abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64474969
volgens mij kan je knippen vanaf het moment dat dat mogelijk is en dat je het aan durft. Is er een andere reden dan priegeligheid/kwetsbaarheid om het niet te "mogen" doen?
Ronja's nagels zijn volgens mij in de eerste week al een beetje geknipt.
pi_64475051
Wij hebben ook al vroeg nagels geknipt hier, want meneer haalde zichzelf en iedereen open met zijn lange klauwtjes. In het begin kan je geloof ik wel het onderscheid tussen het nageltje en het witte randje minder goed zien, dus voorzichtig dat je niet in het leven knipt.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 29 december 2008 @ 20:21:24 #178
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64475945
'k Was net ff helemaal van slag van het nare nieuws van Maffemuts, het komt écht dubbel zo hard aan nu er zo'n lief jochie boven ligt te slapen...

Hier bijt ik nog Maarten zijn nageltjes, maar knippen mag dus nu ook wel?
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 29 december 2008 @ 20:27:39 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_64476209
Hier was Ruben vanochtend ballorig. Al zijn stukjes boterham verdwenen in de kinderstoel, met een schijnheilig gezicht van hier tot Tokio. Dan probeer je met drie volwassenen je lach in te houden om het pedagogisch goed te doen, nou, vergeet het maar hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64476434
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:21 schreef Marie79 het volgende:
'k Was net ff helemaal van slag van het nare nieuws van Maffemuts, het komt écht dubbel zo hard aan nu er zo'n lief jochie boven ligt te slapen...

Hier bijt ik nog Maarten zijn nageltjes, maar knippen mag dus nu ook wel?
waarom en van wie zou het niet mogen? Ze zijn klein, zacht en het vingertje is kwetsbaar dus als je bang bent om in het vingertje te knippen dan zou ik nog even blijven bijten/vijlen maar technisch gezien is er niets mis met knippen
pi_64476721
Ik knip nooit nagels van de kids Manlief doet dat, ik vind het eng
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64477011
Tylers nagels waren meteen al lang. Wij mochten er van de verpleging niks aan doen. En nog niet.
pi_64478219
Leanders nageltjes scheurden in het begin (lees: de eerste 2 weken) vanzelf af. Ook wel handig

Hij is trouwens weer wat beter, nog wel veel poepluiers, maar drinkt beter en is vrolijker en slaapt weer beter.

Vanmorgen even met HA gebeld, maar hij dacht aan een virusje (gaat hier heel erg rond onder beebs schijnt) en zei dat we ons geen zorgen hoeven maken over de diarree als het verder zo blijft gaan Wel temp. en drinken in de gaten houden, maar zolang dat beiden goed blijft lekker zo doorgaan
pi_64481695
ik heb een keer in de duim van Jen geknipt. En jeetje wat was het begin een strijd, met zn 3en Jen in bedwang houden om nagels te knippen. Maar nu ben ik er erg handig en snel in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64481786
Ik knip nageltjes tijdens het voeden. Dan ligt meneer tenminste even stil.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64482118
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:44 schreef Webkim het volgende:
Ik knip nageltjes tijdens het voeden. Dan ligt meneer tenminste even stil.
Dat doe ik dus ook
En het liefste tijdens wat TARA 'comazuipen' noemt. Dus zo'n voeding dat hij aan het einde helemaal doezelig is. No way dat hij zich dan nog beweegt tijdens het knippen. (ik heb wel een keer in zijn pink geknipt heel zachtjes, maar ik voelde me zó schuldig!!!)
De teen-nageltjes vind ik trouwens veel enger!
pi_64483207
Nageltjes knippen gaat hier prima als ik tegen Dana zeg "shht doe eens zachtjes" dan blijft ze heel stil liggen voor een paar seconden dus dat herhaal ik gewoon net zo lang tot ik klaar ben
pi_64484887
Ik zet madam voor de teletubbies..werkt als een trein!
Enmadam blieft wel spruitjes, ze had er vandeweek iig heel wat verorberd zonder vieze gezichten
Saartje
  dinsdag 30 december 2008 @ 07:14:36 #189
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64489679
Nieuwste hobby: Kruipen met iets in je handen en dan dus daarop steunen (blokje, popje, maakt niet uit). Maakt geluid, is wankel, is leuleuleuleuk . Nog meer babies deze hobbie En dan zou Stella graag even weten, hoe gaan die om met het feit dat je vingers er dan soms tussen zitten?

Oh, en andere hobby: laatje uit de kast trekken, alles eruit halen, en er zelf in gaan zitten . Zelfde met de poezenmand. Van de bank trekken en erin gaan zitten/ liggen. En dan een gilletje richting moeders "goed hè mam, zit ik dadelijk weer onder de haren ".

Bep, spruiten zijn vies joh. Gek kind. Stella lust ook spruiten, maar keek wel vreemd toen ik er champignon instopte .

[ Bericht 6% gewijzigd door Guuzewuus op 30-12-2008 07:19:59 ]
pi_64490701
Oh dat doet bep niet, die stopt het item gewoon in haar mond, als een hondje
Ze is momenteel heel druk aan het oefenen met gaan zitten. Ze hoeft eigenlijk alleen nog maar rechtop te gaan zitten, dan is ze er!
Saartje
pi_64490777
Zouden de buren denken dat ik tegenwoordig een papagaai heb? Hele dagen loop ik voor te kauwen: "Ma-ma. Zeg dan mama? Zeg dan..? MA.... MA...! Zeg dan? Mamamamama. Ma-ma. Zeg maar mama!"

Maar het enige dat hij zegt, als hij vol enthousiasme iets van zich afgooit is "Bmmm!" (Boem, maar de oe lukt niet.)
Met een glunder van oor tot oor en ook echt alleen als er iets valt / gegooid wordt of als een van ons het zegt. Geen toeval dus, maar wel een stom eerste woordje.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 30 december 2008 @ 09:36:56 #192
223453 Guuzewuus
pi_64490837
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:33 schreef Webkim het volgende:
Zouden de buren denken dat ik tegenwoordig een papagaai heb? Hele dagen loop ik voor te kauwen: "Ma-ma. Zeg dan mama? Zeg dan..? MA.... MA...! Zeg dan? Mamamamama. Ma-ma. Zeg maar mama!"

Maar het enige dat hij zegt, als hij vol enthousiasme iets van zich afgooit is "Bmmm!" (Boem, maar de oe lukt niet.)
Met een glunder van oor tot oor en ook echt alleen als er iets valt / gegooid wordt of als een van ons het zegt. Geen toeval dus, maar wel een stom eerste woordje.
Hihi, vind ik juist leuk als het erste woordje iets heel anders is dan papa of mama. Hier gewoon mama, las eerste, en bah als tweede. En héél veel geklets nu, iets wat lijkt of deladladladela...
pi_64491147
Merel is gewogen vanmorgen, 4480 gram nu! Dus de laatste 2 weken 300 gram gegroeid, en nu 110 gram boven haar geboortegewicht
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64491437
Wat fijn Fuente!
pi_64492722
Thnx!
Even een vraag. De verpleegkundige van het cb raadde nog johannesbroodpitmeel aan, vanwege het vele hikken en mondjes teruggeven van Merel (het lijkt dat ze er na de voeding last van heeft, terwijl ze nog steeds relatief kleine flesjes voor haar gewicht drinkt).
Maar, Merel heeft ook veel last van krampjes, en ik vraag me af of jpm de krampjes niet zal verergeren. En is het wel hypoallergeen? Wie heeft dit gebruikt?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:08:55 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_64492880
Wij hebben het gebruikt gewoon door de HA. Het lost wel moeilijker op in de HA dan in de standaard flesvoeding overigens. En gebruik zeker niet de hoeveelheden die ze aangeven op de verpakking, want dan kun je het de fles uitbikken. Ik heb bij Ruben toen niet gemerkt dat hij er ergere krampjes van kreeg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64495942
Thnx Troel. Ik denk dat ik er ook nog even mee wacht. Vandaag gaat tot nu toe namelijk goed, ze ligt nu lekker te slapen, na de voeding heb ik haar nog een tijdje op gehad en ze heeft wel gehikt en mondjes teruggegeven, maar het hield ook weer op.
Sara
Merel
Ukje
pi_64497968
Alvast veel plezier voor morgen BE!
Hou je zakdoen maar bij je.
Hier tranen om de domste dingen
Wij lazen Maarten voor uit kleine mini Dikkie Dik boekjes en nu heeft hij een grote gekregen,
's avonds aan het voorlezen uit de grote en ik had tranen in mijn ogen
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:39:01 #199
223453 Guuzewuus
pi_64498126
Jaaaa, BE, ik moet je ook alvast veel plezier wensen morgen (morgenvroeg al weg, richting het zuiden des lands). Dat wordt vast een heerlijk emotionele dag inderdaad . Woei, Sasha wordt één en dan ook nog het besef van een babietje in de buik .

Geniet ervan .
pi_64498201
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:39 schreef Guuzewuus het volgende:
Jaaaa, BE, ik moet je ook alvast veel plezier wensen morgen (morgenvroeg al weg, richting het zuiden des lands). Dat wordt vast een heerlijk emotionele dag inderdaad . Woei, Sasha wordt één en dan ook nog het besef van een babietje in de buik .

Geniet ervan .
Is BE zwanger? Of lees ik het verkeerd
Ik kom nog te weinig op Fok de laatste tijd.

Fff opgezocht en ja hoor gefeliciteerd!!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 14:43:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')