quote:Het hoeft helemaal geen hard werken te zijn, om een Kerstboom te kopen en te versieren. Maak er een speciale gelegenheid van. Lees deze tips en het wordt leuk om een Kerstboom uit te zoeken, te kopen, te versieren en weer uit huis te krijgen.
1. Haal de Kerstboomstandaard uit de kelder of van zolder en zet het neer op een plek waar je de Kerstboom wilt hebben. Meet de diameter van de opening op de bodem. Dit is de maximale afmeting van de Kerstboom dat in de standaard past. Voordat u een Kerstboom gaat kopen, kijkt u naar de ruimte die u heeft (hoogte en wijdte). Op deze manier zult u de perfecte boom vinden.
2. Besluit of u een hoge smalle boom, een hoge brede boom, of een korte boom wilt. Meet vanaf de vloer tot de plafond voor de lengte (onthoud dat u nog een piek of iets anders op de top moet zetten). Meet daarna de ruimte van de vloer, zodat u weet hoe breed uw boom kan zijn. U kunt de boom altijd trimmen als hij te breed is.
3. Voordat u naar de Kerstmarkt gaat, is het handig de volgende dingen mee te nemen:
handschoenen – ter bescherming van uw handen
meetlint – iedere boom heeft eigen afmeting
oude deken – ter bescherming van uw auto en handige opvang voor de naalden en takjes
touw – om de achterklep mee vast te binden, indien deze niet meer dicht gaat
houtzaag – handig als u uw eigen boom gaat kappen
4. Beslis welke soort boom u wilt hebben. De volgende soorten zijn er:
de gewone groene fijnspar
de Servische spar – smalle compacte spar. Naalden zijn groen aan bovenkant en blauw aan onderkant
de Blauwspar – mooi gevormde kerstboom, beperkte naaldval
de Nordmann – donkergroene, glanzende naalden, zeer weinig naaldval
de nobele spar – geurend, bijna geen naaldval. Naalden zijn blauw groen aan bovenkant
de edele zilverspar – naaldhoudend. Bijzondere geur en mooie blauwgroene kleur
de Koreaanse zilverspar – zeer goed naaldhoudend, mooi gevormd. Naalden zijn glanzend groen en hebben zilverwitte onderkant
5. Koopt u een gekapte kerstboom, kijk dan op het kaartje wannéér deze gekapt is. Hoe later, hoe beter. Hierbij maakt het niet uit welke soort u koopt. Til de boom even op en kijk hoeveel naalden het verliest/ verloren heeft. Is dit veel, is de boom zeer waarschijnlijk niet zo vers. Kijk of de naalden helder groen en glanzend zijn en ze mogen niet te snel afvallen.
6. Laat u de boom wat korten aan de onderkant, bewaar deze blokjes hout dan. Deze kunt u later voor versiering gebruiken.
7. Leg een zwaar kleed op de vloer onder de Kerstboom om de vloer te beschermen. Zaag, indien nodig, nog wat van de onderkant van de boom en zet het in de standaard. Giet direct water in het reservoir.
8. Ziet de Kerstboom er niet stabiel uit, maak het dan stevig met vislijn of ander touw. Vooral met kinderen en huisdieren in de buurt, is dit verstandig.
9. Verwijder eventuele takken die u niet aanstaan en kies waar u de piek op zet. Verwijder van die tak wat naalden of omliggende takken, maar wees voorzichtig.
10. Een omgekapte Kerstboom drinkt, vooral in de eerste week, veel water. Houd de standaard dan ook voortdurend gevuld met water en vermijd dat de boom droog staat.
11. Nu komt eindelijk het leukste gedeelte: de versiering. Begin met de lichtjes, dan de guirlandes, dan de andere versieringen en als laatste de breekbaarste versieringen.
--------------------------------------------------------------------------------
12. Is de tijd gekomen, dat u de Kerstboom weg wilt halen? Haal de versiering in de tegengestelde volgorde weg. Pak de versiering voorzichtig in. Wind het snoer van de lichtjes netjes op, let erop dat de gloeilampjes goed verpakt zijn.
13. Neem contact op met het vuilnisbedrijf om te horen wanneer de Kerstbomen worden opgehaald. Verbrandt uw Kerstboom niet!
ok dat was vlug genoeg om er eigenlijk niet over te zeiken, my badquote:Op donderdag 25 december 2008 02:11 schreef Bartjebart het volgende:
EUh.. hier denk ik nog even over na
quote:Op donderdag 25 december 2008 02:12 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
ok dat was vlug genoeg om er eigenlijk niet over te zeiken, my bad
Sorry nu moet ik je vermoordenquote:Op donderdag 25 december 2008 02:11 schreef Bartjebart het volgende:
Oeh geen kersttopic zonder HET kerstnummer
![]()
Ja sorry... diequote:Op donderdag 25 december 2008 02:29 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Sorry nu moet ik je vermoorden
Nop, heb net wel een uithuisplaatsings traject uitgezet voor mijn nichtje (kind van mijn broer) Is een beetje onhandelbaar. (al een tijd maatschappelijke hulp over de vloer, maar dat helpt niet zo. Dus nichtje de keuze gegeven. Of je gedraagt je of je gaat uit huis. En het uithuisgaan zal nog wel eens een domper worden, want dan zit ze bij allemaal onhandelbaren en krijgt ze totaal haar zin niet meer. mijn broer is veel te lief, kan geen regels stellen en daar consequent mee om gaan. Mijn schoonzus al helemaal niet. Dus nu onhandelbaar geworden)quote:Op donderdag 25 december 2008 02:02 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
zijn er meer mensen die zich hierin herkennen en er over mee willen praten?
Waarom doe jij dat? (of moet je dat doen?) als het familie is lijkt het me niet de beste klus om te doen...quote:Op donderdag 25 december 2008 02:31 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Nop, heb net wel een uithuisplaatsings traject uitgezet voor mijn nichtje (kind van mijn broer) Is een beetje onhandelbaar. (al een tijd maatschappelijke hulp over de vloer, maar dat helpt niet zo. Dus nichtje de keuze gegeven. Of je gedraagt je of je gaat uit huis. En het uithuisgaan zal nog wel eens een domper worden, want dan zit ze bij allemaal onhandelbaren en krijgt ze totaal haar zin niet meer. mijn broer is veel te lief, kan geen regels stellen en daar consequent mee om gaan. Mijn schoonzus al helemaal niet. Dus nu onhandelbaar geworden)
Dus die gaat binnen nu en niet al te veel tijd op een ander plekje bivakkeren.
Maar goed, net pas thuis en over 4 uurtjes mag ik weer fris en fruitig naast mijn bed staan om te gaan werken.Ik heb een fijn leven!
(alleen twijfel ik, nu naar bed, of maar doortrekken, weet niet waar ik vermoeider van wordt.
Ja met een roze boom met driehoekige kerstballen en zo...quote:
Op dat liedje alleen al staat de doodstraf en die muts erbij maakt het helemaal te bond, dus dan moet ik je nu even snel vermoorden en dan weer op tijd terug voor de cadeautjesquote:Op donderdag 25 december 2008 02:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja sorry... diewas to much he?
Euh... dat gold alleen VOOR de kerst. Het is nu kerst dus mag hetquote:Op donderdag 25 december 2008 02:34 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Op dat liedje alleen al staat de doodstraf en die muts erbij maakt het helemaal te bond, dus dan moet ik je nu even snel vermoorden en dan weer op tijd terug voor de cadeautjes
nop, want zeg nou zelf, kerst staat bol van de glitter en glamour, pracht en praal, kitsch en over de top. Dat is toch helemaal geen feest voor een recht-geaarde homo!?quote:
het is vervelend voor het gezin in zijn geheel. op een gegeven moment is het samenzijn meer een last en geeft dat te veel spanningen, dan kan je dus beter kiezen om even rust en ruimte te creëren voor iedereen.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:34 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Waarom doe jij dat? (of moet je dat doen?) als het familie is lijkt het me niet de beste klus om te doen...
jezus was ook homo, las ik hier ergens op fok. Er is ook een boek over geschreven, dat wil ik nog lezen. Weet even de titel niet meer.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:43 schreef Brkfrtzlia het volgende:
Ja inderdaad. 't is eigenlijk ook gewoon een homo-feest. Dat kerst.
Gelukkig dat het ergens nog vredig is!quote:Op donderdag 25 december 2008 02:35 schreef Bartjebart het volgende:
Ow ow ow en trouwens... dit hoort een VREDIGE topic te zijn ja![]()
(kijk maar naar de TT)
Nee woon bij d'r in. (en dan gebeurt het toch wel eens dat ik haar een paar dagen niet spreek)quote:Op donderdag 25 december 2008 02:45 schreef Brkfrtzlia het volgende:
Bellen andere homo's ook 5 keer per dag met de moeder net zoals Gordon?
Dat geloof ik meteen. In zijn tijd was dat een beetje de standaard.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:44 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
jezus was ook homo, las ik hier ergens op fok. Er is ook een boek over geschreven, dat wil ik nog lezen. Weet even de titel niet meer.
Volgens mij was mijn punt niet geheel duidelijkquote:Op donderdag 25 december 2008 02:43 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
het is vervelend voor het gezin in zijn geheel. op een gegeven moment is het samenzijn meer een last en geeft dat te veel spanningen, dan kan je dus beter kiezen om even rust en ruimte te creëren voor iedereen.
Het zijn geen leuke dingen, maar denk dat ik in dit geval meer met mijn professionele hart aan het handelen was, dan met mijn familiale hart.
En tja daarbij, het is ook een stukje eigen belang, elke dag (mijn moeder of ik) gebeld worden om ruzies te sussen en zoals vanavond dat het in z'n geheel escaleert (lichamelijk agressie) dat op te lossen, word op een gegeven moment ook een bodemloze put. Je komt niet verder en dat wil ik ook niet, omdat ik daar, in dit geval, niet de man voor ben. Plus dat ik persoonlijk ook denk dat het thuisfront in dit geval ook niet de plek (meer) is om hulp te kunnen bieden
Ah, dus eigenlijk ben je een hele gewone jongen?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:46 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Nee woon bij d'r in. (en dan gebeurt het toch wel eens dat ik haar een paar dagen niet spreek)
Wel afgestudeerd, alleen op MBO, in principe genoeg kennis in huis om dit ook te kunnen. (theorie en ervaring) (ik ben immers ook voor dit soort dingen opgeleid, de huidige opleiding zorgt voor meer verdieping van de kennis die ik al bezit.)quote:Op donderdag 25 december 2008 02:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn punt niet geheel duidelijk
Kijk dat kinderen uit huis geplaatst worden is heel begrijpelijk en de redenen daar achter zijn mij over het algemeen wel bekend. We hebben daar op de pabo aandacht aan besteed.
Maar ik vraag mij af waarom JIJ dat doet als familielid. Het lijkt me juist verstandiger om daar niet direct mee bezig te zijn maar de uitvoering van dat plan aan een ander over te laten. Vooral ook omdat jouw proffesionele kant daar in principe ook niks mee te maken heeft. (je bent nog niet afgestudeerd en het werk dat jij uitvoert heeft daar ook geen relatie mee).
quote:Op donderdag 25 december 2008 02:47 schreef Brkfrtzlia het volgende:
[..]
Ah, dus eigenlijk ben je een hele gewone jongen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |