Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.quote:Op maandag 22 december 2008 13:53 schreef Keltie het volgende:
Overigens weiger ik Digitenne digitale TV te noemen omdat het je tv binnenkomt via een SCART-kabel:
"Een SCART-connector bestaat uit 21 pinnen en voorziet in analoge audio- en videosignalen in beide richtingen" (wikipedia).
Verder geen klachten over digitenne, gebruik het al een jaar of 2/3 met plezier
Dat is dan toch even waardeloos?quote:Op maandag 22 december 2008 14:01 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.
Minder zenders klopt, ligt er maar net aan of je dat storend vind (bekijk het zenderpakket dus).quote:Op maandag 22 december 2008 14:12 schreef Cothen het volgende:
Digitenne geeft net zo vaak storing als je kabel en je hebt minder zenders.
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.quote:Bovendien is de kwaliteit niet goed genoeg voor de grotere lcd's.
quote:Digitale tv over de kabel hoeft overigens niet eens zoveel duurder te zijn dan de reguliere kabel.
Bij UPC betaal je een paar euro per maand om de zenders die je nu analoog ontvangt digitaal te ontvangen.
Bij Ziggo betaal je niets extra per maand en hoef je alleen zelf de ontvanger te kopen.
Welke van de twee je hebt is afhankelijk van de gemeente waar je woont.
Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.quote:Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:
Dat is dan toch even waardeloos?
Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).
Of zit ik gewoon verkeerd met die denkwijze?
Mjah, maar blijft de bottleneck dan niet die scartkabel waarmee je het van de ontvanger naar je TV doorgooit?quote:Op maandag 22 december 2008 14:22 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.
Niet even waardeloos dus. Uiteraard kan het altijd beter, maar voor ik alle zenders volledig digitaal in 1080 of meer de huiskamer in haal zijn we een paar jaar verder denk ik.
Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.quote:Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:
Dat is dan toch even waardeloos?
Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).
Of zit ik gewoon verkeerd met die denkwijze?
Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?quote:Op maandag 22 december 2008 14:21 schreef Keltie het volgende:
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.
Tja, je betaalt idd iets minder dan de helft, voor eenderde van het aanbod tov UPC tegen de halve beeldkwaliteit tov UPC.quote:Op maandag 22 december 2008 14:41 schreef DurQ het volgende:
Digitenne is gewoon veel goedkoper dan digitale kabel van UPC
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkstquote:Op maandag 22 december 2008 14:46 schreef Cothen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.
[..]
Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?
Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.quote:Op maandag 22 december 2008 14:50 schreef Keltie het volgende:
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkst
Digitenne is goedkoper dan normale UPC kabel (bij mij in de buurt tenminste).
De digitale tv variant zal beter zijn dan digitenne maar volgens mij ook duurder
je krijgt waar je voor betaald zegmaarquote:Op maandag 22 december 2008 14:52 schreef Cothen het volgende:
[..]
Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.
http://www.kpn.com/is-bin(...)rmPCCheck-StandAlonequote:Op maandag 22 december 2008 14:56 schreef DurQ het volgende:
nou goed, het lijkt me nu wel duidelijk dat Digitenne opzich minder is dan digitale kabel.....maar dat wist ik al!
De vraag die nog openstaat en waar het eigenlijk om gaat:
Hoe is het ontvangst in mijn regio?????
Ok, KPN zegt zelf dat er mogelijk toch een buitenantenne nodig is op mijn adres...die je er nu gratis bij krijgt!quote:Op maandag 22 december 2008 14:58 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
http://www.kpn.com/is-bin(...)rmPCCheck-StandAlone
Er zit een fors kwaliteit verschil tussen digitenne en gewone kabelquote:Op maandag 22 december 2008 14:00 schreef JDude het volgende:
Kun je net zo goed gewoon je ouwe kabel houden.
Met een binnen antenne?quote:Op maandag 22 december 2008 15:15 schreef DaFrenk het volgende:
Heb zelf geen ervaring ermee, maar een schoonbroer heeft wel even Digitenne gehad toen hij wat aan het oriënteren was voor een TV aanbieder. Maar die heeft al snel alles terug gestuurd omdat de kwaliteit echt tegen viel. Hij woonde overigens in een donkergroen gebied met prima bereik dus.
Digitenne is ook goedkoper dan je analoge aansluiting.quote:Op maandag 22 december 2008 15:11 schreef napalmpje het volgende:
toch vind ik persoonlijk dat het wel behoorlijk verschil maakt of je digitaal binnenhaalt via scart of via HDMI.
ik weet niet of digitenne ook kastjes levert met HDMI aansluiting ipv scart?
zelf heb ik 2 lcds, 1 met scart-decoder, andere hdmi-decoder en verschil is enorm (tv's zijn redelijk vergelijkbaar) digitenne is idd wel een stukje goedkoper p/m.
maar als de kwaliteit je toch niet zoveel uitmaakt, dan zou ik gewoon analoog blijven kijken op die tv. tis toch maar 66 cm en je hoeft dan niet te zappen met een aparte afstandsbediening.
Geloof het wel ja.quote:
nog een reden om analoog te gaan dan. dan verhelp je meteen nog een beetje de kredietcrisis.quote:Op maandag 22 december 2008 15:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Digitenne is ook goedkoper dan je analoge aansluiting.
mits je in ziggo,upc gebied woont.quote:Op maandag 22 december 2008 15:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Digitenne is ook goedkoper dan je analoge aansluiting.
Dan moet je je interne bekabeling eens goed nalopen en eventueel vernieuwen. Analoge ontvangst via de kabel kan echt prima zijn, zeker als je kijkt met een CRT.quote:Op maandag 22 december 2008 13:46 schreef DurQ het volgende:
ik zit hier nog steeds met een analoge kabelaansluiting. Dit heeft echt zo nu en dan een klote beeld. Maar aangezien ik nog een CRT heb staan, ben ik nog niet overgestapt op digitaal.
Dat hangt er maar net vanaf wie je kabelboer is. Bij Ziggo is het digitale basispakket (met alle gangbare zenders en nog een flink aantal extra zenders) gewoon gratis, afgezien van de eenmalige kosten voor de aanschaf van de smartcard (en een decoder als je nieuwe TV geen ingebouwde digitale kabeltuner heeft). Zit je daarentegen bij UPC, dan ben je zuur. Ook voor het basispakket moet daar worden betaald, en ontvangst is alleen mogelijk met de eigen UPC decoders, niet met standaard DVB-C tuners (die steeds vaker in moderne TV's worden ingebouwd).quote:Binnenkort ben ik wel van plan om een LCD tv te kopen, en wil dan ook een digitale aansluiting hebben.
Ik heb geen zin om digitale kabel te nemen, want das gewoon veels te duur!
Schotel leverde vroeger de beste kwaliteit. Nu niet meer. Ingehaald door de kabel met hogere bitrates voor in ieder geval alle landelijke Nederlandse zenders.quote:Schotel is de beste kwaliteit mijns inziens, maar dat gaat m ook niet worden.
Los van de ontvangstcondities ter plaatse zul je met digitenne op een (grote) LCD TV geen bevredigende kwaliteit kunnen krijgen, daarvoor zijn de gebruikte bitrates te laag. Ook is het zenderaanbod erg mager (o.a. geen BBC1 en BBC2) en verbetering van het zenderaanbod zit er niet in, evenmin als HDTV. Beetje onzinnige keuze dus als je bedenkt dat elke moderne LCD op zijn minst HD ready is, en vaak Full HD aankan.quote:Dus dacht ik aan Digitenne, alleen zit ik een beetje over het ontvangst in. Daarom mijn vraag:
zijn er hier mensen uit mijn omgeving (Berlikum, Friesland) die ook digitenne hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee? En met wat voor soort antenne?
Wandel eens een Primafoon winkel binnen bij je in de buurt. Daar hangt meestal een 26 inch LCD scherm aan de muur waarop Digitenne wordt gedemonstreerd. Dan kun je meteen zien hoe het er uit ziet op een TV van de grootte die je in gedachten hebt.quote:Op maandag 22 december 2008 18:09 schreef DurQ het volgende:
ff op je laatste punt terug komen:
Zenders als BBC maakt me allemaal niet zoveel uit hoor, ik kijk alleen maar de NL kanalen.
En die bitrate? zou die ook niet voldoende zijn voor een 66cm LCD?
En btw, ik zit idd aan UPC vast hier...
Dat zal ik gaan doen. Helaas zegt dat nog steeds niks over het ontvangst (bijna 15 km van leeuwarden)quote:Op maandag 22 december 2008 18:13 schreef Riparius het volgende:
[..]
Wandel eens een Primafoon winkel binnen bij je in de buurt. Daar hangt meestal een 26 inch LCD scherm aan de muur waarop Digitenne wordt gedemonstreerd. Dan kun je meteen zien hoe het er uit ziet op een TV van de grootte die je in gedachten hebt.
Helaas voor jou klopt je klacht niet echt. Ik heb een Full HD TV en ontvang via Ziggo ook HD kanalen. Deze zijn 1080i, niet 720p. Mijn toestel heeft een ingebouwde DVB-C tuner die ook HD aankan en ik heb dus geen losse decoder nodig. Ik heb overigens wel een losse decoder, zodat ik ook gelijktijdig een ander digitaal kanaal kan opnemen dan het digitale kanaal waar ik op dat moment naar kijk.quote:Op maandag 22 december 2008 14:25 schreef Noway666 het volgende:
Kabel "HD" is 720p en daar betaal je veel voor.
Ik heb liever de mogelijkheid om een toestel te gebruiken met een ingebouwde decoder ipv. losse decoders.
Met digitenne is dat mogelijk, de rest niet omdat kabelaars graag consumenten pesten / benadelen.
kijk even hier. In Leeuwarden staat een zender voor Digitenne die zowat heel Friesland bestrijkt, en gezien de afstand zal ontvangst bij jouw thuis dus geen probleem opleveren.quote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef DurQ het volgende:
[..]
Dat zal ik gaan doen. Helaas zegt dat nog steeds niks over het ontvangst (bijna 15 km van leeuwarden)
Waarschijnlijk heb je teveel vocht in je muren. Gewoon even een paar uurtjes met de fohn eroverheen, moet je eens opletten wat een verbetering dat geeft.quote:Op maandag 22 december 2008 23:10 schreef editoor het volgende:
Ik heb sinds vandaag problemen met digitenne, heb hem nu 2 weken en deed het altijd prima. Zowel het beeld als geluid hapert. Wat kan daar de oorzaak van zijn? kpn of een stoorzender in huis?
Ik ben er anders erg over te spreken...quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:06 schreef DurQ het volgende:
Nou vandaag ff in Leeuwarden in de Primafoon geweest. Ze hadden een proefopstelling met een 32 inch LCD. Maar ik was er nou niet bepaald kapot van! Om logo's en dergelijke heen was het beeld echt niet strak. En je kon duidelijk zien dat de bitrate te wensen over laat!
Uiteraard stond er op een kaartje bij dat het beeld haarscherp is, stelletje oplichters:P......denk toch dat ik het maar niet aan ga schaffen!
hier in Joure is het vanaf leeuwarden met een binnen antenne NIET te doen..quote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef DurQ het volgende:
[..]
Dat zal ik gaan doen. Helaas zegt dat nog steeds niks over het ontvangst (bijna 15 km van leeuwarden)
Meningen en feiten niet verwarrenquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:35 schreef Creature het volgende:
Digitenne is pure oplichting, want het is niet beter dan analoge televisie!
quote:Mensen, ik heb al wel het één en ander bekeken op internet maar ik vind geen bevredigend antwoord.
Ik heb een Sharp Aquos tv (LC-46XD1E .. http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sharp-lc-46xd1e-lcd-tv/) en kijk tv via Digitenne. Nu loopt dit dus via een decoder -> SCART -> TV maar ik heb een DVB-T tuner erin zitten dus zou daar een CA Card voor kunnen kopen en dan Digitenne via die CA Card kunnen kijken.
Op internet word dus veel gepraat over een CONAX Card, wat kan kloppen want die kreet zie ik ook regelmatig in de instellingen van de decoder, maar in de handleiding van m'n TV staat het volgende:
CA system supported by
Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM
NOTE
Betekend dit dat ik er dus geen CONAX Card in zou kunnen stoppen en dus geen Digitenne op m'n tv zou kunnen binnenhalen? Of toch stug zo'n Card kopen en TV kijken maar?
Vraag het even op kieskeurig.nl of anders bij een leverancier van die modules. Misschien heb je een firmware update nodig voor je TV. Ik heb zo gauw nergens een bericht kunnen vinden van iemand die echt bevestigt dat Digitenne werkt op deze TV met de Conax module. Misschien had je dit soort dingen beter uit kunnen zoeken voordat je de TV kocht.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Meningen en feiten niet verwarren
Weet iemand hier een antwoord op:
[..]
Neuh, het is leuk als extra'tje. Geen verplichtingquote:Op woensdag 24 december 2008 13:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
Vraag het even op kieskeurig.nl of anders bij een leverancier van die modules. Misschien heb je een firmware update nodig voor je TV. Ik heb zo gauw nergens een bericht kunnen vinden van iemand die echt bevestigt dat Digitenne werkt op deze TV met de Conax module. Misschien had je dit soort dingen beter uit kunnen zoeken voordat je de TV kocht.
Vind ik ook! En met analoog kan je dan nog lekker zappen met je tvquote:Op dinsdag 23 december 2008 16:10 schreef DurQ het volgende:
Naja, heb nog liever analoog met een klein beetje sneeuw, dan dat je digitaal hebt wat niet scherp is. Maarja das ieder voor zich:P
Wat maakt dat nou weer uit.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:15 schreef napalmpje het volgende:
[..]
En met analoog kan je dan nog lekker zappen met je tv
Precies!quote:
Nee, ik heb UPC. Daar betaal ik analoog al dik ¤ 16 voor per maand. En met digitaal komt daar nog 5 euro bijquote:Op vrijdag 26 december 2008 23:37 schreef Renesite het volgende:
TS heeft toch ziggo? kost je niets extra een digitale tv abonnement. Je behoud je basis tarief alleen krijg je een digitaal kastje met een gratis digitale uitzending.
Per 1 januari krijg je daarbij per ADRES een abonnement. Voordeel is: op mijn slaapkamer heb ik een gratis kastje (verandering van abonnement) én mijn ouders in de woonkamer hebben het uitgebreide abonnement. Ik krijg straks gratis ook het uitgebreide abonnement omdat het niet meer per aansluiting gaat maar per adres
Ohja, er is nog een stuk in Friesland waar weer UPC zit. Nvmquote:Op zaterdag 27 december 2008 02:23 schreef DurQ het volgende:
[..]
Nee, ik heb UPC. Daar betaal ik analoog al dik ¤ 16 voor per maand. En met digitaal komt daar nog 5 euro bij
Wie heeft er dan ook meer dan 3 TV's?quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
met een max van 3 kaarten zeker? :w
Is altijd UPC geweest in mijn dorpquote:Op zaterdag 27 december 2008 09:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ohja, er is nog een stuk in Friesland waar weer UPC zit. Nvm!
wijquote:Op zaterdag 27 december 2008 09:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Wie heeft er dan ook meer dan 3 TV's?
vind het anders zwaar irritant om je volume met de ene te doen en kanalen met de andere afstandsbediening. en als je dan per ongeluk zapt met je tv ab, dan kan je weer door al je sources cyclen tot je weer op je decoder zit.quote:
Wie wat waar? Kan er nog niets over vinden op de site van Ziggo?quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:37 schreef Renesite het volgende:
TS heeft toch ziggo? kost je niets extra een digitale tv abonnement. Je behoud je basis tarief alleen krijg je een digitaal kastje met een gratis digitale uitzending.
Per 1 januari krijg je daarbij per ADRES een abonnement. Voordeel is: op mijn slaapkamer heb ik een gratis kastje (verandering van abonnement) én mijn ouders in de woonkamer hebben het uitgebreide abonnement. Ik krijg straks gratis ook het uitgebreide abonnement omdat het niet meer per aansluiting gaat maar per adres
Ja, dat hoorde ik.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:54 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Wie wat waar? Kan er nog niets over vinden op de site van Ziggo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |