quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:36 schreef PKfotografie het volgende:bos is interessanter als de eerste poging. alleen is het jammer dat er veel foto's uit een staande positie zijn genomen en daardoor niet echt een interessant perspectief weergeven.
misschien eens kijken of het maken van foto's op verschillende hoogte verrassender werkt.
het is nu een erg leuke en nette impressie maar niet echt iets verrassend
Bedankt voor je commentaar, maar ik kan er vrij weinig mee. Ik zal even de foto's uit de update met je doornemen:
11: Inderdaad, misschien was een lager perspectief leuk geweest, maar dan had je in de rechter bovenhoek een grote donkere partij gehad, of, als je naar links draaide, liep het pad helemaal aan de rechterkant van de foto met meteen die bomen links. Maar misschien was dat wel leuker geweest ja.
12: Hier was ik al door m'n knieën gegaan, ik betwijfel of nog lager gaan de foto leuker had gemaakt, misschien.
13: Hier lag ik al met m'n buik in 't gras. Nog lager gaat lastig.
14: Lager perspectief was meer saai weiland op de voorgrond geweest, en de horizon op een vreemde plaats. Ik bekijk ze hier nu op een kutscherm, misschien ligt het daar aan, maar misschien even het contrast tussen de zee en de lucht vergroten. Was me niet eerder opgevallen, zal er als ik thuis ben nog eens naar kijken.
15: Lager perspectief was rather onmogelijk, maar dan had je een boom (bomen) gehad die door de horizon heen prikt. Nee, was hij duidelijk niet mooier op geworden.
16: Met een lager perspectief was de kronkelende weg over de kraterrand niet meer zichtbaar, en ik denk niet dat 't iets toegevoegd had. Dit vind ik zelf de minste foto uit de serie trouwens.
17: Zou betekenen dat er aanzienlijk minder dieptewerking in de foto zit, en dat het bovenste gedeelte van de foto voornamelijk uit grijze wolken zou bestaan. Of dat het onderste gedeelte gevuld zou zijn met hortensia-bosjes (zie de bosjes op foto 18).
18: Lager perspectief? Nee

.
19: Afgezien dat van 't feit dat ik geen zin had om van de rots naar beneden te springen denk ik niet dat 't veel uit had gemaakt.
Dat is dus 1 of 2 foto's waarbij het
misschien iets toegevoegd had. Nee, sorry, ik vind dat lager perspectief zo'n cliché commentaar, zo makkelijk.
Toch bedankt voor je commentaar

.