abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64483819
Vanavond zat ik met lief aan tafel en de kleine in de kinderstoel. Kijk ik half naar hem hangt ie met 1 been op dat blad ervoor zeg maar. Hj kon zich er gewoon uitwurmen!! Tis dat we erbij zaten, maar ik heb ook wel eens als ik hem niet alleen wil laten in de huiskamer (al kruipend) dat ik hem in zn stoel voor de tv zet. Bijvoorbeeld als ik ga douchen. Nou ''mooi'' dat ik er nu zo achterkom dat hij dit kan. Dat ding is dus ook geen optie meer
Nee er zitten geen riempjes in oid dus of een nieuwe kopen of helemaal niets hebben...
pi_64484003
TD, je kunt hem ook gewoon leren op een gewone stoel te zitten, of blad van de kinderstoel afhalen.
Pepijn zit vanaf een maand of 10/11 zonder verkleiner en beugel op een triptrapstoel, omdat hij toen door had hoe er zelf in en uit kon klimmen. En ik dat met beugel gevaarlijker vond als zonder.
Heeft een week of 2 gekost, maar nu blijft hij er gewoon netjes op zitten tijdens het eten.

Maar een "vastzetoptie" werkt nu niet meer nee
Prenatal verkoopt losse tuigjes.
pi_64484362
Maar zonder blad lazert hij er toch nog sneller uit?
Misschien snap ik je niet helemaal hoor.

En een gewone stoel is allerminst een optie. Ik zal eens kijken naar die losse tuigjes.
Is dat trouwens niet voor kinderen als je met ze gaat lopen? (ja ik had er vroeger een)
pi_64484503
nou Pepijn lazert niet van de stoel af hoor, ik ben eerder bang dat hij valt tijdens het in en uit de stoel klimmen.
Zonder blad/beugel hoeft hij daar niet overheen te klimmen, wat hier dus minder valrisico oplevert. Want klimmen doet hij toch wel. Bewust leren zitten zonder begrenzing zorgt mijn inziens dus juist voor minder kans op vallen.
pi_64484765
Ja maar dan nog zou de kinderstoel even onveilig zijn. Kijk, je kan een kind dat wel leren als je erbij zit, maar er zijn zat situaties dat je even op moet staan en weg moet lopen. En zoals ik net beschreef, als ik wil gaan douchen of iets anders waardoor ik even de kamer uit ben. Soms laat ik hem wel alleen met Wes maar dat is eigenlijk net zo onveilig gezien de dingen waar hij aan kan zitten.

En een gewone stoel, tja, daar is hij zeker nog niet aan toe. Hij is nog erg weinig zelfstandig met dingen en zou gerust als hij zit eraf duiken. Ik wil hem niet tig keer van de grond moeten rapen
pi_64484828
Oh en deze kinderstoel heeft ook als het blad eraf is ook nog een beugel, vandaar dat ik bedoel dat het dan nog op die manier onveilig blijft...
pi_64485301
ik vind douchen met je kind in een andere kamer eigenlijk zowieso een belachelijke situatie...
Als ik de kamer uit ga, dan gaat Pepijn mee, naja niet als ik voor 2 tellen ff iets naar de keuken breng.
Maar als ik de was ga doen, of iets dan helpt Pepijn mee.
Met douchen gaat Pepijn mee, of als ik daar geen zin in heb, dan douche ik als Pepijn slaapt of als papa thuis is.
pi_64485348
ik vind 't ook wat link klinken TDb. heb je geen box ofzo waar je 'm nog in kunt 'stallen'? of z'n bedje. in ieder geval iets waar hij niet uit kan klimmen.
pi_64485426
Nu is mijn voordeel dat ik alles gelijkvloers heb, dus ook eventueel alles open kan laten staan en de kinderen op zn minst kan horen. Of soms om het hoekje gluur.

Ja de box staat er nog wel maar zit helemaal vol met speelgoed, heb er even gewoon de plek niet voor. Maar goed, deze situaties komen niet veel voor en daar ging het ook niet om in de eerste instantie.
pi_64485461
Kan je de stoel anders niet bij je in de badkamer zetten zodat je er zicht op hebt? Dat doe ik nog wel eens. Dat gaat Linde ondertussen 'Boekie lees' of rozijntjes eten ofzo
pi_64485482
Als je ze kan horen of om het hoekje gluurt waarom moet hij dan "vast"?
pi_64485537
Ik kan Linde ook horen als ik onder de douche sta (gelijkvloers appartement) maar het gaat dan juist om de momenten dat ik haar niet hoor
pi_64485592
Omdat hij dan zoiezo geen kant op kan misschien?

Maar goed, ik gaf net al aan dat dat niet de reden was hoor, dat hij daarom persé in die kinderstoel moet zitten op dat moment. Ik haalde dat aan als voorbeeld dat hij er uit had kunnen vallen op het moment dat hij dus in de stoel had gezeten terwijl ik er niet bij was.
pi_64485657
Dus zorgen dat je kind niet in een kinderstoel zit als jij er niet bij bent
pi_64485664
als ie valt met / uit zo'n hoge stoel kan hij zich natuurlijk wel rottig bezeren/verwonden. dus ik snap piglets huiver zeker. die dingen zijn eigenlijk alleen bedoeld om onder voortdurend toezicht gebruikt te worden.
pi_64485762
Nee dat was het idee ''mooi dat het gebeurt waar ik bij ben en niet als ik daar had gestaan''

Maar tevens een beetje verontwaardiging dat hij eruit kón hoor. Want het is Wes zn oude stoel en die heeft er nooit uit kunnen klimmen. Ik dacht ook dat het smal genoeg was zeg maar zodat ze niet eens eens tussenuit konden. Dus had er niet bij stil gestaan.
pi_64489637
TD jeejtje zeg je zult wel flink geschrokken zijn. kindjes klimmen overal uit. mijn oudste die heeft een stoel en het blad zit van de rugleunig misschien 10 cm opening dan zit hij op zijn verst maar daar klimt mevrouw zo uit.

maar wij komen afscheid nemen hier. mijn eigenwijze dreumes is een echte peuter geworden
onze dame heeft veel geleerd dit jaar. maar ze is ook een echte peuter met peuterstreken nu.
jullie komen ons toch volgen naar het peutertopic en wij lezen hier toch wel mee. allemaal tot snel.
mama van 3 kids!
pi_64490550
Alweer een dreumesje klaargestoomt voor het peuterwerk.. Veel plezier daar popples, en tot over een boel maandjes

Chris blijft voorlopig wel in zijn ledikant. Hij ligt zo onmogelijk soms. En dan zou ik ook nog elke dag de kasten weer in kunnen ruimen

Als ik snel moet douchen, omdat we weg moeten, dan gaat Chris even in de box. Dan zit hij wel eventjes alleen beneden, maar hij vermaakt zich prima, met speelgoed&tv. In de kinderstoel zou ik hem niet achterlaten, niet eens voor een wc-bezoekje. Hij zit wel in een tuigje, maar daar wurmt hij zich ook wel tussenuit als hij het wil. Dan nog liever los in de woonkamer.
pi_64491440
Daag popples .

Ik douche als Mirte nog in bed ligt, zolang ik haar kamer niet op kom blijft ze redelijk rustig liggen (met af en toe gemopper).
Ze heeft vanmorgen peutermuesli gegeten, van een lepeltje .
Driftig worden om dingen die niet mogen/waar je het niet mee eens bent en je duidelijk laten horen... fase zeker???
Fake it till you make it...
pi_64494051
Dag Popples, tot ziens

BE, Devin drinkt pap van Friso, die je zelf moet aanmaken, en om de zoveel tijd krijgt hij kant-en-klare Pyjamapapje van Nestle, waar hij gek op is!

Eli, jij stuntman
Zo heb ik bij de IKEA Devin eens op een hoogstaand bedje gezet terwijl ik er naast bleef staan. Ik kon hem net op tijd vastgrijpen voordat hij head first naar beneden kukelde.

Pepijn al zo goed puzzelen, knap hoor

Vivi, hoe ging het bij de dokter?

Jongens.... ik heb nieuws. Goed nieuws. Nieuws waar ik helemaal blij van word elke keer als ik er weer aan denk.
Devin zegt "mama"
.... met gevoel voor drama....
pi_64496192
Devin
Fake it till you make it...
pi_64499770
Hoe lang zijn jullie nog door gegaan met de avond fles?
Ik vind het nog zo fijn met hem in de zitzak en dan hem een fles geven.

Ik heb nog een halve blik nr2. Moet het nu persee nr3 worden of kan ik de nr2 blik gewoon opmaken?
pi_64499834
Tuurlijkkun je nummer 2 melk gewoon nog opmaken.
Het is echt niet van de een op de andere dag niet meer geschikt.
Nummer 3 melk is redelijk onzin eigenlijk, tenzij je graag de kunstvoedingsindustrie blijft financieren.
Je kunt ook als dit pak op is overstappen op gewone koemelk. Moet je alleen bedenken of je dan vitamine D bij wilt geven, want dat zit wel in de kunstvoeding maar neit in gewone melk.
pi_64499902
Ardenlyn, de meiden krijgen 's avonds nog een flesje opvolgmelk.
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:37:21 #100
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64500721
Hier ook! En dat kan ook gewoon nummer 2 zijn, zo werd mij verteld. Dat maakt niks uit.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')