abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64394681
Ik heb even rond gekeken maar kon geen Asimov topic vinden, dus bij deze

Even een korte inleiding over de beste man:
quote:
Isaac Asimov (Petrovitsji, 2 januari 1920 – New York, 6 april 1992) was een Amerikaans schrijver en biochemicus. Hij was een zeer succesvol en vruchtbaar auteur van sciencefiction en van populair-wetenschappelijke boeken voor het grote publiek. Hij heeft ongeveer 500 publicaties op zijn naam. Fans noemen hem nog steeds liefkozend The Good Doctor. Hij behoort samen met Arthur C. Clarke en Robert Heinlein tot de 'Grote Drie' van de sciencefictionschrijvers in de vorige eeuw.

Bron

Een overzicht van zijn werk (Teveel om te quoten)

maar hij staat natuurlijk bij veel mensen bekend als schrijver van zowel de Foundation als Robot serie (waarvan I, Robot misschien wel het bekendste is).
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zaterdag 27 december 2008 @ 09:54:26 #2
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_64394726
When all else fails, you always have delusion.
pi_64394745
Mijn eerste Asimov boek was The Complete Stories Of Isaac Asimov V1, snel gevolgd door V2. Ik ben altijd al een sci-fi liefhebber geweest, maar voordat ik de boeken van Asimov had gelezen waren het voornamelijk films die mijn interesse hierin vervulden. Toen ik de korte verhalen begon te lezen in the Complete Stories was het eerste wat me op viel de realistische toekomstvisie die Asimov had zoals oa: Robots, Supercomputers en ruimte reizen.

Het tweede wat me op viel is de breedte waarin Asimov schrijft. Het is niet alleen maar pure sci-fi maar er zijn een hoop verhalen met historische of psychologische themas/vraagstukken.

Verder viel me op dat hoewel sommige zaken en beetje gedateerd over komen, het geheell zich over het algemeen lekker weg leest. Ik ben een paar dagen geleden begonnen aan de Foundation serie en ik moet mezelf af en toe dwingen om het boek weg te leggen. De combinatie van sci-fi, spanning en een gezonde dosis humor maken de boeken voor mij haast onweerstaanbaar.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_64394758
quote:
Een perfect voorbeeld waarin technologie, religie en humor hand in hand gaan
pi_64395388
Ik ben nu de bundel 'Een mooie dag voor een wandeling' oftewel 'Nightfall and Other Stories' aan het lezen.
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:54:40 #6
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_64615214
Dat verhaaltje 'Little Lost Robot' over die robot die z'n opdracht "Go get lost!" letterlijk had opgevat

(aldus 1 voorbeeld van de vele geniale dingen die hij geschreven heeft..)

Asimov roelt de pan uit
*Think outside the box*
pi_64615756
Ik ben niet echt een boekenwurm maar Asimov is wel echt een van de beste schrijvers. Heb nog maar een paar boeken van hem gelezen maar daar komt verandering in!
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:29:12 #8
87680 Mirel
pi_64616200
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 09:59 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Humor?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:40:20 #9
pi_64616537
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:29 schreef Mirel het volgende:

[..]

Humor?
Ja...
*Think outside the box*
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:49:16 #10
87680 Mirel
pi_64616790
Waar zijn de grapjes dan?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:51:01 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64616849
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 09:59 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Ik denk dat Isaac Asimov zich bij het woord religie in zijn graf omdraait.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:59:45 #12
pi_64618949
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:49 schreef Mirel het volgende:
Waar zijn de grapjes dan?

Ik heb zo niets bij de hand, en weet ook niet of er concrete grapjes in aan te wijzen zijn... maar een verhaal kan dan ook nog best humor hebben.
*Think outside the box*
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:21:35 #13
87680 Mirel
pi_64630638
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:59 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ik heb zo niets bij de hand, en weet ook niet of er concrete grapjes in aan te wijzen zijn... maar een verhaal kan dan ook nog best humor hebben.
Nou blijkt uit de post van de user boven je dat Asimov een Atheist was maar volgens wat verschillende pagina's die ik opzocht viel dat wel mee. Was ook soms een gray area.
Dat uiteindelijk de mensheid een 'god' wordt, kan je dus zien dat de mens god maakt. Naja, humor.. niet ontzettend maar wel grappig bedacht
pi_64665956
rielekst, ik vind Asimov ook de bom
pi_64666168
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat Isaac Asimov zich bij het woord religie in zijn graf omdraait.
Gegeven dat hij een uitgebreid gids voor de bijbel heeft geschreven, denk ik dat dat wel meevalt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 5 januari 2009 @ 19:28:50 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_64699111
De originele foundation trilogie is een klassieker, maar die vervolgen en prequels zijn toch overbodig...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')