quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef mafkees01 het volgende:
Bij ons op me werk kunnen ze er ook wat van. Tis een bijbaantje, maar daar snappen ze echt geen fuck van normaal nederlands.
Kwam ik laatst aan, stond er op de deur:
DEUR DICHTHOUDEN. KACHEL BRANDT!
Brandt met dt
Waar mensen wel niet d'tjes en t'tjes achter plakken zeg
Bij ons op me werk kunnen ze er ook wat van. Tis een bijbaantje, maar daar snappen ze echt geen fuck van normaal nederlands.
Brandt met dt
Brandt met dt
quote:Op zondag 11 januari 2009 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Branden. De kachel is 3e pers. ev, dus stam + t. Je moet de deur dichthouden omdat de kachel brandt, dus. Waar zie jij een fout?
Ontzéttende sukkel dat je er bentquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef mafkees01 het volgende:
Brandt met dt
quote:Op zondag 11 januari 2009 20:02 schreef Zapper het volgende:
[..]
Ontzéttende sukkel dat je er bent![]()
En dan ook nog "me werk" schrijven
Waarschijnlijk werd deze zin geschreven/omgeroepen door een Achterhoeker. In de Achterhoek wordt de als/dan fout ontzettend vaak gemaakt. In de Nedersaksische taal (ja die is officieel) is het overigens wel correct. In het Nederlands uiteraard niet. In het Nedersaksisch taalgebied mag je ook nog altijd ongestraft met de ramen los auto rijdenquote:Op zondag 11 januari 2009 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:
NS omroepbericht:
"Deze trein rijdt niet verder als Doetinchem"...
Zin met hoofdletters is zo ongeveer het enige dat goed is in de hele replyquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef mafkees01 het volgende:
Brandt met dt
Ja raam en deur los is echt irritant.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:34 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
In het Nedersaksisch taalgebied mag je ook nog altijd ongestraft met de ramen los auto rijden
Damn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:54 schreef Soury het volgende:
Deze is van een aantal jaren geleden. Pagina groot achterop de Metro. Had dat ding nog..
Mijn collega heeft nog gebeld om te vragen of er nog plek was aangezien hij niet zo lang meer had te leven.![]()
[ afbeelding ]
Die houding vind ik misschien nog wel erger dan dat er eens een foutje in een tekst komt...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:07 schreef Copycat het volgende:
Toen ik de dame achter de counter erop wees, reageerde ze schouderophalend met 'Iedereen weet toch wat we bedoelen?' .
Foutje in de tekstquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die houding vind ik misschien nog wel erger dan dat er eens een foutje in een tekst komt...
Ik had het niet over die advertentie en zij ook niet. Ik sprak meer over foutjes in het algemeen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Foutje in de tekstHet staat overal
(in een advertentie voor een krant )
![]()
Sjagerijnquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik had het niet over die advertentie en zij ook niet. Ik sprak meer over foutjes in het algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |