Inderdaad, die kaart was het definitieve breekpunt en absoluut een grof schandaal. Ik durf gerust te beweren dat er een verband is tussen dat incident en het feit dat Lubos Michel onlangs zeer plotseling zijn loopbaan beëindigd heeft.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Een analyse over die rode kaart die werd ingetrokken lijkt me een stuk zinvoller dan dit verhaal.
Dat laatste vind ik wel wat makkelijk hoor. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien dat Boulahrouz niet op kan bouwen en hem dus vrij te laten. Dat dat vervolgens zo goed uitgevoerd wordt lijkt me meer de verdienste van de spelers en vooral het gevolg van de grotere fitheid van de Russen.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:13 schreef Dylan Dog het volgende:
Klinkt gek denk ik, maar Nederland was alleen geholpen als Zweden van Rusland had gewonnen. Dan had je tegen Zweden gespeeld en die had je gewonnen omdat die ploeg net zo fit was of minder als Oranje (itt de Russen) en omdat Hiddink tactisch veel verder/ervarener is dan Van Basten.
Hiddink heeft het gewoon beter gespeeld. Ploeg de underdog induwen, dat soort zaken. Nederland was geknakt en Hiddink's Rusland heeft geprofiteerd. Ik ben er heilig van overtuigd dat als er een mindere trainer coach was geweest, Rusland niet had gewonnen.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:29 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik wel wat makkelijk hoor. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien dat Boulahrouz niet op kan bouwen en hem dus vrij te laten. Dat dat vervolgens zo goed uitgevoerd wordt lijkt me meer de verdienste van de spelers en vooral het gevolg van de grotere fitheid van de Russen.
Zo, jij durft!quote:Op woensdag 24 december 2008 14:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, die kaart was het definitieve breekpunt en absoluut een grof schandaal. Ik durf gerust te beweren dat er een verband is tussen dat incident en het feit dat Lubos Michel onlangs zeer plotseling zijn loopbaan beëindigd heeft.
Daar heeft ie niet hard voor hoeven duwen. Nederland had net de wereldkampioen en vice-wereldkampioen overtuigend verslagen. Rusland was van het veld geveegd door Spanje en had zich hersteld tegen twee erg tegenvallende teams. Nederland was hoe dan ook favoriet.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:49 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hiddink heeft het gewoon beter gespeeld. Ploeg de underdog induwen, dat soort zaken. Nederland was geknakt en Hiddink's Rusland heeft geprofiteerd. Ik ben er heilig van overtuigd dat als er een mindere trainer coach was geweest, Rusland niet had gewonnen.
Had ik ook in Boulahtopic gepost.quote:Boulahrouz openhartig over zware EK-periode
Het EK leek prachtig te worden voor Khalid Boulahrouz, die zich uit het niets in de basis wist te knokken. Tot de dag dat zijn te vroeg geboren dochtertje overleed. De verdediger vertelt nu over de zwaarste periode uit zijn leven.
"Natuurlijk, als ik aan het EK denk, overheerst de pijn", zegt Boulahrouz in gesprek met Sportweek. "Het is nog steeds heel moeilijk, ik zit nog volop in de verwerking. Het heeft twee jaar geduurd voordat ik over de dood van mijn vader kon praten. Het overlijden van mijn dochtertje heeft ook tijd nodig. Ik ben nog heel kwetsbaar, praat er liever niet over. Er hebben veel mensen meegeleefd, daar ben ik ze heel dankbaar voor. Ik begrijp ook dat de vragen zullen blijven komen. Daarom wil ik er nu voor het eerst en voorlopig voor het laatst iets over vertellen."
"Ik kan nog niet zeggen hoe ik me voelde, die dag dat Anissa werd geboren en kort daarna overleed", zo vervolgt Boulahrouz zijn verhaal. "Als ik erover praat, komt het verdriet te veel naar boven. Kan ik niet meer helder denken. Het was een bizarre situatie. Dat had niets te maken met het feit dat ik met een EK bezig was. Ook als ik thuis had gezeten, was het volledig onwerkelijk geweest. Alles draaide om me heen."
Steun kreeg de verdediger van VfB Stuttgart gelukkig van velen. "Hoe die fatale dag precies verliep, weet ik niet meer exact. Het is één grote emotionele waas waarvan me ondanks al het verdriet ook de steun van een heleboel mensen is bijgebleven. Nigel (de Jong) en Robin (van Persie) waren er de hele dag. Later kwamen Ruud (van Nistelrooy), Edwin (van der Sar), Hans (Jorritsma), Kees (Jansma) en Marco. Leo en Carlo kwamen ’s avonds."
De mensen bedanken die voor hem en zijn vrouw klaarstonden heeft Boulahrouz nog niet kunnen doen, tot zijn spijt. "Rodger Linse, mijn zaakwaarnemer, was geweldig. Evenals Anja van Ginhoven, Monique Kessels en Theo Damen van de KNVB. Hartverwarmend hoe zij ons steunden en al het organisatorische werk in goede banen leidden. Wie mijn vrouw en ik in het bijzonder willen bedanken, maar waar we helaas nog geen mogelijkheid voor hebben gekregen, is Bouchra van Persie. Vanaf de eerste weeën tot en met de volgende dag heeft ze ons niet verlaten."
Alle steun die hij kreeg zorgde zelfs voor een beetje kippenvel bij de 26-jarige verdediger. "Dat medeleven, die ultieme steun maakt dat ik over alle pijn toch nog een laag kippenvel heb. Ruud, Edwin, Robin, Nigel, Marco; grote sportsterren die toch mens durven te zijn. Die zich lieten gaan, omdat ze het zo erg voor ons vonden. Het zijn mensen met het hart op de goede plaats. Dat wist ik al. Maar toch… Die steun was een beetje water op een bosbrand. Maar ook dát water helpt om het vuur, dat altijd zal blijven branden, minder te maken."
Zo.. Na zijn voetbalcarriere kan hij alsnog zijn misgelopen carriere als poëet oppakken.quote:Die steun was een beetje water op een bosbrand. Maar ook dát water helpt om het vuur, dat altijd zal blijven branden, minder te maken.
Achteraf praten is makkelijk. Als je toevallig in vorm was geweest en een tactisch sterke coach had gehad, had iedereen gezegd.. Ze speelden voor Boula, iedereen ging door elkaar voor het vuur blabla.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:25 schreef TAV74 het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de goede vibe doorbroken is door het verdriet rondom Boula. De vraag is echter of een andere aanpak niet hetzelfde negatieve effect gehad zou hebben. Als je kampioen wilt worden moet nu eenmaal alles kloppen, het is een cliché maar het is waar. Volgens mij valt niemand veel te verwijten.
Dat het aan het genie Hiddink lag geloof ik trouwens niet, als je de wedstrijd terug ziet zul je zien dat het bij NL letterlijk al vanaf de eerste pass mis ging, daar hadden ze geen tegenstander voor nodig.
Beetje beter lezen: ik zeg dus juist al dat de vraag altijd blijft of een andere aanpak een ander effect had gehad. Denk dat het voorval met Boulah op zich gewoon heel ongelukkig is geweest en invloed heeft gehad die je niet kunt gebruiken op een groot toernooi. Het is gebeurd, en dat is vooral menselijk een drama voor Boularouz en zijn familie.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:29 schreef Twerk het volgende:
[..]
Achteraf praten is makkelijk. Als je toevallig in vorm was geweest en een tactisch sterke coach had gehad, had iedereen gezegd.. Ze speelden voor Boula, iedereen ging door elkaar voor het vuur blabla.
+
Het kan wel degelijk aan Hiddink liggen. Door je team zo neer te zetten dat de Ned. elftal spelers snel onder druk staan kun je ze ook dwingen verkeerde passes te geven. Je denkt toch niet dat Sneijder of Van Persie ineens geen balletje meer over 45 meter bij elkaar in de voeten kunnen schuiven?
Juist!quote:Op woensdag 24 december 2008 00:59 schreef Kopbal het volgende:
Tenenkrommend hoe uitgebreid er laatst over werd gesproken bij SV.
Die beslissing maak je op dat moment, toen stond heel Nederland erachter en was Boulahrouz de nieuwe nationale volksheld.
We verliezen van Rusland en ineens hadden we het anders kunnen doen.
Inderdaad. Typisch Nederlands om dan nog maandenlang naar "wat nou als" verhalen te gaan zoeken.quote:Op woensdag 24 december 2008 02:36 schreef TC03 het volgende:
Nederland verloor omdat Rusland ons overklast heeft.
De invloed van Hiddink wordt hier juist niet gebagatelliseerd. Het algemene beeld bij de media was dat die Russen er niks van konden tot Hiddink langs kwam en ze hoogstpersoonlijk leerde voetballen. Zelfde verhaal bij Australië en Zuid Korea. Dat hij een toptrainer is ben ik helemaal met je eens, maar ook Hiddink heeft wel gewoon goed materiaal nodig.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:05 schreef Twerk het volgende:
Typisch Nederlands om de invloed van Hiddink te bagatelliseren. In elk land waar hij heeft gewerkt krijgt hij een standbeeld. Bovendien zijn dat dezelfde mensen die zoveel respect zeggen te hebben voor buitenlandse trainers die stukken minder gepresteerd hebben. Hiddink is gewoon 1 vd grootste trainers ter wereld.. face it.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |