Oke, toch nog maar even dan...
Iemand was achter me aan het bumper kleven. Na een tijdje was ik het zat en ging ik subtiel op mijn rem staan om de boodschap duidelijk te maken. Auto zakt af en ik zie in mijn spiegels dat ie vervolgens via rechts mij in gaat halen. Ik blijf rustig links op dezelfde snelheid rijden. En vervolgens snijdt deze gast mij en duwt mij van de weg af, daarbij mijn rechter voorkant rakend.
Ik schiet richting de vangrail, weet te corrigeren, denk 1 seconde phew, om vervolgens te merken dat ik geen controle over het stuur heb. De auto stuitert verder naar rechts, maar alle rijbanen kruisen leek me ook niet zo tof dus ik trek als een gek aan het stuur uiteraard. De auto wil naar rechts, ik stuur naar links, raak in een slip en kom een kwartslag gedraaid met mijn neus naar de linker vangrail tot stilstand. Zie allemaal auto's op mij afkomen en denk 'met een beetje geluk word ik weer wakker in het ziekenhuis ofzo, er komt vast politie, ambulance etc.'
Wonder boven wonder, het mirakel van kerst of zo, maar de auto's achter mij weten op tijd te stoppen, gebaren mij tot kalmte en blokkeren de weg zodat ik rustig mijn auto kan keren.
Ik heb op de middelste baan vaart gemaakt en ben zo snel mogelijk doch erg voorzichtig richting de vluchtstrook gegaan.
Ik had niks, mijn auto had niks behalve wat krassen op mijn kunstof bumper

maar men ik heb even een traantje gelaten daar op de vluchtstrook.
Uiteraard reed de eikel die het deed zo hard dat ie niet eens meer heeft gezien hoe ik daar overdwars op de snelweg eindigde
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je
lief mijn hele leven