Ja maar je kan overal van naar de klote gaan als je er niet mee om kan gaan. Ook van alcohol.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:06 schreef conleche het volgende:
Ik vind joints veel enger, omdat dat zo onvoorspelbaar is: vind er echt niets aan. Je raakt niet direct verslaafd aan drugs hoor. Bij mij is het nu een half jaar geleden dat ik een half pilletje heb gehad en daarvoor een jaar niet en in de tijd dat ik nog weleens coke deed, was dat eens in de maand of zo. Hoewel coke wel linke soep is, ik heb daar wel gevallen van gezien die er helemaal van naar de klote zijn gegaan...
o en heroine zal ik ook NOOIT proberen. Dat vind ik echt eng.

Ik heb mquote:Op zaterdag 27 december 2008 17:45 schreef P.F het volgende:
Even hoi zeggenHoe is het hier? Lekker gegeten? Heeft iedereen zijn pakje? Zijn er problemen?

Ik denk dat je gelijk hebt hoor! Je moet met alle drugs oppassen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar je kan overal van naar de klote gaan als je er niet mee om kan gaan. Ook van alcohol.
Een joint vind ik btw een stuk onschuldiger dan pillen. Je moet toch uitkijken met die dingen. Volgens mij is ´t niet zo goed voor je hersenen. Ook ´t idee dat je op chemische wijze je neurotransmitters activeert beangstigd me een beetje.

De een is gewoon gevoeliger voor verslaving en misbruik dan de ander. Ik kan een paar keer per jaar een pilletje doen zonder problemen en ik denk dat dat bij mij voor de meeste drugs geldt (al zal ik me ook niet aan heroïne wagen). Maar er zijn mensen die de verleiding niet kunnen weerstaan en/of het om de verkeerde redenen gaan gebruiken. Of steeds meer, of steeds vaker etc. Als je verstandig met drugs omgaat, je goed inleest, het spul laat testen etc. dan is er in principe weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:06 schreef conleche het volgende:
Ik vind joints veel enger, omdat dat zo onvoorspelbaar is: vind er echt niets aan. Je raakt niet direct verslaafd aan drugs hoor. Bij mij is het nu een half jaar geleden dat ik een half pilletje heb gehad en daarvoor een jaar niet en in de tijd dat ik nog weleens coke deed, was dat eens in de maand of zo. Hoewel coke wel linke soep is, ik heb daar wel gevallen van gezien die er helemaal van naar de klote zijn gegaan...
o en heroine zal ik ook NOOIT proberen. Dat vind ik echt eng.

Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De een is gewoon gevoeliger voor verslaving en misbruik dan de ander. Ik kan een paar keer per jaar een pilletje doen zonder problemen en ik denk dat dat bij mij voor de meeste drugs geldt (al zal ik me ook niet aan heroïne wagen). Maar er zijn mensen die de verleiding niet kunnen weerstaan en/of het om de verkeerde redenen gaan gebruiken. Of steeds meer, of steeds vaker etc. Als je verstandig met drugs omgaat, je goed inleest, het spul laat testen etc. dan is er in principe weinig aan de hand.
Mensen vergeten vaak dat alcohol ook gewoon een behoorlijk zware drug is, die alleen toevalligerwijs legaal is gebleven / geworden.

Pillen zijn een stuk minder schadelijk dan alcohol. Daar is serieus wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Verstandig gebruik van mdma heeft nauwelijks of geen negatieve bijwerkingen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar je kan overal van naar de klote gaan als je er niet mee om kan gaan. Ook van alcohol.
Een joint vind ik btw een stuk onschuldiger dan pillen. Je moet toch uitkijken met die dingen. Volgens mij is ´t niet zo goed voor je hersenen. Ook ´t idee dat je op chemische wijze je neurotransmitters activeert beangstigd me een beetje.

Of je haalt alleen de kastjes van MP en koopt er een nieuw aanrechtblad bij. Dan heb je opeens veel meer keus.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:25 schreef Laureline het volgende:
Pfffft, wij moeten het nog steeds doen zonder afwasmachine.
Ik ben depressief geworden van alle keukenboeren, hun idiote offertes, en mijn gebrek aan grote opdrachten dit jaar, dus ik zit nu voor de zoveelste keer uren met kleine oogjes Marktplaats af te speuren naar een keuken die op magische wijze precies in ons kippenhok zou passen. Onmogelijk.

.
. 

En daarna maak je een gezellig holletje op de bank met dekbedje en zo. Steek veel kaarsjes aan, daar verwarmt een kleine kamer ook best van!quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:42 schreef kwakveense het volgende:
oh brrrrr.... t wordt hier niet warmer dan 15 graden... verwarmingselement in huiskamer doet t niet goed en ik heb geen obntluchtingstang ofzo... bah....
ik ga maar klusjes doen waarbij ik beweeg...mn boekenkasten eindelijk eens echt inrichten ofzo...

quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:21 schreef Anosmie het volgende:
Ik heb zelfs nog nooit n joint gerookt. Qua drugs ben ik echt nog groener dan gras.
 ik ook niet
  ik ook niet   

het kan een psychose/schizofrenie veroorzaken toch? Als je er gevoelig voor bent, maar dat weet je misschien niet voordat het te laat is.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:34 schreef conleche het volgende:
Ook jointjes zijn erg slecht voor je bij dagelijks gebruik, vooral als je bv al een paranoia inslag hebt.

Dat moet Laureline zijn, ik doe niet mee ivm drukte.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:45 schreef mspoez het volgende:
PF: Volgens mij had Laureline of Loveli (een van de twee, in elk geval met een l) ook geen pakje, dat was in gijzeling bij de post.

Er zijn idd drugs die dat kunnen triggeren / verergeren, dus als je zulke dingen in je familie hebt, moet je voorzichtig zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
het kan een psychose/schizofrenie veroorzaken toch? Als je er gevoelig voor bent, maar dat weet je misschien niet voordat het te laat is.

Nou ik ben geen geleerde, maar er was een kennis van me, een best getalenteerde kunstenaar, maar ongekend en miskend en die zat de hele dag in zijn huis te blowen en aan z'n installaties te werken. Die jongen werd echt steeds vreemder en op het laatst, toen zag ik hem overigens niet meer, want hij woonde in R'dam, werd hij echt gevaarlijk en idd schizofreen. Dat was wel het ergste geval dat ik ken. Er zijn er ook zat die van die hele slome duikelaren worden; ook niet echt charmant in mijn optiek.quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
het kan een psychose/schizofrenie veroorzaken toch? Als je er gevoelig voor bent, maar dat weet je misschien niet voordat het te laat is.

Echt een tof ding! Nu morgen maar weer eens proberen een draadloos netwerk aan te leggen (is de vorige keer jammerlijk gefaald
 Echt een tof ding! Nu morgen maar weer eens proberen een draadloos netwerk aan te leggen (is de vorige keer jammerlijk gefaald  ) dan heb ik nog wat aan het ding!
 ) dan heb ik nog wat aan het ding!  Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren afgekomen.
 Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren afgekomen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |