abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 24 december 2008 @ 21:38:54 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64339742
Verslag Traffic Control zaterdag 13 december 2008

Beste Fokkers!

Zaterdag 13 december heb ik, piekartz87, dankzij Fok en trafficcontrol het volgende mogen doen in Gouda:

Ferrari rijden 30 min.
Quad rijden 1 uur
Buxter tour rijden 30 min.

Het enige wat ik ervoor terug moet doen is een verslag hiervan maken.
Een goede ruil dacht ik zo!

Ten eerste was het die dag gigantisch koud! Er stond ook nog eens een ijskoude wind die dwars door de jas heen leek te gaan.

We (ik en een vriend die de foto’s maakte) kwamen aan en ik moest eerst een aantal formulieren invullen voor ik kon beginnen aan de dag. Dat hebben ze allemaal erg goed voor elkaar. Ik had ook van tevoren een schema ontvangen via de mail en het was allemaal erg duidelijk.

Aankomst:

Trafficcontrol:

Arjan, de fotograaf van de dag:

Ferrari rijden

Ik begon de dag met het Ferrari rijden. Het was een Ferrari 348tb! En ze hadden er 2 van op die dag.
Het is een 3,4L V8 motor met 300 pk op de achteras! Met een gewicht van 1393 kg.
Leuke specs dacht ik zo.

Ik melde me bij de instructeur en nam plaats achter het stuur. Je zit behoorlijk laag in zo’n wagen en ik zat met mijn hoofd tegen het dak aan.(1.90m) Het is gemaakt voor kleine Italiaantjes denk ik dan maar.

Ik kreeg een korte uitleg over de wagen van de instructeur naast mij. Waar ik het meest aan moest wennen was dat de eerste versnelling links onderin zit.

En dat hij 300 pk heeft uiteraard.
De route bracht ons een stuk over de snelweg, en bij het opgaan van de snelweg mocht ik vol gas geven met het optrekken. Wauw wat word je dan in je stoel gedrukt, en wat een geluid! Echt gaaf! Eenmaal op de snelweg valt het op dat iedereen achterstevoren in hun auto’s zitten te kijken naar die prachtige rode Ferrari.
Dat was echt wel een jongensdroom die uitkwam en een half uurtje was eigenlijk veels te kort. Maar wel erg gaaf!

Quad rijden!

Over het quad rijden kan ik erg kort zijn. Ze hadden er een klein verhard parcours voor. Een klein rondje met een heuvel erin. Ik mocht het een uur doen maar ik heb het een half uur vol kunnen houden. De eerste 5 rondjes is het wel leuk maar daarna word het saai.
En mijn benen waren bijna bevroren toen ik eraf kwam. Dat beloofde wat voor het buxter tour rijden.

Buxters!

De buxters zijn tweezitters dus ik had misschien gehoopt dat Arjan (de fotograaf) mee kon rijden voor wat foto’s onderweg. Helaas deelde ik een buxter met een andere deelnemer en de bedoeling was om onderweg een keer te wisselen van rijder.

Omdat het zo koud was nam ik maar wat graag gebruik van de (maffe) petjes en bril die er lagen. Ook al zag het er niet uit.

Het was ERG koud onderweg, ik kon me nergens goed op concentreren door de kou, daardoor werd wel eens een verkeerde afslag genomen. De buxters rijden ongeveer 60 tot 70 km/u.
Op het punt dat we zouden wisselen van rijder hielt de jongen naast mij het voor gezien en nam de plaats in van zijn vriendin in de volgjeep. Zo koud was het dus.

Verder was het wel erg leuk. Maar het is echt meer iets voor in de zomer. Dan lijkt het me erg leuk. We volgden een mooie route over het platteland en door mooie dorpjes. Je trekt ook veel bekijks in zo’n voertuig. Ook al zouden sommigen ons voor gek verklaard hebben ivm de kou.

Conclusie

Het was al met al een mooie maar ook koude dag. Met als hoogtepunt toch echt het ferrari rijden!

Ik wil Fok en Traffic Control graag erg bedanken voor de mooie ervaring!
En Arjan Jurjens voor het maken van de foto’s en zijn geduld.

[ Bericht 11% gewijzigd door BrandX op 24-12-2008 22:52:24 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_64376093
tvp ivm eigen werk
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_64377251
Pieka499
pi_64549389
lul, je zou me vermelden..

OT:
Mooi man! Enne, die laatste foto word m'n volgende avatar..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64670032
Quad rijden op een verhard stukje is wel echt een misser, onverhard, daar moet je gaan!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_64746769
Hij had niet veel keuze..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64826285
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 03:19 schreef drumstickNL het volgende:
lul, je zou me vermelden..

OT:
Mooi man! Enne, die laatste foto word m'n volgende avatar..
ik heb nooit gezegd dat ik je zou vermelden
en waarom ook?
je hebt er toch niks mee van doen gehad?
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_64852411
tuurlijk wel!
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')