quote:
dit zijn belgische subsidies hoor, maar ik ga er vanuit dat ze die in nederland ook wel zullen hebben. Hier is dat totaal niet inkomensafhankelijk. Je kan een belastingsvermindering krijgen ter waarde van maximaal 2650 euro, en die 2650¤ is 40% van je facturatiebedrag dat je mag nemen, dus om maximaal subsidies te trekken voor je isolerende beglazing mag je eigenlijk gaan tot 6625¤ per jaar aan investeringskost om zo het maximale te kunnen terugkrijgen.
Of je nu voor meer dan 6625¤ zet aan beglazing maakt niets uit, meer dan 2650 kan je toch niet terugkrijgen. Als je minder zet krijg je echter minder terug, dus het ideale is om (als je meer dan 6625¤ kosten hebt) een stuk in januari te laten factureren en een stuk in december het jaar ervoor. Dan zijn de werken toch in 1x gedaan (al laat je de werken pas in maart uitvoeren), maar je trekt toch 2x de premie ipv 1x. Als je veiligheidssloten en meerpuntsvergrendeling gebruikt kan je ook in aanmerking komen voor die premie, maar dan moet je installateur wel 2 facturen uitschrijven; eentje voor de ruiten zelf (waarop je dus 2650¤ terug krijgt) en eentje voor de sloten & al die zaken, waarvoor je rond de 170¤ terug kan krijgen. Als je dus de factuur op 2 jaar laat zetten en laat splitsen naar 4 facturen toe, dan kan je via je belastingen zo'n 5640¤ terug krijgen.
Naar inkomensgrens toe dacht ik niet dat je meer dan een bepaald iets moet verdienen, maar uiteraard moet je dus wel meer verdienen dan de belastingsvrije schijf (ergens een dikke 10k) plus al je andere aftrek plus die 6625¤, maar dat zal wel lukken lijkt me, aangezien je dat al als 2 werklozen haalt

Dit is een federale premie. Vlaanderen zelf geeft voor zover ik weet geen extra premies daarop, en dan hangt het nog af of je gemeente een cadeautje geeft. Sommige doen dat wel, andere doen dat niet.
Als het vervanging van glas is moet je eens op het volgende letten; veel oud dubbelglas zit met een soort condens/aanslag tussen de 2 glaspanelen die je er onmogelijk uit kan krijgen, en waardoor het glas er dus vuil uit ziet. Dit is minder duur dan gedacht om te vervangen omdat in 99% van de gevallen je brandverzekering dit dekt. Brandverzekeringen dekken normaal gezien isolatieschade, en dit valt onder isolatieschade. Zo hebben wij het geluk gehad om al onze ruiten van de veranda (10 glaspanelen) te vervangen, enkel de franchise van 170¤ per paneel, dus zo'n 1700¤ te verliezen. Voordeel was wel dat we voor net geen 3000¤ aan belastingsvermindering gekregen hebben, dus eigenlijk hebben we er nog 1300¤ op verdiend om nieuw hoogrendementsglas te laten zetten