Mijn eerste Asimov boek was The Complete Stories Of Isaac Asimov V1, snel gevolgd door V2. Ik ben altijd al een sci-fi liefhebber geweest, maar voordat ik de boeken van Asimov had gelezen waren het voornamelijk films die mijn interesse hierin vervulden. Toen ik de korte verhalen begon te lezen in the Complete Stories was het eerste wat me op viel de realistische toekomstvisie die Asimov had zoals oa: Robots, Supercomputers en ruimte reizen.
Het tweede wat me op viel is de breedte waarin Asimov schrijft. Het is niet alleen maar pure sci-fi maar er zijn een hoop verhalen met historische of psychologische themas/vraagstukken.
Verder viel me op dat hoewel sommige zaken en beetje gedateerd over komen, het geheell zich over het algemeen lekker weg leest. Ik ben een paar dagen geleden begonnen aan de Foundation serie en ik moet mezelf af en toe dwingen om het boek weg te leggen. De combinatie van sci-fi, spanning en een gezonde dosis humor maken de boeken voor mij haast onweerstaanbaar.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.