abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64236143
Opmerkelijk wetenschappelijk nieuws:
quote:
Mogelijk verband tussen niesbui en seksuele gedachten
AMSTERDAM - Seksuele fantasieėn kunnen bij sommige mensen leiden tot een niesbui, zo hebben Britse wetenschappers ontdekt.

Hoofdonderzoeker Mahmood Bhutta van het John Radcliffe Hospital in Oxford kwam op het idee voor zijn studie toen hij een patiėnt ontmoette, die steeds moest niezen als hij aan seks dacht.

Hij besloot een aanvullend onderzoek te verrichten op internet. Uit nieuwsgierig toetste hij in Google de woorden ‘sex’ en ‘sneezing’ in, om vervolgens te ontdekken dat die woorden opvallend vaak werden gecombineerd op internetpagina’s.

Na een zoektocht op verschillende internetforums vonden Bhutta en zijn collega’s uiteindelijk nog 17 personen die verklaarden dat ze vaak niesten na een seksuele gedachte. Ook kwamen ze drie mensen op het spoor die altijd moesten niezen na een orgasme.

De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het medische tijdschrift Journal of the Royal Society of Medicine.

Geen accurate cijfers
“Alhoewel dit soort verslagen op internet ons geen accurate cijfers geven, suggereert het wel dat dit fenomeen vaker voorkomt”, zo verklaarde Bhutta tegen de Britse krant The Independent.

Een niesbui ontstaat normaal gesproken vanwege irritatie in de neus. Bij eerdere onderzoeken is echter aangetoond dat veel mensen (ongeveer een kwart van de mensheid) ook moeten niezen als ze tegen de zon in kijken, of naar een felle lamp staren. Verder zijn er incidentele gevallen bekend van families waarin opvallend veel mensen een niesreflex vertonen na het eten.

Verkeerde verbinding
Waarschijnlijk worden dat soort aandoeningen veroorzaakt door een ‘verkeerde verbinding’ in het zenuwstelsel. Ook een niesbui na een seksuele fantasie is volgens Bhutta op die manier te verklaren.

“Bij zo’n nieusbui treedt er waarschijnlijk een storing op in het autonome zenuwstelsel, waarover we geen controle hebben en dat zaken regelt zoals onze hartslag en de hoeveelheid licht die wordt doorgelaten in onze pupillen”, aldus de onderzoeker. “Als twee signalen in dit systeem met elkaar worden verward, moeten mensen bijvoorbeeld niezen als ze aan seks denken.”
Bron: http://www.nu.nl/wetensch(...)suele-gedachten.html

Merkwaardig. Straks wordt niezen nog een nieuwe vorm van subtiel flirten. Of krijgen we na het woord 'smirten' (combinatie van smoke & flirten) ook het woord snirten in ons woordenboek (sneeze & flirten).
pi_64236183
ha ha ha hatsjoe

Heeft iemand een doekje voor me
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 22 december 2008 @ 09:32:46 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_64236198
filtertje
  maandag 22 december 2008 @ 09:36:19 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64236269
Dit topic moet op slot!!!

Mijn hooikoorts smoes, wat doe je
Lang leve mij! *O*
  maandag 22 december 2008 @ 09:36:47 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64236278
wow ze hebben maarliefst 17 mensen geinterviewd en een googlesearch gedaan.

yupyup groundbreaking stuff there.

Is dit toevallig iemands profielwerkstuk?

[ Bericht 9% gewijzigd door SpecialK op 22-12-2008 09:43:05 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_64236314
Nou sorry maar heb tijdens de sex nog nooit hoeven niezen. Hoax. Slotje.
pi_64236829
Ha dat beweer ik al jaren tegen mijn vriendin, maar zij vond dit onzin....

Overigens ook al eens een topic op Fok geweest...

"Na een zoektocht op verschillende internetforums vonden Bhutta en zijn collega’s uiteindelijk nog 17 personen die verklaarden dat ze vaak niesten na een seksuele gedachte."

Zou het?

Edit: Ha gevonden: Niezen als je geil bent
pi_64239761
Nog nooit last van gehad. HOAX !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_64239815
zou dat misschien het vele niezen verklaren dat ik vandaag doe
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_64247366
ja dat heb ik ook
Цой жив
pi_64253202
Dan ben ik wel heel pervers want ik nies al 5 dagen constant door...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:35:06 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64274524
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:36 schreef SpecialK het volgende:
wow ze hebben maarliefst 17 mensen geinterviewd en een googlesearch gedaan.

yupyup groundbreaking stuff there.

Is dit toevallig iemands profielwerkstuk?
.

Toevallig kreeg ik vanochtend een mail van iemand met de vraag of ik van niezen hield . Nu snap ik 'm geloof ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_64274546
Dan denkt mijn vader heul veul aan seks. Die heeft een paar keer per week niesbuien van een half uur.
pi_64274687
Ooooooooooooooooooooh, zeg dat dan..
Nu maar hopen dat er hier geen opmerkingen door komen.
Al is dat ook wel weer eens wat anders dan die oude 'grap' : "Nu wordt het morgen mooi weer!".
Als dat zo zou zijn, dan was het iedere dag mooi weer bij mij, gek!
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:45:11 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64274699
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:44 schreef SMutzskii het volgende:
Al is dat ook wel weer eens wat anders dan die oude 'grap' : "Nu wordt het morgen mooi weer!".
Idd.
"Zo, ben je geil?" .
Niet meer actief op Fok!
pi_64274719
Een collega van me zegt altijd als 'ie niest "'t Is de nieuwigheid". Die had ik nog nooit eerder gehoord en hij slaat ook nergens op.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:47:31 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64274742
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:44 schreef SMutzskii het volgende:
Als je de hele dag geil bent dan is het toch ook mooi weer bij jou of zie ik dat verkeerd?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_64276594
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je de hele dag geil bent dan is het toch ook mooi weer bij jou of zie ik dat verkeerd?
Nee, je ziet het verkeerd..
pi_64277327
Ik moet altijd niezen bij het epileren van mijn wenkbrauwen, en ik ben daarmee niet de enige.
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:28:19 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64277391
Ik heb het wel eens als ik tegen de zon in kijk. Maar volgens mij niet bij seksuele gedachten… of die twee vallen samen!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:30:17 #21
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_64277454
Ooit wel eens meegemaakt dat een vrouw moet niezen als je in haar zit?
Non possumus non loqui
pi_64291795
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:46 schreef Isegrim het volgende:
Een collega van me zegt altijd als 'ie niest "'t Is de nieuwigheid". Die had ik nog nooit eerder gehoord en hij slaat ook nergens op.
ik denk dat dat wellicht nog wel kan kloppen, als je een maand of langer in de USA zit met continu airconditioners en je gaat naar Nederland op een plek waar ff niet is schoongemaakt is er een goeie kans dat je continu zwaar moet hoesten, wellicht dat het voor je neus ook geldt..

wat betreft het onderzoek...17 ondervragen + google ...oke...
pi_64347231
Ik moet godsamme 3 dagen lang niezen, maar het lukt de hele tijd net niet.

Frustrerend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')