abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 13:46:17 #1
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64243219
ik zit hier nog steeds met een analoge kabelaansluiting. Dit heeft echt zo nu en dan een klote beeld. Maar aangezien ik nog een CRT heb staan, ben ik nog niet overgestapt op digitaal.
Binnenkort ben ik wel van plan om een LCD tv te kopen, en wil dan ook een digitale aansluiting hebben.

Ik heb geen zin om digitale kabel te nemen, want das gewoon veels te duur!

Schotel is de beste kwaliteit mijns inziens, maar dat gaat m ook niet worden.

Dus dacht ik aan Digitenne, alleen zit ik een beetje over het ontvangst in. Daarom mijn vraag:

zijn er hier mensen uit mijn omgeving (Berlikum, Friesland) die ook digitenne hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee? En met wat voor soort antenne?
  maandag 22 december 2008 @ 13:47:13 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64243261
Lelystad werkt ie prima.

Je hebt overigens geen aparte antenne nodig voor dat apparaat. Die wordt gewoon meegeleverd...
Lang leve mij! *O*
pi_64243509
Overigens weiger ik Digitenne digitale TV te noemen omdat het je tv binnenkomt via een SCART-kabel:
"Een SCART-connector bestaat uit 21 pinnen en voorziet in analoge audio- en videosignalen in beide richtingen" (wikipedia).

Verder geen klachten over digitenne, gebruik het al een jaar of 2/3 met plezier
  maandag 22 december 2008 @ 14:00:28 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64243747
Kun je net zo goed gewoon je ouwe kabel houden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 22 december 2008 @ 14:01:04 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64243764
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:53 schreef Keltie het volgende:
Overigens weiger ik Digitenne digitale TV te noemen omdat het je tv binnenkomt via een SCART-kabel:
"Een SCART-connector bestaat uit 21 pinnen en voorziet in analoge audio- en videosignalen in beide richtingen" (wikipedia).

Verder geen klachten over digitenne, gebruik het al een jaar of 2/3 met plezier
Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.
pi_64244098
Digitenne geeft net zo vaak storing als je kabel en je hebt minder zenders.
Bovendien is de kwaliteit niet goed genoeg voor de grotere lcd's.

Digitale tv over de kabel hoeft overigens niet eens zoveel duurder te zijn dan de reguliere kabel.
Bij UPC betaal je een paar euro per maand om de zenders die je nu analoog ontvangt digitaal te ontvangen.
Bij Ziggo betaal je niets extra per maand en hoef je alleen zelf de ontvanger te kopen.

Welke van de twee je hebt is afhankelijk van de gemeente waar je woont.
So we just called him Fred too
pi_64244381
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:01 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.
Dat is dan toch even waardeloos?
Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).

Of zit ik gewoon verkeerd met die denkwijze?
pi_64244454
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:12 schreef Cothen het volgende:
Digitenne geeft net zo vaak storing als je kabel en je hebt minder zenders.
Minder zenders klopt, ligt er maar net aan of je dat storend vind (bekijk het zenderpakket dus).
Heb zelf lang niet zoveel storing als dat ik met UPC had, woon in de Betuwe en had toen (weet nu niet?) geen dekking volgens de digitenne-site.
quote:
Bovendien is de kwaliteit niet goed genoeg voor de grotere lcd's.
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.
quote:
Digitale tv over de kabel hoeft overigens niet eens zoveel duurder te zijn dan de reguliere kabel.
Bij UPC betaal je een paar euro per maand om de zenders die je nu analoog ontvangt digitaal te ontvangen.
Bij Ziggo betaal je niets extra per maand en hoef je alleen zelf de ontvanger te kopen.

Welke van de twee je hebt is afhankelijk van de gemeente waar je woont.
  maandag 22 december 2008 @ 14:22:14 #9
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_64244465
heb ook digitenne. maar het beeld kwaliteit is waardeloos iig.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 22 december 2008 @ 14:22:24 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64244474
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:

Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).

Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.
Niet even waardeloos dus. Uiteraard kan het altijd beter, maar voor ik alle zenders volledig digitaal in 1080 of meer de huiskamer in haal zijn we een paar jaar verder denk ik.
  maandag 22 december 2008 @ 14:25:14 #11
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_64244572
Kabel "HD" is 720p en daar betaal je veel voor.

Ik heb liever de mogelijkheid om een toestel te gebruiken met een ingebouwde decoder ipv. losse decoders.

Met digitenne is dat mogelijk, de rest niet omdat kabelaars graag consumenten pesten / benadelen.
  maandag 22 december 2008 @ 14:32:11 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64244852
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:22 schreef JDude het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.
Niet even waardeloos dus. Uiteraard kan het altijd beter, maar voor ik alle zenders volledig digitaal in 1080 of meer de huiskamer in haal zijn we een paar jaar verder denk ik.
Mjah, maar blijft de bottleneck dan niet die scartkabel waarmee je het van de ontvanger naar je TV doorgooit?
pi_64244995
ach voor op de camping ofzo is digitenne best geschikt
  maandag 22 december 2008 @ 14:41:56 #14
203638 DurQ
pi_64245241
ik ga kijken op een 66 cm LCD tv, dus de bitrate maak ik me niet druk om

dat het via de scart loopt zegt me ook niks, heb jaren lang via de schotel gekeken en altijd goed beeld!

Digitenne is gewoon veel goedkoper dan digitale kabel van UPC

Ik zou graag mensen met ervaringen hierover horen die uit mijn regio komen....ik waardeer het van mensen uit andere regio's die ook wat info delen hier....maar met digitenne gaat het me er echt om wat het ontvangst in mijn regio is.

Ook werd er gezegd dat een antenne wordt bij geleverd...dat klopt ook wel. Maar dat is een binnen antenne. Er bestaan dan ook nog buiten antennes en zelf dak antennes
pi_64245415
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:

Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:21 schreef Keltie het volgende:
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.
Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?
pi_64245536
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:41 schreef DurQ het volgende:
Digitenne is gewoon veel goedkoper dan digitale kabel van UPC
Tja, je betaalt idd iets minder dan de helft, voor eenderde van het aanbod tov UPC tegen de halve beeldkwaliteit tov UPC.
  maandag 22 december 2008 @ 14:50:49 #17
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64245570
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:46 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.
[..]

Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkst
Digitenne is goedkoper dan normale UPC kabel (bij mij in de buurt tenminste).
De digitale tv variant zal beter zijn dan digitenne maar volgens mij ook duurder
pi_64245631
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:50 schreef Keltie het volgende:
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkst
Digitenne is goedkoper dan normale UPC kabel (bij mij in de buurt tenminste).
De digitale tv variant zal beter zijn dan digitenne maar volgens mij ook duurder
Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.
  maandag 22 december 2008 @ 14:53:51 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64245664
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:52 schreef Cothen het volgende:

[..]

Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.
je krijgt waar je voor betaald zegmaar
  maandag 22 december 2008 @ 14:56:43 #20
203638 DurQ
pi_64245739
nou goed, het lijkt me nu wel duidelijk dat Digitenne opzich minder is dan digitale kabel.....maar dat wist ik al!

De vraag die nog openstaat en waar het eigenlijk om gaat:

Hoe is het ontvangst in mijn regio?????
pi_64245811
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:56 schreef DurQ het volgende:
nou goed, het lijkt me nu wel duidelijk dat Digitenne opzich minder is dan digitale kabel.....maar dat wist ik al!

De vraag die nog openstaat en waar het eigenlijk om gaat:

Hoe is het ontvangst in mijn regio?????
http://www.kpn.com/is-bin(...)rmPCCheck-StandAlone
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64246214
toch vind ik persoonlijk dat het wel behoorlijk verschil maakt of je digitaal binnenhaalt via scart of via HDMI.
ik weet niet of digitenne ook kastjes levert met HDMI aansluiting ipv scart?
zelf heb ik 2 lcds, 1 met scart-decoder, andere hdmi-decoder en verschil is enorm (tv's zijn redelijk vergelijkbaar) digitenne is idd wel een stukje goedkoper p/m.
maar als de kwaliteit je toch niet zoveel uitmaakt, dan zou ik gewoon analoog blijven kijken op die tv. tis toch maar 66 cm en je hoeft dan niet te zappen met een aparte afstandsbediening.
  maandag 22 december 2008 @ 15:12:26 #23
203638 DurQ
pi_64246248
quote:
Ok, KPN zegt zelf dat er mogelijk toch een buitenantenne nodig is op mijn adres...die je er nu gratis bij krijgt!

Maar vind ervaringen van gebruikers toch altijd even belangrijker dan praatjes van de verkoper;)
pi_64246338
Heb zelf geen ervaring ermee, maar een schoonbroer heeft wel even Digitenne gehad toen hij wat aan het oriënteren was voor een TV aanbieder. Maar die heeft al snel alles terug gestuurd omdat de kwaliteit echt tegen viel. Hij woonde overigens in een donkergroen gebied met prima bereik dus.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_64246651
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:00 schreef JDude het volgende:
Kun je net zo goed gewoon je ouwe kabel houden.
Er zit een fors kwaliteit verschil tussen digitenne en gewone kabel
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 22 december 2008 @ 15:25:47 #26
203638 DurQ
pi_64246664
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:15 schreef DaFrenk het volgende:
Heb zelf geen ervaring ermee, maar een schoonbroer heeft wel even Digitenne gehad toen hij wat aan het oriënteren was voor een TV aanbieder. Maar die heeft al snel alles terug gestuurd omdat de kwaliteit echt tegen viel. Hij woonde overigens in een donkergroen gebied met prima bereik dus.
Met een binnen antenne?
pi_64246686
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:11 schreef napalmpje het volgende:
toch vind ik persoonlijk dat het wel behoorlijk verschil maakt of je digitaal binnenhaalt via scart of via HDMI.
ik weet niet of digitenne ook kastjes levert met HDMI aansluiting ipv scart?
zelf heb ik 2 lcds, 1 met scart-decoder, andere hdmi-decoder en verschil is enorm (tv's zijn redelijk vergelijkbaar) digitenne is idd wel een stukje goedkoper p/m.
maar als de kwaliteit je toch niet zoveel uitmaakt, dan zou ik gewoon analoog blijven kijken op die tv. tis toch maar 66 cm en je hoeft dan niet te zappen met een aparte afstandsbediening.
Digitenne is ook goedkoper dan je analoge aansluiting.
pi_64246704
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:25 schreef DurQ het volgende:

[..]

Met een binnen antenne?
Geloof het wel ja.
pi_64246910
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

nog een reden om analoog te gaan dan. dan verhelp je meteen nog een beetje de kredietcrisis.
pi_64248734
Haal zo'n ding. Bevalt het niet, dan retourneer je het binnen 30 dagen. Dan zit je nergens aan vast.
pi_64249258
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

mits je in ziggo,upc gebied woont.
sommige lokale kabelaars kosten maar 8/9/10 euro dan is die paar euro meer de BBC 1,2 en andere zenders plus kwaliteit bitrate dubbel en dwars waard. Helaas woon ik in upc gebied en ga ik verhuizen naar upc gebied.
  maandag 22 december 2008 @ 16:59:48 #32
197456 ytram
...dacht je!
pi_64249773
De bitrate van Digitenne is inderdaad lager dan schotel of digitale kabel.

Koop een LCD tv met ingebouwde DVB-T tuner.
Schaf een losse CI-module en smartcard van Digitenne aan (is bij de electronica zaak gewoon verkrijgbaar) en stop deze in de LCD tv.

CI-module uit een KPN starterspakket

Echt veel beter beeld dan via de losse decoder! Volgens mij geen omzetting van digitaal --> analoog --> digitaal. Wellicht is er wel een software update nodig van je LCD tv (sommige willen nogal eens problemen hebben met de Digitenne CI).
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_64249966
Als je wil weten hoe de ontvangst is dan kun je ook een usb ontvangertje kopen / lenen, in je pc pluggen en daarmee kun je zonder abonnement de publieke zenders ontvangen, gratis. Dan kun je een idee krijgen van hoe de kwaliteit is want het digitennesignaal is exact hetzelfde signaal alleen dan met encryptie eroverheen voor de niet-publieke zenders.

Zelf zit ik in Rotterdam en ik heb alleen een simpel ontvangertje met kleine antenne (geen digitenne abo dus) en over het algemeen is de ontvangst prima maar soms heb je van die momenten dat het echt KUT met PEREN is. Van die mpeg hakkels, vastlopend beeld, hikjes in het geluid etc. Gebeurt niet vaak maar het zal net tijdens een doelpunt zijn ofzo...

Als ie niet stoort is de kwaliteit (resolutie, scherpte) wel veel beter dan analoge UPC kabel die ik nog heb maar het is wel te zien dat het signaal flink gecomprimeerd is; het haalt het niet bij digitale kabel of schotel.
pi_64251685
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:46 schreef DurQ het volgende:
ik zit hier nog steeds met een analoge kabelaansluiting. Dit heeft echt zo nu en dan een klote beeld. Maar aangezien ik nog een CRT heb staan, ben ik nog niet overgestapt op digitaal.
Dan moet je je interne bekabeling eens goed nalopen en eventueel vernieuwen. Analoge ontvangst via de kabel kan echt prima zijn, zeker als je kijkt met een CRT.
quote:
Binnenkort ben ik wel van plan om een LCD tv te kopen, en wil dan ook een digitale aansluiting hebben.

Ik heb geen zin om digitale kabel te nemen, want das gewoon veels te duur!
Dat hangt er maar net vanaf wie je kabelboer is. Bij Ziggo is het digitale basispakket (met alle gangbare zenders en nog een flink aantal extra zenders) gewoon gratis, afgezien van de eenmalige kosten voor de aanschaf van de smartcard (en een decoder als je nieuwe TV geen ingebouwde digitale kabeltuner heeft). Zit je daarentegen bij UPC, dan ben je zuur. Ook voor het basispakket moet daar worden betaald, en ontvangst is alleen mogelijk met de eigen UPC decoders, niet met standaard DVB-C tuners (die steeds vaker in moderne TV's worden ingebouwd).
quote:
Schotel is de beste kwaliteit mijns inziens, maar dat gaat m ook niet worden.
Schotel leverde vroeger de beste kwaliteit. Nu niet meer. Ingehaald door de kabel met hogere bitrates voor in ieder geval alle landelijke Nederlandse zenders.
quote:
Dus dacht ik aan Digitenne, alleen zit ik een beetje over het ontvangst in. Daarom mijn vraag:

zijn er hier mensen uit mijn omgeving (Berlikum, Friesland) die ook digitenne hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee? En met wat voor soort antenne?
Los van de ontvangstcondities ter plaatse zul je met digitenne op een (grote) LCD TV geen bevredigende kwaliteit kunnen krijgen, daarvoor zijn de gebruikte bitrates te laag. Ook is het zenderaanbod erg mager (o.a. geen BBC1 en BBC2) en verbetering van het zenderaanbod zit er niet in, evenmin als HDTV. Beetje onzinnige keuze dus als je bedenkt dat elke moderne LCD op zijn minst HD ready is, en vaak Full HD aankan.
  maandag 22 december 2008 @ 18:09:24 #35
203638 DurQ
pi_64251936
ff op je laatste punt terug komen:

Zenders als BBC maakt me allemaal niet zoveel uit hoor, ik kijk alleen maar de NL kanalen.
En die bitrate? zou die ook niet voldoende zijn voor een 66cm LCD?

En btw, ik zit idd aan UPC vast hier...
pi_64252055
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:09 schreef DurQ het volgende:
ff op je laatste punt terug komen:

Zenders als BBC maakt me allemaal niet zoveel uit hoor, ik kijk alleen maar de NL kanalen.
En die bitrate? zou die ook niet voldoende zijn voor een 66cm LCD?

En btw, ik zit idd aan UPC vast hier...
Wandel eens een Primafoon winkel binnen bij je in de buurt. Daar hangt meestal een 26 inch LCD scherm aan de muur waarop Digitenne wordt gedemonstreerd. Dan kun je meteen zien hoe het er uit ziet op een TV van de grootte die je in gedachten hebt.
  maandag 22 december 2008 @ 18:20:48 #37
203638 DurQ
pi_64252299
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:13 schreef Riparius het volgende:

[..]

Wandel eens een Primafoon winkel binnen bij je in de buurt. Daar hangt meestal een 26 inch LCD scherm aan de muur waarop Digitenne wordt gedemonstreerd. Dan kun je meteen zien hoe het er uit ziet op een TV van de grootte die je in gedachten hebt.
Dat zal ik gaan doen. Helaas zegt dat nog steeds niks over het ontvangst (bijna 15 km van leeuwarden)
pi_64252399
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:25 schreef Noway666 het volgende:
Kabel "HD" is 720p en daar betaal je veel voor.

Ik heb liever de mogelijkheid om een toestel te gebruiken met een ingebouwde decoder ipv. losse decoders.

Met digitenne is dat mogelijk, de rest niet omdat kabelaars graag consumenten pesten / benadelen.
Helaas voor jou klopt je klacht niet echt. Ik heb een Full HD TV en ontvang via Ziggo ook HD kanalen. Deze zijn 1080i, niet 720p. Mijn toestel heeft een ingebouwde DVB-C tuner die ook HD aankan en ik heb dus geen losse decoder nodig. Ik heb overigens wel een losse decoder, zodat ik ook gelijktijdig een ander digitaal kanaal kan opnemen dan het digitale kanaal waar ik op dat moment naar kijk.
pi_64252558
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef DurQ het volgende:

[..]

Dat zal ik gaan doen. Helaas zegt dat nog steeds niks over het ontvangst (bijna 15 km van leeuwarden)
kijk even hier. In Leeuwarden staat een zender voor Digitenne die zowat heel Friesland bestrijkt, en gezien de afstand zal ontvangst bij jouw thuis dus geen probleem opleveren.
pi_64265068
Ik heb sinds vandaag problemen met digitenne, heb hem nu 2 weken en deed het altijd prima. Zowel het beeld als geluid hapert. Wat kan daar de oorzaak van zijn? kpn of een stoorzender in huis?
pi_64265621
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:10 schreef editoor het volgende:
Ik heb sinds vandaag problemen met digitenne, heb hem nu 2 weken en deed het altijd prima. Zowel het beeld als geluid hapert. Wat kan daar de oorzaak van zijn? kpn of een stoorzender in huis?
Waarschijnlijk heb je teveel vocht in je muren. Gewoon even een paar uurtjes met de fohn eroverheen, moet je eens opletten wat een verbetering dat geeft.
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:06:38 #42
203638 DurQ
pi_64287815
Nou vandaag ff in Leeuwarden in de Primafoon geweest. Ze hadden een proefopstelling met een 32 inch LCD. Maar ik was er nou niet bepaald kapot van! Om logo's en dergelijke heen was het beeld echt niet strak. En je kon duidelijk zien dat de bitrate te wensen over laat!

Uiteraard stond er op een kaartje bij dat het beeld haarscherp is, stelletje oplichters:P......denk toch dat ik het maar niet aan ga schaffen!
pi_64287874
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:06 schreef DurQ het volgende:
Nou vandaag ff in Leeuwarden in de Primafoon geweest. Ze hadden een proefopstelling met een 32 inch LCD. Maar ik was er nou niet bepaald kapot van! Om logo's en dergelijke heen was het beeld echt niet strak. En je kon duidelijk zien dat de bitrate te wensen over laat!

Uiteraard stond er op een kaartje bij dat het beeld haarscherp is, stelletje oplichters:P......denk toch dat ik het maar niet aan ga schaffen!
Ik ben er anders erg over te spreken...

Het is zeker geen digitale kabel, maar een flink stuk beter dan de analoge kabel.
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:10:57 #44
203638 DurQ
pi_64287960
Naja, heb nog liever analoog met een klein beetje sneeuw, dan dat je digitaal hebt wat niet scherp is. Maarja das ieder voor zich:P
pi_64295370
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef DurQ het volgende:

[..]

hier in Joure is het vanaf leeuwarden met een binnen antenne NIET te doen..

signaal uit smilde ( dat kreng staat verdomme nog verder weg ook ) komt harder binnen..

maar goed ik houd t wel bij de schotel
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:44:58 #46
203638 DurQ
pi_64295473
En voor mij gezien staat de mast ook nog aan de verkeerde kant van Leeuwarden
pi_64295644
mja ik ken het afstralings patroon van leeuwarden niet

ohja signaal uit smilde is ook nog te zwak voor de binnen antenne eigenlijks
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:50:47 #48
203638 DurQ
pi_64295720
Best wel klote allemaal....dat wordt dus waarschijnlijk een NOG DUURDER abo van UPC
pi_64298645
tvp...
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:13:10 #50
203638 DurQ
pi_64299175
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:02 schreef ilona-scuderia het volgende:
tvp...
je gaat mn topic toch niet kapen he
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:23:36 #51
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64303589
Ach als de kwaliteit niet zo goed is als analoog, ik zie het verschil toch niet. Maar het is wel goedkoper dan die Sicko.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_64304240
Digitenne is pure oplichting, want het is niet beter dan analoge televisie!

Heb een proefpakketje gehad voor mijn LCD-tv met DVB-T ondersteuning (dus geen scart kwaliteitsverlies).

Na een uur heb ik 'm weer afgekoppeld. Het signaal was perfect. Alleen de beeldkwaliteit bedroevend slecht! (buiten de zenders 1,2,3+regionaal dat niet bij KPN vandaan komt). Mijn analoge kabel is van perfecte kwaliteit en is zelfs beter, scherper dan Digitenne!

Die gasten bij KPN hebben de video-bitrate naar beneden gegooid, omdat er in heel nederland ontvangstproblemen waren. Normale DVB-T heeft een bitrate van +/- 3 megabit. Dit is naar beneden bijgesteld tot 2 megabit. Wat er voor zorgt dat alle KPN zenders tweederde van de kwaliteit zijn van de zenders 1,2,3+regionaal.

Ziggo heeft een bitrate van 8 megabit... wat bij UPC denk ik ongeveer het zelfde is.
Zelf heb ik nu digitale tv van CAI-H.I.Ambacht (losstaande kabelexploitant alleen in Hendrik-Ido-Ambacht) met een bitrate van 12 megabit, zonder iets bij te betalen!

Kortom... digitenne is by far de slechtste digitale televisie aanbieder!

[ Bericht 0% gewijzigd door Creature op 23-12-2008 22:41:09 ]
Scroll maar verder naar benee!
  woensdag 24 december 2008 @ 08:52:42 #53
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64315453
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:35 schreef Creature het volgende:
Digitenne is pure oplichting, want het is niet beter dan analoge televisie!
Meningen en feiten niet verwarren

Weet iemand hier een antwoord op:
quote:
Mensen, ik heb al wel het één en ander bekeken op internet maar ik vind geen bevredigend antwoord.
Ik heb een Sharp Aquos tv (LC-46XD1E .. http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sharp-lc-46xd1e-lcd-tv/) en kijk tv via Digitenne. Nu loopt dit dus via een decoder -> SCART -> TV maar ik heb een DVB-T tuner erin zitten dus zou daar een CA Card voor kunnen kopen en dan Digitenne via die CA Card kunnen kijken.

Op internet word dus veel gepraat over een CONAX Card, wat kan kloppen want die kreet zie ik ook regelmatig in de instellingen van de decoder, maar in de handleiding van m'n TV staat het volgende:

CA system supported by
Crypto Works
Aston CAM
VIAccess
Nagra Vision
Irdeto
MR CAM
NOTE

Betekend dit dat ik er dus geen CONAX Card in zou kunnen stoppen en dus geen Digitenne op m'n tv zou kunnen binnenhalen? Of toch stug zo'n Card kopen en TV kijken maar?
  woensdag 24 december 2008 @ 12:56:17 #54
203638 DurQ
pi_64321801
hmzz, heb ik zo niet een antwoord op, maar mss moet je t ff proberen op www.sat4all.com
pi_64322030
quote:
Op woensdag 24 december 2008 08:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Meningen en feiten niet verwarren

Weet iemand hier een antwoord op:
[..]
Vraag het even op kieskeurig.nl of anders bij een leverancier van die modules. Misschien heb je een firmware update nodig voor je TV. Ik heb zo gauw nergens een bericht kunnen vinden van iemand die echt bevestigt dat Digitenne werkt op deze TV met de Conax module. Misschien had je dit soort dingen beter uit kunnen zoeken voordat je de TV kocht.
  woensdag 24 december 2008 @ 13:07:51 #56
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64322135
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:03 schreef Riparius het volgende:

[..]

Vraag het even op kieskeurig.nl of anders bij een leverancier van die modules. Misschien heb je een firmware update nodig voor je TV. Ik heb zo gauw nergens een bericht kunnen vinden van iemand die echt bevestigt dat Digitenne werkt op deze TV met de Conax module. Misschien had je dit soort dingen beter uit kunnen zoeken voordat je de TV kocht.
Neuh, het is leuk als extra'tje. Geen verplichting
Loop vanmiddag gewoon eens langs de zaak waar ik dat ding heb gekocht en vraag het daar.
Kan het, is het mooi. Kan het niet, is het ook wel best.
  woensdag 24 december 2008 @ 13:11:03 #57
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64322230
Ik geef toe, het aanbod en kwaliteit is minder.
Maar vergelijkend: eerst 27 euro (upc) voor 1 digitaal en 1 analoog in de slaapkamer t.o.v. 2 x digitenne voor 11 euro...
Het prijsverschil heeft mij toch overgehaald om over te stappen!
Enige jammere vind ik het ontbreken van Travelchannel... maar daar leer ik wel mee leven
Ik ben een eckte rapnegert
pi_64373487
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:10 schreef DurQ het volgende:
Naja, heb nog liever analoog met een klein beetje sneeuw, dan dat je digitaal hebt wat niet scherp is. Maarja das ieder voor zich:P
Vind ik ook! En met analoog kan je dan nog lekker zappen met je tv
Ben wel wat bevooroordeeld wat digitenne betreft. Heb het ooit laten aansmeren telefonisch, levertijd paar dagen, leuk voor de kerst enzo. uiteindelijk weken moeten wachten, nog niks gekregen. Toen maar geannuleerd, uiteindelijk toch nog spul binnengekregen, gedenied aan de deur, geld werd wel leuk afgeschreven ook terwijl er werd gezegd dat je gratis kon proberen. Uiteindelijk na aantal malen bellen met KPN de boel maar gestorneerd en alle contracten bij KPN opgezegd Misschien dat ze dit inmiddels beter onder controle hebben, is inmiddels alweer 2 jaar geleden.
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:23:39 #59
191418 AcerOne
The One and Only
pi_64377997
kwaliteit valt mij reuze mee van digitenne, gisteren bij mijn oom gezien op een 94 cm lcd, geen full hd maar hd ready, dat wel, in een plaats wat volgens de website geen dekking heeft, prima te bekijken.

altijd een alternatief als je geen ziggo wilt.
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:28:55 #60
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64378158
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:15 schreef napalmpje het volgende:

[..]

En met analoog kan je dan nog lekker zappen met je tv
Wat maakt dat nou weer uit.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_64379637
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou weer uit.
Helemaal niks?
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:37:07 #62
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64379683
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Helemaal niks?
Precies!
  Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 23:37:47 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64388283
TS heeft toch ziggo? kost je niets extra een digitale tv abonnement. Je behoud je basis tarief alleen krijg je een digitaal kastje met een gratis digitale uitzending.

Per 1 januari krijg je daarbij per ADRES een abonnement. Voordeel is: op mijn slaapkamer heb ik een gratis kastje (verandering van abonnement) én mijn ouders in de woonkamer hebben het uitgebreide abonnement. Ik krijg straks gratis ook het uitgebreide abonnement omdat het niet meer per aansluiting gaat maar per adres
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64388750
met een max van 3 kaarten zeker? :w
  Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 23:54:48 #65
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64388798
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
Erm. Geen idee? Dat is mij nog nooit gezegd.
  zaterdag 27 december 2008 @ 02:23:43 #66
203638 DurQ
pi_64392453
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:37 schreef Renesite het volgende:
TS heeft toch ziggo? kost je niets extra een digitale tv abonnement. Je behoud je basis tarief alleen krijg je een digitaal kastje met een gratis digitale uitzending.

Per 1 januari krijg je daarbij per ADRES een abonnement. Voordeel is: op mijn slaapkamer heb ik een gratis kastje (verandering van abonnement) én mijn ouders in de woonkamer hebben het uitgebreide abonnement. Ik krijg straks gratis ook het uitgebreide abonnement omdat het niet meer per aansluiting gaat maar per adres
Nee, ik heb UPC. Daar betaal ik analoog al dik ¤ 16 voor per maand. En met digitaal komt daar nog 5 euro bij
pi_64392745
t goedkoopste is gewoon t kabeltje van je buurman opgraven en een splitter tussen knopen
  Moderator zaterdag 27 december 2008 @ 09:00:17 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64394408
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 02:23 schreef DurQ het volgende:

[..]

Nee, ik heb UPC. Daar betaal ik analoog al dik ¤ 16 voor per maand. En met digitaal komt daar nog 5 euro bij
Ohja, er is nog een stuk in Friesland waar weer UPC zit. Nvm !
  zaterdag 27 december 2008 @ 09:45:05 #69
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64394653
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wie heeft er dan ook meer dan 3 TV's?
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:30:36 #70
203638 DurQ
pi_64396908
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 09:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ohja, er is nog een stuk in Friesland waar weer UPC zit. Nvm !
Is altijd UPC geweest in mijn dorp
pi_64397282
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 09:45 schreef JDude het volgende:

[..]

Wie heeft er dan ook meer dan 3 TV's?
wij
pi_64398652
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Precies!
vind het anders zwaar irritant om je volume met de ene te doen en kanalen met de andere afstandsbediening. en als je dan per ongeluk zapt met je tv ab, dan kan je weer door al je sources cyclen tot je weer op je decoder zit.
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:52:16 #73
545 dop
:copyright: dop
pi_64398896
er zijn zeker wat nadelen en voor digitaal is het niet het beste van het beste , maar ik vind het verder prima kijken.
doet zeker niet onder voor analoog (persoonlijk vind ik het beter kijken)

wat ik een groot voordeel vind , als ik op mijn werk waar geen kabel is toch voetbal wil kijken met mijn colega's dan neem ik een van mijn 2 ontvangers mee en we kijken ook daar prima tv , net als veel mensen die op de camping ook tv willen kijken.
digitenne is dan echt een aanrader.
en ook de prijs is schrep, was voor mij de reden om digitenne eens te proberen, ton ik ging verhuizen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:54:38 #74
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_64398952
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:37 schreef Renesite het volgende:

Wie wat waar? Kan er nog niets over vinden op de site van Ziggo?
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  Moderator zaterdag 27 december 2008 @ 14:25:27 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64399699
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:54 schreef Mr_Baus het volgende:

[..]

Wie wat waar? Kan er nog niets over vinden op de site van Ziggo?
Ja, dat hoorde ik.

Mijn ouders hebben een digitale TV kastje, die hebben een uitgebreid pakket etcetera.
We zijn overgestapt naar Alles in 1 plus en kregen daarbij weer een gratis digitale tv kastje.
Ik heb hem vervolgens aangemeld en deze vertelden aan mij dat het niets extra in de maand kostte omdat er werd overgestapt naar het 'adres' verhaal in plaats van het 'per kaart/kastje'. Dus 9,95 alle TV zenders (standaard) voor het hele huis/adres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')