit.quote:
Trager dan mijn internet verbinding ?? Kan helemaal nie . . .quote:
Snifquote:Op zondag 28 december 2008 14:56 schreef Diaan73 het volgende:
TC balen van je internetverbinding.
quote:Op zondag 28 december 2008 14:59 schreef RichardRichard het volgende:
1058 1131 Beatles - I saw her standing there (1963)
Is mijn moeders laptopquote:Op zondag 28 december 2008 14:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
ligt aan jouw laptop hoor, mijn laptop is heel snel... of het ligt gewoon aan de persoon die ervoor zit.
TC balen van je internetverbinding.
oh, Wicked Game natuurlijk. Heb vanmorgen beelden van de musical Wicked zitten kijkenquote:Op zondag 28 december 2008 15:01 schreef Susi het volgende:
Tainted Love, Wicked, Don't Let the Sun go down on me...
Ik heb er zin in
Wij hebben allebei, de laptop vind ik erg prettig, maar de vaste pc is wel wat sneller, dat klopt. Maar ik ben inmiddels helemaal aan de laptop gewend omdat ik daar meestal voor zit.quote:Op zondag 28 december 2008 15:01 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Is mijn moeders laptop
Mijn pc heeft wat kuren en ik overweeg een laptop, dus heb die van haar te leen om te kijken of het bevalt,
Vooralsnog merk ik regelmatig dat ik sneller ben dan de laptop is
mag wel een stuk hoger iddquote:Op zondag 28 december 2008 15:05 schreef cafca het volgende:
Dat Patti Smith zo laag staat snap ik ook niet
Ik merk zelf ook dat je makkelijker de laptop pakt ipv de gewone pc. Bij de gewone pc moet je er echt voor gaan zitten...quote:Op zondag 28 december 2008 15:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij hebben allebei, de laptop vind ik erg prettig, maar de vaste pc is wel wat sneller, dat klopt. Maar ik ben inmiddels helemaal aan de laptop gewend omdat ik daar meestal voor zit.
Dat heb ik met Everything she wants van Wham.quote:Op zondag 28 december 2008 15:06 schreef cafca het volgende:
En tainted love is voor mij echt jeugdsentiment, peace!
We hebben hier 3 pc's, en nog geen laptop. Misschien maar eentje kopen voor erbij, maar niet als vervanging. Om te internetten gaat het wel, maar zie me hier nog niet serieus op kunnen werken.quote:Op zondag 28 december 2008 15:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij hebben allebei, de laptop vind ik erg prettig, maar de vaste pc is wel wat sneller, dat klopt. Maar ik ben inmiddels helemaal aan de laptop gewend omdat ik daar meestal voor zit.
Mee eensquote:Op zondag 28 december 2008 15:03 schreef peaceman het volgende:
Tja dat Tained love heb ik nou wel een keer gehoord.
3quote:Op zondag 28 december 2008 15:08 schreef D.Rose het volgende:
[..]
We hebben hier 3 pc's, en nog geen laptop. Misschien maar eentje kopen voor erbij, maar niet als vervanging. Om te internetten gaat het wel, maar zie me hier nog niet serieus op kunnen werken.
idd dat geeft best wel wat kippenvelquote:Op zondag 28 december 2008 15:08 schreef Susi het volgende:
Het gejuich als 'Ladies and gentlemen, mister Elton John' geroepen wordt is geweldig
1 is reserve, de andere 2 staan op (in eigenlijk) het bureau wat ik gebouwd heb speciaal voor de pc'squote:Op zondag 28 december 2008 15:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
3heb je daar ruimte voor? Ik vind 1 in de woonkamer al veel
maar wij gebruiken ze ook alleen maar voor internet en niet om te werken..
dan doen we op kantoor.
quote:
die versie vind ik dan weer minder.quote:
Boven of beneden? Wij hebben zo'n pc kast in de woonkamer staan, anders zie ik Peaceman helemaal nooit meerquote:Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef D.Rose het volgende:
[..]
1 is reserve, de andere 2 staan op (in eigenlijk) het bureau wat ik gebouwd heb speciaal voor de pc's
Bovenquote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Boven of beneden? Wij hebben zo'n pc kast in de woonkamer staan, anders zie ik Peaceman helemaal nooit meer![]()
We hebben nu ook boven geen kamer meer over voor de pc...
Heb even een stukje gekeken maar dit is toch een van zn betere liedjes dan... hier zit tenminste nog een soort van melodie in. Al zijn andere nummers zijn echt helemaal niets.quote:
Leuk toch aan 1 hele muur in de woonkamer?? Ik moet er niet aan denken zeg.quote:Op zondag 28 december 2008 15:16 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Boven
Een bureau van 5 meter in de woonkamer vond ik wat overdreven
Dope show en I don't like the drugs, but the drugs like me. (geweldige titel die laatstequote:Op zondag 28 december 2008 15:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb even een stukje gekeken maar dit is toch een van zn betere liedjes dan... hier zit tenminste nog een soort van melodie in. Al zijn andere nummers zijn echt helemaal niets.
Ja is goed.... doe jij de volgende nog? Ik kan nog tot ong. 16:30 uur.... dan gaan we een spel doen met Twan.quote:
Mja... of misschien Ride my See-saw... ik twijfel tussen die twee.quote:Op zondag 28 december 2008 15:18 schreef Homdeck het volgende:
Question van Moody Blues is toch wel de beste
Go Nowquote:Op zondag 28 december 2008 15:18 schreef Homdeck het volgende:
Question van Moody Blues is toch wel de beste
Wij hebben geen muur vrij. Daarbij houd ik van wat ruimte in de woonkamer en zo'n bureau maakt het gelijk zo vol.quote:Op zondag 28 december 2008 15:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Leuk toch aan 1 hele muur in de woonkamer?? Ik moet er niet aan denken zeg.
Wiens cam?quote:Op zondag 28 december 2008 15:19 schreef Susi het volgende:
De webcam doet het niet hier, bij jullie wel ?
Mooi hoorquote:Op zondag 28 december 2008 15:20 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Wij hebben geen muur vrij. Daarbij houd ik van wat ruimte in de woonkamer en zo'n bureau maakt het gelijk zo vol.
Daarbij hebben we 3 slaapkamers 'over'
Het bureau (toen ie in aanbouw was):
[ afbeelding ]
Hieraan luister ik nu top 2000 (om ff on-topic te blijven)
Nights In White Satin.quote:Op zondag 28 december 2008 15:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mja... of misschien Ride my See-saw... ik twijfel tussen die twee.
Mijn vriendin is hier niet welkom, dat vind mijn vrouw niet leukquote:Op zondag 28 december 2008 15:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Mooi hoorEn je vriendin? Zit zij dan ook boven? Wij luisteren samen in de woonkamer.....wel zo gezellig.
Ik dacht toch echt dat ik iets over een webcam hoorde, dat z'n assistente er naar zwaaide of ietsquote:
quote:Op zondag 28 december 2008 15:25 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Mijn vriendin is hier niet welkom, dat vind mijn vrouw niet leuk
Zij zit er vaak ookNu niet, nu ligt ze op de bank te hangen
Niet? wat flauw van je vrouw. Toch een gezellige bende om je vriendin en je vrouw er samen te hebben?quote:Op zondag 28 december 2008 15:25 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Mijn vriendin is hier niet welkom, dat vind mijn vrouw niet leuk
Zij zit er vaak ookNu niet, nu ligt ze op de bank te hangen
Niet meegekregenquote:Op zondag 28 december 2008 15:25 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat ik iets over een webcam hoorde, dat z'n assistente er naar zwaaide of iets
quote:Een dame als een toverfee
In een grote BMW
Wil je van 't trottoir afracen
't Zal wel Anita Meyer wezen
Met d'r vent in de WW
Amsterdam holadiee
Kijk, met jou kan ik pratenquote:Op zondag 28 december 2008 15:26 schreef Wexy het volgende:
[..]
Niet? wat flauw van je vrouw. Toch een gezellige bende om je vriendin en je vrouw er samen te hebben?
quote:Op zondag 28 december 2008 15:29 schreef Gitaarmat het volgende:
ik ga lekker kalkoen eten straks en rollade vanavond ben ik weer van de partij
Zo jij hebt niet lang geslapen. ..quote:Op zondag 28 december 2008 15:30 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij hebben ze ook webcams in de studio idd
En goeiemorgen!
Forever autumn was ook ingekort, maar gelukkig hebben we altijd de plaat nogquote:Op zondag 28 december 2008 15:17 schreef peaceman het volgende:
Het volgende uur deze:
Jeff Wayne & Justin Hayward The eve of the war 1978 0:04:33
De korte versie!![]()
ik heb nog een uur ligen lezen in bed ookquote:
Goedevandaagquote:Op zondag 28 december 2008 15:30 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij hebben ze ook webcams in de studio idd
En goeiemorgen!
jan waynequote:Op zondag 28 december 2008 15:41 schreef Isabeau het volgende:
Hey, hier ken ik alleen aan cover vanmaar van wie?
Jan Wayne?quote:Op zondag 28 december 2008 15:41 schreef Isabeau het volgende:
10,000 maniacs, hoop ik voor jequote:Op zondag 28 december 2008 15:41 schreef Isabeau het volgende:
Cover =quote:Op zondag 28 december 2008 15:41 schreef Isabeau het volgende:
Beidequote:Op zondag 28 december 2008 15:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
je had in 1991 geen (M)TV zeker
Meestal waar, maar er zijn uitzonderingen.quote:
Frederick, voor haar toenmalige verloofde Fred Sonic Smith, vind ik 1 van de mooiste nummers ooitquote:Op zondag 28 december 2008 15:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Cover =
Dancing barefoot vind ik trouwens beter van haar . . .
Absoluut, ook in deze lijst staan betere covers dan originelen.quote:Op zondag 28 december 2008 15:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Meestal waar, maar er zijn uitzonderingen.
Da's een knap oude foto, nog met Brian Eno. En die was vlot vertrokken.quote:
All along the watchtower en Hallelujah bijvoorbeeld.quote:Op zondag 28 december 2008 15:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Absoluut, ook in deze lijst staan betere covers dan originelen.
Everlasting Love, I Put A Spell On Youquote:Op zondag 28 december 2008 15:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
All along the watchtower en Hallelujah bijvoorbeeld.
jaloers?quote:Op zondag 28 december 2008 15:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat kapsel van Brian Eno heerscht
wat kun je dan afspelen?quote:Op zondag 28 december 2008 15:55 schreef cafca het volgende:
Grmbl....ik krijg die live player niet aan de gang op mn iPhone....
Seasons in the sun..quote:Op zondag 28 december 2008 15:56 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Everlasting Love, I Put A Spell On You
ik gebruik altijd nederland.fmquote:
Zitten een paar mooie nummers tussenquote:Op zondag 28 december 2008 15:58 schreef D.Rose het volgende:
1040 Julie Covington Don't cry for me Argentina
1041 Melanie & Edwin Hawkins singers Lay down (Candles in the rain)
1042 Cliff Richard The young ones
1043 Jim Reeves I love you because
1044 Unit Gloria The last seven days
1045 Doe Maar Belle Helene
1046 Boudewijn de Groot Kinderballade
1047 Stevie Wonder Superstition
1048 Jeff Wayne & Justin Hayward The eve of the war
1049 Marianne Faithfull As tears go by
1050 Acda & De Munnik Lopen tot de zon komt
1051 Frankie goes to Hollywood Relax
1052 Beatles For no one
1053 James Taylor Fire and rain
Ieder uur heeft wel wat leuksquote:Op zondag 28 december 2008 16:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zitten een paar mooie nummers tussen
Das waar... alleen de reclames duren nu zo lang...quote:
Boudewijn de Groot, Beatlesquote:Op zondag 28 december 2008 16:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zitten een paar mooie nummers tussen
Ik ken het nietquote:Op zondag 28 december 2008 16:17 schreef Isabeau het volgende:
Dit is mijn lievelingsnummer van Acda en de Munnik
op 616 zie ikquote:Op zondag 28 december 2008 16:20 schreef Homdeck het volgende:
mooivan de stones staat hoger neem ik aan?
Dat is waar...quote:Op zondag 28 december 2008 16:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoorde het voor het eerst vlak nadat mijn ex me verliet en dan maakt zo'n tekst altijd meer indruk. En zo
Vooral deze zin raakte me toen heel erg:quote:
Nog nietdus....quote:Op zondag 28 december 2008 16:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral deze zin raakte me toen heel erg:
Wat we samen vroeger droomden
Weet de helft van ons niet meer
Nou ja, raakt me...ik doe net of ik er over heen ben![]()
awwquote:Op zondag 28 december 2008 16:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 december 2008 16:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 december 2008 16:28 schreef peaceman het volgende:
Wij gaan zo even de kleine vermaken...
Vandaar vast even mijn mening over het volgende uur:
1039 Aretha Franklin Spanish Harlem
1038 Bob Carlisle Butterfly kisses![]()
1037 Spandau Ballet Gold![]()
1036 Redbone We were all wounded at Wounded Knee![]()
1035 Osmonds Crazy horses
1034 Billy Joel Just the way you are![]()
1033 Moody Blues Go now![]()
1032 Electric Light Orchestra Don't bring me down![]()
1031 Marlene Dietrich Sag mir wo die Blumen sind![]()
1030 Aerosmith I don't want to miss a thing![]()
1029 Fleetwood Mac Tusk![]()
![]()
![]()
1028 Peter Frampton Show me the way![]()
1027 Cats Where have I been wrong![]()
1026 Randy Newman Birmingham
Dank jequote:Op zondag 28 december 2008 16:28 schreef peaceman het volgende:
Wij gaan zo even de kleine vermaken...
Vandaar vast even mijn mening over het volgende uur:
Ik ook niet, zag het pas toen ik hem opzochtquote:Op zondag 28 december 2008 16:34 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Absoluut, ik wist niet dat die van hem was
Veel plezierquote:Op zondag 28 december 2008 16:36 schreef Isabeau het volgende:
Weer een nederlands nummer
Ik ga me aankleden en naar mijn ouders
Dan zal op nummer 2 verslaving staan ofzoiets.quote:Op zondag 28 december 2008 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Ach, nou ja, ik heb in ieder geval geleerd dat èlke vent vreemd kan gaan, ook de mannen waar je het totáál niet van verwacht. Verder kan èlke relatie kapot, ook als hij dagelijks zegt dat je geweldig bent en dat hij zoveel van je houdtWijze lessen hè
Ook zo leuk voor een volgende partner dat je voor altijd denkt: jij kan ook vreemd gaan, maakt niet uit wat je allemaal zegt.
En er bestaan héél veel liefdesverdrietliedjesEcht héél héél veel.
Zou wel eens interessant zijn om te kijken waar de nummers in de top 2000 allemaal overgaan. Op 1 zal liefde wel staanGokje hoor.
Verrek krijg ik net een telefoontje tijdens zo'n ontiegelijk mooi nummer!!quote:Op zondag 28 december 2008 16:35 schreef cafca het volgende:
Het is dus toch zover gekomen
Dat jij hier naast me ligt
En in de schemer van de ochtend
Kijk ik naar je gezicht
Je bent dezelfde maar toch anders
Zo heb ik jou nog nooit gezien
Je bent ineens geen kind meer
Maar zo mooi en minstens zeventien
Oe belle Hélène
Hélène ma belle
Oe belle Hélène
Hélène ma belle
Ik weet niet of het goed of slecht is
Dat ik met je vrijen wou
En wat een ander ook mag zeggen
Ik vond het fijn bij jou
Zoals je naast me ligt te slapen
Zo heb ik jou nog nooit gezien
Je lijkt ineens geen kind meer
Maar zo mooi en minstens zeventien
Oe belle Hélène
Hélène ma belle
Oe belle Hélène
Hélène ma belle
Heeft zij er ook nog ingezeten ??quote:Op zondag 28 december 2008 16:36 schreef Ferdo het volgende:
[ afbeelding ]
Het groepje van Robert Long en zijn opvolgster Bonnie St. Clair.
Oké, is goed. Ik ben hier tot 20:00.quote:Op zondag 28 december 2008 16:47 schreef cafca het volgende:
[..]
Ga jij maar verder dan....ik ga zo eten koken
mag het wel in een teiltje dan?quote:
Deze kan ik niet meer luisteren zonder aan mn opa te denken dus ben blij dat ik net op pauze wasquote:Op zondag 28 december 2008 16:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Julie Covington - Don't cry for me Argentina
excact dezelfde ook nogquote:
ik twijfelde nog over deze:quote:
Hoe decadent!quote:Op zondag 28 december 2008 17:17 schreef Wexy het volgende:
[..]
ik twijfelde nog over deze:
[ afbeelding ]
Macbookquote:Op zondag 28 december 2008 17:17 schreef Wexy het volgende:
[..]
ik twijfelde nog over deze:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |