quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:27 schreef Sjonnjoop het volgende:
Wij van EC eend adviseren WC eend
Duitse auto's zijn niet slecht maar dit is een beetje teveel van het goede.
nou jij het zegtquote:Op dinsdag 23 december 2008 09:16 schreef rival het volgende:
Duitse Dekra Mängelreport 2009
Het ligt er een beetje aan hoe de statistieken zijn opgebouwd.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:27 schreef Sjonnjoop het volgende:
Wij van EC eend adviseren WC eend
Er zijn wel erg weinig buitenlandse merken en modellen, en buitenlandse auto's genoeg in Duitsland. Bv een Lexus komt niet in de lijst voor, je maakt mij niet wijs dat die slechter zouden zijn dan een X3 of 5 serie.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:35 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe de statistieken zijn opgebouwd.
Daarnaast zijn er niet zoveel niet-Duitse auto's in de hogere middenklasse.
Hoeveel 'dikke Peugeot's" zie je nu rijden (buiten misschien in Frankrijk)
Als er iets nooit kapotgaat is het een Lexus of een Subaru. En in deze statistieken zie je ze opeens nietquote:Op dinsdag 23 december 2008 09:41 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Er zijn wel erg weinig buitenlandse merken en modellen, en buitenlandse auto's genoeg in Duitsland. Bv een Lexus komt niet in de lijst voor, je maakt mij niet wijs dat die slechter zouden zijn dan een X3 of 5 serie.
Hier een lijstje uit de VS, lexus bovenaan en goh opeens amerikaanse barrelmakers in de top 10
http://www.fivecentnickel(...)e-cars-2008-edition/
Dat zou zo maar kunnen, maar in Frankrijk zou dan opeens de Espace oid het meest betrouwbaar zijn terwijl dat een niet zo heel betrouwbare auto is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:12 schreef Athmozz het volgende:
De forester komt wel voor
Verder kom ik toyota, honda & mitsubishi toch wel vrij frequent tegen in die lijst. Dat een merk gelijk lexus niet vernoemd is ligt waarschijnlijk aan het aantal lexussen dat in duitsland rond rijdt... Hier kom je er al bijna geen tegen, laat staan in duitsland. Ze zullen gewoon een eis gezet hebben van een minimumaantal wagens alvorens je statistische uitspraken kan doen, en lexus zal daar waarschijnlijk niet geraakt zijn (waardoor ze niet in de statistieken zitten)
Het probleem is dat je altijd dergelijke "vertekende" beelden krijgt, want het is bijna onmogelijk om alle wagens op te nemen in een onderzoek (of je zou een belgisch of een nederlands onderzoek moeten nemen, hier komen ze allemaal vrij veel voor & zijn er geen eigen producenten van enige betekenis die je moet gaan voortrekken. Spyker produceert wel in NL, maar die moet je niet in statistieken gaan opnemen)quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:28 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen, maar in Frankrijk zou dan opeens de Espace oid het meest betrouwbaar zijn terwijl dat een niet zo heel betrouwbare auto is.
Op die manier hou je iig wel je eigen merken hoog in de lijst en dus is de lijst eigenlijk best wel gemanipuleerde bagger
Precies wat ik dacht!quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:27 schreef Sjonnjoop het volgende:
Wij van WC eend adviseren WC eend
hoe minder erop zit hoe minder er stuk kan gaan natuurlijkquote:Op woensdag 24 december 2008 15:11 schreef T42 het volgende:
mijn kever tipte bijna 4 ton aan toen er pas echt wat stuk ging
Ook in het J.D. Power tevredenheidsonderzoek in Duitsland komt Lexus niet voor:quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:37 schreef Athmozz het volgende:
Het probleem is dat je altijd dergelijke "vertekende" beelden krijgt, want het is bijna onmogelijk om alle wagens op te nemen in een onderzoek (of je zou een belgisch of een nederlands onderzoek moeten nemen, hier komen ze allemaal vrij veel voor & zijn er geen eigen producenten van enige betekenis die je moet gaan voortrekken. Spyker produceert wel in NL, maar die moet je niet in statistieken gaan opnemen)
Die 7-serie had bij introductie veel problemen, maar veel van de auto's uit die eerste serie hebben waarschijnlijk al wel meer dan 150.000 km gereden.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:32 schreef Repeat het volgende:
Ik geloof er geen zak van. Juist die Audi's zijn rampenbakken. Zeker bij de introductie van het nieuwe model een aantal jaar terug. Zelfde geldt voor de 7 serie...
haha jah das waarquote:Op woensdag 24 december 2008 15:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hoe minder erop zit hoe minder er stuk kan gaan natuurlijk
Toch wel aardig om te zien dat de SLK in die klasse op 1 staat. Niet echt een betrouwbaar onderzoek, maar de SLK wint het in ieder geval van de andere Duitse cabrio's.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:28 schreef TGT2 het volgende:
De A4 cabrio zou op 2 moeten staan in de categorie 50.000-100.000.
Dat maakt ze nog steeds niet goedquote:Op woensdag 24 december 2008 19:21 schreef Oksel het volgende:
Ik woon in Duitsland.. en als je hier een parkeerplaats oprijdt is > 50% van de auto's van Duitse makelij. BMW, Audi en Mercedes zijn flink vertegenwoordigd hier..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |