quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:10 schreef codemss het volgende:Herkenbaar idd. Heeft er iemand last van angstaanvallen?
Ik heb wel een soort van, als ik lang alleen in huis ben trip ik soms helemaal O.o wel steeds minder last van nu ik ouder wordt (ben 16 nu) dan denk je toch steeds sneller van stel je niet zo aan
Ik heb angst/paniekaanvallen. Je raakt ergens zo van in de ban dat het je inderdaad geen controle meer hebt over je lichaam. Het begint vaak met bepaalde gedachtes of een situatie, daar kom je dan niet goed uit (je hebt geen oplossing/antwoord). En dan kan het volgende gebeuren:
-Je ademhaling raakt van slag: je gaat heel snel in en uitademen. Daardoor word je ziek: je houdt niet genoeg koolstofdioxide binnen.
-Je kan dan gaan trillen/beven.
-Hartkloppingen krijgen: je hart gaat heel snel kloppen.
-Erg gaan huilen en zwaar in de war zijn.
-Je kan gigantisch misselijk worden (en overgeven)
-Je kan aan de diarree gaan
Ik heb al het bovenstaande die zich ook in deze volgorde voordoet. Sommige mensen hebben niet alles, maar dat maakt het niet minder vervelend. Paniek- of angstaanvallen worden veroorzaakt door jawel: angsten die je hebt. Soms weet je niet eens wát dat precies is, maar daar kan je huisarts je wel bij helpen. Die kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog, en dat kan je veel goeddoen