Ow, precies datzelfde heb ik ook ja. Iedereen ziet mij altijd als de lolbroek, nooit te serieus in gezelschappen, ook mijn ouders zien mij zo. Ik praat ook niet makkelijk over emoties en zal dat ook niet gauw met zomaar iedereen doen. Het scheelt een hele hoop inderdaad als je iemand hebt om gewoon de alledaagse dingen mee te delen. Ik mis dat nu ook. Meer dan een jaar geleden belde ik wel nog bijna dagelijks met een goeie vriendin van me, gewoon om de dagelijkse gang van zaken te bespreken, over hoe het ging op je werk en waar je was geweest, zo'n simpele dingen... Daar kon ik dan ook goed mijn verhaal kwijt als ik ergens mee zat en toen voelde ik me ook veel rustiger qua denken, maar ja, ze kreeg een relatie en dan verwatert dat toch vanzelf, nu ben ik blij als ik haar al één keer per maand spreek. Maar ik wil ook vaak tegenover veel mensen niet als "zielig" overkomen, gauw wordt er dan gezegd dat je je maar wat aanstelt. Zo ook mijn ouders, als ik ergens mee zit, zal ik ze dit echt pas als laatste vertellen denk ik (en ik ga verder vrij open met mijn ouders om) Ik moet de persoon ook écht vertrouwen en als gelijkwaardig beschouwen, als ik ook maar het minste of geringste vermoed dat iemand dat gaat doorvertellen o.i.d. dan houd ik liever mijn mond. Dit zijn echt maar twee/drie mensen bij wie ik dat dan ook doe en helaas spreek ik die te weinig. (can't blame them, ze hebben ook hun eigen leventje) Iemand waarbij je je verhaal kwijt kunt is zó fijn om te hebben, dat scheelt zeker wat kopzorgen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:45 schreef Boefie het volgende:
Het is bij mij wel het geval dat ik heel slecht over emoties kan praten, terwijl ik juist bestwel een gevoelig persoon ben. Iedereen die ik ken kent een hele andere kant van mij, als ik bij vrienden/vriendinnen ben, kent iedereen mij als de "grapjas" zegmaar, maak altijd leuk met iedereen een praatje, en kan met iedereen lachen. Ze weten helemaal niet van mij dat ik zo erg over dingen kan nadenken en er mee kan zitten. zelfs mijn ouders kennen mij zo helemaal niet. Ik heb dus ook niet echt een persoon waar ik mijn verhaal kwijt bij kan. misschien dat het daar ook gedeeltelijk door komt, ik denk dat als ik ergens mijn verhaal kwijt kon het al een hele hoop zou schelen, en ik misschien minder zou denken.
Ik weet niet ofdat dit bij jullie ook zo is..
Klinkt heel erg bekent, hoewel ik niet ga hyperventileren bij mijn paniekaanvallen. Gelukkig.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:58 schreef Empje het volgende:
Heb ik ook gehad... Dat je eerst zielsgelukkig bent en dan opeens jezelf vragen gaat stellen waar je niet een antwoord op hebt, zoals: 'ben ik verliefd? Hou ik van hem? Hoe weet ik dat? Moet ik het uitmaken? Waarom dan?' enz. Je doet het jezelf aan en toch kan je er niets aan doen.
Ik raakte zodanig in paniek dat ik paniekaanvallen kreeg. Ik ging dan hyperventileren. Daarbij houd je niet genoeg koolstofdioxide in je lichaam terwijl je wel genoeg zuurstof binnen krijgt: daardoor ga je je megaberoerd voelen en kun je gaan overgeven, diarree krijgen, hartkloppingen, trillen/beven enz. Ik ben toen iets meer dan een week bij mijn ouders gaan logeren, omdat ik door alle gedachtes en nerveuze gevoelens niet goed voor mezelf kon zorgen. Van de ene week op de ander was ik van normaal mens een wrak geworden.
Wat mij geholpen heeft is therapie. Zulke dingen gebeuren niet zomaar, het heeft altijd een reden ook al heb je geen idee wat dat zou kunnen zijn. Dus misschien is dat een optie?
Ik had 't juist andersom. Ik werd verliefd op een normale jongen (hahaha) en dat ging 6 mnd hartstikke goed en opeens begon ik zo na te denken. Nu nog denk ik regelmatig dat ik met hem moet breken omdat ik niet significante verliefdheidsgevoelens meer heb. Ik moest serieus van de zielenknijper horen dat dat een proces is en dat dit doodgewoon is, ook al WIST ik dat wel maar VOELDE dat niet zo. Zwaar debiel.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:19 schreef Caspian het volgende:
[..]
Klinkt heel erg bekent, hoewel ik niet ga hyperventileren bij mijn paniekaanvallen. Gelukkig.
De laatste weken gaat het trouwens erg goed met me. Ik heb een aantal lange busreizen gehad, en veel in het openbaar vervoer (in London) gezeten, en ik heb geen enkele paniekaanval gehad.![]()
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik meer dingen gewoon ben aan gaan nemen. Ik ben nu tot over m'n oren verlieft geworden op een meisje, en in plaats van gaan twijfelen en nadenken over m'n eigen gevoelens, heb ik geaccepteerd dat dat nu eenmaal is hoe ik me voel. Daar ben ik naar gaan handelen, en ik moet zeggen dat ik veel minder nadenk dan, zeg, een maand geleden. Erg fijn.
Ooooh, is het zo simpel?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Stefanovich het volgende:
Het komt allemaal door society!!! Nee even zonder gekheid, tegenwoordig hebben zoveel mensen hier last van.... ik ben er ook één van. Als je rust in je hoofd hebt, dus niet zoveel nadenkt, en gewoon jezelf en het heden accepteert en al het andere vergeet, voel je je zoveel beter, ben je veel productiever en het is ook nog eens gezonder.
Het is miss simpel gezegd, maar er zit wel een kern van waarheid in en ik ervaar het wel zo...quote:
Hier heb ik ook wel vaak last van ja, alleen misschien in iets mindere mate, geen hyperventilatie (scheelt soms niet veel) maar voor de rest wel ongeveer alles wat jij beschrijft.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:58 schreef Empje het volgende:
Heb ik ook gehad... Dat je eerst zielsgelukkig bent en dan opeens jezelf vragen gaat stellen waar je niet een antwoord op hebt, zoals: 'ben ik verliefd? Hou ik van hem? Hoe weet ik dat? Moet ik het uitmaken? Waarom dan?' enz. Je doet het jezelf aan en toch kan je er niets aan doen.
Ik raakte zodanig in paniek dat ik paniekaanvallen kreeg. Ik ging dan hyperventileren. Daarbij houd je niet genoeg koolstofdioxide in je lichaam terwijl je wel genoeg zuurstof binnen krijgt: daardoor ga je je megaberoerd voelen en kun je gaan overgeven, diarree krijgen, hartkloppingen, trillen/beven enz. Ik ben toen iets meer dan een week bij mijn ouders gaan logeren, omdat ik door alle gedachtes en nerveuze gevoelens niet goed voor mezelf kon zorgen. Van de ene week op de ander was ik van normaal mens een wrak geworden.
Wat mij geholpen heeft is therapie. Zulke dingen gebeuren niet zomaar, het heeft altijd een reden ook al heb je geen idee wat dat zou kunnen zijn. Dus misschien is dat een optie?
Ik vind het heel vervelend voor je... En ik begrijp goed hoe je je voelt. Zeker wanneer je gestrest bent en je daardoor al super rot voelt komt er nog meer shit over je heenquote:Op maandag 5 januari 2009 20:15 schreef Caspian het volgende:
Hopla, en alsof het niet nog erger kon...
Vandaag alsnog 'iets' weten te fixen voor dat 2e essay, zodat ik in ieder geval iets heb kunnen inleveren. Hele dag op uni gezeten, hard eraan werken. Kom ik vanavond thuis, heb ik mailtje in m'n inbox van die meid waar ik zo verlieft op ben.
Heeft ze godverdomme toch voor die ander gekozen. Ik had zo'n goede kans, hell, ik dacht dat ik het zo'n beetje voor mekaar had, en dat had ik ook. Dat klinkt ook door in d'r mailtje... Eigenlijk wou ze het persoonlijk vertellen, maar omdat ik de hele dag op uni was kon ze me niet bereiken, en ze wou het me wel vertellen voor donderdag omdat we elkaar dan weer zien.
Klotezooi. Ik voel me nu écht waardeloos. Gelukkig weet ik dat het tijdelijk is, maar toch, op dit moment is alles goed klote.
Één ding is echter zeker: I'm not going down without a fight. Dit is de eerste keer in m'n leven dat ik echt bereid ben te knokken voor een meid, tot bloedens toe. Ze moet gewoon inzien dat ik de betere keus van de twee ben, en ik zal ervoor zorgen dat ze dat doet.
Maar toch... nu voel ik me echt kut.
Nee, maak je geen zorgen, ik ga niet stalken. Ik ben een verstandige jongen, en ik weet hoe ik hier mee om moet gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:19 schreef Empje het volgende:
[..]
Ik vind het heel vervelend voor je... En ik begrijp goed hoe je je voelt. Zeker wanneer je gestrest bent en je daardoor al super rot voelt komt er nog meer shit over je heen![]()
En dat meisje hè? Lijkt het je echt slim je als een mongool op haar te storten? Ik, als meisje, zou het namelijk mega vervelend vinden als iemand me na mijn keuze lastig gaat vallen ermee. Natuurlijk: je hebt het recht om je boos en afgewezen te voelen, maar wees heel voorzichtig in met wie je daarbij betrekt en wie je als zwart schaap daarvan aanwijst! Ik denk juist dat een beheerste afwezigheid juist wat aantrekkelijker is voor een meisje dan een soort van boze stalker...
Dat begrijp ik, heel goed, echt waar. Maar zoals ik zei, er zijn gewoon een paar dingen die ze moet weten. Als ik dat heb verteld, dan neem ik afstand.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik zou me als meisje eigenlijk heel benauwd voelen als iemand zich zo aandringt. Ik denk dat je het beter kan laten varen, op sommige dingen heb je (helaas) geen controle. Jij kunt niet voor haar bepalen voor wie ze moet kiezen, dat moet ze zelf doen.
Er zwemmen nog meer visjes in de zee, echt waar!
Eerst wel, nu is het een ongeleid projectiel geworden. Nu word ik eerst nerveus en begin dan pas met denken, omdat ik nerveus ben... Ja beetje moeilijk te volgen misschienquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha, ik heb ook de lerarenopleiding gedaan (maar ben met de zomervakantie van 2007 gestopt).
Empje, ben je nerveus wegens je gedachten? Als dat zo is... probeer voor de gein eens dat ene boekje, De kracht van het Nu in de praktijk. Ongelooflijk hoe goed dat werkt!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |