abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64739548
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:55 schreef Empje het volgende:

Ik zal dat boekje eens een keer opzoeken. Heb ook al geprobeerd een Dr. Phil boek te lezen (lacht u maar!) maar daar kwam ik tot pagina 25... Omdat ik 't las voor slapengaan en na 2 blz ik in slaap viel
Zo erg is Dr. Phil niet. Hij is wat mediageil en trekt op met Oprah, daarom vinden sommige mensen hem laughable.

Maar hij is wel lekker recht voor zn raap en weet heel goed waar hij mee bezig is. De mooiste uitspraak van hem vind ik:

"You teach people how to treat you"

Dus hoe mensen met jou omgaan, daar ben jij zeker debet aan. Of je nou extravert of introvert bent.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_64792376

[ Bericht 100% gewijzigd door marijke1986 op 09-01-2009 11:55:37 ]
pi_64792992
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:25 schreef Caspian het volgende:
Heel herkenbaar. Ik ga ongeveer hetzelfde door. Ik heb ook met een psycholoog gepraat, en ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk door stress komt. Deze stress veroorzaakt een 'anxiety disorder', wat dus in houdt dat ik ook altijd aan het piekeren en nadenken ben. Soms over logische dingen, idd wat ik moet doen, of problemen die ik heb, maar soms ook over 'niks'.

Heb je ook last van angstaanvallen? Want die steken bij mij ook (regelmatig) de kop op.

Zodra ik terug in Nederland ben (over een maand, ik zit nu voor m'n studie in het buitenland) ga ik er in ieder geval serieus achteraan. Ik wil vooral weten hoe ernstig het is, of het tijdelijk of blijvend is, en of ik eventueel aan therapie of medicatie moet gaan denken. Vooral dat laatste is echt een uiterste, maar ik sta er wel voor open. Hopelijk is het van tijdelijke aard.
Ik heb ook zo'n periode gehad
  donderdag 8 januari 2009 @ 02:03:34 #54
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_64797850
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:06 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n periode gehad
Vertel erover, please. Jouw ervaring kunnen/zullen nuttig voor anderen (mij) zijn.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  donderdag 8 januari 2009 @ 02:30:31 #55
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_64798045
TVP, want herkenbaar.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_64903222
Herkenbaar idd. Heeft er iemand last van angstaanvallen?
Ik heb wel een soort van, als ik lang alleen in huis ben trip ik soms helemaal O.o wel steeds minder last van nu ik ouder wordt (ben 16 nu) dan denk je toch steeds sneller van stel je niet zo aan
pi_64907755
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:10 schreef codemss het volgende:
Herkenbaar idd. Heeft er iemand last van angstaanvallen?
Ik heb wel een soort van, als ik lang alleen in huis ben trip ik soms helemaal O.o wel steeds minder last van nu ik ouder wordt (ben 16 nu) dan denk je toch steeds sneller van stel je niet zo aan
Ik heb angst/paniekaanvallen. Je raakt ergens zo van in de ban dat het je inderdaad geen controle meer hebt over je lichaam. Het begint vaak met bepaalde gedachtes of een situatie, daar kom je dan niet goed uit (je hebt geen oplossing/antwoord). En dan kan het volgende gebeuren:

-Je ademhaling raakt van slag: je gaat heel snel in en uitademen. Daardoor word je ziek: je houdt niet genoeg koolstofdioxide binnen.
-Je kan dan gaan trillen/beven.
-Hartkloppingen krijgen: je hart gaat heel snel kloppen.
-Erg gaan huilen en zwaar in de war zijn.
-Je kan gigantisch misselijk worden (en overgeven)
-Je kan aan de diarree gaan

Ik heb al het bovenstaande die zich ook in deze volgorde voordoet. Sommige mensen hebben niet alles, maar dat maakt het niet minder vervelend. Paniek- of angstaanvallen worden veroorzaakt door jawel: angsten die je hebt. Soms weet je niet eens wát dat precies is, maar daar kan je huisarts je wel bij helpen. Die kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog, en dat kan je veel goeddoen
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')