Waarom zou je je verleden moeten loslaten en onvoorwaardelijk moeten kiezen voor Nederland? Je bent toch gewoon opgegroeid in een ander land, dus daar heb je dan toch een band mee. Als jij of ik vertrekken naar het buitenland, dan blijven we toch nog steeds gewoon een band houden met dit land!?quote:Loslaten waar je vandaan komt, onvoorwaardelijk kiezen voor Nederland’.
Nee hoor. Het is dat ik nu heel dicht bij NL woon en er werk, maar anders had ik heel dat NL al reeds lang uit m'n leven gebannen.quote:Op donderdag 25 december 2008 15:13 schreef Yi-Long het volgende:
Als jij of ik vertrekken naar het buitenland, dan blijven we toch nog steeds gewoon een band houden met dit land!?
quote:Het begrip 'fascisme' is niet eenduidig te definiėren. Het is een dermate complex en gevarieerd verschijnsel, dat het moeilijk beknopt is te omschrijven. Toch heeft het fascisme een aantal basiskenmerken die het onderscheiden van andere politieke stromingen. Deze zijn:
1. Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
2. Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
3. Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
4. Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
5. Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
6. Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
7. Het fascisme is extreem nationalistisch.
8. Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
9. Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
10. Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
Exact, ik vind het een kinderachtige voetbalhooligan-mentaliteitquote:Op donderdag 25 december 2008 15:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarom zou je je verleden moeten loslaten en onvoorwaardelijk moeten kiezen voor Nederland? Je bent toch gewoon opgegroeid in een ander land, dus daar heb je dan toch een band mee. Als jij of ik vertrekken naar het buitenland, dan blijven we toch nog steeds gewoon een band houden met dit land!?
Wat een onzin weer
Als je in een ander land gaat wonen dan moet je je aanpassen aan de regels en gewoontes, je houden aan de wetten, en zo goed mogelijk de nieuwe taal leren, en actief meedoen in de nieuwe maatschappij, oftwel werken (betaald of onbetaald, of als goede huisman/vrouw) Meer niet.
Al dat gezeik over loyaliteit etc etc.
"Als je uit Den Bosch komt, ben je voor FC Den Bosch."quote:Op donderdag 25 december 2008 15:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact, ik vind het een kinderachtige voetbalhooligan-mentaliteit
[..]
Het is kerst en daarom tijd voor mooie gedachten.quote:Op donderdag 25 december 2008 17:20 schreef jimmyrodgers het volgende:
PVV in het kabinet zou wel haast te mooi zijn.
De PVV (en aanhang) behoort in het riool, waar ze uit zijn gekropen..quote:Op donderdag 25 december 2008 17:20 schreef jimmyrodgers het volgende:
PVV in het kabinet zou wel haast te mooi zijn.
De PVV zou de rest van de politieke partijen in het riool moeten schoppen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:25 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
De PVV (en aanhang) behoort in het riool, waar ze uit zijn gekropen..
Zeker als je er van uitgaat dat zowel Wilders als Verdonk uit een partij komen die MEDE verantwoordelijk zijn geweest voor die fouten (coalitiepartij VVD in diverse kabinetten)quote:Op zondag 28 december 2008 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
De standpunten van de PvdA getuigen van realisme en tonen aan dat de partij lering heeft getrokken uit fouten waar ze mede (ik herhaal: MEDE) zelf verantwoordelijk voor zijn.
En nu maar hopen dat ze met echte goede en daadkrachtige oplossingen komen en niet met de slappe hap waar ze normaal mee komenquote:Op zondag 28 december 2008 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
De standpunten van de PvdA getuigen van realisme en tonen aan dat de partij lering heeft getrokken uit fouten waar ze mede (ik herhaal: MEDE) zelf verantwoordelijk voor zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |