quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 03:01 schreef KirkLazarus het volgende:Volgens mij staat in de prophecies slechts dat de dying leader ze naar het promised land of homeland zal leiden, en wordt nergens letterlijk gezegd dat dat Aarde is. Opties te over:
1. De planeet in Revelations is Aarde niet.
2. Aarde is het promised land niet.
3. Roslin is de dying leader niet.
4. De prophecies hebben een andere betekenis.
5. ...
?
The Promised Land is op Aarde.
Ze zijn op Aarde.
The Promised Land is een streek op Aarde.
Ze zijn op Aarde geland in een andere streek.
?
Doet mij ook enigzins denken aan het verhaal van Mozes.
40 jaar door de woestijn reizen na de Exodus uit Egypte.
Hij kwam heel ver, zag de grenzen van Israel, maar zou het land nooit betreden.
Straf voor het Gouden beeld toen hij de 10 geboden aan het uithouwen was.
Tweede Gebod:
"U mag zich geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde, of in het water onder de aarde is. U mag zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een ijverend God[b], Die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten, maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en zich aan Mijn geboden houden."
Als we het dan toch over de Geboden hebben...
Wat dachten jullie van het Eerste Gebod:
"Ik ben de HEERE, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft. U mag geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben."
Als de Cylon God inderdaad de "One True God" zou zijn, heeft hij dus wel redenen om pissed off te zijn.
Zie ik een overeenkomst met het verhaal van Mozes?
(Ik heb de geboden opgezocht in de wikipedia hoor, ik ben niet zo heel christelijk opgevoed).