abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:00:15 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_64267543
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:58 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, ik bedoel meer de zin ik "wil" een kind. Het is geen pop, geen huisdiertje die je wegdoet als je er zat van bent. Dit is de rest van je leven.
Daar kan ik pissig over worden.
Het vervelende is dat pissig worden bij pubers over het algemeen niet zo effectief is
Met een beetje argumenten kom je een stuk verder
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:00:20 #277
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64267550
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:47 schreef cesareborgia het volgende:

[..]

Ik ruik en proef frustratie.... en ik vind het heerlijk.
Ongeacht dat ik de betreffende reactie niet terecht vind denk ik dat jij een nog groter probleem hebt. Als je dit soort dingen heerlijk vind denk ik dat je een behoorlijk naar mens bent.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64267609
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het vervelende is dat pissig worden bij pubers over het algemeen niet zo effectief is
Met een beetje argumenten kom je een stuk verder
En in dat laatste ben ik dus niet zo goed
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:02:49 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_64267666
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:01 schreef Vlindur het volgende:
[..]
En in dat laatste ben ik dus niet zo goed
Ik vond "Het is geen pop, geen huisdiertje die je wegdoet als je er zat van bent. Dit is de rest van je leven." anders vrij sterk en duidelijk
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_64267711
Vlindur, dat begrijp ik wel hoor. Ik denk ook wel eens bij bepaalde personen dat ze een kind alleen willen voor de aandacht/aanzien/of wat dan ook. Is ook puur op gevoel maar goed, op zo'n manier vind ik dat ook not done en als dat is wat jij bedoelde begrijp ik je post volkomen
pi_64267714
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:45 schreef RockabeIIa het volgende:
RealZeus: 30+ers he Dan sta je er wel wat anders in als een tiener hoor
Ik ben ook tiener geweest.

En laten we wel wezen: hoe stabiel is een relatie van 3 maanden?
pi_64267784
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vond "Het is geen pop, geen huisdiertje die je wegdoet als je er zat van bent. Dit is de rest van je leven." anders vrij sterk en duidelijk
Bedankt. Ach, mocht ze het echt menen moet ze doen wat ze niet laten kan. Maar ik zou toch eerst voor een stabiele basis gaan. Huisje boompje beestje gedoe.
Mocht alles goed gaan kun je eens verder kijken.
pi_64267835
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:03 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Vlindur, dat begrijp ik wel hoor. Ik denk ook wel eens bij bepaalde personen dat ze een kind alleen willen voor de aandacht/aanzien/of wat dan ook. Is ook puur op gevoel maar goed, op zo'n manier vind ik dat ook not done en als dat is wat jij bedoelde begrijp ik je post volkomen

Ik heb het idee dat ze zicht verveelt idd. Goh, laten we maar een kind 'nemen'.

(Al reageert ze al tijden meer. heb ergens het idee dat het een hoax is.)
pi_64267917
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:49 schreef TeenageDirtbag het volgende:

[..]

Ja en daarom snap ik aan de ene kant de gedachtengang ook wel.... Maar ik denk dan van, het is voor iedereen moeilijk maar ook iedereen kan hulp erbij krijgen. Voor mij waren mijn ouders ook heel belangrijk toen mn oudste geboren werd. Daarbij woonde ik ook nog thuis. Goed, ik was dan 20. Maar je groeit ineens zo ontzettend daarin. En zeker nadat ik zwanger was van de 2e begon dat gewoon nog zoveel meer te groeien. Merk gewoon zo goed het verschil van 20 jaar en nu 2 kids later. Maar daarbij bedoel ik dus NIET dat je heel bewust op je 16e er al aan moet beginnen. Snap wel dat je die wens ontzettend kan hebben. Dat hebben er hier velen en dat gevoel zou iedereen ook moeten kunnen begrijpen. Alleen als je zelf 16 bent, zie je dat niet zo in zoals iemand van buitenaf en naar kijkt. Maar is het dan nodig om iemand dat op zo'n manier als hier wordt gedaan duidelijk te maken?

En wat betreft die kinderwens voor mensen die ze niet kunnen krijgen. Ik denk dat dat een ontzettend naar iets is. Als je verlangen naar iets zo groot is en je kunt dat zelf niet krijgen. Maar dat kun je niet afreageren op een 16jarige die die wens ook heeft. Ik vind dat persoonlijk niet eerlijk.
Ik heb dat vroeger wel eens gedacht, jeetje wat oneerlijk zeg. Ik heb dalijk 2 kindjes zo gekregen en er zijn mensen die dat niet kunnen. Ik vind dat echt heel naar en ik zou dat iedereen zo gunnen maar mocht ik ze dan eigenlijk ook niet krijgen omdat mijn situatie niet was zoals die volgens het boekje?
Ik sluit me hier bij aan, maaaar ik vind het ook maar vreemd dat een meid van 16 zich al zo wil binden aan een kereltje die nietsvermoedend misschien snel papa gaat worden als hij geen condooms gebruikt.
Wij noemen dat in de volksmond Naaien maar dan op de minder leuke manier.
Het besluit om een kinderwens in vervulling te laten gaan (of iig de hoop daarop) neem je samen!
een ongelukje kan gebeuren maar bewust een kereltje om de tuin leiden blegh dat ben je echt een misselijk wijf en dat mag van mij best gezegd worden.

En inderdaad Rocka als je wat ouder bent dan ga je sneller over bepaalde hindernissen heen, samenwonen kinderwens alles gaat dan een tandje sneller, is ook logisch imo.
Ik ben wel een van de uitzonderlijke gevallen denk ik, vanaf mijn 17de bij mijn man en toen ik 19 werd kochten we ons eerste huis maar alle stelletjes met wie we toen bevriend waren zijn inderdaad uit elkaar
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:08:40 #285
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64267919
RealZeus: Poeh, moeilijk te zeggen. Ik denk op de leeftijd van 30+ weet je wel waar je ongeveer aan gaat beginnen als je de keus om een relatie aan te gaan maakt. En als je eenmaal een kindje op komst hebt is het zeker wel heftig maar wil je misschien ook net dat een stapje harder lopen om je relatie te laten slagen. Daarbij heb je een beetje meer mensenkennis, dus ik denk zelf dat een relatie iets meer kans van slagen heeft dan een relatie die start op je 16e.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:08:44 #286
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64267926
Zucht, het wordt misschien toch tijd dat we voortplanting wat beter gaan reguleren...
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:09:20 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_64267956
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:05 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Bedankt. Ach, mocht ze het echt menen moet ze doen wat ze niet laten kan. Maar ik zou toch eerst voor een stabiele basis gaan. Huisje boompje beestje gedoe.
Mocht alles goed gaan kun je eens verder kijken.
Nou nee dus, met een hoop zaken moet een puber idd maar doen wat hij/zij niet laten kan, maar dit vind ik wel van de orde dat je dat (als ouder) moet voorkomen als je maar half de kans krijgt.

Ik snapte trouwens nooit waarom sommige schoonmoeders zulke loeders konden zijn, maar als mijn zoon een vriendin had die hem op deze leeftijd probeerde over te halen maar gezellig samen een kindje te krijgen dan zou ik daar ook absoluut niet vrolijk van worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:10:01 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_64267988
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]

En het is nog maar dag 1 van de kerstvakantie

Misschien moest ze op tijd naar bed??
Hebben haar ouders haar wat dat betreft iig nog wel onder de duim
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:10:17 #289
237877 Kuwaro
Walkin down the street....
pi_64268005
Zou je eerst niet wachten tot je helemaal gesettled bent met je vriend en werk etc en dan pas aan een kind beginnen.....
Ik heb geen zin om alle reacties te lezen
I Am Trying Finding Beauty In Negative Spaces
pi_64268055
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:08 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik ben wel een van de uitzonderlijke gevallen denk ik, vanaf mijn 17de bij mijn man en toen ik 19 werd kochten we ons eerste huis maar alle stelletjes met wie we toen bevriend waren zijn inderdaad uit elkaar
Ik was 16 toen ik met mijn vriend verkering kreeg. 7 jaar later besloten we te stoppen met anticonceptie. We wonen al 7 jaar samen. Ik was toen 17. (dat kwam handiger uit met nieuwe opleiding)
pi_64268071
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:57 schreef Athmozz het volgende:
ofwel naar de bank om je abortus te sponsoren
Niet nodig, aangezien een abortus gratis is voor (officiële) inwoners van Nederland.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_64268104
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

En het is nog maar dag 1 van de kerstvakantie

Misschien moest ze op tijd naar bed??
Hebben haar ouders haar wat dat betreft iig nog wel onder de duim
Doen ze dat iig wel goed
pi_64268163
Goed topic, lekker slim ook!
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:15:09 #294
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_64268198
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:10 schreef Kuwaro het volgende:
Zou je eerst niet wachten tot je helemaal gesettled bent met je vriend en werk etc en dan pas aan een kind beginnen.....
Ik heb geen zin om alle reacties te lezen
Ik zou het doen. Is het waard.
0 topics op naam. 14.gif
pi_64268204
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:06 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja ik vraag me dat altijd af bij dit soort topics máár dan nog is de discussie het opzich ook wel waard

En Marlieske: ja zoals ik al eerder zei, de wens opzich kan ik begrijpen, het is een gevoel en leeftijd heeft er dan even niets mee te maken. Je kan het ook niet uitzetten. Maar juist omdat je als 16jarige dat zelf niet inziet is het zo moeilijk om dat iemand aan zn verstand te brengen. En je overziet op die leeftijd de gevolgen niet. Ik denk dat dat het grootste verschil is met iemand die ouder is. Dat je je er minder van bewust bent. Toen ik voorheen wel eens aan kids dacht, bedenk ik me nu achteraf dat het zoveel is wat ik me van te voren noooit had kunnen bedenken! Maar ja, zoiezo kom je pas achter de dingen als je ze meemaakt.

Jammer dat TS niet reageert verder... als het geen hoax is dan
pi_64268239
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:11 schreef beefcake het volgende:

[..]

Niet nodig, aangezien een abortus gratis is voor (officiële) inwoners van Nederland.
vallen tokkies & kampers daar ook onder?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64268268
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:08 schreef RockabeIIa het volgende:
RealZeus: Poeh, moeilijk te zeggen. Ik denk op de leeftijd van 30+ weet je wel waar je ongeveer aan gaat beginnen als je de keus om een relatie aan te gaan maakt. En als je eenmaal een kindje op komst hebt is het zeker wel heftig maar wil je misschien ook net dat een stapje harder lopen om je relatie te laten slagen. Daarbij heb je een beetje meer mensenkennis, dus ik denk zelf dat een relatie iets meer kans van slagen heeft dan een relatie die start op je 16e.
Dat ben ik wel met je eens, maar ik vind drie maanden echt heel snel.
Als ik een vriendin zou hebben die na drie maanden al zwanger wil worden ga ik heel hard gillen, denk ik.
pi_64268552
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:15 schreef TeenageDirtbag het volgende:

En Marlieske: ja zoals ik al eerder zei, de wens opzich kan ik begrijpen, het is een gevoel en leeftijd heeft er dan even niets mee te maken. Je kan het ook niet uitzetten. Maar juist omdat je als 16jarige dat zelf niet inziet is het zo moeilijk om dat iemand aan zn verstand te brengen. En je overziet op die leeftijd de gevolgen niet. Ik denk dat dat het grootste verschil is met iemand die ouder is. Dat je je er minder van bewust bent. Toen ik voorheen wel eens aan kids dacht, bedenk ik me nu achteraf dat het zoveel is wat ik me van te voren noooit had kunnen bedenken! Maar ja, zoiezo kom je pas achter de dingen als je ze meemaakt.
Nou sorry maar ik had toch wel het besef dat een kind iets was waar veel tijd, geld en zorg in ging zitten en dat ik daar echt niet aan toe was en dat ik erg selectief zou zijn met wie ik dat wel zou willen.
Daar nam ik dan ook voldoende maatregelen voor om dat maar vooral te voorkomen + soa's.
Niet iedere 16 jarige is zo oliedom en naief als TS.
Mama van Isa en Ties
pi_64268622
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:16 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar ik vind drie maanden echt heel snel.
Als ik een vriendin zou hebben die na drie maanden al zwanger wil worden ga ik heel hard gillen, denk ik.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Rocka "bewust" met 3 maanden zwanger is geraakt, maar dat het meer een lucky shot is geweest. Mocht ik het fout hebben Rocka dan geef je je maar een mep om mijn oren
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:27:47 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_64268676
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:24 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nou sorry maar ik had toch wel het besef dat een kind iets was waar veel tijd, geld en zorg in ging zitten en dat ik daar echt niet aan toe was.
Daar nam ik dan ook voldoende maatregelen voor om dat maar vooral te voorkomen + soa's.
Niet iedere 16 jarige is zo oliedom en naief als TS.
Jij besefte dus op die leeftijd dat het een puberale gril was, helaas beseffen pubers dat zelf niet altijd

En speciaal voor Quir het beloofde linkje: Ik ben zestien en ik wil een kind #2

[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 23-12-2008 00:45:11 (Linkje toegevoegd) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')